Czw, 24.08.2006, 16:13
Czw, 24.08.2006, 18:04
Czw, 24.08.2006, 18:15
Czw, 24.08.2006, 18:21
Czw, 24.08.2006, 18:31
Czw, 24.08.2006, 18:36
Czw, 24.08.2006, 19:38
Pią, 25.08.2006, 8:22
Pią, 25.08.2006, 15:19
Angelo Mike napisał(a):Ano aĹĽ wstyd ĹĽe go nie byĹ‚o.
Jeden z najpiekniejszych Jaguarów jakie kiedykolwiek powstały
Pią, 25.08.2006, 17:32
Pią, 25.08.2006, 17:38
JASZCZUR napisał(a):Kocur
Ja nie wiem co Wy w nim widzicie... Płaski, wysoko zawieszony, a głowa wystaje ponad szybe.
Pią, 25.08.2006, 21:07
Śro, 09.01.2008, 0:52
Pon, 14.01.2008, 17:36
Pon, 14.01.2008, 17:50
Pią, 11.02.2011, 3:11
(C) Seriouswheels.comKultowy samochód brytyjski lat 60-tych opracowali William Lyons, współzałożyciel firmy i główny konstruktor William Heynes. Oryginalne nadwozie roadstera zaprojektował stylista Malcolm Sayers. Niezależne zawieszenie wszystkich kół gwarantowało dobre własności jezdne. Rzędowy silnik 6-cylindrowy o pojemności 3,8 l i mocy 270 KM napędzał tylne koła i umożliwiał osiąganie predkości maksymalnej 242 km/h. Wkrótce powiększono silnik do 4,2 l. W 1966 r. pojawiło się zamknięte nadwozie coupé o zwiększonym rozstawie osi, z dwoma dodatkowymi siedzeniami. Jaguar E-type eksportowany był głównie do USA i wytwórnia musiała uwzględniać obowiązujące tam normy spalin. Dynamika pojazdu uległa pogorszeniu. W 1971 r., po wyprodukowaniu 57 tys. egzemplarzy model otrzymał 12-cylindrowy silnik w układzie widlastym o pojemności 5,3 l i mocy 276 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 235 km/h, a czas rozpędzania do 100 km/h - 6,4 s. Dwunastocylindrowy silnik widlasty był później wykorzystywany z powodzeniem w innych modelach firmy, głównie w limuzynach. Z czasem linia nadwozia stała się przestarzała, a w USA kryzys paliwowy osłabił zainteresowanie paliwożernymi autami z Europy. E-type V12 wyprodukowano w liczbie ok. 15 tys. egzemplarzy. Era sportowego Jaguara dobiegła końca w 1975 r. Model ten odnosił także liczne sukcesy sportowe.
Dane techniczne
Okres produkcji: 1961-1975
Nadwozie: 2-drzwiowy roadster lub coupé
Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy lub V12, umieszczony z przodu
Ĺšrednica cylindra: 87,0 mm lub 92,0 mm lub 90 mm
Skok tłoka: 106,0 mm lub 70,0 mm
Pojemność skokowa: 3781 ccm lub 4235 ccm lub 5343 ccm
Stopień sprężania: 9,0:1
Moc maksymalna: 270 KM przy 5500 obr/min lub 270 KM przy 5400 obr/min lub 276 KM przy 5850 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa
Napęd: tylny
Długość: 4400 mm
Szerokość: 1830 mm
Wysokość: 1220 mm
Rozstaw osi: 2438 mm
Masa własna: 1120 kg
Zbiornik paliwa: 63,6 l lub 81,8 l
Prędkość maksymalna: 242 km/h lub 246 km/h lub 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s lub 7,0 s lub 6,4 s
Czw, 05.05.2016, 11:43