Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:13




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
FIAT 131 Abarth 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 31
Post Re: FIAT 131 Abarth
Cytuj:
tak juz dłuższ czas mysłe że urodziłem sie 30 lat zapozno te nowe auta to juz nie to.......

Zgadzam siÄ™ z TobÄ… nowe auta nie majÄ… duszy, gdzie im do takiego Abartha, czy Lancii Delty


Wto, 26.08.2008, 8:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7
Post Re: FIAT 131 Abarth
fajny fiat zresztÄ… jak wszystkie w latach '60-'90


Nie, 31.08.2008, 9:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: FIAT 131 Abarth
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Cytuj:
Giełda klasyków: Fiat 131 Abarth 1976 – ok. 265000 PLN

Legenda tras rajdowych drugiej połowy lat 70-tych. Obok Lancii Stratos najbardziej utytułowany samochód rajdowy przed erą grupy B. Przed podbojem rajdowych tras wypuszczono krótką sesję homologacyjną (400 sztuk), której doskonale zachowanego reprezentanta możemy dziś kupić.

Fiat 131 Abarth to konstrukcja niezwykła. Zbudowany, by przejąć dominację po stworzonej wyłącznie pod kątem wyczynowego sportu Lancii Stratos nie mógł pozwolić sobie na kompromisy. Baza nie ułatwiała zadania. Seryjny Fiat 131 był samochodem ekonomicznym i praktycznym, a został wybrany do tego celu wyłącznie dlatego, że obok Fiata 124 Spider pozostawał ostatnim w ofercie modelem z napędem na tylną oś.

Konstruktorzy Abartha wykonali świetną robotę. Sztywną tylną oś zastąpiono w pełni niezależnym zawieszeniem, a pod maską znalazła się doskonała jednostka Lamprediego z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, po raz pierwszy u Fiata wyposażonej w 16 zaworów. 140 KM z 2 l było uzyskane już w ulicznej wersji, a sportowe modyfikacje pozwalały na osiągnięcie 230 KM. Na trasach rajdowych była to doskonała broń, pozostawiająca w pokonanym polu między innymi słynne Escorty RS z silnikami Cosworth.

Również wygląd Fiata 131 Abarth jest niezwykły. Jego kształt wynika z funkcji – szerokie nadkola zakrywają szerzej wystawione koła, dodatkowe wloty powietrza pozwalają swobodniej oddychać silnikowi, spojlery poprawiają aerodynamikę, zastosowanie tworzyw sztucznych pozwoliło zmniejszyć masę, ale wygląd nie był przypadkowy. Nad kształtem karoserii czuwał Bertone i jak to u Włochów bywa – nawet gdy auto stoi czuć, że aż rwie się do jazdy.

Osiągi ulicznej wersji dziś nikogo nie zwalą z nóg – 7,8 s to wynik osiągany przez małe GTI, ale nie tu rodzi się wartość samochodu. Legendę Fiata 131 Abarth buduje jego unikatowość i osiągnięcia. To samochód, który na stałe wszedł do historii motoryzacji i motorsportu. Takie auto w garażu to świadectwo doskonałego motoryzacyjnego gustu. Ktokolwiek je kupi, będę zazdrościć.


(C) Klasyczny.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 29.10.2014, 22:12
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018