Switch to full style
Miejsce na forumowe pogaduchy, niekoniecznie tematycznie ściśle związane z motoryzacją ;)
Wyślij odpowiedź

Re: Jaki olej wybrać?

Pon, 08.06.2015, 16:25

A może więcej szczegółów? Do jakiego samochodu ma to być olej,jaki silnik? bez tego cięzko będzie doradzić,akurat tym zajmujemy się na co dzień więc służymy radą i pomocą na forum.

Re: Jaki olej wybrać?

Pią, 26.06.2015, 12:24

Przebieg by się jeszcze przydał ;)

Re: Jaki olej wybrać?

Pią, 26.06.2015, 14:14

0W40 lub ewentualnie 5W40, min. klasy A3, SL.

Przebieg nie potrzebny, jeszcze nie widziałem instrukcji obsługi samochodu, w której brano by pod uwagę przebieg przy zaleceniach olejowych ;)

Re: Jaki olej wybrać?

Pią, 26.06.2015, 16:31

No czasem przy pewnym przebiegu przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk etc. ;)

Re: Jaki olej wybrać?

Nie, 28.06.2015, 15:32

Nie ma to jednak kompletnie żadnego uzasadnienia. Na syntetyku jeździmy jak najdłużej, stosujemy olej który zalecany jest przez producenta i zmieniamy co 10 000 - 15 000km.

Re: Jaki olej wybrać?

Nie, 28.06.2015, 16:25

Dokładnie, ja nawet do 22 letniej Vectry lałem full syntetyk. Obalając mity, ulżyłem staremu silnikowi, który był lepiej chroniony, mniej się zużywał, olej szybciej wszędzie docierał i łatwiej odpalał zimą ;)

Re: Jaki olej wybrać?

Nie, 28.06.2015, 21:08

260kkm i nadal pełen syntetyk... nie widzę uzasadnienia lania czegoś innego ;)

Re: Jaki olej wybrać?

Czw, 27.09.2018, 22:56

Również nie rozumiem osób, które na siłe chcą zmieniać olej, jak leje od lat coś i to działa po co to zmieniać i kombinować? Odsyłam do przeczytania bo dość ciekawy wpis - https://nocar.pl/blog/kiedy-rto-stosowa ... ntetyczny/ ogólnie mnie nauczono jak już zmienisz na syntetyk to przy nim trwaj bo w drugą stronę taka zmiana może być czymś przykrym.

Re: Jaki olej wybrać?

Pią, 08.03.2019, 10:36

W przypadku większych przebiegów auta i silników diesla, faktycznie zalecany jest olej syntetyczny 5w40 w nowszych modelach 5w30, warto sprawdzić jaki olej zaleca producent i po prostu tego się trzymać. Zmiana lepkości na siłę faktycznie nie przyniesie niczego dobrego dla naszego silnika.
Wyślij odpowiedź