Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Ferrari 308 GTB/GTSi
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=17072
Strona 1 z 1

Autor:  Rules [ Sob, 02.12.2006, 13:08 ]
Temat postu:  Ferrari 308 GTB/GTSi

Ferrari 308 GTBi
Image
Image
Image
Image
Image

Drivetrain
Engine 90º V 8
Engine Location Mid , transversely mounted
Displacement 2.927 liter / 178.6 cu in
Valvetrain 2 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Bosch K-Jetronic Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox 5 speed Manual
Drive Rear wheel drive
Performance figures
Power 227 bhp / 169 KW @ 7700 rpm
Torque 243 Nm / 179 ft lbs @ 4600 rpm
BHP/Liter 78 bhp / liter
Power to weight ratio 0.18 bhp / kg
Top Speed 240 km/h / 149 mph
0-60 mph Acceleration N/A

Ferrari 308 GTB 'Vetroresina'
Image
Image
Image

Drivetrain
Engine 90º V 8
Engine Location Mid , transversely mounted
Displacement 2.927 liter / 178.6 cu in
Valvetrain 2 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed 4 Weber 40 DCNF Carburetors
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox 5 speed Manual
Drive Rear wheel drive
Performance figures
Power 255 bhp / 190 KW @ 7700 rpm
Torque 284 Nm / 209 ft lbs @ 5000 rpm
BHP/Liter 87 bhp / liter
Power to weight ratio 0.23 bhp / kg
Top Speed 252 km/h / 157 mph
0-60 mph Acceleration 6.4 s

Żródło: ultimatecarpage.com

Autor:  polac [ Sob, 02.12.2006, 13:50 ]
Temat postu: 

Image
Kto był w moim garażu????? :> Chyba będę musiał zwolnic ochronę.

Autor:  Ice [ Sob, 02.12.2006, 14:19 ]
Temat postu: 

Coś pięknego, nie wierze, że jeszcze go nie było.

Image

I kto powiedział, że sportowe auto powinno mieć małą kierownicę? ;)

Autor:  polac [ Śro, 09.05.2007, 17:02 ]
Temat postu: 

Przepraszam że odkopię ale podczas porządków natknąłem sie na swój model Ferrari 308 GTB ale to Ferrari wyglada na jakieś sportowe-halogeny na masce,naklejki Pioniera.Model jest 1:43 od Burago i podejrzewam że to jest fantazja firmy ale czy było takie Ferrari???

Autor:  Chicken [ Śro, 09.05.2007, 22:07 ]
Temat postu: 

http://www.rallyrevival.it/file/foto_ra ... 050027.jpg

http://www.acipavia.it/images/Rally/TognanaFerrari.jpg

:)

Autor:  Emer [ Czw, 10.05.2007, 7:20 ]
Temat postu: 

czymś takim jeździł Tom Selleck w serialu "Magnum", chociaż gdzieś napisali, że to GTS

Image
Image
Image

a i GTO, teĹĽ bardzo podobne :o

Image

Autor:  Chicken [ Czw, 10.05.2007, 9:45 ]
Temat postu: 

GTS to targa, a GTB - coupe. A 288 GTO to zupełnie inna bajka, auto jest 10 razy droższe i znacznie rzadsze, model GTO został wyprodukowany chyba w 272 egzempalrzach a 308 w paru jak nie w parunastu tysiącach.

Autor:  Emer [ Czw, 10.05.2007, 10:25 ]
Temat postu: 

Chicken napisał(a):
A 288 GTO to zupełnie inna bajka, auto jest 10 razy droższe i znacznie rzadsze, model GTO został wyprodukowany chyba w 272 egzempalrzach a 308 w paru jak nie w parunastu tysiącach.

ale podobne są? i może jakieś części mają wspólne?

Autor:  kocie_ruchy [ Czw, 10.05.2007, 20:52 ]
Temat postu: 

Emer napisał(a):
Chicken napisał(a):
A 288 GTO to zupełnie inna bajka, auto jest 10 razy droższe i znacznie rzadsze, model GTO został wyprodukowany chyba w 272 egzempalrzach a 308 w paru jak nie w parunastu tysiącach.

ale podobne są? i może jakieś części mają wspólne?


http://modele.scuderiaferrari.pl/drogow ... /index.php

308 jest drugim najpopularniejszym modelem marki po 360tkach, ale F430 juz sie zbliza :D

btw jest swietny artykul o 308 w ostatnim numerze classicauto.

(co prawda o najmniej atrakcyjnej wersji - stalowe nadwozie z bezposrednim wtryskiem :P )

czyli taki jak na pierwszych zdjeciach. drugi przedstawia bardzo ciekawy jeden z pierwszych 308ek w bardzo rzadko spotykanym kolorze w ogole na ferrari - verde germoglio - i do tego z nadwoziem z wlokien szklanych. zostal sprzedany wlasnie tam - na corocznej aukcji bonham's w zamku gstaad za 46 tysiecy frankow szwajcarskich

Autor:  MaddDogg [ Pon, 14.05.2007, 21:16 ]
Temat postu: 

Piękne Włoskie Cudo. W kolorze zielonym wygląda.. "dziwnie'' :wink:
Wielka kierownica i ten drÄ…ĹĽek skrzyni biegĂłw... :)

Autor:  Kobi [ Śro, 25.07.2007, 23:51 ]
Temat postu: 

GT4

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

I "zwykła" 308 ;)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: swisscarsightings.com

Oczywiście proszę o aktualizację tematu ;)

Autor:  Kobi [ Sob, 19.01.2008, 22:40 ]
Temat postu:  Re: Ferrari 308 GTB

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: news.caradisiac.com

Autor:  AddMaster [ Śro, 23.01.2008, 1:43 ]
Temat postu:  Re: Ferrari 308 GTB

Samochód jest piękny, chętnie bym wypróbował jazdy z tą "niecodzienną" wajchą zmiany biegów, na pewno dostarcza dodatkowych wrażen, ciekawe czy łatwo sie zmienia biegi... jak ktos jechał, prosze o opinie. Stylistyka jest wspaniała, nie to, co dzisiejsze kloce...

Autor:  Bonus [ Śro, 23.01.2008, 12:05 ]
Temat postu:  Re: Ferrari 308 GTB

Gałka zmiany biegów jak w maluchu :mryellow:
Nie ma to jak klasyk :twisted:

Autor:  AddMaster [ Śro, 23.01.2008, 20:28 ]
Temat postu:  Re: Ferrari 308 GTB

Bonus napisał(a):
Gałka zmiany biegów jak w maluchu


Właśnie, malucha też nigdy nie prowadziłem, ale sądze, ze wolałbym zmieniać biegi tą wajchą z Ferrari :twisted: .

Autor:  Kobi [ Nie, 27.01.2008, 16:37 ]
Temat postu:  Re: Ferrari 308 GTB

1984 Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Źródło: edmunds.com

Autor:  kulikowski [ Pon, 17.11.2014, 2:11 ]
Temat postu:  Re: Ferrari 308 GTB/GTSi

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Producent: Ferrari, Modena, Włochy
Okres produkcji: 1975-1985
Segment: G
Nadwozie: mocowane do rurowej ramy kratownicowej, 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupe wykonane z tworzywa sztucznego
2-drzwiowe, 2-miejscowe cabrio
Układ napędowy: silnik poprzecznie centralnie, napęd tylny
Zawieszenie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, tarczowe chłodzone aerodynamicznie na 4 koła, ze wspomaganiem, ręczny mechaniczny na koła tylne
Ogumienie: przednie 205/70VR14, tylne 205/50VR16
Długość: 4230 mm
Szerokość: 1720 mm
Wysokość: 1120 mm
Rozstaw osi: 2340 mm
Rozstaw kół przednich: 1460 mm
Rozstaw kół tylnych: 1460 mm
Prześwit: 120 mm
Masa własna: 1090-1275 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 140 l
Zużycie paliwa: 12,5 l/100 km przy v=120 km/h
Średnica zawracania: 12,50 m
Współczynnik oporu aerodynamicznego Cx: 0,35


(C) Seriouswheels.com
Carmagazine.co.uk
Bringatrailer.com
Slotforum.com
Libidum-extasy.deviantart.com
Hemmings.com
Carandclassic.co.uk
Sportscardigest.com
Gopixpic.com
Carblueprints.info
Users.skynet.be
Youtube.com
PODBIELSKI Zdzisław - Samochody włoskie; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1986
Świat wspaniałych samochodów Encyklopedia (red. Brazendale Kevin); Muza, Warszawa, 2001

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/