Obecny czas: Pon, 17.06.2019, 5:57




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 170 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Co dalej z FSO? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 3835
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Co dalej z FSO?
Strasznie to zagmatwane i jakoś brzmi podejrzanie. Skąd to Mini?
RR ltd Co. napisał(a):
Cytuj:
Kanadyjska Magna, jeden z największych producentów części i komponentów samochodowych na świecie ma jeszcze w tym miesiącu podpisać stosowną umowę z ukraińskim AwtoZAZ.

To Ukraińcy mają jeszcze coś wspólnego z Żeraniem?

Jakoś mi się to kupy nie trzyma, ale oby było w tym choć trochę prawdy.


Pon, 03.09.2012, 11:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20804
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Co dalej z FSO?
Magna, generalnie, z tego, co czytałem, produkuje pojazdy na zlecenie firm zewnętrznych. Niedługo pojawi się Paceman, a może i model mniejszy od One.
A Ukraińcy chyba są, jako AvtoZAZ, (współ)właścicielami FSO...

Jak zobaczę, to uwierzę.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 03.09.2012, 12:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3245
Miejscowość: Kraków
Samochód: F02 750Li/Panamera T
Post Re: Co dalej z FSO?
Tyle już mialo firm ostatnio wchodzić na Żerań, że już w nic nie wierzę.

_________________
Polakom gratulujemy Wisły Kraków

Aston Martin Lagonda Limited & Top Gear


Pon, 03.09.2012, 12:46
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20804
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Co dalej z FSO?
Cytuj:
Wicepremier Waldemar Pawlak zapewnił w poniedziałek, że są przygotowane propozycje publicznego wsparcia dla projektu zlokalizowanego na terenie dawnej fabryki FSO na warszawskim Żeraniu. Obecnie są one na etapie procedur administracyjnych.

W poniedziałek "Dziennik Gazeta Prawna" poinformował, że kanadyjska Magna ulokuje na warszawskim Żeraniu produkcję dwóch, a może nawet trzech nowych modeli aut, mimo braku pomocy publicznej ze strony polskiego rządu.
"Są przygotowane propozycje wsparcia dla tego projektu; one mają też pewne swoje administracyjne historie. Mam nadzieję, że uda się doprowadzić do końca ten projekt po stronie administracyjnej, żeby realizacja tego przedsięwzięcia była szybka" - skomentował Pawlak podczas konferencji prasowej w Bytomiu.

Minister gospodarki dodał, że teren dawnej fabryki FSO powinien być nadal wykorzystywany do prowadzenia produkcji, a nie np. pod budownictwo mieszkaniowe.

"To teren między torami i infrastrukturą drogową, a więc nie sposób jest zagospodarować go na mieszkaniówkę, a idealnie pasuje na strefę przemysłową. Na pewno będzie ważne dla Warszawy, żeby ta infrastruktura była wykorzystana" - powiedział wicepremier.

Pawlak wskazał, że "dla inwestora ważne było, by można było szybko wejść do już istniejących hal i wykorzystać ludzi, którzy są przygotowani i wyedukowani, jeśli chodzi o budowę samochodów".

"Wierzę, że projekt zostanie zrealizowany" - podkreślił minister gospodarki.

Według publikacji gazety kanadyjski inwestor na początku negocjacji chciał, by polski rząd wsparł projekt kwotą ok. 90 mln zł oraz zwolnił przedsięwzięcie na długo z podatku dochodowego. Taki scenariusz miało jednak odrzucić Ministerstwo Finansów. Pawlak nie odniósł się do tych informacji.

(c) interia

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 04.09.2012, 15:00
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20804
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Co dalej z FSO?
Cytuj:
Kanadyjski koncern Magna wraz z rosyjską firmą Awtotor stworzy w Kaliningradzie centrum motoryzacyjne, które ma produkować minimum 250 tys. aut rocznie.
W tym roku trwały negocjacje o przejęciu żerańskiej Fabryki Samochodów Osobowych przez austriacką spółkę kanadyjskiego koncernu motoryzacyjnego Magna. Kanadyjczyków zainteresowała FSO, bo przymierzali się do produkcji w Polsce samochodu na zlecenie Infiniti - luksusowej marki japońskiego Nissana. Ale przed miesiącem Nissan ogłosił, że nowe auto będzie produkować we własnej fabryce i zrezygnował z kooperacji z kanadyjskim koncernem.

Udało się za to Rosjanom. Przy naszej granicy w Kaliningradzie Magna z rosyjskim holdingiem Awtotor zbuduje klaster fabryk aut i części samochodowych - przewiduje porozumienie podpisane pod koniec zeszłego tygodnia. Na podstawie tej umowy firma z Kaliningradu kupiła też 60 proc. udziałów rosyjskiej spółki Magna.

Do 2020 r. w Kaliningradzie ma powstać co najmniej sześć zakładów, które będą montować 250-350 tys. aut rocznie. Połowa części do ich produkcji będzie pochodziła z Rosji, głównie z Kaliningradu, gdzie ma powstać 15 fabryk części samochodowych oraz nowy port kontenerowy do eksportu części samochodowych - planuje Awtotor.

Magna w ciągu dziewięciu miesięcy opracuje plan rozwoju klastra w Kaliningradzie i zainwestuje w produkcję części.

Stworzenie klastra wymaga 3,3 mld dol., szacuje Awtotor. Już wiosną plany takiej "industrializacji Kaliningradu" poparł ówczesny premier, a obecnie prezydent Rosji Władimir Putin.

W zeszłym roku Awtotor zmontował w Kaliningradzie 222 tys. aut na zlecenie BMW, Opla i koreańskiego Hyundai/KIA. Samochody te zmontowano w uproszczony sposób i są wysyłane do Rosji bez cła na podstawie specjalnych przepisów dla Kaliningradu. Ale te przepisy wkrótce wygasną i Awtotor musi zainwestować w spawanie i lakierowanie nadwozi aut oraz w linie kompletnego montażu samochodów, aby w przyszłości wysyłać auta do Rosji bez cła.

W sierpniu Rosja przystąpiła do Światowej Organizacji Handlu (WTO) i od przyszłego roku bez cła części do produkcji samochodów będą mogły sprowadzać tylko firmy, które do 2011 r. zawarły z rządem Rosji umowy na przemysłowy montaż aut. Awtotor nie miał takiej umowy, ale ma ją Magna.

Wiążąc się z Kanadyjczykami, rosyjska firma upiekła dwie pieczenie na jednym ogniu. Może nadal bez cła importować części do produkcji aut, nie naruszając ustaleń z WTO. A jednocześnie z błogosławieństwem Kremla tworzyć silny ośrodek przemysłu samochodowego w enklawie Rosji graniczącej z państwami UE.

Umowy na bezcłowy import części do przemysłowego montażu aut dotąd nie wykorzystywała też rosyjska firma Grupa Chimeks. Dwa lata temu zabiegała ona w Polsce o wsparcie z funduszy UE na budowę montowni samochodów dostawczych, które miały być produkowane na większą skalę w Rosji. W zeszłym tygodniu ogłoszono, że kontrolę nad Chimeks przejmie moskiewski ZiŁ, który zawarł umowę na montaż dostawczych samochodów Hyundai i negocjuje je również z Fiatem i Renault.

wyborcza.biz

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 27.11.2012, 9:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3889
Post Re: Co dalej z FSO?
No i tyle było z FSO. Konkurencja pod nosem wyrosła, i fabryczka pójdzie pewnie w kompletne zapomnienie.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Wto, 27.11.2012, 14:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5932
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Co dalej z FSO?
Rosjanie zapewne dali grubą łapówę ...


Pon, 03.12.2012, 2:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3889
Post Re: Co dalej z FSO?
kur*a kulikowski, to nie są interesy państwowe... Dali lepszą OFERTĘ a nie łapówkę.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Pon, 03.12.2012, 6:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Co dalej z FSO?
Jest jeszcze taki termin jak lobbing i on idealnie łączy te dwie rzeczy na raz :wink:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 03.12.2012, 10:16
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20804
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Co dalej z FSO?
Miałem właśnie napisać coś w tym duchu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 03.12.2012, 10:50
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 170 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018