Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Nie, 05.09.2004, 16:14

Image
A to jest zdjęcie Wołgi M23 - żebym nie był gołosłowny :D

Nie, 05.09.2004, 20:01

:shock: :shock: :shock: Ładny :shock: :shock: :shock: :D :D

Pon, 06.09.2004, 15:10

wow :lol: :o

Pon, 06.09.2004, 16:00

no no :lol: zadziabisty oldtimerek :lol: 8)

Pon, 06.09.2004, 18:04

Nie jest pewnien, ale dawno temu (jakieś 10 lat) stał taki u mnie na osiedlu tyle, że biały :? :?

Pon, 06.09.2004, 22:03

Wilu napisał(a):Nie jest pewnien, ale dawno temu (jakieĹ› 10 lat) staĹ‚ taki u mnie na osiedlu tyle, ĹĽe biaĹ‚y :? :?


Jeżeli biały to najprawdopodobniej (chyba ze ktos przemalowal ;)) była to Wołga GAZ - 21, karoseria ta sama ale silniczek o 4 cylinderki mniejszy :(. GAZ - 23 był produkowany tylko i wyłącznie dla KGB (poza niewielka serią na eksport ale tych raczej w polsce nie uświadczysz) i był nieodzownie czarny :D

Wto, 07.09.2004, 7:42

No bardzo moĹĽliwe :wink: :wink:

Pią, 01.06.2007, 10:50

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Years of production: 1959-1981
Overall production: 3179 examlpes (only some 20 universals GAZ-13S and few cabriolets GAZ-13B (1961-1962))
Body: 7-seater 4-door limousine, 2- or 4-door cabriolet, 5-door universal (ambulance)
Engine: 195hp/4400rpm, V8-cyl, 4-tact 5,526cc
Compression ratio: 8.5:1
Bore/Stroke: 100/88mm
Length: 5600mm, width: 2000mm, height: 1620mm
Wheelbase: 3250mm
Front wheel track: 1540 mm
Rear track: 1540 (1530?)mm
Rear axle clearance: 210mm
Turning radius: 7.8m
Cold clearance between tappet and valve stem: intake - 0,25-0,30 mm, exhaust - 0,25-0,30 mm
Gearbox: 3 speeds with hydraulical transformer,
Weight: 2100 kg
Maximal speed: 160 km/h
Tyres: 8.20x15 inches
Fuel tank capacity: 80 L
Fuel consumption: 21.0 L/100km (14 L/100km under 40-50 km/h)
Cooling system capacity: 17 L
Oil capacity, overall: 6,5 L

cabrio
Image

wersja "white"
Image
Image

źródło:www.autogallery.org.ru; http://www.knowledgerush.com; http://www.home.no

Pią, 01.06.2007, 21:15

Ghostbusters!! :D

Piękne samochody. Chociaż jest to chyba zbyt błahe określenie :? Nie potrafię inaczej, robią ogromne wrażenie.

ZIL 41047

Sob, 02.06.2007, 0:00

Najlepsza jest Czajka kombi :D

-------------------------------------------------------------------------------------
Oferta produkcyjna

ZIL-41047 Limuzin
Przeznaczony do eksploatacji na drogach utwardzonych 1 i 2 kategorii w temperaturach powietrza od +40°C do -40°C

Dane techniczne
Liczba miejsc: 7 (razem z kierowcÄ…)
Masa własna samochodu gotowego do drogi: 3550 kg *
Masa całkowita dopuszczalna: 4110 kg
Długość: 6340 mm
Rozstaw osi: 3880 mm
Rozstaw kół przednich: 1643 mm
Rozstaw kół tylnych: 1663 mm
Prędkość maksymalna z obciążeniem minimum 2 osób: 190 km/h
ZuĹĽycie paliwa: 22 l/ 100 km przy v= 80 km/h
Zewnętrzny promień zawracania samochodu po obrysie przodu: 8,25 m
Silnik: ZIL - 4104
ośmiocylindrowy widlasty, z zapłonem iskrowym, gaźnikowy
Pojemność skokowa: 7695 cm3
Moc maksymalna 232 kW (315 KM) przy 4400 - 4600 obr./min.
Układ przeniesienia napędu:
Sprzęgło mokre ze 3-biegową planetarną skrzynią biegów
Napędzane koła: Tylne
Rama: Obwodowa, spawana ze szkieletem przedziału pasażerskiego
Wał napędowy: Dwuczęściowy z przegubem Kardana
Koła i ogumienie: Koła stalowe, spawane
Ogumienie bezdętkowe 245/70NR-16
Mechanizm kierowniczy: ze wspomaganiem hydraulicznym
Mechanizmy hamulcowe: tarczowe
Instalacja elektryczna: szeregowa 12V
Nadwozie: Limuzyna 4-drzwiowa z trzema rzędami siedzeń i przegródką, wyposażone w klimatyzację
Zawieszenie przednie: niezaleĹĽne
Zawieszenie tylne: oĹ› sztywna
* - w polskich źródłach 3335 kg
Tłumaczenie z języka rosyjskiego: Adam Kulikowski

Image

(C) http://amo-zil.ru
(C) Młody Technik Katalog 1989 - 1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Sob, 05.02.2011, 12:38, edytowano w sumie 1 raz

Sob, 02.06.2007, 2:20

Jedno jest pewne ze ktokolwiek tworzyl te Gaz czajki,byl pod wrazeniem amerykanskich krazownikow szos a juz zwlaszcza w przypadku Czajki z pierwszego zdjecia.Te skrzydla z tylu to przedewszystkim styl Amerykanski,w tym przypadku musial ktos byc pod natchnieniem Lincolnow z lat 1956-1957.Jesli zas chodzi o pozniejsze modele to tez sa fajne,niesamowicie egzotyczne,ale jednak na mnie robi wrazenie najwieksze ta z pierwszego zdjecia.

Nie, 03.06.2007, 11:27

Ził 4104 i 41047 rowniez byly wzorowane na autach amerykanskich , byla tez wersja 41041 , ktora byla skroconym Ził-em 41047

Image
Image

auto.moldova.org

ktorego to bym chcial miec , zeby mnie bylo stac na paliwo :wink:

silnik -jak w 41047 rożnice to lepsze osiagi dł. 575cm i masa wg polskich zrodeł 3040kg

Nie, 03.06.2007, 21:32

Z profilu wyglÄ…da prawie jak Rolls-Royce. Lubie te auta, to prawdziwe rarytasy

Pon, 04.06.2007, 11:06

w Krakowie jakiś czas temu jedna czajka jeździła na taksówce. Gość twierdził że jest 100% oryginalna, ale na moje ucho to silnik był wołgowski (a znam ten silnik dobrze -sporo nim nakręciłem)

Czw, 14.06.2007, 13:43

co to jakies karawany czy co. dupne

Pią, 15.06.2007, 23:22

nie mój miły, to jest HISTORIA.

Pią, 14.12.2007, 13:04

ZIŁ 111G (1960)

Image
Image
Image
Image
Image
Image

źródło:wikipedia; changjiangunlimited.com; cartype.com

Pią, 14.12.2007, 16:24

widać że wzorowane na Amerykańskich krążownikach ale i tak robią wrażenie.

Sob, 15.12.2007, 7:56

Nawet ciekawe

Śro, 26.12.2007, 17:58

ktoś w wojw. lubelskim takim jezdzi albo przejechac sie tylko - taki jak ten pierwszy na zdjęciu wysoki nawet .
Ice napisał(a):Fury: pierwsza kubaĹ„skiej mafii, druga ruskiej mafii Wink

Ja bym powiedział odwrotnie :)
Wyślij odpowiedź