|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 2:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
fredro
Postów: 456 Miejscowość: Lublin
|
a czy 2cv wystąpiło w 07 zgłoś się?
_________________ Evolution GT-Winner and Losers!
|
Pon, 06.08.2007, 11:05 |
|
|
MaddDogg
Postów: 4102 Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
|
Podobno tak.
_________________ S T A N C E | W O R K S
|
Pon, 06.08.2007, 22:46 |
|
|
kulikowski
Postów: 7454 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Citroën 2CV
Citroën 2 CV(C) Geotypografika.com (C) Autoblog.com (C) Flickr.com Citroën 2CV Furgonette:(C) Wikipedia (C) Carblueprints.narod.ru (C) Bayourenaissanceman.blogspot.com FILMY: James Bond "Tylko dla Twoich oczu" w Citroenie 2CV http://www.youtube.com/watch?v=CvJp1X3qiog(C) Youtube.com Audycja BBC z cyklu "Ultimate cars" http://www.yourdiscovery.com/video/ultimate-cars-citroen-2cv/(C) Yourdiscovery.com Cytuj: Opracowany przed II Wojną Światową samochód wdrożono do seryjnej produkcji w 1948 r. Dyrektor generalny Pierre Boulanger zażyczył sobie, by zaprojektować tanie auto, głównie dla rolników, a żadne z 60 jajek, umieszczonych na tylnym siedzeniu, nie powinno się zbić podczas jazdy po zaoranym polu. Główny inżynier Maurice Bogly doskonale wywiązał się z tego zadania. Oryginalny układ zawieszenia kół polegał na umieszczeniu wzdłuż boków pojazdu dwóch sprężyn, po jednej z każdej strony, które przez wahacze łączyły koło przednie z tylnym. Chłodzony powietrzem 2-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 375 ccm i mocy 9 KM, umieszczony z przodu, napędzał przednie koła, a 4-biegowa skrzynia biegów miała synchronizatory. Dla obniżenia kosztów dach i tylna klapa wykonane były z brezentu, a szyby w tylnych drzwiach zamocowano na stałe. Prędkość maksymalna pojazdu wynosiła zaledwie 65 km/h. W 1954 r. zwiększono pojemność silnika do 425 ccm (16 KM), a potem do 602 ccm (28 KM). Produkowano też wersje z odkrytym nadwoziem, o nazwie Mehari, oraz oryginalną wersję Sahara z napędem na obie osie, która miała dwa silniki. Jeden napędzał przednie, a drugi, umieszczony z tyłu, tylne koła, Na konstrukcji 22CV oparto modele Ami (1961 r.) oraz Dyane (1967 r.), które nie zyskały tak dużej popularności. We Francji zakończono produkcję 2CV w 1988 r., do 1990 r. wytwarzany był w Portugalii. Gdy 2CV okrzyknięto najbrzydszym samochodem świata, firma broniła się sloganem "jest zawsze ładny, czy go myjecie, czy nie". W ciągu 42 lat wyprodukowano 3 872 583 sztuki tego modelu. (C) Geotypografika.com Flickr.com Autoblog.com Wikipedia Bayourenaissanceman.blogspot.com Youtube.com Yourdiscovery.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Wto, 10.05.2011, 12:52, edytowano w sumie 3 razy
|
Wto, 23.11.2010, 16:37 |
|
|
MasterLuck
Postów: 32 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Mondziak 2006
|
Re: Citroen 2CV / Dyane
fajnie że temat ożył bo te auta to faktycznie ikony, niezła dokumentacja btw. u nas nie tak łatwo spotkać takie cuda na ulicy, ale byłem kiedyś na takim wioskowym zlocie oldtimerów we Francji to mają tego zatrzęsienie, aż miło popatrzeć
|
Pon, 16.05.2011, 9:55 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Citroen 2CV / Dyane
Tylko, ze moim zdaniem, powinny to byc 3 tematy, a nie jeden: 1. dla 2CV; 2. dla Fourgonette; 3. dla Dyane. Dobrze, że chociaż Mehari nie wylądował w tym temacie Czy jakiś mod mógłby wydzielić chociaż Dyane do osobnego tematu? Zrobione.
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 16.05.2011, 12:07 |
|
|
elCoyote
Postów: 2567 Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
|
Re: Citroen 2CV / Dyane
W naszym kraju auto bardzo rzadkie, można pokusić się o stwierdzenie "egzotyczne". Gdy przed kilkunastu laty spędzałem wakacje u rodziny w Niemczech, miałem okazje często widywać 2CV na ulicach (ten model oraz R4 były tam bardzo popularne). Każdorazowo zastanawiałem się jak można było stworzyć tak groteskowy samochód.
Zawsze ciekawiło mnie czy 2CV był tak tani na jakiego wyglądał.
_________________ Licencja na miłość Embargo na sen
|
Pon, 16.05.2011, 22:20 |
|
|
MasterLuck
Postów: 32 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Mondziak 2006
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
Kiedyś w Zakupie Kontrolowanym na TVN Turbo był taki odcinek, że młody chłopak szukał sobie właśnie fajnego, małego oldtimera i była między nimi taka właśnie cytrynka. Bardzo fajnie sobie nią pojeździli i Kornacki opowiadał różne ciekawostki na jej temat. Naprawdę ma facet niezłą wiedzę...
|
Pon, 27.06.2011, 18:07 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
|
Wto, 28.06.2011, 20:19 |
|
|
MasterLuck
Postów: 32 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Mondziak 2006
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
haha ostatnie zdjęcie rozwala! Jestem ciekaw jak to autko tam się znalazło, ktoś się musiał naprawdę nieźle nastarać żeby coś takiego wykonać
|
Śro, 20.07.2011, 15:45 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 29.07.2011, 8:29 |
|
|
kulikowski
Postów: 7454 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 02.08.2011, 0:53 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 26.10.2011, 20:54 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
Wczoraj oglądałem Wheeler Dealers z udziałem Citroena 2CV i zdumiało mnie jego zachowanie w warunkach niemal off-roadowych Polecam: https://www.youtube.com/watch?v=0UwZPtDqG8gA przy okazji przypomniało mi się to : https://www.youtube.com/watch?v=zhTw0zGbkwI
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 09.09.2014, 10:29 |
|
|
Rules
Postów: 4465
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."
|
Śro, 10.09.2014, 8:15 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 10.09.2014, 8:18 |
|
|
MRC
Postów: 44 Miejscowość: PL +
Samochód: Opel minivan
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
|
Pią, 19.09.2014, 11:23 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
Przecudne. A ten ostatni to chyba Charleston z końcówki produkcji - już ma nawet tylne światła zespolone.
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 19.09.2014, 11:29 |
|
|
MRC
Postów: 44 Miejscowość: PL +
Samochód: Opel minivan
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
RR ltd Co. napisał(a): Przecudne. A ten ostatni to chyba Charleston z końcówki produkcji - już ma nawet tylne światła zespolone. Podbijam
|
Pią, 19.09.2014, 12:07 |
|
|
kulikowski
Postów: 7454 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
ad. 1958-1960 Citroen 2CV Sahara (C) Taringa.net Zlomnik.pl Motorstown.com Autogen.pl Ultimatecarpage.com Forocoches.com Autoruote4x4.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 23.10.2014, 14:44 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Citroen 2CV / Furgonette
Gwoli uzupełnienia: Cytuj: Dla poszukiwaczy złóż ropy naftowej Citroen opracował model 2 CV 4x4. Napędzały go dwa silniki – jeden umieszczony z przodu, a drugi z tyłu, w bagażniku. Cechę charakterystyczną stanowiło także koło zapasowe zamontowane na masce przedniej. Model 2 CV z napędem na cztery koła został opracowany przez markę Citroen na skutek zapotrzebowania na pojazdy wspomagające poszukiwania złóż ropy naftowej na terenach pustynnych. Zaprezentowana po raz pierwszy w marcu 1958 roku konstrukcja – 2 CV 4x4 Sahara – trafiła do produkcji dopiero dwa lata później. Produkcję 2 CV 4x4 zakończono w 1966 roku. Do tego momentu fabrykę opuściły 694 egzemplarze.
Czterodrzwiowe nadwozie o długości 3,78 m, szerokości 1,46 m i rozstawie osi 2,4 m oferowało miejsce dla czterech osób. Komfort jazdy podróżnym zapewniać miało niezależne zawieszenie dla czterech kół z systemem współdziałania między kołami przednimi i tylnymi oraz amortyzatory cierne.
Napęd zapewniały dwa 2-cylindrowe silniki o pojemności skokowej 425 cm3 każdy, czyli razem 850 cm3. Jeden motor znajdował się tradycyjnie z przodu, a drugi z tyłu (w bagażniku), co znacznie ograniczało możliwości przewozowe samochodu w porównaniu ze zwykłym modelem 2 CV. Moc przy prędkości obrotowej 3500 obr./min. wynosiła 24 KM, a moc podatkowa 5 CV. Napęd przenosiły dwie skrzynie biegów z czterema synchronizowanymi przełożeniami do przodu i biegiem wstecznym, sterowane jednocześnie za pomocą jednej dźwigni zmiany biegów w podłodze. Dźwignia obsługiwana była ze stanowiska kierowania i umożliwiała odłączenie tylnej skrzyni biegów z zachowaniem układu przełożeń z przodu. Taki sposób przekazywania napędu wystarczał aby przy pełnym obciążeniu 2 CV 4x4 pokonywał w warunkach pustynnych pochyłości terenu przekraczające 40%.
Każdy z silników miał po jednym niezależnym 15-litrowym zbiorniku paliwa, umieszczonym pod przednimi siedzeniami. Przy użyciu obu jednostek jednocześnie spalanie wynosić miało w ruchu drogowym 9 l/100 km, a poza nim 10-12, w zależności od stopnia trudności terenu. Dawało to zasięg ok. 125-160 km. Prędkość maksymalna ważącego 735 kg 2 CV 4x4 według producenta wynosiła 100 km/h. autocentrum
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 23.10.2014, 15:29 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |