Miejsce na forumowe pogaduchy, niekoniecznie tematycznie ściśle związane z motoryzacją ;)
Pon, 08.06.2015, 16:25
A może więcej szczegółów? Do jakiego samochodu ma to być olej,jaki silnik? bez tego cięzko będzie doradzić,akurat tym zajmujemy się na co dzień więc służymy radą i pomocą na forum.
Pią, 26.06.2015, 12:24
Przebieg by się jeszcze przydał
Pią, 26.06.2015, 14:14
0W40 lub ewentualnie 5W40, min. klasy A3, SL.
Przebieg nie potrzebny, jeszcze nie widziałem instrukcji obsługi samochodu, w której brano by pod uwagę przebieg przy zaleceniach olejowych
Pią, 26.06.2015, 16:31
No czasem przy pewnym przebiegu przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk etc.
Nie, 28.06.2015, 15:32
Nie ma to jednak kompletnie żadnego uzasadnienia. Na syntetyku jeździmy jak najdłużej, stosujemy olej który zalecany jest przez producenta i zmieniamy co 10 000 - 15 000km.
Nie, 28.06.2015, 16:25
Dokładnie, ja nawet do 22 letniej Vectry lałem full syntetyk. Obalając mity, ulżyłem staremu silnikowi, który był lepiej chroniony, mniej się zużywał, olej szybciej wszędzie docierał i łatwiej odpalał zimą
Nie, 28.06.2015, 21:08
260kkm i nadal pełen syntetyk... nie widzę uzasadnienia lania czegoś innego
Czw, 27.09.2018, 22:56
Również nie rozumiem osób, które na siłe chcą zmieniać olej, jak leje od lat coś i to działa po co to zmieniać i kombinować? Odsyłam do przeczytania bo dość ciekawy wpis -
https://nocar.pl/blog/kiedy-rto-stosowa ... ntetyczny/ ogólnie mnie nauczono jak już zmienisz na syntetyk to przy nim trwaj bo w drugą stronę taka zmiana może być czymś przykrym.
Pią, 08.03.2019, 10:36
W przypadku większych przebiegów auta i silników diesla, faktycznie zalecany jest olej syntetyczny 5w40 w nowszych modelach 5w30, warto sprawdzić jaki olej zaleca producent i po prostu tego się trzymać. Zmiana lepkości na siłę faktycznie nie przyniesie niczego dobrego dla naszego silnika.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.