|
|
Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 23:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Autor |
Wiadomość |
choopster
Postów: 2897 Miejscowość: Inowrocław | Poznań
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Wczoraj po uzyskaniu informacji o dostępnej nowej Panamerze udałem się do Porsche Centrum Poznań Nowa Panamera na zdjęciach wygląda obrzydliwie i nie nastawiałem się pozytywnie na te oględziny. Cóż, w realu jest lepiej niż na fotach, trzeba przyznać. Ale i tak okropnie. Pierwsza generacja bardzo mi się podobała i miałem nadzieję na dobre zmiany... Oddać trzeba, że przód jest świetny, dużo lepiej wygląda. Tył ? Same światła na plus, są ciekawsze ale coś poszło nie tak z resztą, moim zdaniem tablica rejestracyjna jest za nisko i to powoduje te dziwne proporcje. Najmniej zmieniło się wnętrze i dobrze, bo dla mnie jest to jedno z najlepszych interiorów, mega ergonomia i pozycja za kierownicą. Podsumowując lift, lepiej niż na zdjęciach ale nadal odczucia mieszane... Pewnie z biegiem się opatrzy ale można to było zrobić lepiej. Przy okazji przechodząc się po salonie moją uwagę przykuło genialne 991, białe z białym wnętrzem... przekocur. I plac przedsalonowy z nową Panamerą Turbo do pojeżdżenia sobie W za*ebistej konfiguracji, fioletowa na fioletowej feldze Amethyst Metallic chyba
|
Sob, 03.08.2013, 19:02 |
|
|
Piotr_24
Postów: 797 Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Chopster ty jestes urodzony geniusz fotografi motoryzacyjnej , za kazdym razem gdy dajesz swoje upolowane foty to zbieram szczęke z podłogi przez godzine
_________________ Live ist brutal in zasadzkas
|
Wto, 06.08.2013, 22:29 |
|
|
choopster
Postów: 2897 Miejscowość: Inowrocław | Poznań
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Dziękuję, staram się i miło, gdy ktoś to docenia
|
Sob, 10.08.2013, 14:02 |
|
|
choopster
Postów: 2897 Miejscowość: Inowrocław | Poznań
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
|
Pią, 16.08.2013, 20:07 |
|
|
choopster
Postów: 2897 Miejscowość: Inowrocław | Poznań
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
|
Czw, 19.09.2013, 17:28 |
|
|
bartez
Postów: 7825 Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
_________________ PB RWD jest wysoko
|
Czw, 19.09.2013, 17:41 |
|
|
Michae
Postów: 3769
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
O, bardzo miła odmiana od tych Porsche i innych Mercedesów
_________________ Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia. Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.
|
Czw, 19.09.2013, 19:58 |
|
|
Patrick Bateman
Postów: 183
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Pierwszy raz miałem okazję obejrzeć z bliska. Robi wrażenie. Na zdjęciach mnie nie ruszała, do tego jest IMO trochę za droga i niespecjalnie szybka. Ale na żywo z tym wielkim spojlerem - super
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=7IdYN5ghtI8
|
Śro, 25.09.2013, 22:07 |
|
|
gibki8
Postów: 6186 Miejscowość: Jarosław
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
_________________ http://picasaweb.google.pl/gibki8/Depec ... z11022010# https://picasaweb.google.com/gibki8/Col ... onNarodowy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem!!
|
Śro, 16.10.2013, 12:28 |
|
|
gibki8
Postów: 6186 Miejscowość: Jarosław
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Dziś troche więcej Zaczniemy od nowego Leona. Samochód, który interesował mnie już od jakiegoś czasu ale przez problemy z polskim importerem trzeba było na niego sporo poczekać. Ale jest i robi naprawdę bardzo dobre wrażenie. Z zewnątrz prezentuje się bardzo dobrze. Mocne linie tylko i wyłącznie działają na jego korzyść. Mieliśmy okazję pooglądać dziś wszystkie trzy wersje wyposażeniowe - od najuboższej skończywszy na najbogatszej i chyba najciekawszej FR. W podstawie nie mamy tych genialnych reflektorów LED-owych jednak nie razi to jakoś strasznie. Do tego delikatnie inny zderzak i przód traci delikatnie na zadziorności, jednak wciąż pozostaje w nim charakter. Z tyłu różnic jest niewiele. Sama część nadwozia wygląda bardzo spójnie z jego resztą. Na plus na pewno reflektory - kolejny ciekawie narysowany element karoserii. Pośrednia wersja posiada już w standardzie LED-y ale od najbogatszej odmiany FR wyróżnia ją inna faktura grilla oraz troszkę inaczej narysowane atrapy przy światłach przeciwmgłowych. Wewnątrz dostajemy inne fotele, mniej chromowanych dodatków czy też brak oznaczeń modelu jak to ma miejsce w FR. Do tego troszkę mniejszy ekran od radia i nawigacji i wnętrze robi się troszkę nudnawe. Jednak najwięcej uwagi chciałbym poświęcić wersji FR bo to z nią spędziliśmy dziś najwięcej czasu Materiały wewnątrz są naprawdę bardzo dobrej jakości, mają przyjemną fakturę i przede wszystkim są idealnie spasowane. Fotele w wersji FR też dają rade - siedzisko ma odpowiednią długość i bardzo przyjemne trzymanie boczne. Na tylnej kapanie po ustawienia fotela pod siebie (około 176cm wzrostu czyli w sumie niewiele) miejsca na nogi było bardzo dużo. Na szerokość też ciężko narzekać. Jedynie wyższym osobom może być niewygodnie na wysokosć przez dosyć szybko opadającą linię (do 190cm nie powinno być problemu ). O bagażniku nie będę pisał bo miarki w oczach nie mam, jednak na oko wydawał się być w miarę pojemny z dosyć wysokim progiem No i na temat Leona to chyba tyle. Jak się okazało na koniec dnia, okazał się to być zdecydowanie najciekawszy samochód który oglądaliśmy i zdecydowanie mnie osobiście bardzo zaskoczył. Nie spodziewałem się że VW pozwoli zrobić Seatowi samochód lepszy, ładniejszy i przede wszystkim ciekawszy od Golfa. Chyba mój lider w klasie, chociaż jedyny jego konkurent dla mnie to na chwilę obecną Cee'd Kolejna na liście jest nowa Mazda 3 Idąc po kolei: z zewnątrz szczerze powiedziawszy nie urywa. Pod tym względem 6 robi zdecydowanie lepsze wrażenie. O ile przód wygląda poprawnie o tyle z tyłu jest buła. Nie wiem dlaczego klapa ma taki fatalny kształt no ale po prostu to nie wygląda. Na zdjęciach prasowych to autko robiło zdecydowanie lepsze wrażenie. Wewnątrz jest cóż bardzo po japońsku. Deska przypomina nieco tą z 6 jednak tutaj troszkę bardziej puszczono wodzę fantazji wypuszczając ekran od nawigacji i radia ponad deskę i nie przykrywając go daszkiem tak jak jest w 6. Wygląda to zdecydowanie ciekawiej. Materiały są dobrze spasowane, jednak są dosyć twardawe. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest całkiem sporo, może troszkę więcej niż w Leonie. Podsumowując to co sprawdziło się w 6 moim zdaniem niekoniecznie dobrze wypada w przypadku mniejszej 3. Teraz czekam na sedana, może zaskoczy mnie tak jak Seat Ostatnim oglądanym dziś kompaktem była nowa 308, samochód z którym wiązałem bardzo wiele nadziei jako że schodzący model bardzo mi się podobał i liczyłem na to że Peugeot tego nie spieprzy. Po zdjęciach prasowych wydawało się być lepiej niż dobrze, jednak dziś moja ocenia miała zostać porządnie zweryfikowana. Z zewnątrz topowa odmiana prezentuje się świetnie, w moim odczuciu nawet lepiej niż Leon (kwestia gustu ). Świetnie narysowany przód z małym wlotem i ciekawymi światłami sprawia dobre i solidne wrażenie. Linia boczna bardzo spokojna i stonowana, troszkę jakby pod Golfa zrobiona, zakończona charakterystycznie nachodzącymi światłami tylnymi na nadkola. Z tyłu też ciężko doszukać się jakichś większych wybryków stylistycznych. Jest bardzo spójnie i stonowanie. Gdzieniegdzie pojawiają się mocniejsze przetłoczenia. Całość jednak sprawa bardzo pozytywne wrażenie. Wersja uboższa, która stała w salonie niestety, ale przez przedni zderzak i lampy zdecydowanie traci. Pora na wnętrze czyli chyba najbardziej francuski element nowej 308. Tutaj, podobnie jak w młodszym i bracie 208, zegary powędrowały na szczyt deski, do tego malutka kierownica spłaszczona u dołu i praktycznie brak jakichkolwiek przycisków na desce rozdzielczej. Widać też masę różnych przetłoczeń i chromowanych elementów, które poprawiają wygląd deski rozdzielczej. Sama konsola centralna jest skierowana mocno w stronę kierowcy a na jej szczycie znajduje się ekran dotykowy wokół którego umiejscowiono kilka dotykowych przycisków odpowiedzialnych za sterowanie klimatyzacją. Poniżej znajduje się pokrętło, szczelina na płytę CD oraz jedyne normalne przyciski na desce Całość zwieńczona jest bardzo dobrymi materiałami i świetnym montażem. Wracając jednak do zegarów tutaj podobnie jak w 208 po zajęciu idealnej pozycji do jazdy (fotel ustawiony najniżej jak się da) kierownica nadal zasłania mi zegary, które swoją drogą się śliczne (piękne wskazóweczki i bardzo przyjemna dla oka czcionka). Żeby dobrze je widzieć trzeba podnieść fotel kierowcy trochę do góry przez co pozycja staje się trochę bardziej krzesełkowa. Sam fotel bardzo obszerny i w miarę wygodny. Jednak przechodząc do tylnej części kabiny jest istna tragedia. O ile sama kanapa jest obszerna, wygodna, a kąt oparcia jest w porządku o tyle miejsca na nogi jest okropnie mało. Fotel, tak jak w przypadku Leona, ustawiony pode mnie, a z tyłu zarówno ja jak i kolega dotykaliśmy kolanami do oparcia fotela. Między Seatem a Peżotem pod względem ilości miejsca na nogi na tylnej kanapie jest po prostu przepaść. Śmiem twierdzić że w nowym Clio z tyłu na nogi jest zdecydowanie więcej miejsca. Nie wiem czy kanapa była przesuwana, ale siedziałem w dwóch egzemplarzach i w każdym było fatalnie. Istny dramat. Bagażnik za to jest duży, większy niż w Leonie (obserwacja na oko). Co tu więcej pisać - ogólnie to samochód bardzo mnie rozczarował. O ile z zewnątrz wygląda bardzo dobrze, tak wewnątrz jest po prostu ok, bez szału, ale ilość miejsca to po prostu skandal. Ten element zdecydowanie zaważył na mojej końcowej ocenie tego samochodu i sprawił iż z salonu po oględzinach wyszedłem bardzo smutny. Szkoda, bo Peugeot traci szansę na zrobienie świetnego kompakta i przełamanie lekkiej nudy w tej klasie za sprawą zupełnie innego wnętrza. Nie wiem może to tylko moje zdanie, fajnie byłoby jakby ktoś inny napisał jak ocenia ilość miejsca na tylnej kanapie po wizycie w salonie. Na koniec jakieś inne luźne wrzutki sprzed salonów, serwisów itp. itd. Spod salonu BMW zdjęcia są też w spy shotach Na dziś to tyle. Kto przeczytał, fajnie dzięki, kto pooglądał tym bardziej dzięki Fajnie by było jakby więcej ludzi pisało tutaj o swoich przemyśleniach po wizytach w salonach czy nawet po oględzinach auta w galerii handlowej Czekam też na wasze wrażenia po oglądnięciu i przymiarkach do 308 bo jestem niesamowicie ciekaw czy wrażenie ciasnoty to tylko moje zboczenie
_________________ http://picasaweb.google.pl/gibki8/Depec ... z11022010# https://picasaweb.google.com/gibki8/Col ... onNarodowy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem!!
|
Czw, 17.10.2013, 23:32 |
|
|
okol
Postów: 2693 Miejscowość: Człowiek z nikąd...
Samochód: ..i bez samochodu :(
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
łochochocho, łochochocho... To sie Pan nalatal i opisal Thx. No to tak, Co do Leona - tez najbardziej zdziwilo mnie, ze VW POZWOLIL zrobic tak ladne wnetrze - zegary z Audi bardzo mi sie podobaja Praktycznie jedyna rzecz, do ktorej od biedy mozna by sie czepiac to nielokowany schowek przed pasazerem... ale to jest domena chyba TYLKO Golfa (a moze i 308?). Zewnetrznie, jak juz pisalem Leon wyglada IMO troche topornie - ale mimo wszystko lepiej niz na zdjeciach. Dodam jeszcze, ze kiedys zasiadlem w Leonie w centrum handlowym no i wbrew zachwytom ADAC-a zaskoczylo mnie slabe odciecie od oglosow zewnetrznych - praktycznie caly gwar przedostawal sie do srodka przy zamknietych drzwiach. Odnosnie 3-ki - na zywo nie widzialem... ale mi osobiscie podoba sie ten nieco delfinowaty ksztalt maski i taki pelniejszy tyl. Czytalem w jakiejs recenzji, ze jest to celowy zabieg aby przesunac kabine maksymalnie do tylu (pozostawiajac dluga maske) i nadac taki taki tylnonapedowy look. Odnosnie wnetrza... no ciezko oceniac bez ogladania na zywo, ale na fotkach bardzo mi sie podoba. I na koniec 308 - tez na zywo nie widzialem i do wnetrza rowniez nie jestem przekonany(ale nie zarzekam sie - musialbym zobaczyc), a o ciasnej tylnej kanapie slysze w niemalze kazdej recenzji ktora ogladam. Ale widac cos za cos - poswiecili miejsce na tylniej kanapie w zamian za prawdopodobnie najwiekszy bagaznik w klasie. Czytalem za to, ze zawieszenie jest bardziej komfortowe i wyciszenie lepsze niz w Golfie - a przy tym ta mala kierowniczka jest zadziwiajaco bezposrednia. Ale najsmieszniejsze jest to... ze na najlepsze wersje nadwoziowe w kazdym przypadku trzeba jeszcze poczekac. Leon -> kombiak 3 -> sedan 308 -> kombi, sedan
_________________ STOP! ukradaczom tożsamośći! i ACTA tez stop.
|
Pią, 18.10.2013, 8:43 |
|
|
cobra
Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Fajne wrażenia, ale zabrakło w nich najważniejszej rzeczy, czyli cen samochodów, które oglądałeś... Leon FR może i jest faktycznie taki fajny, ale co z tego skoro kosztuje w salonach średnio 90k.
|
Pią, 18.10.2013, 9:47 |
|
|
gibki8
Postów: 6186 Miejscowość: Jarosław
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
cena wersji fr rozpoczyna sie od 79 000 z silnikiem 1.4 TSI 122KM według mnie i tego co oglądalismy to bardzo dobra cena. Mazda 3 wedle salonu w którym ja oglądaliśmy startuje od 69 000 za postawowa odmiane
_________________ http://picasaweb.google.pl/gibki8/Depec ... z11022010# https://picasaweb.google.com/gibki8/Col ... onNarodowy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem!!
|
Pią, 18.10.2013, 15:37 |
|
|
okol
Postów: 2693 Miejscowość: Człowiek z nikąd...
Samochód: ..i bez samochodu :(
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
A jak bys porownal poczucie przestrzeni we wnetrzach tych 3 aut?, luz, szerokosc oraz przytlaczanie/jego brak przez deske rozdzielcza?
_________________ STOP! ukradaczom tożsamośći! i ACTA tez stop.
|
Nie, 20.10.2013, 22:06 |
|
|
gibki8
Postów: 6186 Miejscowość: Jarosław
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Leon w mojej ocenie z tyłu ma najwięcej miejsca na nogi i z przodu też jest bardzo obszerny. Mazda ma najwięcej miejsca na szerokość zarówno z przodu jak i z tylu, a deska jest troszkę przytłaczająca i ciężka. Peżot jest zdecydowanie najmniejszym samochodem z tych wszystkich ale ma największy bagażnik. Deska rozdzielcza jest lekka ale plastiku jest dosyć sporo. W Leonie deska jest kwadratowa, ale nie przeszkadza to za bardzo Przed pasażerem z przodu jest sporo miejsca. No ale ze względu na dosyć kompaktowe wymiary górnej części deski rozdzielczej schowek przed pasażerem jest najmniejszy
_________________ http://picasaweb.google.pl/gibki8/Depec ... z11022010# https://picasaweb.google.com/gibki8/Col ... onNarodowy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem!!
|
Pon, 21.10.2013, 13:48 |
|
|
stingray1
Postów: 620
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Czyli kolejny kompakt zrobiony w stylu Fiata Bravo i nowego Civica - dajemy duży bagażnik i wypukły odwłok, ale zabierzemy miejsca na kolana. Ja sam przymierzałem się kiedyś do Giulietty i Fiata Bravo na tylnej kanapie. Przy wzroście 190 cm upchnąłem jakoś nogi za oparcie przedniego fotela, choć łatwo nie miałem z wytrzymaniem i wysiedzeniem. Alfa dołożyła trochę ciasnoty nad głową. Szczerze mówiąc, przy dłuższej podróży nie usiedziałbym tam Pozwolę sobie na swój mały reportaż - wybaczcie, że bez zdjęć. Przy oględzinach w salonie Skody po raz pierwszy miałem okazję przymierzyć się do Roomstera. Poczciwy, zwykły i stary jak świat - powie ktoś. Za kierownicą w dużym uproszczeniu dokładnie to samo, co ma dobrze mi znana Fabia II - a jeśli decydujemy się na dobrze wyposażoną wersję, do szczęścia nie trzeba więcej. Siedzi się dość wysoko, ale łatwo to przeżyć. Niespodzianka czeka z tyłu - nawet jeśli te autonomiczne trzy fotele nie są jakieś nadzwyczajne (znam kilkanaście samochodów, które mają o wiele wygodniejsze kanapy), to zdumiewa ich wysokie zabudowanie. Taki rodzaj amfiteatralnej architektury wnętrza, który chce usprawiedliwić sens bardzo wysokiej linii dachu w tylnej części. Oczywiście zostaje trochę miejsca nad głową (byłoby dziwne, gdyby podsufitka uwierała), tak że można podróżować w kapeluszu. Czeski stajlW świecie czeskiej marki krąży jednak za podobne pieniądze model Rapid, któremu Skoda najwyraźniej bardzo chce pomóc zaistnieć. Póki co nie ma w salonach osławionego medialnie Spacebacka, więc podchodzę i oglądam to, co mają (czyli "zwykły"). Prezencja z zewnątrz całkiem OK, w niczym nie przeszkadzał mojemu eksponatowi biały kolor nadwozia. Trochę gorzej, że miał stalowe koła i kołpaki, a to nie najlepiej służy ascetycznemu dizajnowi modelu. Pierwszy kłopot zaczął się po wślizgnięciu się za kierownicę. Pozycja niższa niż w Roomsterze to spory plus, w dodatku fotel można ocenić jako wygodny. Cóż z tego, skoro poniżej siedziska widać niczym nie osłonięty szkielet FOTELA. Skoda szczyci się umieszczaniem odblaskowej kamizelki w przegrodzie pod siedziskiem, ale to marna przykrywka dla oszczędzania. W dodatku plastiki CAŁEJ deski rozdzielczej są twarde i niemiłe w dotyku - nie wiedzieć czemu, niedroga Fabia i praktyczny Roomster potrafią w porównywalnych "średnich" wersjach wyposażenia dostarczać znacznie lepszego wrażenia. Kłopot drugi i ostatni, za to największy, to przymiarka na tylną kanapę. Co mnie obchodzi ilość miejsca na szerokość w porównaniu z Fabią, skoro NIE MOŻNA wysokiemu pasażerowi wygodnie się tam rozsiąść! Brak miejsca na głowę w większym i zachwalanym Rapidzie? Mała Fabia nie miała najmniejszego problemu, a tanio wyglądający Rapid sobie nie poradził. Mało tego, skazanie klienta na silniki TSI i problematyczne założenie do nich LPG dyskwalifikuje ten wybór. A za 43.800 zł. przy wersji bazowej z rabatami skazujemy się na silnik 1.2 w trzech cylindrach, który też nie ma u mechaników wystrzałowej opinii i jest zwykłym motorem wolnossącym. Nie można było zostawić zwykłego 1.4 MPI? Decyzja brzmi jednoznacznie: zainteresować się rabatami 9.380 zł. za każdego Roomstera i brać, póki są ZAMIAST Rapidów. Zaoszczędzoną kwotę wydać na LPG i cieszyć się mechaniczną sprawnością starego, dobrego 1.4 (motor niewysilony!) do pół miliona kilometrów. Czyli do upadłego
|
Wto, 22.10.2013, 10:39 |
|
|
okol
Postów: 2693 Miejscowość: Człowiek z nikąd...
Samochód: ..i bez samochodu :(
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
...kto i za co mialby mnie zmuszac zebym robil pol miliona KM z takim "niewysilonym" 1.4? Podejrzewam, ze po pierwszych 100kkm modlilbym sie aby jak najpredzej sie zepsul
_________________ STOP! ukradaczom tożsamośći! i ACTA tez stop.
|
Śro, 30.10.2013, 8:28 |
|
|
choopster
Postów: 2897 Miejscowość: Inowrocław | Poznań
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
Odkopię temat W Berlinie przy jednej ulicy mieści się salon Mercedes-Benz oraz Lamborghini (który obecnie jest salonem Maserati). Oprócz tego są również salony smart i Harley-Davidson jednak one mniej mnie interesowały To co się rzuca w oczy to uprzejmość - nawet w Maserati pracownicy sami podchodzą, witają się, nie ma problemu z rozmową, zdjęciami, otrzymaniem prospektów.. w Polsce nadal jest z tym problem.. Lamborghini (Maserati) Berlin: Maserati Berlin by mwalenczewski, on Flickr Cała galeria: https://www.flickr.com/photos/mwalencze ... 438227037/Mercedes-Benz Berlin: Mercedes-Benz Berlin by mwalenczewski, on Flickr Cała galeria: https://www.flickr.com/photos/mwalencze ... 461573327/
|
Śro, 23.07.2014, 20:38 |
|
|
choopster
Postów: 2897 Miejscowość: Inowrocław | Poznań
|
Re: Salony samochodowe - zdjęcia, wrażenia itp...
|
Śro, 13.08.2014, 19:54 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |