Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
1967 - 1985 Lancia / Autobianchi A112 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=15311 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wilu [ Pon, 25.09.2006, 13:39 ] |
Temat postu: | 1967 - 1985 Lancia / Autobianchi A112 |
(C) netcarshow |
Autor: | Rules [ Pon, 25.09.2006, 13:44 ] |
Temat postu: | |
Taki Mini w wykonaniu Lanci. |
Autor: | Kobi [ Pon, 25.09.2006, 13:47 ] |
Temat postu: | |
Szkoda, że rak fotki tyłu jak ktoś ma niech zapoda. Miło wiedzieć jak wyglądały Lancie z dawnych lat bo ja jakoś nie kojarze zupełnie wcześniejszych modeli |
Autor: | markus [ Pon, 25.09.2006, 13:58 ] |
Temat postu: | |
Mój kumpel miał kiedyś takie (lub trochę nowsze) Autobianchi bodajże od Abartha. Ależ ten sukacz zap******** |
Autor: | Grzyws [ Pon, 25.09.2006, 14:02 ] |
Temat postu: | |
Bardzo podobny do Mini ale i tak jest Ĺ‚adny |
Autor: | Wilu [ Pon, 25.09.2006, 18:41 ] |
Temat postu: | |
Troche mi przypomina Mini Morrisa tyle, ĹĽe jest o wiele brzydszy |
Autor: | kenji [ Pon, 25.09.2006, 18:53 ] |
Temat postu: | |
Widywalem go bardzo czesto jak bylem w wieku przedszkonym jeszcze, bardzo zapadł mi w pamięć. Śmieszny taki |
Autor: | kulikowski [ Czw, 02.06.2011, 19:35 ] |
Temat postu: | 1969 Autobianchi A112 |
(C) Wikipedia (C) Flickr.com (C) Bringatrailer.com (C) Carblueprints.info FILM: http://www.youtube.com/watch?v=-EQBeceuw7M (C) Youtube.com http://www.welt.de/videos/deutsche-welle/article13342459/Autobianchi-A112.html (C) Welt.de Cytuj: Autobianchi A112 to maĹ‚y samochĂłd wytwarzany w latach 1969-1986 przez wĹ‚oskÄ… firmÄ™ Autobianchi. W koĹ„cowym okresie produkcji sprzedawany byĹ‚ rĂłwnieĹĽ pod nazwÄ… Lancia A112. Firma Autobianchi zostaĹ‚a caĹ‚kowicie przejÄ™ta przez koncern Fiata w 1967 roku. Nowy model - A112, ktĂłry pojawiĹ‚ siÄ™ pod markÄ… Autobianchi byĹ‚ swego rodzaju platformÄ… testowÄ… dla caĹ‚kowicie nowych rozwiÄ…zaĹ„ jakie miaĹ‚y siÄ™ pojawić w samochodach tego koncernu. MaĹ‚e ale wygodne i nowoczesne auto z umieszczonym poprzecznie z przodu silnikiem napÄ™dzajÄ…cym koĹ‚a przednie staĹ‚o siÄ™ podstawÄ… do budowy Fiata 127, ktĂłry wszedĹ‚ do produkcji w 1971 roku. W wyglÄ…dzie A112 jak i w zastosowanych rozwiÄ…zaniach technicznych trudno nie dopatrzyć siÄ™ odniesieĹ„ do produkowanego juĹĽ wtedy od 10 lat brytyjskiego Mini. O ile jednak czerpano z niewÄ…tpliwego sukcesu poprzednika to wprowadzono szereg rozwiÄ…zaĹ„ eliminujÄ…cych sĹ‚abe strony brytyjskiej konstrukcji. JednoczeĹ›nie na wĹ‚oskim rynku nie byĹ‚o podobnego modelu w ofercie innych rodzimych producentĂłw. Mini produkowany na licencji takĹĽe we WĹ‚oszech przez Innocenti, choć nie spotykaĹ‚ siÄ™ tam poczÄ…tkowo z dobrym przyjÄ™ciem mĂłgĹ‚ stanowić zagroĹĽenie z powodu braku konkurencji. Wprowadzenie A112 do oferty najwiÄ™kszego wĹ‚oskiego producenta wydawaĹ‚o siÄ™ trafiać w porÄ™ zainteresowania maĹ‚ymi, wygodnymi autami o niewielkich i oszczÄ™dnych silnikach oraz przygotowaĹ‚o rynek na wejĹ›cie Fiata 127. Silnik oparty byĹ‚ na jednostce wykorzystywanej w Fiacie 850 ("serie 100"). ByĹ‚a to 4-cylindrowa, rzÄ™dowa jednostka, ktĂłrej charakterystycznÄ… cechÄ… byĹ‚ kierunek obrotu waĹ‚u w lewo, przeciwny do wiÄ™kszoĹ›ci konstrukcji. Po przeniesieniu go do A112 zmieniono jednak waĹ‚ korbowy, obracajÄ…cy siÄ™ teraz w prawo, zwiÄ™kszono skok tĹ‚oka i zastosowano zmieniony waĹ‚ek rozrzÄ…du. Silnik ustawiony byĹ‚ poprzecznie z przodu pojazdu i napÄ™dzaĹ‚ koĹ‚a przednie za poĹ›rednictwem 4-biegowej skrzyni biegĂłw (od 1979 wprowadzono skrzyniÄ™ 5-biegowÄ…). Podczas produkcji A112 korzystano z dwĂłch podstawowych wersji silnikowych o pojemnoĹ›ciach 903 cmÂł (moc 42, 44, 45, lub 47 KM - różnice wynikajÄ…ce m.in. z zastosowania innych gaĹşnikĂłw) oraz 965 cmÂł (48 KM). W wersjach sportowych firmowanych przez Abartha byĹ‚y to silniki o pojemnoĹ›ciach 982 cmÂł (58 KM), 1049 cmÂł (70 KM) i prototypowy 1060 cmÂł (85 KM). Nadwozie posiadaĹ‚o 3 drzwi i w poczÄ…tkowej wersji przeznaczone byĹ‚o dla 4 osĂłb. Od roku 1975 homologacja przewidywaĹ‚a 5 miejsc. BagaĹĽnik miaĹ‚ pojemność 180 l a po zĹ‚oĹĽeniu tylnej kanapy przestrzeĹ„ bagaĹĽowa powiÄ™kszaĹ‚a siÄ™ do 700 l. Zawieszenie przednie i tylne zaadaptowano z Fiata 128. Z przodu stanowiĹ‚y je wahacze poprzeczne z kolumnami MacPhersona, z tyĹ‚u poprzeczny resor i trĂłjkÄ…tne wahacze z amortyzatorami teleskopowymi. UkĹ‚ad hamulcowy dwuobwodowy (z przodu tarcze z tyĹ‚u bÄ™bny) poczÄ…tkowo nie posiadaĹ‚ wspomagania. Wprowadzone byĹ‚o ono w mocniejszych wersjach silnikowych w trakcie produkcji, by od 1977 roku zagoĹ›cić we wszystkich produkowanych wersjach. W caĹ‚ym okresie produkcji powstaĹ‚o 7 serii modelu A112 i szereg wersji różniÄ…cych siÄ™ szczegółami wykoĹ„czenia, wyposaĹĽeniem oraz montowanymi silnikami. Jednak przez caĹ‚y ten czas konstrukcja pojazdu nie ulegĹ‚a powaĹĽniejszym zmianom. Seria I 1967 - 1973 A112 zadebiutowaĹ‚o w wersji podstawowej z silnikiem o pojemnoĹ›ci 903 cmÂł o mocy 44 KM. W poĹ‚Ä…czeniu z 4-biegowÄ… skrzyniÄ… biegĂłw pozwalaĹ‚ on na rozwijanie prÄ™dkoĹ›ci do 130 km/h. W roku 1971, rĂłwnoczeĹ›nie z wprowadzeniem do produkcji Fiata 127, silnik 903 cmÂł otrzymaĹ‚ nowy gaĹşnik, dziÄ™ki czemu osiÄ…gaĹ‚ moc maksymalnÄ… 47 KM. Wraz z debiutem Fiata 127 pojawia siÄ™ rĂłwnieĹĽ wersja A112 E z bogatszym wyposaĹĽeniem. Charakterystyczne byĹ‚o pojawienie siÄ™ dwukolorowych nadwozi (dach w innym kolorze) niewÄ…tpliwie nawiÄ…zujÄ…cych stylistycznie do Mini. RĂłwnieĹĽ w 1971 zadebiutowaĹ‚a wersja A112 Abarth z mocniejszym silnikiem (58 KM) o pojemnoĹ›ci 982 cmÂł, co pozwalaĹ‚o osiÄ…gnąć 150 km/h. W zwiÄ…zku ze zwiÄ™kszeniem mocy tej wersji pojazdu zmodernizowano ukĹ‚ad hamulcowy wyposaĹĽajÄ…c go we wspomaganie. ZewnÄ™trznie samochĂłd wyróżniaĹ‚ siÄ™ czerwonym lakierem z czarnÄ… maskÄ… i logo Abartha na bokach. Na desce pojawiĹ‚ siÄ™ dodatkowy wskaĹşnik temperatury i ciĹ›nienia oleju. A112 - 903 cmÂł (44 KM) - od 1971 47 KM A112 E - 903 cmÂł (47 KM) A112 Abarth - 982 cmÂł (58 KM) Seria II marzec 1973 - 1974 Zmiany w serii drugiej dotyczÄ… tylko stylistyki. ZmieniĹ‚y siÄ™ zderzaki na plastikowe z chromowanym paskiem w miejsce chromowanych z paskiem czarnym, zmieniĹ‚ siÄ™ kolor przednich kierunkowskazĂłw[potrzebne ĹşrĂłdĹ‚o], atrapa chĹ‚odnicy otrzymaĹ‚a nowy wzĂłr ("kratka" w miejsce poziomych paskĂłw), niewielkie zmiany dotyczyĹ‚y deski rozdzielczej oraz tapicerki. A112 - 903 cmÂł (47 KM) A112 Elegant 903 cmÂł (47 KM) - w miejsce wersji E A112 Abarth 982 cmÂł (58 KM) Seria III koĹ„cĂłwka 1974 - 1977 W koĹ„cowym okresie 1974 roku dokonano zmian w wnÄ™trzu, ktĂłre powiÄ™kszyĹ‚y nieznacznie przestrzeĹ„ z tyĹ‚u nadwozia co pozwoliĹ‚o uzyskać homologacjÄ™ dla 5 osĂłb. ĹšwiatĹ‚a tylne otrzymaĹ‚y nowy wzĂłr ze zintegrowanÄ… lampÄ… cofania. W silnikach zostaĹ‚a zredukowana moc w zwiÄ…zku z normami emisji spalin. W wersji Abarth oprĂłcz czerwonego pojawiĹ‚y siÄ™ dwa nowe kolory nadwozia (odmiany zielonego i niebieskiego). Od 1976 Abarth z silnikiem 982 cmÂł ustÄ…piĹ‚ miejsca nowej wersji z silnikiem 1050 cmÂł o mocy 70 KM i prÄ™dkoĹ›ci maksymalnej 160 km/h. A112 - 903 cmÂł (42 KM) A112 Elegant - 903 cmÂł (42 KM) A112 Abarth - 982 cmÂł (58 KM) do 1976 A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM) od 1975 Seria IV 1977 - 1979 PrzeĹ‚om 1977/1978 przyniĂłsĹ‚ powaĹĽniejsze zmiany. Dach zostaĹ‚ podniesiony o 2 cm co zwiÄ™kszyĹ‚o przestrzeĹ„ wewnÄ…trz kabiny. Przeprojektowano wnÄ™trze zmieniajÄ…c deskÄ™ rozdzielczÄ… (wystajÄ…ca obudowa zintegrowanych zegarĂłw w miejsce niezaleĹĽnego obrotomierza i prÄ™dkoĹ›ciomierza). W wyglÄ…dzie zewnÄ™trznym zwracajÄ… uwagÄ™ wykonane caĹ‚kowicie z tworzywa sztucznego zderzaki oraz listwy nad progami. Nowa atrapa chĹ‚odnicy miaĹ‚a wzĂłr skĹ‚adajÄ…cy siÄ™ z poziomych elementĂłw, oprawa przednich reflektorĂłw byĹ‚a w czarnym kolorze a na masce pojawiĹ‚ siÄ™ bardziej wydatny wlot powietrza w miejsce caĹ‚kowicie pĹ‚askiej kratki w poprzednich wersjach. Na tylnym sĹ‚upku zagoĹ›ciĹ‚ szerszy, czarny wywietrznik z tworzywa sztucznego. Klamki zewnÄ™trzne miaĹ‚y czarne elementy plastikowe odróżniajÄ…c siÄ™ tym samym od poprzednich caĹ‚kowicie chromowanych. Na tylnym pasie pojawiĹ‚y siÄ™ Ĺ›wiatĹ‚a o nowym, bardziej wydĹ‚uĹĽonym ksztaĹ‚cie. Do gamy silnikĂłw doĹ‚Ä…czyĹ‚a jednostka o pojemnoĹ›ci 965 cmÂł i mocy 48 KM (powstaĹ‚a z powiÄ™kszenia Ĺ›rednicy cylindra wersji 903 cmÂł). Wszystkie wersje wyposaĹĽone byĹ‚y we wspomaganie hamulcĂłw. A112, A112 Juventus, A112 Appia - 903 cmÂł (42 KM) A112 Elegant - 965 cmÂł (48 KM) A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM) A112 Abarth Goldring - 1050 cmÂł (70 KM) Seria V 5 marca[potrzebne ĹşrĂłdĹ‚o] 1979 - 1982 Stylistycznie V seria wyróżnia siÄ™ bocznymi czarnymi panelami, ktĂłre sÄ… poĹ‚Ä…czone z rĂłwnieĹĽ czarnymi nadkolami i wraz ze zderzakami tworzÄ… wspĂłlnÄ… liniÄ™ wokół nadwozia. RĂłwnieĹĽ caĹ‚kowicie czarna, bardziej wydatna atrapa chĹ‚odnicy obejmuje przednie reflektory. Podobnie na tylnym pasie czarna ramka obejmuje Ĺ›wiatĹ‚a tylne. CaĹ‚oĹ›ci dopeĹ‚niajÄ… czarne, wiÄ™ksze lusterka boczne. W wyposaĹĽeniu dodatkowym pojawiĹ‚ siÄ™ miÄ™kki dach zasĹ‚aniany roletÄ…. IstotnÄ… zmianÄ… mechanicznÄ… jest wprowadzenie 5-biegowej skrzyni biegĂłw dostÄ™pnej z silnikami o pojemnoĹ›ci 965 cmÂł. A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM) - 4 biegi A112 Elegant A112 Elite, A112 Appia - 965 cmÂł (48 KM) 5 biegĂłw A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM) Seria VI paĹşdziernik 1982 - 1984 Przednie kierunkowskazy znajdujÄ… miejsce w plastikowych zderzakach. Wywietrznik na tylnym sĹ‚upku miaĹ‚ kolor nadwozia. Po raz kolejny tylne Ĺ›wiatĹ‚a otrzymaĹ‚y nowy wzĂłr, pojawiĹ‚y siÄ™ na pasie tylnym rĂłwnieĹĽ lampki oĹ›wietlajÄ…ce tablicÄ™ rejestracyjnÄ…. Wprowadzono luksusowÄ… wersjÄ™ LX, m.in. w wyposaĹĽeniu pojawiĹ‚y siÄ™ elektrycznie sterowane szyby przednie, zamszowa tapicerka. Od 1982 roku na rynkach europejskich A112 sprzedawana byĹ‚a jako Lancia A112. A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM) A112 LX, A112 Elite, A112 Appia - 965 cmÂł (48 KM) A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM) Seria VII kwiecieĹ„ 1984 - 1985 W VII serii modyfikacji podlegĹ‚y zderzaki, na ktĂłre przeniesione zostaĹ‚y tablice rejestracyjne, a w przednich pojawiĹ‚o siÄ™ miejsce na Ĺ›wiatĹ‚a przeciwmgielne. A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM) A112 LX, A112 Elite, A112 Appia - 965 cmÂł (48 KM) A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM) Wraz z pojawieniem siÄ™ w 1985 roku Autobianchi/Lanci Y10 model A112 produkowany byĹ‚ tylko w wersji Junior do roku 1986. A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM) ĹÄ…cznie powstaĹ‚o ponad 1 250 000 sztuk (różnice w dostÄ™pnych ĹşrĂłdĹ‚ach). Ok. 75% modeli A112 sprzedanych zostaĹ‚o na rynku wĹ‚oskim. Wersji Abarth (70 KM) powstaĹ‚o 117 tys. sztuk. Dane techniczne Producent: Autobianchi, Mediolan, WĹ‚ochy Okres produkcji: 1969 – 1986 NastÄ™pca: Lancia Y10 Segment: B Nadwozie: samonoĹ›ne, 5-miejscowe, 3-drzwiowy hatchback Silnik: benzynowy, 4-suwowy, rzÄ™dowy, 4-cylindrowy, 2 zawory na cylinder, OHV, chĹ‚odzony cieczÄ…, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 903 cmÂł lub 965 cmÂł lub 982 cmÂł lub 1049 cmÂł Ĺšrednica cylindra: 65,0 mm lub 67,2 mm Skok tĹ‚oka: 68,0 mm lub 74,0 mm StopieĹ„ sprężania: 9,0:1 lub 9,2:1 lub 10,4:1 Moc maksymalna: 31 kW (42 KM) przy 5500 obr/min lub 36 kW (48 KM) przy 5600 obr/min lub 43 kW (59 KM) przy 6600 obr/min lub 52 kW (70 KM) przy 6600 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 69 Nm przy 2800 obr/min lub 72 Nm przy 3300 obr/min lub 73 Nm przy 3800 obr/min lub 85 Nm przy 4200 obr/min Skrzynia biegĂłw: manualna 4- lub 5-biegowa NapÄ™d: przedni Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator Zawieszenie tylne: trĂłjkÄ…tne wahacze poprzeczne, 2-piĂłrowy resor poprzeczny, amortyzatory teleskopowe Hamulce: dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bÄ™bnowe z regulatorem siĹ‚y hamowania, hamulec rÄ™czny mechaniczny dziaĹ‚a na koĹ‚a tylne Ogumienie: 135 SR 13 DĹ‚ugość: 3231 mm lub ok. 3270 mm Szerokość: 1480 mm Wysokość: 1340 mm Rozstaw osi: 2038 mm Rozstaw kół przednich: 1250 mm Rozstaw kół tylnych: 1224 mm PrzeĹ›wit: 142 mm Masa wĹ‚asna: 655 kg lub 675 kg lub 660 kg lub 700 kg (zaleĹĽnie od wersji) Pojemność zbiornika paliwa: 30 l Ĺšrednica zawracania: 8,9 m PrÄ™dkoĹ›c maksymalna: 130 km/h lub 137 km/h lub 150 km/h lub 155 km/h ZuĹĽycie paliwa: 5,6 l/100 km lub 5,8 l/100 km lub 5,3 l/100 km (C) Wikipedia Flickr.com Bringatrailer.com Carblueprints.info Youtube.com Welt.de PODBIELSKI ZdzisĹ‚aw - Samochody wĹ‚oskie; Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1986 |
Autor: | POŃCZAK [ Czw, 02.06.2011, 23:28 ] |
Temat postu: | Re: Lancia Autobianchi A112 (1977) |
Cudny wozik, strasznie mi siÄ™ podoba LubiÄ™ takie. TeĹĽ. |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 03.06.2011, 8:00 ] |
Temat postu: | Re: Lancia Autobianchi A112 (1977) |
Mnie też się strasznie podoba, ale wolę jego następcę z prostokątnymi lampami, najlepiej w wersji Turbo de Tomaso |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 06.02.2012, 12:42 ] |
Temat postu: | Re: Lancia Autobianchi A112 (1977) |
autoblog.it |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 06.05.2016, 13:51 ] |
Temat postu: | Re: 1967 - 1985 Lancia / Autobianchi A112 |
1976 Autobianchi A112 Abarth bringatrailer.com |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |