Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 20:15




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1949 Tatra 601 Tatraplan Monte Carlo 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1949 Tatra 601 Tatraplan Monte Carlo
Image
Image Wikipedia.org
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Cytuj:
W 1949 roku zbudowano w Kopřivnicach dwa samochody w wersji dwudrzwiowego coupé Tatra 601, znanej też pod nazwą Monte Carlo. Miały podobne nadwozie, z takim samym rozstawem osi 2700 mm, lecz wykonane z lżejszym poszyciem z blach aluminiowych, z wlotami powietrza do chłodzenia silnika po bokach, a nie na górze. Powiększono tylne okna i rozdzielającą je wzdłużną płetwę. Moc silnika o pojemności 2 litrów zwiększono do 62 KM, a prędkość maksymalna wzrosła do 140 km/h. Samochody te brały następnie udział w zawodach sportowych, a na jednym z nich Karel Vrdlovec zwyciężył w sierpniu 1949 roku w Międzynarodowym Austriackim Rajdzie Alpejskim w klasie dwulitrowej (dalsze trzy miejsca zajęły zwykłe T600). Samochody przeznaczone były do udziału w rajdzie Monte Carlo w 1950 roku, lecz ostatecznie nie wzięły w nim udziału. W czerwcu 1951 roku Alois Kopečný zwyciężył jeszcze na T 601 w klasie dwulitrowej w Rajdzie Alpejskim.

W 1953 roku w T 601 zamontowano nowy silnik Tatry 603 w układzie V8 o pojemności 2,5 L i mocy 95 KM, co zwiększyło prędkość maksymalną do 160 km/h, a następnie wzmocnioną wersję tego silnika o mocy 120 KM, z którą osiągnął prędkość 176 km/h. Jeden z samochodów T 601 Monte Carlo został zachowany w muzeum fabrycznym w Kopřivnicy.

Dane techniczne
Producent: Tatra n. p., Koprzywnice, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1949
Wyprodukowanych: 2 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 5-6-miejscowe coupé
Silnik: typu 600, przeciwsobny, 4-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
typu 900, przeciwsobny, 4-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
typu 603A, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik Solex 32 UBIP (600, 600 rozwiercony, 900)
dwa gaźniki Solex 30 UAAIP (603A)
Kolejność zapłonu: 1-4-3-2 (600, 600 rozwiercony, 900)
1-3-6-2-7-8-4-5 (603A)
Pojemność skokowa: 1952 ccm (600)
2189 ccm (600 rozwiercony)
2439 ccm (900)
2545 ccm (603A)
Średnica cylindra: 85 mm (600)
90 mm (600 rozwiercony)
95 mm (900)
75 mm (603A)
Skok tłoka: 86 mm (600, 600 rozwiercony, 900)
72 mm (603A)
Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 4000 obr./min (600)
62 KM (46 kW) przy 4700 obr./min (600 rozwiercony)
64 KM (47 kW) przy 3200 obr./min (900)
95 KM (70 kW) przy 5000 obr./min (603A)
Maksymalny moment obrotowy: 158 Nm przy 3000 obr./min (603A)
Stopień sprężania: 6,0 (600)
8,0 (600 rozwiercony)
6,5 (603A)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, biegi 2-4 synchronizowane
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza tylne koła
Długość: 4540 mm
Szerokość: 1670 mm
Wysokość: 1520 mm
Rozstaw osi: 2700 mm
Rozstaw kół przednich: 1300 mm
Rozstaw kół tylnych: 1300 mm
Prześwit: 220 mm
Masa własna: 1090 kg (603A)
Ładowność: 405 kg
Pojemność układu smarowania: 5,5 L (600, 600 rozwiercony, 900)
6,5 L (603A)
Prędkość maksymalna: 140 km/h (600 rozwiercony)
178 km/h (603A)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,3 s (603A)
Zużycie paliwa: 11 L/100 km (600)
11-13 L/100 km (600 rozwiercony)
13 L/100 km (900)
Zużycie oleju: 0,3 L/100 km (600, 600 rozwiercony)
Instalacja elektryczna: 12 V
Ogumienie: 6,00×16"


(C) Wikipedia.org
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Flickr.com
Auta5p.eu
TatraPortal.sk

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 13.08.2023, 22:44
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018