Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:55




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
1982 - 1994 Citroen BX 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 925
Post 
carfreak napisał(a):
A poza tym pokaĹĽcie mi wĂłzek w ktĂłrym regenerujecie zawieszonko za 4 stĂłwki?
Wszytskie Fiaciki na polskim rynku.... Golfy etc..... jeden amor do Golfa GAZOWY 115zł, zwykły 105 zł...

co do auta to z wyglądu kompletne dno, tak jak przedmówcy nie kupiłbym go.


Śro, 09.02.2005, 21:44
Profil

Postów: 41
Miejscowość: PL
Post 
CoX napisał(a):
carfreak napisał(a):
A poza tym pokaĹĽcie mi wĂłzek w ktĂłrym regenerujecie zawieszonko za 4 stĂłwki?
Wszytskie Fiaciki na polskim rynku.... Golfy etc..... jeden amor do Golfa GAZOWY 115zł, zwykły 105 zł...

co do auta to z wyglądu kompletne dno, tak jak przedmówcy nie kupiłbym go.


4x115=460 a sprężynki kolego to pikuś? w cytrynce za 4stówki wymnieniasz sferę, która zastępuje i amorki, i sprężynki.
A porównanie komfortu podróży to niebo do ziemi, poza tym po takiej regeneracji mam spokój na 40-50 kkm. A w Fiaciku czy VW?

Jak kto woli samochodziki GT to polecam Xantię Activę z zawieszonkiem Hydractiv3, która WOGÓLE nie pochyla się na zakrętach, a na prostej amortyzuje całkiem w porzo - czyli komfortowy wózek sportowy!

Poza tym rozumiem, ze stylistyka "po linijce" nie musi się wszystkim podobać, i dobrze. Bo moim zdaniem nie ma większych flaków z olejem niż golf.

Ale jak nie macie pojęcia o mechanice w tym samochodzie to się nie wymądzajcie... PLIZ!
Bo mi ze śmiechu kompik padnie...
..i jeszcze jedno: zdaje się że Germańskie wózki coś nie przodują ostatnio w TUVie..he he!


Śro, 09.02.2005, 23:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1354
Post 
Moi rodzice mają BX`a 17 TGD z 1991 roku. Samochód świetny, ale jak wszystkie hydropneumatyki wymaga szczególnej troski - jeśli jest właściwie i regularnie serwisowany, to nie można na niego narzekać.

_________________
Moja prospektów kolekcja niewielka


Pią, 05.01.2007, 20:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 23
Miejscowość: Niderlandy
Post 
Image
Autocross
Image
Image


Some friends of mine also have very nice BX pics, they are at http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=5638

_________________
Click here for my car pictures


Pią, 05.01.2007, 22:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 209
Miejscowość: Kalifornia
Post 
Tomasz napisał(a):
Nie podoba mi się... i szczerze mówiąc nie kupiłbym go nigdy... Po pierwsze mi się bardzo nie podoba, a po drugie... a po drugie bałbym się jednak tych problemów z zawieszeniem etc... to już nie takie młode auto... i te nasze drogi :/ Można się wpakować w niezłe g**o.

t.m.


Nie jsest taki zły...


Sob, 06.01.2007, 17:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
Post 
chetnie bym kupil taki sprzet jakbym cos znalzał w super stanie za rozsadna kase w dieslu


Czw, 11.01.2007, 13:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen BX
Cytuj:
W latach 1985-1986 wyprodukowano także niewielką ilość pojazdów w sportowej wersji 4TC o zmienionej konstrukcji i wyglądzie zewnętrznym - ok. 200 sztuk z silnikiem o mocy 200 koni mechanicznych oraz 20 sztuk z silnikiem o mocy 360 koni mechanicznych. Wyprodukowanie tej wersji było potrzebne firmie Citroën do uzyskania dla modelu BX licencji rajdowej.

wiki
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
flaviendachet.blogspot.com

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 07.07.2012, 16:06
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Astra F 1.6 Caravan
Post Re: Citroen BX
Takim "zwykłym" BX-em (1.4 PB) miałem okazję jeździć tuż po uzyskaniu prawka,w trakcie praktyk w warsztacie samochodowym. O ile wygląd zewnętrzny tego auta nie jest jego mocną stroną, to komfort jazdy bije na głowę większość współcześnie produkowanych samochodów. Ponadto przyzwyczajenia wymagają niesamowicie skuteczne hamulce. Jedyny minus jeśli chodzi o wygodę podróżowania to słyszalna praca układu kierowniczego (charakterystyczne syczenie - kto jeździł starą Cytryną z hydropneumatyką ten wie o co chodzi).


Sob, 07.07.2012, 16:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Citroen BX
IMHO temat "nadaje się" już do Oldtimerów :idea:

1982-1986 Phase1
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1986-1994 Phase 2
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Break
Image
Image

FILMY:
Image

Image

Image
Cytuj:
Citroën BX – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1982 – 1994.

Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiowego liftbacka (Berline), a od 1985 roku także kombi (Break lub Evasion). Przez 14 lat produkcji powstało 2 315 739 sztuk tego modelu. Nadwozie zapewniało wygodę podróży dla 4 osób, mimo że auto rejestrowano jako pięcioosobowe. Bezpośrednio na komfort wpływało zastosowane zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, odziedziczone z modelu GS/GSA i CX. Nadwozie auta wykonano w dużej części z kompozytów (m.in. pokrywa silnika w wielu wersjach, tylna klapa bagażnika w każdej wersji, poszycie tylnych słupków wersji Berline). Citroën BX to jedno z niewielu aut koncernu PSA o wysoce modułowej konstrukcji. Taka budowa obniżała koszt produkcji wielu różnych wariantów wyposażeniowych. Po faceliftingu przeprowadzonym w 1986 auto zwracało uwagę starannym zabezpieczeniem antykorozyjnym (wszystkie blachy dwustronnie cynkowane, całe podwozie powlekane PVC).

W pierwszej generacji Citroëna BX zwracało uwagę nietypowo rozwiązane wnętrze samochodu. Deska rozdzielcza nie posiadała tradycyjnych przełączników, światła, kierunkowskazy i wycieraczki uruchamiane były przełącznikami zespolonymi z deską rozdzielczą. Również nietypowy był "bębenkowy" prędkościomierz, w którym prędkość pokazywana była na obracającym się bębnie z cyframi. W drugiej generacji BX-a zrezygnowano z tych rozwiązań, BX miał już tradycyjny, okrągły prędkościomierz ze wskazówką i zwyczajne przełączniki. Zachowano jednak charakterystyczną dla Citroëna jednoramienną kierownicę.

Napęd i układ przeniesienia napędu
W Citroënie BX montowano rzędowe, czterocylindrowe, silniki czterosuwowe, OHC:

Benzynowe o pojemnościach:
Oznaczenie BX 1124 cm³, 8v, 40-42 kW (rzadko spotykane), typu X oraz TU Zasilany gaźnikiem
Oznaczenie BX lub BX 14 1360 cm³, 8v, 45-59 kW, typu X oraz TU Zasilany gaźnikiem lub jednopunktowym wtryskiem paliwa
Oznaczenie BX 15 lub BX 16 1580 cm³, 8v, 53-76 kW, typu XU Zasilany gaźnikiem lub jednopunktowym wtryskiem paliwa
Oznaczenie BX 19/ GT/ GTi/ GTi 16V 1905 cm³, 8v lub 16v, 70-116 kW, typu XU Zasilny gaźnikiem, jedno lub wielopunktowym wtryskiem paliwa

Silniki wysokoprężne wolnossące i turbodoładowane typu XUD o pojemnościach:
Oznaczenie BX 17 lub BX 17 TURBO 1769 cm³, 8v, wolnossący 44 kW, turbodoładowany 66 kW
Oznaczenie BX 19 1905 cm³, 8v, 47-51 kW

Jednostki napędowe montowano z przodu pojazdu, poprzecznie do jego osi i napędzały koła przednie – z wyjątkiem modelu BX 4x4.

Do wyboru była czterobiegowa skrzynia automatyczna ZF4HP14 (silniki 1580-1905 benzyna i 1905 diesel wolnossący), lub skrzynia manualna o 4 lub 5 przełożeniach:
BH3 - skrzynia umieszczona w misce olejowej silnika (tylko dla modeli z silnikiem X) tworzy tzw. monoblok.
MA dla modeli z silnikiem TU.
BE1 i BE3 dla modeli z silnikiem XU i XUD.

Zawieszenie
BX posiadał niezależne zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, z przodu zastosowano kolumny MacPhersona z tyłu wahacze wleczone.

Wyposażenie
Oferowano bardzo bogaty wybór wyposażenia dodatkowego, m.in.:
klimatyzację
pełną elektrykę szyb oraz elektryczne lusterko prawe i lewe
komputer pokładowy
skórzaną tapicerkę
system audio z gniazdami słuchawek dla pasażerów

Wersje specjalne
Skonstruowano i produkowano bardzo dużo wersji specjalnych o nietypowym wyposażeniu, w tym wersję Digit (cyfrowa deska rozdzielcza, komputer pokładowy - powstało ok. 5 tys. sztuk). Dostępne były również wersje GTi (ośmio i szesnasto zaworowe) oraz z napędem na 4 koła. W latach 1985-1986 wyprodukowano także niewielką ilość pojazdów w sportowej wersji 4TC o zmienionej konstrukcji i wyglądzie zewnętrznym - ok. 200 sztuk z silnikiem o mocy 200 koni mechanicznych oraz 20 sztuk z silnikiem o mocy 360 koni mechanicznych. Wyprodukowanie tej wersji było potrzebne firmie Citroën do uzyskania dla modelu BX licencji rajdowej.
Dane techniczne
Producent: Peugeot, Rennes, Francja
Premiera: 1982 Paryż
Okres produkcji: 1982 – 1994
Wyprodukowanych: 2 315 739 szt.
Poprzednik: Citroën GS
Następca: Citroën Xantia
Segment: D
Projektant: Marcello Gandini, Bertone
Typy nadwozia: 5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi
Liczba miejsc: 5
Silniki: Benzynowe:
R4 1,1 l 55 KM
R4 1,4 l 61 KM 108 Nm
R4 1,6 l
R4 1,9 l
R4 turbo 2,1 l 203 KM 294 Nm
Wysokoprężne:
R4 1,8 l D 61 KM 111 Nm
R4 1,8 l TD 90 KM 182 Nm
R4 1,9 l D 72 KM 122 Nm
Pojemność skokowa: 1361-2141 ccm
Stopień sprężania: 7,0:1-23,5:1
Moc maksymalna: 55-203 KM
Maksymalny moment obrotowy: 108-203 Nm
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
automatyczna 4-biegowa
Rodzaj napędu: przedni
AWD
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, kolumny MCPherson, elementy hydropneumatyczne, stabilizator
Zawieszenie tylne: wahacze wleczone, elementy hydropneumatyczne, stabilizator
Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na wszystkie koła, ręczny mechaniczna na koła przednie
Ogumienie: 145/80SR14
Długość: 4230 mm
4390 mm (Break)
4510 mm
Szerokość: 1670 mm
1830 mm (4TC)
Wysokość: 1360 mm
1390 mm
1430 mm kombi
Rozstaw osi: 2654 mm
Rozstaw kół przednich: 1410 mm
Rozstaw kół tylnych: 1350 mm
Masa własna: 885 - 1280 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 52 l
66 l
Pojemność bagażnika: 455 - 1455 l
512-872-b.d l (Break)
Prędkość maksymalna: 155-222 km/h
Pokrewne: Peugeot 405
Konkurencja: Ford Sierra
Opel Ascona C
Volkswagen Passat B2
Audi 80
Renault 21
Toyota Carina
Mazda 626 II/III
Honda Accord II/III


(C) Wikimedia.org
Gomotors.net
Flickr.com
Carfolio.com
Autopictu.com
Carblueprints.info
Carstyling.ru
Katalog-samochodow.pl
Autocentrum.pl
Citroenet.org.uk
Youtube.com
Zdzisław PODBIELSKI - Samochody francuskie; Wydawnictwa Komunikacji i łączności, Warszawa, 1986
Krzysztof WIŚNIEWSKI - Samochody osobowwe Opisy techniczne i dane regulacyjne cz.1; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 01.02.2013, 14:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen BX
Kombi jest przepiękne :shock:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 05.02.2013, 22:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1982 - 1994 Citroen BX
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Hdwpapers.com
Productioncars.com
Simoncars.co.uk
Citroenet.org.uk
Aussiefrogs.com
blog.Hemmings.com
Carstyling.ru
Dearcars.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 09.11.2014, 20:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018