Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 10:06




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 70 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Ojcowie motoryzacji 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Henry Ford (1863-1947)
Henry Ford (1863-1947)

Image
Image

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=HaR3M70DYBw
http://www.youtube.com/watch?v=it3udPj59kE
Cytuj:
Zasługą Henry'ego Forda jest uruchomienie 7 października 1913 r. taśmy produkcyjnej. Po obu jej stronach stali robotnicy, którzy do ramy mocowali elementy zespołu napędowego i zawieszenia. Montaż kompletnego podwozia skrócił się z 12 godzin do 1,5 godziny. Na innej taśmie łączono kompletne podwozie z nadwoziem. Z powodu krytyki systemu taśmowego, jako bardzo wyczerpującego dla robotników, Ford znacznie podniósł płace i i wprowadził 8-godzinny dzień pracy na trzy zmiany. W 1920 r. co minutę z taśmy zjeżdżał gotowy samochód, a 5 lat później już co 10 s. Pozwoliło to na obniżenie ceny modelu T z 850 do 290 dolarów. Wychowany na wsi Henry Ford wyznawał proste zasady, stronił od przepychu, był filantropem, w wolnych chwilach naprawiał zegarki. Miał wpływ na konstrukcję samochodów, był jednak przede wszystkim producentem.


(C) Wikipedia
Autonormann.narod.ru
Youtube.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 11.03.2012, 1:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post John F. Dodge (1864-1920)
John Francis Dodge (1864-1920)
Image
Cytuj:
Bracia John i Horacy Dodge byli dostawcami silników i podwozi dla Oldsmobila i Forda. W 1914 r. rozpoczęli produkcję samochodów pod własnym nazwiskiem. Od firmy Budd kupili licencję na produkcję całkowicie stalowych nadwozi. Samochody Dodge zasłynęły z niezawodności, gdy w 1916 r. stały się etatowym wyposażeniem armii USA. Dzięki nim wyprawa generała Johna J. Pershinga przeciwko wojskom meksykańskim odniosła sukces. W 1920 r. zmarli obaj bracia. a 5 lat później wdowy sprzedały firmę. Została przejęta przez W. Chryslera.


(C) Wikipedia
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 14.03.2012, 12:34, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 13.03.2012, 0:06
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Ojcowie motoryzacji
Podoba mi się pomysł połączenia tych tematów

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 13.03.2012, 9:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Walter Owen Bentley (1888-1971)
Walter Owen Bentley (1888-1971)

Image
Image

FILM:
http://videos.howstuffworks.com/discovery-turbo/13983-top-marques-introduction-to-the-bentley-video.htm
Cytuj:
opracował silnik lotniczy z aluminiowymi tłokami, który był najlepszą konstrukcją okresu I Wojny Światowej. Dorobił się majątku i postanowił spożytkować go na produkcję samochodów. W 1919 r. skonstruował prototyp pojazdu nazwanego jego nazwiskiem. Dwa lata później uruchomiono seryjną produkcję aut, które odniosły szereg sukcesów sportowych. W 1931 r. firma zbankrutowała, a W. Bentley stracił majątek, sprzedał także swój prywatny samochód. Zakład wykupił Rolls-Royce, który zaproponował panu Bentleyowi prace w charakterze sprzedawcy ... Rolls-Royce'ów.



(C) Moto.pl
Motor.net.pl
Videos.howstuffworks.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 22.03.2012, 19:57, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 14.03.2012, 1:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Edmund Rumpler (1872-1940)
Edmund Rumpler (1872-1940)
Image Image
Image
Image
Image
Cytuj:
Prekursor aerodynamicznych nadwozi samochodowych. Twórca samochodu kropli (Tropfenwagen), właściciel patentu łamanej tylnej osi napędowej. Ukończył politechnikę w Wiedniu, skąd pochodził. Razem z Hansem Ledwinką tworzył podstawy aerodynamicznych nadwozi samochodowych - powstały słynne Tatry. pracował w frmie Adler, projektując rodzinę silników, następnie w firmie Spyker. W 1903 r. opatentował łamaną, tylną oś napędową. W 1908 r. porzucił motoryzację i rozpoczął produkcję samolotów o nowatorskich rozwiązaniach. Ponownie zainteresował się motoryzacją i w 1919 r. opatentował aerodynamiczne nadwzoie samochodu, które w każdym przekroju poziomym ma kształt kropli. Jednak seryjny model OA 104 nie znalazł nabywców. Nie udała się również próba sprzedaży samochodu z napędem na przednie koła i z tradycyjnym nadwoziem. Rumpler otworzył biuro konstrukcyjne i opracował jeżdżący egzemplarz samochodu ciężarowego z opływowym nadwoziem. Po dojściu do władzy nazistów, jego żydowskie pochodzenie utrudniało pracę. Zmarł w 1940 roku.


(C) Motohistory.net
123people.de
Svammelsurium.blogg.se
Wikipedia
Velocetoday.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 14.03.2012, 12:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Vincenzo Lancia (1881-1937)
Vincenzo Lancia (1881-1937)
Image
Image

Cytuj:
Vincenzo Lancia (1881-1937) był kierowcą fabrycznym FIATa. W 1906 r. wraz z Claudio Fogolinem założył firmę Fabbrica di Automobili Lancia. Początkowo specjalnością firmy były pojazdy sportowe. V. Lancia wraz ze współpracownikami opracował w 1922 r. rewolucyjny model Lambda z niezależnym zawieszeniem przednich kół i samonośnym nadwoziem. Oryginalne były również widlaste silniki Lancii z małym kątem rozchylenia cylindrów. Samochody konstruowane przez V. Lancię wyróżniały się nowatorskimi rozwiązaniami. Ostatnim dziełem mistrza była Aprilia z 1937 r., jednak nie doczekał się on rozpoczęcia produkcji seryjnej.

(C) Cartype.com
Motoringpicturelibrary.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 18.03.2012, 16:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Bracia Opel
Carl (1869-1927), Wilhelm (1871-1948), Heinrich (1873-1928), Fritz (1875-1938) i Ludwig (1880-1916) Opel
Image

Cytuj:
Adam Opel produkował maszyny do szycia i rowery. Gdy umarł w roku 1895, był czołowym przedsiębiorcą Niemiec. Pięciu synów: Carl (1869-1927), Wilhelm (1871-1948), Heinrich (1873-1928), Fritz (1875-1938) i Ludwig (1880-1916) rozpoczęło wytwarzanie samochodów na licencji Lutzmanna, a nastepnie Darracqa. W 1902 r. ruszyli z produkcją pojazdów własnej konstrukcji. Ich ambicją było zaoferowanie samochodów tanich, takich jak Doktorwagen (1909) czy Laubfrosch (1924).W 1928 r. Opel stał się największym producentem aut w Niemczech, dzięki rozpoczęciu masowej produkcji na wzór Forda. Dnia 17 marca 1929 r. GM kupił 80% akcji firmy i rodzina straciła nad nią finansową kontrolę. Przed II Wojną Światową, pod zarządem amerykańskim, Opel był jednym z większych przedsiębiorstw w Europie, z roczną produkcją w 1938 r. - 140 580 sztuk.


(C) Opel.co.za
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 21.03.2012, 21:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Ettore Bugatti (1881-1947)
Ettore Bugatti (1881-1947)

Image Image

Cytuj:
Ettore Arco Isidoro Bugatti (ur. 15 września 1881 roku w Mediolanie, zm. 21 sierpnia 1947 w Paryżu) - włoski projektant i konstruktor samochodów.

Ettore był synem projektanta mebli i biżuterii, Carlo Bugatti. Mimo ukończenia szkoły sztuk pięknych interesował się głównie samochodami. Już jako młody człowiek przejawiał talent do konstruowania samochodów. W wieku 16 lat zamontował dwa silniki w trzykołowym rowerze i wystartował nim w 10 wyścigach automobilowych, z czego wygrał osiem. W tym samym czasie do czterokołowego podwozia zamontował cztery silniki, czym zainteresował barona de Dietrich, który postanowił nawiązać z 20-letnim Bugattim współpracę, jednakże mimo wspólnego wyprodukowania kilku samochodów nie układała się ona zbyt owocnie, w efekcie czego Bugatti w 1909 roku założył własną fabrykę samochodów w Molsheim (Alzacja) i podjął w wiel=ku 30 lat produkcję ekskluzywnych samochodów z silnikami o czterech, sześciu, ośmiu i szesnastu cylindrach. Jego konstrukcje wyróżniały się nowoczesnością, dlatego często wygrywały w sportowych rywalizacjach. Mimo tych sukcesów Patron, jak go nazywali współpracownicy, nie zwiększał produkcji aut. Zyski inwestował w nowe konstrukcje. Znany był też ze skąpstwa. Bugatti uchodzi również za wynalazcę samochodu wyścigowego z turbosprężarką i z napędem wszystkich kół. Bugatti skonstruował również samolot, który jednak nigdy nie wystartował, oraz szynobus. Zmarł w 1947 r. w amerykańskim szpitalu wojskowym.


(C) Bugatti.com
Wikipedia
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 22.03.2012, 19:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Walter P. Chrysler (1875-1940)
Walter P. Chrysler (1875-1940)
Image Image

Cytuj:
Zanim Walter Chrysler założył Chrysler Motor Corporation otarł się już o przemysł samochodowy. Był mechanikiem samoukiem i za pożyczone pieniądze kupił samochód, by rozłożyć go na części i poznać jego konstrukcję. Pracował w fabryce lokomotyw, a ponieważ był zdolny, zwrócono na niego uwagę. Przeniósł się do firmy Buick i w 1911 r. został jej prezesem. Kryzys gospodarczy lat 20 pozbawił go jednak pracy i przeszedł do Willysa-Overland, by ratować go z kłopotów. Kontrakt przewidywał, że w przypadku powodzenia opracuje samochód i będzie go sprzedawał pod nazwą Chrysler. Po wielu perturbacjach wreszcie się udało i w 1923 r. doszło do założenia Chrysler Motor Corporation. W ciągu dwóch lat sprzedano 100 tys. pojazdów, co jak na nieznaną firmę było dużym osiągnięciem. W odróżnieniu od konkurencji zaproponowal auto solidnie wykonane i na wskroś nowoczesne. W 1928 r. Chrysler kupił zaklady produkcyjne Dodge'a i produkował tam samochody pod nazwą Plymouth, które należały do najnowocześniejszych w Ameryce.


(C) Wikipedia
Hemmings.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 24.03.2012, 1:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post AndrĂ© CitroĂ«n (1878-1935)
André Citroën (1878-1935)
Image Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=vORrq1c_qBE
Cytuj:
André Citroën ukończy Politechnikę w Paryżu i założył w 1913 r. wytwórnie przekładni zębatych. Produkował m.in.koła o o zębach daszkowych, których patent zakupił w Warszawie. Ożenił się z Polką. W czasie I Wojny Światowej wytwarzał amunicję i dorobił się majątku. W 1919 r. rozpoczął produkcję samochodów, wprowadzając taśmę produkcyjną na wzór Forda, a w 1924 r. tłoczniki nadwozi z blachy. Był pierwszym producentem europejskim, który produkował całkowicie stalowe, spawane nadwozia. Citroën doceniał znaczenie reklamy. jego samochody brały udział w jazdach długodystansowych, jeździły po bezdrożach Afryki i Azji, rozgłos przyniosła mu iluminacja wieży Eiffla, na której wyświetlano napis "Citroën". Dbał też o sprawy socjalne swoich pracowników. kryzys lat 30-tych dotkliwie dotknął firmę. W 1935 r. przejął ją Michelin.


(C) Wikipedia
Youtube.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 26.03.2012, 0:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1062
Miejscowość: Głowno (EZG)
Samochód: Hyundai Coupe
Post Re: Ojcowie motoryzacji
Ostatnio robiłem pracę o Henrym Fordzie i jako ciekawostkę dodam że H.F. propagował antysemityzm i sponsorował 3 rzeszę, za co dostał jakiś tam order. I był przyjacielem Fuhrera :twisted:

_________________
Zapraszam na Petrolheads Polska. Ciekawostki/Nowości/Relacje


Pon, 26.03.2012, 11:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post August Horch (1868-1951)
August Horch (1868-1951)
Image Image

FILM:
część 1 http://www.youtube.com/watch?v=6LuhKR03ORU
część 2 http://www.youtube.com/watch?v=hOlevwR1ZM4
część 3 http://www.youtube.com/watch?v=rsLKm-wFNrs

Cytuj:
W 1896 r. August Horch został inżynierem w zakładach Benza, jednak w 1899 r.otworzył w Kolonii własny zakład August Horch & Cie. Jego pojazdy wyróżniały się nowoczesną konstrukcją. Zamiast łańcuchów do przeniesienia napędu stosował wał napędowy. W 1904 r. założył spółkę akcyjną August Horch Motorwagenwerske AG w Zwickau. Nieporozumienia z członkami zarządu spowodowane trudnościami finansowymi sprawiły, że Horch wystąpił z tej spółki. Po jego odejściu samochody o nazwie Horch produkowano nadal, aż do 1945 roku. W 1909 r. Horch założył kolejną firmę, lecz nie mógł używać w nazwie własnego nazwiska. Powstał więc Audi Automobilwerke w Zwickau z kapitałem 1,5 mln marek. Po łacinie słowo audi znaczy "wsłuchuj się", to samo co słowo "horch" w języku niemieckim. Liczne zwycięstwa w wyścigach popularyzowały markę Audi. Z powodu trudności finansowych, Horch sprzedał firmę Audi przemysłowcowi duńskiemu Jörgenowi S. Rasmussenowi, który podwyższył kapitał zakładowy do 2,6 mln marek. Rasmussen był właścicielem DKW. Z powodu kryzysu gospodarczego, nastapiło w 1932 r. przyłączenie Audi wraz z DKW do powstającego w Chemnitz koncernu Auto Union. August Horch został członkiem zarządu.


(C) Autonews.com
Wikipedia
Youtube.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 28.03.2012, 19:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Vittorio Jano (1891-1965)
Vittorio Jano (1891-1965)

Image Image
Image

Cytuj:
Chociaż nie skończył szkoły wyższej, był uznanym konstruktorem. Karierę rozpoczynał u FIATa, potem przeniósł się do Alfy Romeo. W latach 20-tych firma ta produkowała niewiele samochodów szosowych, byla jednak najlepsza w sporcie. Znakomite samochody wyścigowe projektował Jano. Bardzo nowoczesne byly silniki 6- i 8- cylindrowe z dwoma wałkami rozrządu i sprężarką. Okres dominacji Alfy na torach wyścigowych przerwały w latach 30-tych samochody niemieckie Auto union. jano rozstał się z Alfą tuż przed wojną w 1937 r. i znalazł pracę w Lancii. Pierwszym samochodem zaprojektowanym dla Lancii była Aurelia, zaprezentowana w 1950 r. Model B 20 z nadwoziem coupé Pininfariny odnosił sukcesy sportowe. Jano skonstruował do niego nowe silniki - również widlaste, ale o kącie między cylindrami 60 stopni. Sprzęgło i skrzynia biegów zostały umieszczone przy tylnej osi, co poprawiało rozkład mas Aurelii. Pod koniec życia Jano został konsultantem technicznym Ferrari. Obaj panowie od lat dobrze się znali.


(C) AlfaRomeo.com
Carlosghys.be
Lanciastory.pl
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 31.03.2012, 17:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Paul Jaray (1886-1974)
Paul Jaray (1886-1974)

Image

Cytuj:
Postać tego prekursora aerodynamiki jest mało znana. Zauważył on, że samochód nie tylko porusza się po ziemi, lecz także w powietrzu, co ma wpływ na opory ruchu. Wraz z innymi pionierami stworzył teoretyczne podstawy aerodynamiki nadwozi samochodowych. Pracował dla takich firm, jak: Audi, Daimler-Benz, Maybach i FIAT. Kształty nadwozi opracowywanych przez Jaray'a były tak odmienne, że nie zdecydowano się na produkcję seryjną. Opatentował też niektóre elementy swoich nadwozi. Jaray wytoczył proces firmie Chrysler w związku z naruszeniem jego patentów w modelu Airflow i wygrał go! Jednak prawa do charakterystycznego, opadającego ku tyłowi nadwozia, zwanego tyłem typu "K" miał inny pionier aerodynamiki, Wunibal Kamm.


(C) J-rad.ch
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 03.04.2012, 2:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Battista Pininfarina (1895-1966)
Battista Pininfarina (1895-1966)

Image

Cytuj:
Giovanni Battista Farina, pracując w zakładzie karoseryjnym swojego brata, zaprojektował nadozie do słynnego Fiata Zero. W 1930 r. otworzył własną firmę Carozzeria Pinin Farina i produkował nadwozia na podwoziach Hispano-Suizy i Isotty Fraschini oraz Alfy Romeo. Zaprojektował też nadwozie dla Lancii - model Dilambda z 1932 r. Najsłynniejszym projektem Fariny była Lancia Aprilia z aerodynamicznym nadwoziem. W 1947 r. sensację wzbudziła Cisitalia 202, której nadwozie wywarło duży wpływ na stylistykę powojennych aut. W latach 50-tych Farina stworzył takie kreacje jak: Lancia Aurelia B 20, Peugeot 403, Alfa Romeo Giulietta Spider, Ferrari 250 GT, Fiat 1200. W 1961 r. Battista zmienił nazwisko na Pininfarina. Po śmierci Battisty firmę objął jego syn Sergio. Pininfarina stale projektuje nadwozia dla Ferrari i Peugeota i w małych seriach produkuje niektóre modele.


(C) Speedace.info
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 05.04.2012, 17:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7825
Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
Post Re: Ojcowie motoryzacji
Cytuj:
Ferdinand Alexander Porsche nie żyje. Twórca kultowego Porsche 911 miał 76 lat

Twórca kultowego samochodu sportowego Porsche 911 Ferdinand Alexander Porsche nie żyje. Słynny projektant zmarł w wieku 76 lat w Salzburgu w Austrii.

Projekt auta stworzony blisko pół wieku temu przez Ferdinanda Alexandra Porsche wyznacza do dziś linię sportowych samochodów naszej firmy - powiedział prezes zarządu Porsche AG Matthias Mueller.

Ferdinand Alexander był najstarszym synem założyciela firmy Ferry'ego Porsche. W 1958 roku rozpoczął pracę w biurze konstrukcyjnym mającego siedzibę w Stuttgarcie-Zuffenhausen rodzinnego przedsiębiorstwa. Pięć lat później zaprezentował projekt modelu Porsche 911, który przyniósł mu międzynarodową sławę.

Konstruktor projektował także samochody wyścigowe, biorące udział w zawodach Formuły I - model 804 oraz Porsche Carrera GTS, uważany za jeden z najładniejszych samochodów wyścigowych.

Po przekształceniu w 1972 r. firmy w spółkę akcyjną Ferdinand Alexander wycofał się wraz z innymi członkami rodziny z bieżącego zarządzania przedsiębiorstwem. Założył własną firmę zajmującą się projektowaniem zegarków, okularów i piór wiecznych, a także artykułów gospodarstwa domowego.

Produkowane do dziś Porsche 911 cieszą się wśród majętnych entuzjastów sportowych samochodów niesłabnącą popularnością. W Polsce ceny modeli 911 zaczynają się od ponad 400 tys. złotych.
Image


GW

_________________
PB RWD jest wysoko


Czw, 05.04.2012, 20:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ojcowie motoryzacji
[*][*][*]
---

Alec Issigonis (1906-1988)

Image Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=sRgiI6JU3Tg
Cytuj:
Z pochodzenia Grek, w 1936 r. zatrudnił się w firmie Morris Motors. Pierwszym sukcesem był Morris Minor (1948 r.). Ciekawy jest fakt, że Issigonis był odpowiedzialny za najmniejsze detale tego auta. Mimo handlowego sukcesu, Minor nie podobał się kierownictwu firmy, która weszła w skład koncernu British Motor Corporation. W 1952 r. Issigonis odszedł z firmy, ale powrócił w 1956 r. Otrzymał zadanie skonstruowania małego, funkcjonalnego pojazdu. Po dwóch latatch, co było wówczas rekordowo krótkim terminem, opracował słynnego Morrisa Mini (1959 r.). Jego konstrukcja i rewolucyjne rozwiązania zostały skopiowane przez innych producentów aut. W 1961 r. Issigonis został dyrektorem technicznym BMC. Skonstruował, oparte na koncepcji Mini, Modele Morris 1100 i 1800. Model 1800 Issigonis uważał za najbardziej udany. W uznaniu zasług otrzymał tytuł szlachecki.

(C) Minormania.com
Solarnavigator.net
Youtube.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pią, 20.04.2012, 17:10, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 11.04.2012, 13:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ojcowie motoryzacji
Enzo Ferrari (1889-1988)

Image Image

FILM:
http://www.5min.com/Video/History-of-Ferrari-Enzo-Ferrari-Forms-the-Brand-517275872
http://www.youtube.com/watch?v=xdx4hrm9t4Q
Cytuj:
"Samochód trzeba najpierw wyśnić" - mawiał Enzo Ferrari. Rozpoczynał karierę jako kierowca wyścigowy i właściciel teamu, który od 1929 r. wystawiał do wyścigów samochody Alfa Romeo. W 1938 r. założył firmę Auto Avio Construzioni, która w 1945 r. została nazwana nazwiskiem właściciela. W nowej siedzibie, w Maranello, E. Ferrari projektował samochody, które odnosiły szereg zwycięstw w Formule 1 i Grand Prix. W latach 50-tych auta produkowano metodami rzemieślniczymi w małych ilościach. Obecnie roczna produkcja nie przekracza 3500 sztuk. E. Ferrari skupiał wokół siebie znakomitych kierowców i zdolnych inżynierów, m. in. Gioacchina Colombo oraz Aurelio Lamprediego, którzy konstruowali silniki. Nadwozia projektowała od 1952 r. firma Pininfarina.

(C) Enjoy.org
Speedace.info
5min.com
Youtube.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 13.04.2012, 19:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ojcowie motoryzacji
William C. Durant (1861-1946)

Image
Cytuj:
William Durant produkował pojazdy konne i nie lubił samochodów. pasjonowała go gra rynkowa: tworzenie, kupowanie i sprzedawanie przedsiębiorstw. Lubił ryzykować i trzeba przyznać, że do pewnego momentu mu się udawało. W 1908 r. założył General Motors, wykupując firmy samochodowe:Buick, Oldsmobile, Oakland i Cadillac oraz kilku dostawców części. Niejaki John Heany oszukał Duranta. Sprzedał mu bowiem patent na żarówkę samochodową za niebagatelną wówczas kwotę 7 mln dolarów w akcjach General Motors. Okazało się, że patent był fałszywy, a prawa do żarówki samochodowej miała firma General Electric, której należały się opłaty licencyjne. Nadszarpnęło to finanse General Motors, co doprowadziło do odejścia Duranta. nie poddawał się jednak. Utworzył firmę Chevrolet Motor Company wraz z francuskim kierowcą wyścigowym Louisem Chevroletem, której auta wprowadzono na rynek w 1913 roku. Powtórnie przejął kontrolę nad General Motors, lecz w 1920 r. musiał definitywnie odejść. Prezesem został utalentowany menedżer, prawdziwy twórca potęgi GM - Alfred P. Sloan. William C. Durant zapoczątkował nowy wizerunek producenta samochodów. Okazało się bowiem, że nie trzeba się na nich znać, wystarczy zatrudniać wysokiej klasy specjalistów. Durant jako pierwszy sprzedawał swoje samochody na raty. Miał przy tym świadomość, że tylko wielkie przedsiębiorstwo, złożone z kilku mniejszych firm, jest w stanie skutecznie konkurować z innymi.


(C) Nndb.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 15.04.2012, 23:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ojcowie motoryzacji
Harley J. Earl (1893-1969)

Image Image Image Image Image Image

Cytuj:
Wielki wpływ na stylizację samochodów amerykańskich lat 50-tych miał Harley Earl. W 1928 r. został naczelnym stylistą General Motors. Utworzono specjalny dział Art and Colour Selection, w którym Earl waz ze współpracownikami eksperymentował z nowymi kolorami. jako pierwsi wykonywali modele gliniane samochodów w skali 1:1. po wojnie Earl przekonał szefów GM, że atrakcyjne nadwozie auta, nawet z przestarzałymi zespołami mechanicznymi, spowoduje sukces sprzedaży. W latach 50-tych wylansował "ogony", gięte przednie szyby i stworzył kształt krążownika szos. Organizował pokazy i objazdowe wystawy samochodowe nazwane "Motorama", na których z wielkim rozmachem prezentował swoje kreacje, badając gusta publiczności. Słynnymi modelami, które zaprojektował, były m. in. Cadillaci, LaSalle, Buick Y-Job i Chevrolet Corvette I. Umiał nadać odmienny styl wszystkim markom produkowanym przez General Motors. Tworzył też "samochody marzeń" - Firebird - z futurystycznymi nadwoziami. W 1959 r. odszedł na emeryturę.


(C) Wikipedia
Patentroom.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 17.04.2012, 23:53
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 70 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018