Firma Ford nie miała modelu, który mógłby stanąć do rywalizacji w grupie B samochodów wyścigowych o mocach rzędu 600 KM ( 447 Kw). W 1984 roku powstał więc model RS200. Oznaczenie RS miało informować o jego wyczynowości ( Rallye Sport ), a liczba odnosiła się do liczby wyprodukowanych egzemplarzy. W 1986 roku wyścigowa grupa B została zlikwidowana, ale model RS200 dalej był używany w zawodach drogowych. W modelu zastosowano 4-cylindrowy silnik, ulokowany w środku, ze skrzynią biegów przy osi przedniej. We wnętrzu znajdowała się wbudowana klatka bezpieczeństwa powiązana z rurowymi półramami. Silnik Forda RS200 opracowany przez firmę Cosworth, model BD (wałek rozrządu napędzany paskiem), był wykonany całkowicie z lekkiego stopu, miał turbo Garrett, cztery zawory na cylinder oraz układ smarowania z suchą miską olejową. W wersji szosowej Ford RS200 rozwijał moc 250 KM ( 185KW), a wyczynowej RS200 rozwijał 700KM (522KW)
Zdjęcia znalezione w google.pl
http://www.autocollections.com/index.cf ... =inventory
http://www.autocollections.com/index.cf ... =inventory
źródło google.pl