|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Co dalej z FSO?
Fajnie to by było gdyby pojawiły się nowe auta z logo FSO na masce A taka brzydka Micra to i tak nikt tego nie kupi
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Wto, 17.04.2012, 13:39 |
|
|
Dżony
Postów: 2000 Miejscowość: Zawichost
|
Re: Co dalej z FSO?
Ta "brzydka" Micra sprzedaje się lepiej niż "ślicznotka" MiTo Oby tylko znów związki zawodowe nie wybrzydzały bo IMO to one zamordowały Polską motoryzację(poczytajcie dlaczego VW wybrał Skodę a nie FSO).
_________________ http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia . https://www.facebook.com/jkbudownictwo
|
Wto, 17.04.2012, 17:42 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Co dalej z FSO?
DĹĽony napisał(a): Ta "brzydka" Micra sprzedaje siÄ™ lepiej niĹĽ "Ĺ›licznotka" MiTo A fr hatch FWD dci Renault Megane sprzedaje siÄ™ lepiej niĹĽ Nazi RWD PB BMW 1 Precz ze zwiÄ…zkami zawodowymi
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Wto, 17.04.2012, 19:23 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
Alfisti4ever napisał(a): Precz ze zwiÄ…zkami zawodowymi co do tego, to 100% racja, o ile nie zwalniajÄ… mnie i moich kolegĂłw wĹ‚asnie grupowo z pracy
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 18.04.2012, 7:30 |
|
|
morphy
Postów: 3978 Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
|
Re: Co dalej z FSO?
DĹĽony napisał(a): Oby tylko znĂłw zwiÄ…zki zawodowe nie wybrzydzaĹ‚y bo IMO to one zamordowaĹ‚y PolskÄ… motoryzacjÄ™(poczytajcie dlaczego VW wybraĹ‚ SkodÄ™ a nie FSO). WybraĹ‚ Skode bo FSO wolaĹ‚o wybrać Daewoo jako inwestora. Typowe. Zawsze jak mamy jakÄ…Ĺ› szansÄ™ na rozwĂłj to wybieramy gorszÄ… ofertÄ™. Tylko wtedy skÄ…d mieliĹ›my wiedzieć, ĹĽe dzisiaj nie bÄ™dzie juĹĽ Daewoo.
|
Śro, 18.04.2012, 12:26 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: Polska rywalizuje z Austrią, a być może także z Węgrami o prawa do produkcji nowego auta Infiniti, luksusowej marki japońskiego Nissana.
Już wiadomo, jakie auto może być produkowane w warszawskiej FSO. Pod koniec zeszłego tygodnia Infiniti podpisało kontrakt z Magna Steyr, austriacką spółką kanadyjskiego koncernu Magna International, kontrakt na przygotowanie i produkcję od 2014 r. nowego samochodu dla tej luksusowej marki japońskiego Nissana. Zapowiedzią tego samochodu jest prototypowy model Infiniti Etherea przedstawiony pod koniec zeszłego roku. Infiniti zamierza produkować ok. 50 tys. tych czterodrzwiowych aut o długości 4,4 m rocznie i sprzedawać je głównie w Europie. Zlecenie na produkcję tego auta Infiniti to szansa dla FSO, która przed rokiem wstrzymała montaż samochodów Aveo na licencji Chevroleta i czeka na nowego inwestora.
Może nim zostać właśnie Magna - jak w zeszłym miesiącu ujawnił jeden z przedstawicieli rządu na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki poświęconemu przyszłości FSO. Przedstawiciele żerańskiej fabryki oficjalnie nie chcą tego potwierdzić.
- Negocjacje są zaawansowane, ale nie możemy ujawnić, z kim rozmawiamy - powiedział nam wczoraj prezes FSO Janusz Woźniak. Dodał, że kontrakt będzie podpisany po zatwierdzeniu pomocy publicznej dla nowego inwestora.
Jednak dane z prezentacji FSO dla posłów wskazywały na Magna. Także plany produkcji nowego auta na Żeraniu - do 60 tys. sztuk rocznie od 2014 r. - odpowiadają zapowiedziom z ogłoszonego przez Magna kontraktu.
Magna poinformowała przy tym, że już zajęła się przygotowaniem nowego auta Infiniti do produkcji, ale trwają negocjacje w sprawie montażu tego samochodu i dostaw części od kooperantów.
Austriacy lobbują za tym, by nowy model Infiniti był produkowany w fabryce Magna Steyr w mieście Graz, co pozwoli stworzyć tam 1000 nowych miejsc pracy. Zwiększając presję, austriacki dziennik "Kleine Zeitung" pod koniec zeszłego tygodnia napisał bez podania źródeł, że faworytem do produkcji Infiniti jest Graz, a nie Polska.
Ale na posiedzeniu sejmowej komisji przedstawiciele FSO mówili, że o prawa do produkcji nowego auta konkurują z Węgrami.
Nic dziwnego, bo według przecieków z branży samochodowej nowy model Infiniti będzie napędzany silnikami Mercedesa. A przede wszystkim zostanie skonstruowany z wykorzystaniem płyty podłogowej nowego Mercedesa klasy A. To auto jest produkowane w otwartej na początku tego roku fabryce Mercedesa w węgierskim mieście Kecskemet. Ten nowy model Infiniti będzie zatem pierwszym "japońskim mercedesem". To efekt umowy o kooperacji, jaką w czasie kryzysu zawarł niemiecki koncern Daimler, właściciel Mercedesa, z francuskim koncernem Renault, który kontroluje Nissana.
W rywalizacji o kontrakt na produkcję auta Infiniti atutem FSO jest gotowa do wykorzystania fabryka na Żeraniu i niskie koszty pracy wykwalifikowanych robotników w Polsce. Ale koszty dostawy części z węgierskiej fabryki Mercedesa do Austrii lub zakładów na Węgrzech, mogą być niższe niż wydatki na transport do Polski. Jedno jest pewne: rozstrzygnięcie musi zapaść szybko, by Magna dotrzymała terminów uzgodnionych z Infiniti.
gazeta.pl
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 15.05.2012, 11:41 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: Resort Jacka Rostowskiego powiedział twarde "nie". Firma Magna, która chce uruchomić produkcję samochodów na warszawskim Żeraniu, nie dostanie pieniędzy od rządu Donalda Tuska. To koniec projektu ożywienia FSO?
Ministerstwo Finansów mówi "nie" budżetowemu wsparciu inwestycji. Tymczasem był to jeden z podstawowych warunków ulokowania w Warszawie produkcji samochodów. Jednak trzeba przyznać, że zagraniczny koncern postawił srogie warunki.
Magna chciała, by polski rząd dopłacił jej gotówką ok. 90 mln zł, a do tego zwolnił na długo z podatku dochodowego. Żądała też zwolnień od miasta w płaceniu podatku od nieruchomości. Miasto milczy w tej sprawie, za to Małgorzata Brzoza, rzeczniczka Ministerstwa Finansów, nie kryje, że stworzenie na terenie fabryki specjalnej strefy ekonomicznej, jak chce tego inwestor, nie wchodzi w rachubę. Jej zdaniem taki ruch byłby sprzeczny z przepisami. Na terenach obejmowanych obszarem stref musi być wysokie bezrobocie. Według GUS w Warszawie wynosi ono 3,9 proc., podczas gdy dla całego kraju jest to 13,2 proc. Jest też drugi problem. Strefa miała być powołana dla podwykonawców fabryki. Tymczasem już funkcjonują oni w katowickiej SSE – dodaje Brzoza. Jak mówi, dodatkowym uzasadnieniem odmowy jest stanowisko Agencji Rozwoju Przemysłu, która zaprasza podwykonawców do lokowania inwestycji w tworzonym nieopodal parku przemysłowym. Rzeczniczka dodaje, że tereny w stolicy można znacznie lepiej wykorzystać, lokując na nich bardziej dochodową działalność. To może być np. projekt deweloperski.
Ministerstwo Gospodarki, które obiecywało Magnie pomoc, milczy. Wciąż analizujemy sprawę – mówi Iwona Dżygała z biura prasowego MG. Jednak wiadomo, że w związku ze sprzeciwem resortu finansów deklaracja podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki Andrzeja Dychy o przygotowaniu planu wsparcia dla inwestora nie ma szans na realizację. Tym samym pod znakiem zapytania stoi cały projekt. W kwietniu podczas posiedzenia sejmowej komisji gospodarki to właśnie Dycha ujawnił, że pomoc rządowa jest konieczna dla powodzenia projektu.
Bez wsparcia inwestycji maleją szanse na ulokowanie jej na Żeraniu. Inwestor rozważa dwie inne lokalizacje: w Austrii i na Węgrzech - mówi Marek Dyżakowski z Forum ZZ w FSO. Żałuje, bo jak twierdzi, budżet szybko odzyskałby kwoty, np. w formie podatku dochodowego od zatrudnionych tam pracowników. Ewentualna inwestycja o wartości 1 mld zł ma być prowadzona w dwóch etapach - w pierwszym ma zostać wyprodukowane 60 tys. aut. Docelowy model to 200 tys. sztuk. Zatrudnienie ma wynieść ok. 7-8 tys. osób. dziennik.pl
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 31.05.2012, 8:53 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: Co dalej z FSO?
precz z polska
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Czw, 31.05.2012, 9:49 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
Re: Co dalej z FSO?
mam nadzieje ze FSO upadnie raz na zawsze i bedzie spokój, koniec imprezy
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Czw, 31.05.2012, 10:03 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: Co dalej z FSO?
Szkoda, że polska to nie fso.
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Czw, 31.05.2012, 10:03 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: Szkoda, że polska to nie fso. Typowy Polak, narzeka bo musi. Gdyby nie było Polski, żądałbyś wolności dla kraju, a jak ją ma to narzekasz czego jeszcze istnieje. Weź się facet do roboty i przestań smęcić na forum
|
Czw, 31.05.2012, 15:27 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Co dalej z FSO?
ręce opadają ...
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 31.05.2012, 20:23 |
|
|
Iceman
Postów: 3300
|
Re: Co dalej z FSO?
Pończak nie dość, że ma dziwne upodobania to i durne poglądy.
_________________
Cytuj: okol napisał(a): A juz IMO napewno lepsze niz obecne Bravo, ktore jest zupelnie nijakie.
|
Pią, 01.06.2012, 7:21 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Co dalej z FSO?
Co do pierwszego to się nie zgodzę, z drugim jak najbardziej
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Pią, 01.06.2012, 7:29 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
To samo pomyślałem
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 01.06.2012, 7:38 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: Co dalej z FSO?
Na niczym sie nie znacie, precz z polska
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Pią, 01.06.2012, 20:44 |
|
|
choopster
Postów: 2897 Miejscowość: Inowrocław | Poznań
|
Re: Co dalej z FSO?
nudny już z tym jesteś ponczek
|
Pią, 01.06.2012, 20:54 |
|
|
Iceman
Postów: 3300
|
Re: Co dalej z FSO?
Jak przeczytacie opinię o nowym Aurisie to co do 1. zmienicie zdanie
_________________
Cytuj: okol napisał(a): A juz IMO napewno lepsze niz obecne Bravo, ktore jest zupelnie nijakie.
|
Nie, 03.06.2012, 13:43 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Co dalej z FSO?
na dawnym torze FSO jest obecnie parking dla kibiców.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 25.06.2012, 23:19 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Co dalej z FSO?
Cytuj: Samochody marek Mini i Infiniti będą wytwarzane na warszawskim Żeraniu - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna". Nie jest też wykluczona produkcja modelu auta dostawczego.
Kanadyjska Magna, jeden z największych producentów części i komponentów samochodowych na świecie ma jeszcze w tym miesiącu podpisać stosowną umowę z ukraińskim AwtoZAZ. Informacji "Dziennika Gazety Prawnej" nie chce komentować Janusz Woźniak, prezes FSO Żerań. Sprawy nie komentuje też Magna.
Z informacji pozyskanych od Ministerstwa Gospodarki wynika jednak, że w grę wchodzi inwestycja o wartości miliarda złotych, która ma być prowadzona w dwóch etapach: w pierwszym ma być produkowane 60 tysięcy samochodów, a docelowo produkcja ma wynieść 200 tysięcy sztuk. W pierwszym etapie do pracy ma być przyjęte 2-3 tysiące osób, a docelowo ok. 7-8 tysięcy.
W wyścigu o inwestycję Polska pokonała Austrię i Węgry. Produkcja aut na Żeraniu mogłaby ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku. Podobno odbyła się tam już próbna produkcja niektórych elementów - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Magna produkuje niektóre modele samochodów na zlecenie dużych koncernów. Obecnie zajmuje się m.in. produkcją mini countryman (na zlecenie BMW), peugeota RCZ, a także terenowego mercedesa klasy G. Ponadto Magna dostarcza Mercedesowi aluminiowe nadwozia do ekskluzywnego mercedesa SLS AMG.
W maju tego roku Magna podpisała umowę z aliansem Nissan-Renault, na mocy której będzie produkować dla Japończyków i Francuzów nowy kompaktowy model, który prawdopodobnie będzie oparty na technologii Mercedesa (m.in. cztero- i sześciocylindrowe silniki oraz platforma A i B-klasy). Samochód, który być może będzie nosił nazwę etherea, produkowany ma być liczbie 50 - 60 tys. sztuk rocznie, a rynku konkurować będzie m.in. z audi A3, mercedesem klasy A czy BMW serii 1. A skąd niemieckie rozwiązania techniczne w japońskim aucie? Mercedes rozpoczął współpracę z Nissanem-Renault, której efektem ma być nie tylko nowe auto kompaktowe, ale również nowy kompaktowy SUV, który ma być sprzedawany pod markami Mercedesa i Infiniti (ta ostatnia marka należy do Nissana). Ten samochód również może być produkowany na Żeraniu. Fabryka FSO zakończyła produkcję ponad rok temu i od tamtej pory stoi bezczynnie. Ostatnim modelem, który produkowano na Żeraniu był chevrolet aveo. (c) interia
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 03.09.2012, 9:07 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |