|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 10:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Co dalej z FSO?
Przypadkiem znalazłem ciekawy artykuł na Onecie i proponuję rozpoczęcie dyskusji Piszę zwłaszcza do kulikowskiego i LeCobusiera Cytuj: Warszawska Fabryka Samochodów Osobowych istnieje od 1951 roku. Wyprodukowała 3,7 miliona aut, wiele z nich eksportując do 80 krajów świata. Wolnorynkowa konkurencja oraz problemy ze znalezieniem strategicznego partnera doprowadziły FSO na skraj upadku...
Historia warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych sięga 1951 roku. Wówczas z hali produkcyjnej wyjechała pierwsza Warszawa M-20. Sześć lat później żerańska fabryka rozpoczęła wytwarzanie Syreny.
Najpopularniejszy samochód z warszawskiej fabryki FSO – Polski Fiat 125p – zadebiutował w 1967 roku. Do 1991 roku wyprodukowano ponad 1,4 mln egzemplarzy. Niewiele mniejszym wzięciem cieszył się Polonez, który w latach 1978-2002 został zamówiony przez ponad milion klientów.
Warszawska Fabryka Samochodów Osobowych istnieje od 1951 roku. Wyprodukowała 3,7 miliona aut, wiele z nich eksportując do 80 krajów świata. Wolnorynkowa konkurencja oraz problemy ze znalezieniem strategicznego partnera doprowadziły FSO na skraj upadku... Historia warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych sięga 1951 roku. Wówczas z hali produkcyjnej wyjechała pierwsza Warszawa M-20. Sześć lat później żerańska fabryka rozpoczęła wytwarzanie Syreny.
Najpopularniejszy samochód z warszawskiej fabryki FSO – Polski Fiat 125p – zadebiutował w 1967 roku. Do 1991 roku wyprodukowano ponad 1,4 mln egzemplarzy. Niewiele mniejszym wzięciem cieszył się Polonez, który w latach 1978-2002 został zamówiony przez ponad milion klientów.
Mimo że inżynierowie FSO opracowali wiele nowoczesnych prototypów - m.in. Syrenę 110, Warsa i Ogara - żaden z nich nie wszedł do seryjnej produkcji. Od połowy lat 80. rozmawiano m.in. z Fiatem, Renault i General Motors. Już wtedy zdawano sobie sprawę, że atrakcyjność Fiata 125p i Poloneza w porównaniu do aut z zachodu Europy oraz Japonii jest niewielka. FSO starało się modernizować pojazdy, jednak dalszy rozwój firmy wymagał pozyskania strategicznego partnera. W 1993 roku udało się podpisać umowę na produkcję Opla Astry, która ze względu na plany budowy fabryki GM w Gliwicach była tymczasowa.
Rok później ogłoszono, że dalsza przyszłość FSO zostanie związana z koreańskim koncernem. Wybór padł na Deawoo, które dało gwarancję zatrudnienia, a do tego obiecywało wielkie inwestycje i sukcesywne zwiększanie produkcji. Celem firmy było wejście do pierwszej dziesiątki największych wytwórców samochodów. W budowaniu wolumenu miały pomóc wyjeżdżające z Żerania Lanosy, Tico, Matizy, Nubiry i Leganzy. Samochody eksportowano na południe i zachód Europy. Wiele znalazło także nabywców w Polsce.
Otrzeźwienie przyszło w 1999 roku, kiedy koreański koncern popadł w tarapaty finansowe. Sytuacja nie wyglądała najgorzej, ponieważ kupnem Deawoo interesowały się największe koncerny motoryzacyjne. Brak konkretnych decyzji doprowadził jednak do bankructwa Deawoo. W 2000 roku spółka Daewoo-FSO stanęła na krawędzi upadłości. Warszawska fabryka dotkliwie odczuła także spadek zapotrzebowania na koreańskie auta, który potęgował import używanych pojazdów z zagranicy. Rozpoczęły się zwolnienia.
W 2001 roku banki odmówiły dalszego kredytowania i rozpoczęły egzekucję należności. Sprzedaż aut, części oraz maszyny zostały zajęte przez komorników. Próby zawarcia ugody z wierzycielami FSO podjął polski rząd. Mało kto dawał jednak FSO szanse na przetrwanie. Akcjonariusze zastanawiali się nad kolejnymi sposobami na ratowanie Daewoo-FSO. Do 2003 roku nie podjęto jednak wiążących decyzji. Zarząd FSO opracował plan restrukturyzacji fabryki. Do 2005 roku udało się zmniejszyć zadłużenie, a znaczne ograniczenie zatrudnienia przyniosło dalsze oszczędności. Działalność FSO miała być kontynuowana, a za cel obrano znalezienie inwestora, który zapewni przyszłość firmie. Utrzymanie produkcji okazało się możliwe, ponieważ rząd wynegocjował zgodę na wytwarzanie Lanosa i Matiza do 2007 roku. Brak środków na modernizację samochodów sprawił, że stawały się one coraz mniej atrakcyjne.
Doskonałym rynkiem zbytu na Lanosa okazała się Ukraina, dokąd wyeksportowano ponad 120 tysięcy samochodów. Szansą na przetrwanie fabryki FSO mogło być związanie się z ukraińskim partnerem FSO - firmą UkrAVTO, który produkował samochody dla koncernu GM. W 2005 roku UkrAVTO weszło w posiadanie większościowego pakietu udziałów w FSO. Zamknięcie roku z dodatnim wynikiem finansowym pozwalało z optymizmem spoglądać w przyszłość. Na plusie zakończył się także kolejny rok.
W 2007 roku podpisano także umowę na produkcję Chevroleta Aveo. Z kooperacją z koncernem General Motor FSO wiązało duże nadzieje. Na Żeraniu miało powstawiać możliwie wiele elementów, liczono, że GM uruchomi produkcję kolejnych modeli, a roczna produkcja sięgnie 240 tysięcy egzemplarzy.
Niestety problemy pojawiły się kilkanaście miesięcy później – najpoważniejsze w historii firmy. Przyszły wraz z kryzysem, który mocno uderzył w przemysł motoryzacyjny. W 2008 roku na Żeraniu wyprodukowano 150 tysięcy aut. Rok później – trzykrotnie mniej! Zarząd firmy zatrudniającej 2,5 tysiąca osób musiał zacisnąć pasa. W celu obniżenia kosztów na początku 2009 roku zwolniono ponad 600 osób. W maju ubiegłego roku 1500 pracowników wysłano na przymusowe urlopy. Podobną decyzję podejmowano kilkukrotnie. Historia zatoczyła koło. Niemal dokładnie rok po pierwszej fali przymusowych urlopów żerańskie FSO po raz kolejny wysłało swoich pracowników na urlopy.
Mimo barwnej historii fabryka FSO czasy świetności ma już za sobą. Jeszcze trzy lata temu nic nie zapowiadało poważnych problemów firmy. W Warszawie produkowano 70 tysięcy Lanosów, a kolejne kilkadziesiąt w formie zestawów do montażu na Ukrainie. Rok 2008 zamknął się wielkością produkcji wynoszącą 150 tysięcy. W 2009 roku produkcja spadła do 60 tysięcy, natomiast w pierwszej połowie bieżącego roku FSO wyprodukowało zaledwie 19 494 samochodów i zespołów montażowych...
Fabryki samochodów nie przynoszą strat, jeżeli pracują w tempie zbliżonym do maksymalnej wydajności. Kilka tygodni temu prezes Seata ogłosił, że fabryka w hiszpańskim Martorell będzie dochodowa, gdy uda się wykorzystać jej moce przerobowe w 90 proc. W przypadku zakładu na Żeraniu odsetek opłacalności może być inny, jednak nie ulega wątpliwości, że zakład musi zwiększyć produkcję o kilkadziesiąt tysięcy aut rocznie, by nie przynosić strat. Od początku roku zarząd FSO negocjował ze związkami zawodowymi warunki programów oszczędnościowych. Jak poinformował PAP, żadna z propozycji nie zyskała akceptacji związków zawodowych. Ostatecznie zarząd FSO wypowiedział zakładowy układ zbiorowy pracy, który funkcjonował w fabryce od 1995 roku. Niezbędne oszczędności ma zapewnić m.in. obniżenie wynagrodzeń o 20 proc. do końca 2011 roku. Zakład zatrudniający prawie 1900 osób nie planuje jednak redukcji obsady.
ilka dni temu FSO oficjalnie potwierdziło, że prowadzi rozmowy dotyczące uruchomienia na Żeraniu produkcji nowego modelu samochodu, dodając, że w grę wchodzą firmy spoza Europy. Szansa, że będą to ponownie koreańskie marki nie jest wielka - Hyundai i Kia otworzyły fabryki w Czechach i na Słowacji, a Chevrolet nie ma większych problemów z realizacją zamówień mimo że importuje część samochodów z Korei. Wszystko wskazuje więc, że inwestycją na Żeraniu mogą być zainteresowane chińskie firmy, które coraz intensywniej zabiegają o wymagających klientów w Europie i tworzą na Starym Kontynencie kolejne przyczółki. Geely otworzyło fabrykę w Rosji, Donfeng zamierza produkować ciężarówki w Serbii, Riich testuje prototypy na Nurburgringu, a BYD Auto rozważa budowę europejskiej siedziby we Frankfurcie.
Jakie samochody mogą wyjechać z Żerania? Roman Bugaj z FSO informuje, że technologia produkcji zapewnia fabryce zdolność do wytwarzania pojazdów oraz zespołów montażowych większości modeli samochodów klas A – E. Przedstawiciele FSO nie chcą jednak udzielać bardziej szczegółowych informacji, zasłaniając się dobrem prowadzonych rozmów. Artykuł z ciekawą galerią zdjęć: http://moto.onet.pl/1611877,1,artykul.html
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 23.07.2010, 7:52 |
|
|
Piotr_24
Postów: 797 Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
|
Re: Co dalej z FSO?
Kurcze dobrze ze cos sie bedzie tam produkowac , przynajmniej ludzie beda mieli prace. Jednak fajnie by było gdyby rozpoczeli produkcje czegos swojego. Powiem szczerze ze nawet mógłbym obiecać ze pierszy bym zamówił w salonie gdyby zaczeli produkcje nowego Poloneza. Nie ma co ukrywac ze mimo marudzenia wielu osób ten samochód jak na nasze Polskie warunki był bardzo dobrym samochodem , duzy przestronny , bezpieczny. Fakt ze kilka rzeczy mogli dawno zmodernizowac np. nowsze silniki , zawieszenie , zmiana napedu z tylnego na przedni , lub bardziej wywazyc wał napedowy , dac wiecej podpór aby po kilku tysiącach kilometrów nie zaczynał wyć . Mój ojciec miał poldka i troche w młodosci sie nim dupsko woziło od morza az po góry. Więc mam duzy sentyment do tego samochodu.
_________________ Live ist brutal in zasadzkas
|
Pią, 23.07.2010, 8:31 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: zmiana napedu z tylnego na przedni Wtedy pojawiloby sie pytanie "po co nam w ogole polonez?" Jest nisko ... ciekawe co FSO bedzie produkowalo w przyszlosci...
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Pią, 23.07.2010, 9:04 |
|
|
sebastianadam
Postów: 1062 Miejscowość: Głowno (EZG)
Samochód: Hyundai Coupe
|
Re: Co dalej z FSO?
POĹCZAK napisał(a): ciekawe co FSO bedzie produkowalo w przyszlosci... Wydaje mi siÄ™ ze samochody JuĹĽ pare lat temu miaĹ‚y być w FSO produkowane Chery QQ i nic z tego nie wyszĹ‚o wiÄ™c ja nie za bardzo wierze w to co tu pisze
_________________ Zapraszam na Petrolheads Polska. Ciekawostki/Nowości/Relacje
|
Pią, 23.07.2010, 9:28 |
|
|
stan1906
Postów: 3246 Miejscowość: Kraków
Samochód: F02 750Li/Panamera T
|
Re: Co dalej z FSO?
No szkoda, szkoda że się tak dzieje. IMO prawdziwa fabryka na żeraniu skonczyła się już jak weszli tam koreańczycy. Wielka historia polskiej motoryzacji leży teraz w gestii innych ..
_________________ Polakom gratulujemy Wisły Kraków
Aston Martin Lagonda Limited & Top Gear
|
Pią, 23.07.2010, 9:36 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
A ja jestem pełen nadziei, bo Chińczycy robią coraz ciekawsze auta, co w połączeniu z polską jakością produkcji mogłoby dać świetny efekt. Nie chciałbym powrotu Poloneza sensu stricte, choć nazwa - czemu nie - mogłaby być reaktywowana
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 23.07.2010, 9:51 |
|
|
halosza
Postów: 987
Samochód: RWD
|
Re: Co dalej z FSO?
stan1906 napisał(a): No szkoda, szkoda ĹĽe siÄ™ tak dzieje. IMO prawdziwa fabryka na ĹĽeraniu skonczyĹ‚a siÄ™ juĹĽ jak weszli tam koreaĹ„czycy. Wielka historia polskiej motoryzacji leĹĽy teraz w gestii innych .. a wiesz jak wygladala sytuacja FSO 1990-1995 - bylo marnie. gdyby nie caro to fso padloby na pysk. Koreanczycy nie zrobili Bog wie czego ale przez te kilka lat cos sie tam produkowalo chociaz.
_________________ Motorized - blog dla zmotoryzowanych
|
Pią, 23.07.2010, 11:22 |
|
|
Rysiob
Postów: 504 Miejscowość: Częstochowa
Samochód: Polonez '95 1.6
|
Re: Co dalej z FSO?
Parę lat temu byłem bardzo optymistycznie nastawiony do przyszłości FSO. Ale za każdym razem, jak wchodzili nowi inwestorzy, pierw Daewoo, potem AvtoZAZ, przywrócenie marki FSO z DaewooFSO - za każdym razem prezes spółki wypowiadał się, jakie to wielkie kroki poczyniono, że świetlana przyszłość czeka Żerań, że eksport będzie itp..... W zasadzie Koreańczycy, jacy byli tacy byli, ale spróbowali podjąć się syzyfowej pracy, jaką było zrealizowanie socjalnych żądań FSO. Jak to się skończyło, wiemy wszyscy... Wejście Chińczyków to naprawdę ostatnia szansa dla FSO. W portfolio Chery jest zwłaszcza jeden ciekawy i w miarę świeży model - Chery A3 sedan. W presspakach piszą, że struktura karoserii oparta jest na konstrukcji Volvo (?) - ciekawe, ile w tym prawdy. Wygląda to tak mniej więcej:
_________________ zapraszam na mojego bloga: http://quattrospalla.cba.pl o motoryzacji po mojemu
|
Pią, 23.07.2010, 22:14 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Re: Co dalej z FSO?
Rysiob napisał(a): ĹĽe struktura karoserii oparta jest na konstrukcji Volvo (?) - ciekawe, ile w tym prawdy. Pewnie na 240stce ...
_________________ locha lover
|
Pią, 23.07.2010, 22:44 |
|
|
Osiek
Moderator
Postów: 4079 Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
|
Re: Co dalej z FSO?
kenji napisał(a): Rysiob napisał(a): ĹĽe struktura karoserii oparta jest na konstrukcji Volvo (?) - ciekawe, ile w tym prawdy. Pewnie na 240stce ... BluĹşnisz! PrÄ™dzej na S40-tce
_________________ >>>
|
Sob, 24.07.2010, 1:33 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
Rysiob napisał(a): W portfolio Chery jest zwĹ‚aszcza jeden ciekawy i w miarÄ™ Ĺ›wieĹĽy model - Chery A3 sedan. a czemu Geely? A moĹĽe FAW Benteng B50 albo Riich G5 Roewe N1?
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Sob, 24.07.2010, 7:35 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Co dalej z FSO?
szkoda że nie uratowano FSO. Co do przyszłości pod chińskimi skrzydłami - mam mieszane uczucia ...
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 11.08.2010, 23:54 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
Chyba w końcu na amen zlikwidują FSO Deweloperzy pewnie już zacierają ręce Cytuj: Sytuacja Fabryki Samochodów osobowych jest bardzo zła, w 2009 r. strata netto wyniosła 190 mln zł. W proces poszukiwania inwestora dla stołecznej fabryki zaangażowała się Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych - podaje "Puls Biznesu". Na kiepską kondycję przedsiębiorstwa wpływa dramatyczny spadek produkcji aut. Zarząd ostro tnie wynagrodzenia, w tle pojawia się wizja kolejnych zwolnień. Pod znakiem zapytania staje dalsze istnienie spółki - wylicza gazeta.
Z odsieczą przychodzi PAIiIZ. "Zarzucamy sieć. W obecnych czasach jedynym miejscem, gdzie potencjalnie istnieje możliwość znalezienia partnera dla FSO jest Azja" - mówi prezes Agencji Sławomir Majman.
Jak dodaje, chińskie firmy zostały wzięte na celownik w pierwszej kolejności, ale wiele sobie po nich nie obiecuje. Wizyty przedstawicieli kilku chińskich koncernów w fabryce wskazują, że "inwestorzy z tego kraju nie są poważnie zainteresowani inwestycjami w produkcję samochodów w FSO" - ujawnia szef PAIiIZ.
Jednak Agencja się nie poddaje i dalej poszukuje inwestora na azjatyckim rynku - odnotowuje "Puls Biznesu". Jak nieoficjalnie dowiedziała się gazeta, zaangażowanie inwestora na Żeraniu miałoby polegać na odkupieniu pakietu akcji od dotychczasowego inwestora - ukraińskiej firmy UkrAvto. onet
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 31.08.2010, 9:23 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: Co dalej z FSO?
Najbardziej szkoda mi ludzi ktĂłrzy stracÄ… prace, ale mam nadzieje ĹĽe znajdzie siÄ™ jakiĹ› inwestor i produkcja w FSO znowu ruszy:)
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Wto, 31.08.2010, 9:40 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: Borykający się z problemami finansowymi producent samochodów wciąż ma długi z czasów, gdy na Żeraniu rządziło Daewoo
Gdy w 2003 r. Daewoo opuszczał warszawski zakład, doszło do porozumienia między tym koncernem, jednym z koreańskich banków i FSO, na mocy którego 750 mln dolarów zadłużenia zamieniono na akcje nowej emisji. Jednak ich dalekowschodni właściciele od razu zrezygnowali z praw, przysługujących tym papierom - pisze "Puls Biznesu".
Wydawało się więc, że sprawa została ostatecznie zamknięta i polski zakład ma czyste konto. Jednak obecnie okazało się, że rozliczenie z koreańskim bankiem oraz ubezpieczycielem tamtego kredytu nie zostało do końca rozwiązane.
W efekcie do końca czerwca 2011 r. polska spółka musi spłacić dług w gotówce lub oddać Koreańczykom nieruchomości, będące zabezpieczeniem tej należności.
Znów ważą się losy Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu. Z informacji, do których dotarł "Dziennik Gazeta Prawna" wynika, że polskim zakładem interesują się Chińczycy. więcej »
Wysokość zadłużenia objęta jest tajemnicą. Niemniej dla fabryki, która w zeszłym roku miała około 190 mln straty, każda kwota jest trudna do zapłacenia. Prawdopodobnie będzie zmuszona przekazać Koreańczykom część swoich budynków.
To komplikuje sytuację FSO tym bardziej, że wciąż trwają poszukiwania następcy ukraińskiego UkrAwto, który chciałby na Żeraniu produkować samochody - czytamy w "Pulsie Biznesu". interia
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 13.10.2010, 11:16 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: (..)Znów ważą się losy Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu. Z informacji, do których dotarł "Dziennik Gazeta Prawna" wynika, że polskim zakładem interesują się Chińczycy.(...)
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Śro, 13.10.2010, 11:44 |
|
|
Neo(N)
Postów: 648
Samochód: V6 Pb & 1.9 TDI
|
Re: Co dalej z FSO?
No i lipa Trzeba było kiedyś zgodzić się na propozycję VW a nie brać Daewoo. To raz. Po drugie WSZYSCY politycy, bez wyjątku mają chyba wyj**** na to co się dzieje z FSO. Jedni dalej mamroczą o krzyżu i tupolewie, drudzy robią wielką pompę z dopalaczy jak by nie było poważniejszych problemów Zamiast raz połączyć siły i stawać na rzęsach by przyciągnąć jakiegoś inwestora to udają, że problemu fabryki nie ma. Mnie by nie przeszkadzało gdyby Chińczycy weszli na zakłady. Jakoś na Ukrainie sprzedaż aut chińskich egzystuje a Polska mogła by być przyczółkiem do poważnej ekspansji takimi konstrukcjami jak Chery A3 na zachód. Przestaję wierzyć w ten naród W ogóle wszystko szlag trafił: WSK leży, Junak leży, FSO leży. Taki potencjał a nie mamy nic. Nie mamy produkcji rdzennych motocykli, nie mamy produkcji typowo polskich konstrukcji ( oprócz wielce mi zreanimowanego Lublina i jakiś elektrycznych kibli )
_________________ Mam dwa Passaty B5 w tym jeden w TEDEIKU...Czy jestem już koneserem?
Jestem specjalistą od B5, proszę o zadawanie pytań (mimo, że nie noszę skarpet do sandałów, nie mam wąsa i nie nazywam się Henryk)
|
Czw, 14.10.2010, 11:20 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Co dalej z FSO?
Dla zainteresowanych FSO jak i szeroko pojętą polską motoryzacją polecam dodatek w nowym Auto Świecie
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Czw, 14.10.2010, 17:19 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: Wszystko wskazuje na to, że do marca przyszłego roku zwolnienia otrzyma prawie cała załoga Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu czyli ponad 1800 osób - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Stosowne pismo wpłynęło już z dyrekcji zakładu do związków zawodowych. Planowe zwolnienia grupowe nastąpią w okresie pięciu miesięcy, wręczenie wypowiedzeń ma rozpocząć się w listopadzie i potrwa do marca roku przyszłego. Pieniądze na odprawy mają pochodzić z ewentualnej sprzedaży gruntów. 110 ha, na których stoi zakład, wyceniono na od 1 do 3 mld zł. Cytowani przez gazetę eksperci motoryzacyjni liczą jednak, że szczęśliwy finał będą miały rozmowy z chińskim inwestorem i na Żeraniu nadal będą produkowane samochody.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Pią, 29.10.2010, 6:28 |
|
|
Neo(N)
Postów: 648
Samochód: V6 Pb & 1.9 TDI
|
Re: Co dalej z FSO?
Emer napisał(a): Cytuj: Wszystko wskazuje na to, ĹĽe do marca przyszĹ‚ego roku zwolnienia otrzyma prawie caĹ‚a zaĹ‚oga Fabryki SamochodĂłw Osobowych na warszawskim Ĺ»eraniu czyli ponad 1800 osĂłb - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Stosowne pismo wpĹ‚ynęło juĹĽ z dyrekcji zakĹ‚adu do zwiÄ…zkĂłw zawodowych. Planowe zwolnienia grupowe nastÄ…piÄ… w okresie piÄ™ciu miesiÄ™cy, wrÄ™czenie wypowiedzeĹ„ ma rozpocząć siÄ™ w listopadzie i potrwa do marca roku przyszĹ‚ego. PieniÄ…dze na odprawy majÄ… pochodzić z ewentualnej sprzedaĹĽy gruntĂłw. 110 ha, na ktĂłrych stoi zakĹ‚ad, wyceniono na od 1 do 3 mld zĹ‚. Cytowani przez gazetÄ™ eksperci motoryzacyjni liczÄ… jednak, ĹĽe szczęśliwy finaĹ‚ bÄ™dÄ… miaĹ‚y rozmowy z chiĹ„skim inwestorem i na Ĺ»eraniu nadal bÄ™dÄ… produkowane samochody.
WiÄ™cej w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Uwaga bo nas chiĹ„czyki uratujÄ… Bardziej im siÄ™ opĹ‚aca postawić nowÄ… fabrykÄ™ gdzieĹ› w Turcji lub na Ukrainie niĹĽ pakować pieniÄ…dze w przestarzaĹ‚y FSO. WSZYSTKICH politykĂłw po 1989 powinno siÄ™ postawić przed sÄ…d. I nie mĂłwcie mi, ĹĽe przecieĹĽ Daewoo coĹ› pomogĹ‚o bo to, ĹĽe lekko zmodyfikowaĹ‚o Poloneza to ĹĽaden wyczyn. KrĂłtkowzroczność i GĹUPOTA doprowadziĹ‚y do tego upadku.
_________________ Mam dwa Passaty B5 w tym jeden w TEDEIKU...Czy jestem już koneserem?
Jestem specjalistą od B5, proszę o zadawanie pytań (mimo, że nie noszę skarpet do sandałów, nie mam wąsa i nie nazywam się Henryk)
|
Pią, 29.10.2010, 14:05 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |