Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 2:48




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Citroen 2CV / Furgonette 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 456
Miejscowość: Lublin
Post 
a czy 2cv wystąpiło w 07 zgłoś się?

_________________
Evolution GT-Winner and Losers!


Pon, 06.08.2007, 11:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Podobno tak.

_________________
S T A N C E | W O R K S


Pon, 06.08.2007, 22:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post Re: CitroĂ«n 2CV
Citroën 2 CV
Image
Image
(C) Geotypografika.com

Image
(C) Autoblog.com

Image
Image
(C) Flickr.com

Citroën 2CV Furgonette:
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Carblueprints.narod.ru
Image
(C) Bayourenaissanceman.blogspot.com

FILMY:
James Bond "Tylko dla Twoich oczu" w Citroenie 2CV :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=CvJp1X3qiog
(C) Youtube.com

Audycja BBC z cyklu "Ultimate cars" :arrow: http://www.yourdiscovery.com/video/ultimate-cars-citroen-2cv/
(C) Yourdiscovery.com

Cytuj:
Opracowany przed II Wojną Światową samochód wdrożono do seryjnej produkcji w 1948 r. Dyrektor generalny Pierre Boulanger zażyczył sobie, by zaprojektować tanie auto, głównie dla rolników, a żadne z 60 jajek, umieszczonych na tylnym siedzeniu, nie powinno się zbić podczas jazdy po zaoranym polu. Główny inżynier Maurice Bogly doskonale wywiązał się z tego zadania. Oryginalny układ zawieszenia kół polegał na umieszczeniu wzdłuż boków pojazdu dwóch sprężyn, po jednej z każdej strony, które przez wahacze łączyły koło przednie z tylnym. Chłodzony powietrzem 2-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 375 ccm i mocy 9 KM, umieszczony z przodu, napędzał przednie koła, a 4-biegowa skrzynia biegów miała synchronizatory. Dla obniżenia kosztów dach i tylna klapa wykonane były z brezentu, a szyby w tylnych drzwiach zamocowano na stałe. Prędkość maksymalna pojazdu wynosiła zaledwie 65 km/h. W 1954 r. zwiększono pojemność silnika do 425 ccm (16 KM), a potem do 602 ccm (28 KM). Produkowano też wersje z odkrytym nadwoziem, o nazwie Mehari, oraz oryginalną wersję Sahara z napędem na obie osie, która miała dwa silniki. Jeden napędzał przednie, a drugi, umieszczony z tyłu, tylne koła, Na konstrukcji 22CV oparto modele Ami (1961 r.) oraz Dyane (1967 r.), które nie zyskały tak dużej popularności. We Francji zakończono produkcję 2CV w 1988 r., do 1990 r. wytwarzany był w Portugalii. Gdy 2CV okrzyknięto najbrzydszym samochodem świata, firma broniła się sloganem "jest zawsze ładny, czy go myjecie, czy nie". W ciągu 42 lat wyprodukowano 3 872 583 sztuki tego modelu.

(C) Geotypografika.com
Flickr.com
Autoblog.com
Wikipedia
Bayourenaissanceman.blogspot.com
Youtube.com
Yourdiscovery.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Wto, 10.05.2011, 12:52, edytowano w sumie 3 razy

Wto, 23.11.2010, 16:37
Profil

Postów: 32
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Mondziak 2006
Post Re: Citroen 2CV / Dyane
fajnie że temat ożył bo te auta to faktycznie ikony, niezła dokumentacja btw. u nas nie tak łatwo spotkać takie cuda na ulicy, ale byłem kiedyś na takim wioskowym zlocie oldtimerów we Francji to mają tego zatrzęsienie, aż miło popatrzeć


Pon, 16.05.2011, 9:55
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen 2CV / Dyane
Tylko, ze moim zdaniem, powinny to byc 3 tematy, a nie jeden:
1. dla 2CV;
2. dla Fourgonette;
3. dla Dyane.
Dobrze, że chociaż Mehari nie wylądował w tym temacie :roll:
Czy jakiś mod mógłby wydzielić chociaż Dyane do osobnego tematu?

Zrobione.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 16.05.2011, 12:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2567
Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
Post Re: Citroen 2CV / Dyane
W naszym kraju auto bardzo rzadkie, można pokusić się o stwierdzenie "egzotyczne". Gdy przed kilkunastu laty spędzałem wakacje u rodziny w Niemczech, miałem okazje często widywać 2CV na ulicach (ten model oraz R4 były tam bardzo popularne). Każdorazowo zastanawiałem się jak można było stworzyć tak groteskowy samochód.

Zawsze ciekawiło mnie czy 2CV był tak tani na jakiego wyglądał.

_________________
Licencja na miłość
Embargo na sen


Pon, 16.05.2011, 22:20
Profil

Postów: 32
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Mondziak 2006
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Kiedyś w Zakupie Kontrolowanym na TVN Turbo był taki odcinek, że młody chłopak szukał sobie właśnie fajnego, małego oldtimera i była między nimi taka właśnie cytrynka. Bardzo fajnie sobie nią pojeździli i Kornacki opowiadał różne ciekawostki na jej temat. Naprawdę ma facet niezłą wiedzę...


Pon, 27.06.2011, 18:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
wedle powojennej propagandy, przy tworzeniu 2CV pracował prof. Ferdynad Porsche

Image

Image

Image

Image

Image

imcdb.org


Wto, 28.06.2011, 20:19
Profil

Postów: 32
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Mondziak 2006
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
haha ostatnie zdjęcie rozwala! Jestem ciekaw jak to autko tam się znalazło, ktoś się musiał naprawdę nieźle nastarać żeby coś takiego wykonać


Śro, 20.07.2011, 15:45
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
The Woodstock of 2CV!

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

WIĘCEJ

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 29.07.2011, 8:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Ginger z Kaczki zabił mnie :o :shock: :lol:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 02.08.2011, 0:53
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Wersja specjalna zbudowana na 60-lecie 2CVki przy współpracy firmy galanteryjnej Hermes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
autoblog

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 26.10.2011, 20:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Wczoraj oglądałem Wheeler Dealers z udziałem Citroena 2CV i zdumiało mnie jego zachowanie w warunkach niemal off-roadowych
Polecam: https://www.youtube.com/watch?v=0UwZPtDqG8g

A przy okazji przypomniało mi się to :mryellow: : https://www.youtube.com/watch?v=zhTw0zGbkwI

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 09.09.2014, 10:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4465
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Mnie przypomniał się ten pościg:
https://www.youtube.com/watch?v=CvJp1X3qiog

_________________
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."


Śro, 10.09.2014, 8:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Nie pamiętałem tego :>

Lepsza kopia https://www.youtube.com/watch?v=YSqIpQHSiCI

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 10.09.2014, 8:18
Profil

Postów: 44
Miejscowość: PL +
Samochód: Opel minivan
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
RR ltd Co. napisał(a):
Nie pamiętałem tego :>

Lepsza kopia https://www.youtube.com/watch?v=YSqIpQHSiCI


Dorzucam swoje 3 grosze :mryellow:

Image Image Image Image


Pią, 19.09.2014, 11:23
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Przecudne. A ten ostatni to chyba Charleston z końcówki produkcji - już ma nawet tylne światła zespolone.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 19.09.2014, 11:29
Profil

Postów: 44
Miejscowość: PL +
Samochód: Opel minivan
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
RR ltd Co. napisał(a):
Przecudne. A ten ostatni to chyba Charleston z końcówki produkcji - już ma nawet tylne światła zespolone.

Podbijam :wink:
Image


Pią, 19.09.2014, 12:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
ad. 1958-1960 Citroen 2CV Sahara

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Taringa.net
Zlomnik.pl
Motorstown.com
Autogen.pl
Ultimatecarpage.com
Forocoches.com
Autoruote4x4.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 23.10.2014, 14:44
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Citroen 2CV / Furgonette
Gwoli uzupełnienia:
Cytuj:
Dla poszukiwaczy złóż ropy naftowej Citroen opracował model 2 CV 4x4. Napędzały go dwa silniki – jeden umieszczony z przodu, a drugi z tyłu, w bagażniku. Cechę charakterystyczną stanowiło także koło zapasowe zamontowane na masce przedniej.
Model 2 CV z napędem na cztery koła został opracowany przez markę Citroen na skutek zapotrzebowania na pojazdy wspomagające poszukiwania złóż ropy naftowej na terenach pustynnych. Zaprezentowana po raz pierwszy w marcu 1958 roku konstrukcja – 2 CV 4x4 Sahara – trafiła do produkcji dopiero dwa lata później. Produkcję 2 CV 4x4 zakończono w 1966 roku. Do tego momentu fabrykę opuściły 694 egzemplarze.

Czterodrzwiowe nadwozie o długości 3,78 m, szerokości 1,46 m i rozstawie osi 2,4 m oferowało miejsce dla czterech osób. Komfort jazdy podróżnym zapewniać miało niezależne zawieszenie dla czterech kół z systemem współdziałania między kołami przednimi i tylnymi oraz amortyzatory cierne.

Napęd zapewniały dwa 2-cylindrowe silniki o pojemności skokowej 425 cm3 każdy, czyli razem 850 cm3. Jeden motor znajdował się tradycyjnie z przodu, a drugi z tyłu (w bagażniku), co znacznie ograniczało możliwości przewozowe samochodu w porównaniu ze zwykłym modelem 2 CV. Moc przy prędkości obrotowej 3500 obr./min. wynosiła 24 KM, a moc podatkowa 5 CV. Napęd przenosiły dwie skrzynie biegów z czterema synchronizowanymi przełożeniami do przodu i biegiem wstecznym, sterowane jednocześnie za pomocą jednej dźwigni zmiany biegów w podłodze. Dźwignia obsługiwana była ze stanowiska kierowania i umożliwiała odłączenie tylnej skrzyni biegów z zachowaniem układu przełożeń z przodu. Taki sposób przekazywania napędu wystarczał aby przy pełnym obciążeniu 2 CV 4x4 pokonywał w warunkach pustynnych pochyłości terenu przekraczające 40%.

Każdy z silników miał po jednym niezależnym 15-litrowym zbiorniku paliwa, umieszczonym pod przednimi siedzeniami. Przy użyciu obu jednostek jednocześnie spalanie wynosić miało w ruchu drogowym 9 l/100 km, a poza nim 10-12, w zależności od stopnia trudności terenu. Dawało to zasięg ok. 125-160 km. Prędkość maksymalna ważącego 735 kg 2 CV 4x4 według producenta wynosiła 100 km/h.

autocentrum

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 23.10.2014, 15:29
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018