Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 5:46




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 210 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna
[Formuła 1 - sezon 2010] - tory, zespoły, ciekawostki 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post [FormuĹ‚a 1 - sezon 2010] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Image

Cytuj:
Zespół BMW Sauber jako trzynasty, ostatni, zgłosił się do rywalizacji w w sezonie 2010! Pomimo faktu, że końcem obecnego roku koncern BMW postanowił wycofać się z Formuły 1. Może to oznaczać, że ekipa z Hinwill i Monachium znalazła nowego inwestora i będzie kontynuować starty w kolejnych latach.

Po ogłoszeniu decyzji bawarskiego koncernu zespół BMW Sauber jako jedyny z obecnie startujących ekip nie złożył wniosku zgłoszeniowego na nowy sezon i nie podpisał nowego tzw. "Concorde Agreement", czyli porozumienia na linii zespoły - FIA - FOM określającego w głównej mierze zasady podziału pieniędzy w F1.

W tej sytuacji FIA postanowiło raz jeszcze przeprowadzić proces rekrutacyjny. Mówiło się, że miejsce BMW Sauber w nowym sezonie zająć może Epsilon Euskadi lub Prodrive. Ostatecznie jednak BMW zgłosiło się do nowego sezonu.

Skąd ta nagła zmiana? Kierownictwo BMW Sauber nie ukrywa, że wciąż szuka nowego inwestora, który mógłby przejąć zespół z Hinwill i Monachium i kontynuować starty w F1.

Trudno jednak przypuszczać, aby ktokolwiek chcił kupić zespół bez zgłoszenia na nowy sezon i bez podpisanego "Concorde Agreement". Stąd decyzja Bawarczyków, podjęta w ostatniej chwili.

Mario Theissen zapowiedział w ubiegłym tygodniu, że zespół w drugiej części sezonu da z siebie wszystko i nie odpuści. Taka postawa pomogłaby w promocji ekipy, co mogłoby ułatwić znalezienie nowego właściciela. BMW podkreśla jednak, że wciąż nie jest wykluczona całkowita likwidacja ekipy.

- Za kulisami trwa ciężka praca mająca na celu znalezienie dobrego dla zespołu rozwiązania - zapewnia Mario Theissen.


wp.pl


Śro, 19.08.2009, 9:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Jeden wielki cyrk ! Ostatnie tygodnie to odwoływanie i powroty albo powroty i odwoływanie :lol:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 19.08.2009, 11:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Kobi masz racje prawdziwy cyrk na kółkach :lol:
Chyba tak będzie niestety az do rozpoczęcia nowego sezonu 2010 , bedą odchodzic i przychodzic , zmieniac nazwy , i nie wiadomo co jeszcze. Ja mówiłem juz dawno , powinni wrócic do przepisów z sezonów 2004 - 2006 , zrobic redukcje budzetów i finito.

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Śro, 19.08.2009, 11:40
Profil

Postów: 20
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Bourdais zwolniony ? wiedzieliscie?? http://www.moto.banzaj.pl/Bourdais-zwol ... -1739.html


Śro, 19.08.2009, 19:20
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
klaudi00 napisał(a):
Bourdais zwolniony ? wiedzieliscie?? http://www.moto.banzaj.pl/Bourdais-zwol ... -1739.html


Tak widzieliśmy, patrz kilka postów wyżej. Bourdaisa zastąpi Jaime Alguersuari, natomiast zwolnionego Piqueta Romain Grosjean...

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 19.08.2009, 19:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Piotr_24 napisał(a):
zrobic redukcje budzetĂłw i finito.

Żadnej redukcji budżetów :!: To jest F1, a nie niskobudżetowe wyścigi trupów ze złomowiska. :evil:
Cholera mnie bierze na to co wyprawia z F1 Eclestone czy jak tam się zwie ten stetryczały pajac :evil: Jak kogoś nie stać na starty w tej serii to ma do wyboru milion innych, tańszych. Tu powinno być to co najlepsze, najnowocześniejsze i najdroższe. Kolejnym pomysłem, który napawa mnie obrzydzeniem do tego sportu jest zakaz tankowania bolidów od przyszłego sezonu. To co teraz będzie, wyścigi cystern? Czy tej jełop wogóle myśli? Jak w bolidzie upchać zbiornik paliwa od ciągnika siodłowego (a taki będzie potrzebny przy ich spalaniu)? Dla mnie F1 z sezonu na sezon umiera. Najpierw wprowadzili dziwaczną i pozbawioną sensu sesję kwalifikacyjną. Potem ujednolicili dostawcę opon i paliwa... Niech jeszcze wprowadzą jednego dostawcę nadwozi i silników, a nikt normalny już tego badziewia oglądać nie będzie chciał...

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Śro, 19.08.2009, 20:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Wraz z nowym regulaminem sportowym i technicznym Formuły 1 na sezon 2010 opublikowanym dziś przez FIA, pojawiły się zmiany w procedurze kwalifikacji dostosowującej ją do liczby 26 startujących samochodów.
Godzinna sesja, podobnie jak teraz, będzie podzielona na trzy części, jednakże w pierwszych dwóch segmentach będzie odpadać po osiem samochodów.

W ostatniej 10-minutowej części kwalifikacji weźmie udział 10 samochodów. Jednakże wraz z wprowadzeniem braku tankowania w wyścigu, kierowcy biorący udział w Q3 będą mogli mieć dowolną ilość paliwa na pokładzie.

Wśród kolejnych istotnych punktów opublikowanego regulaminu jest informacja o zachowaniu obecnej punktacji w przyszłym sezonie, pomimo starań Berniego Ecclestone o wprowadzeniu medali.

Co więcej, minimalna waga samochodu zostanie podniesiona do 620 kilogramów, co zapewne ucieszy fanów Roberta Kubicy i Marka Webbera. Zmiana została wprowadzona ze względu na system KERS, który będzie dozwolony także w przyszłym sezonie. Poza KERS, w przyszłym roku można będzie także korzystać z podgrzewaczy opon, które pierwotnie miały zostać zakazane wraz z wprowadzeniem gładkich opon.

info Formuła1.pl


Jeszcze trocje od siebie. Mianowicie powinna powrócic aerodynamika z zeszłego roku , bo jak sie wypowiadał niedawno Stefano Dominicalli obecny pakiet aerodynamiczny nie wiele pomógł w wyprzedzaniu podczas wyścigów.
Zakaz tankowania napewno szybko powróci gdy po kilku wyscigach bolidy w końcówce wyscigu będą stawały z braku paliwa. Koce grzewcze powinny pozostac bez względu na to jakie są stosowane opony , tutaj głownie chodzi o bezpieczeństwo.

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Czw, 20.08.2009, 11:39
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Głęboko zastanawiam się czy będę śledził zmagania F1 w przyszłym sezonie. Wszystko staje sie udziwnione, skomplikowane i nie do końca zrozumiałe. Brak tankowania jeszcze bardziej sprawi, że F1 będzie nudna. Co do stawania samochódów pod koniec wyścigu to raczej nie spodziewał bym się czegoś takiego. Wyścig z pewnością będzie albo krótszy albo zbiorniki będą większe, obstawiam to pierwsze. Nie oszukujmy się ale już ten sezon jest frustrujący i ...nudny. Mało było naprawde ciekawych wyścigów w tym sezonie, więcej szumu jest po wyścigu i w trakcie przerw między jednym, a drugim wyścigiem.


Temat o GP Walencji pojawi się dzisiaj wieczorem. Ja jednak nie będe miał okazji wkleić wyników ani sesji ani wyścigu bo będe odcięty od internetu ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Czw, 20.08.2009, 11:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Zabiją to, co jest ciekawe w F1 - strategię. Szkoda, bo czasem walka w pit-stopach i kombinowanie z ilością paliwa było o wiele ciekawsze niż walka na torze, zwłaszcza, że jest parę torów, na których ciężko jest wyprzedzać i teraz będzie jechać taka procesja od początku do końca podobnym tempem :/
dobrze, ĹĽe WTCC zostaje normalne :twisted:

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Czw, 20.08.2009, 12:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Chyba ze po wyborach Vatanen albo Todt szybko cos zmieniÄ… z tym tankowaniem. Ale wÄ…tpie w to .
Co do innych serii wyscigowych?? WTCC hmm....Seat ze swoimi dieslami robi co chce z resztą stawki . Chyba najlepszą alternatywą bedą wyscigi DTM . Ewentualnie całkowicie sie przeżucic na rajdy w przyszłym roku puchar S2000 w mistrzowstwach świata moze sie okazac bardzo ciekawy.

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Czw, 20.08.2009, 12:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1886
Miejscowość: Stalowa Wola / Lublin
Samochód: e46 coupe
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Jedno jest pozytywne z tego wszystkiego. Dali sobie spokój z wyłanianiem mistrza metodą medalową.
Co do kwestii braku tankowań słyszałem, że mają być większe zbiorniki no ale może i skrócą też wyścigi. Nie sądze natomiast aby brak tankowań powodował stawanie bolidów pod koniec wyścigu. W WTCC fajna jest walka zderzak w zderzak chociaż mnie momentami rozmiar team orders w tej serii doprowadza do szału :/ I dlatego najlepsze są wyścigi motocyklowe. Nie ważne czy to MotoGP, WSBK czy inne :)


Czw, 20.08.2009, 22:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 355
Miejscowość: wietrzne miasto
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Bez przesady z ta Wasza rozpacza. Zjazdy na tankowania powodowaly czesto brak wyprzedzania (mimo, ze mozna bylo). Bo po co ryzykowac jak w radio mowia "poczekaj jeszcze 2 okrazenia to zjedzie na tankowanie". Poza tym ciezsze bolidy to rowniez szybsze zuzywanie opon i po to chociaz beda bolidy zjezdzaly. Wiec zanim podniesiecie lament jak to bedzie tragicznie przemyslcie za i przeciw a najlepiej zobaczyc jak to wyjdzie "w praniu". Podobnie jak to bylo z ostatnia zmiana systemu kwalifikacji (krytykowana zreszta niedawno w czyims poscie). Czyzby poprzedni system byl ciekawy. Nie przypominam sobie tak emocjonujacych koncowek jak ogladalo sie kiedys.


Sob, 22.08.2009, 1:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
horch napisał(a):
Zjazdy na tankowania powodowaly czesto brak wyprzedzania (mimo, ze mozna bylo). Bo po co ryzykowac jak w radio mowia "poczekaj jeszcze 2 okrazenia to zjedzie na tankowanie".
A ile razy było tak, że lżejszy wyprzedzał mocniej zatankowanego? To działa w dwie strony. Mnie bardziej boli, że cała strategia wyścigu zostanie zredukowana o ten istotny element, czasem fajnie było popatrzeć jak dzięki dobrze dobranym postojom i tankowaniom team potrafil zarobić ze 3 miejsca :wink:
Co do zmiany opon - wielkich przetasowań to przecież w stawce nie zrobi, co z tego, że ktoś zjedzie jak nikt inny nie nadrobi dwoma kółkami tych powiedzmy 2 sekund

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Sob, 22.08.2009, 8:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Cytuj:
Formuła 1: Ważą się losy zespołu Toyoty

Jarno Trulli nie przedłużył kontraktu z Toyotą /AFP

Szef teamu Toyota John Howett przyznał podczas weekendu Grand Prix Europy w Walencji, że jego zespół wciąż nie ma zatwierdzonego budżetu na rok 2010. Ta deklaracja wzbudziła falę negocjacji i spekulacji o możliwości wycofania się japońskiego koncernu z Formuły 1 przed rozpoczęciem przyszłego sezonu.

"Przedstawiliśmy zarządowi Toyoty projekt przyszłorocznego budżetu, ale wobec trwającego wciąż kryzysu w branży motoryzacyjnej zostanie on rozpatrzony dopiero po podsumowaniu wyników finansowych spółki w pierwszym półroczu. Decyzji spodziewamy się w połowie listopada" - powiedział w Walencji Howett.

Informacja ta zbiegła się z doniesieniami prasowymi na temat działań Franka Williamsa zmierzającymi do rozwiązania umowy na dostawę silników dla ekipy Williams-Toyota. Do tego z przedłużenia kontraktu z japońskim zespołem zrezygnował Włoch Jarno Trulli, wspominając w jednym z wywiadów, że prawdopodobnie kolejny koncern samochodowy odejdzie z Formuły 1.W piątek, po drugim treningu przed GP Europy, doszło do prywatnej rozmowy Howetta z Robertem Kubicą, który po ogłoszeniu przez BMW pożegnania z Formułą 1, musi szukać nowego pracodawcy od nowego sezonu MŚ. Po tym spotkaniu pojawiły się spekulacje, że Toyota jest zainteresowana pozyskaniem Polaka do drugiego bolidu teamu, obok Niemca Timo Glocka.


Cytuj:
Loeb rozmawiał z teamem US F1

Wtorek, 25 sierpnia (13:18)

Kierowca rajdowy Sebastien Loeb był ostatnio gościem jednego z zespołów, które zamierzają wystartować w nowym sezonie w Formuły 1 - US F1.

- Ktoś reprezentujący Loebaa zadzwonił do nas, ale nie będę ujawniał szczegółów rozmowy - powiedział dyrektor amerykańskiego teamu, Peter Windsor. - Sebastien to ogromny talent i z pewnością poradziłby sobie w Formule 1. Obecnie rozglądamy się za kierowcą amerykańskim, który mógłby zasiąść za sterami naszego bolidu, ale nie wykluczamy wariantu z Francuzem - dodał Windsor.

Sebastien Loeb również potwierdza informacje, które mówią o jego spotkaniu z zespołem F1. - Chciałem porozmawiać, czy rzeczywiście zespół jest mną zainteresowany i czy mam szanse na zajęcie miejsca za sterami bolidu od następnego sezonu - powiedział francuski mistrz świata. - Obecnie jestem zadowolony z rajdów WRC i mam ważny kontrakt z Citroenem, jednak jeśli pojawi się możliwość startowania w F1, to czemu by nie spróbować? - dodał Loeb.

(c)interia.pl

Cytuj:
Image
Włoscy dziennikarze od kilku dni prześcigają się w spekulacjach na temat przyszłości zespołu Ferrari i kierowców, którzy mieliby startować w barwach stajni z Maranello. Co ciekawsze - w informacjach włoskich dziennikarzy przez wszystkie przypadki odmieniane jest nazwisko Roberta Kubicy. Ciężko ocenić, ile w tym prawdy, a ile radosnej twórczości Włochów.

We wtorek "La Gazzetta dello Sport" podała, że Robert Kubica jest najpoważniejszym kandydatem do występu w bolidzie Ferrari podczas zbliżającego się wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Włoch. Władze włoskiego zespołu są niezadowolone z postawy Luki Badoera i intensywnie szukają innego kierowcy, który mógłby zastąpić kontuzjowanego Felipe Massę w najważniejszym dla ekipy wyścigu. czytaj więcej o tej sprawie

W środę pojawiły się kolejne informacje na ten temat! Na stronie internetowej włoskiej telewizji Sky czytamy, że Robert nie tylko wystąpi w ostatnich pięciu wyścigach obecnego sezonu, ale ma także zapewnione miejsce w Ferrari w sezonie 2011!

Francesca Zambon ze SKY Sport24 informuje, że doszło w Maranello do spotkania przedstawicieli Ferrari i Roberta Kubicy. Włoski zespół miał zaproponować polskiemu kierowcy umowę na pięć wyścigów sezonu 2009. W odpowiedzi Kubica miał zażądać także gwarancji, że w sezonie 2011 będzie pełnoetatowym kierowcą włoskiego zespołu. Co jednak z sezonem 2010?

Zambon ma także odpowiedź na to pytanie - przez rok Robert Kubica miałby startować w barwach... Williamsa! W przyszłym roku oba bolidy Ferrari są już zajęte przez Fernando Alonso i kogoś z dwójki Felipe Massa - Kimi Raikkonen. Z końcem sezonu 2010 kontrakty obecnych kierowców Ferrari jednak wygasają i wtedy do Ferrari miałby przejść Kubica, który od sezonu 2011 startowałby razem z Fernando Alonso.

W tle przewija się jeszcze nazwisko Giancarlo Fisichelli. Jeśli negocjacje z Kubicą nie powiodą się, to właśnie kierowca Force India ma zastąpić Lukę Baodera na Monzy. Jak na razie jednak wszyscy zainteresowani zaprzeczają...
http://www.autoblog.it/post/21929/formu ... o-nel-2010
RAF

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Wto, 25.08.2009, 16:09
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Force India zezwala Fisichelli na przejście do Ferrari

Cytuj:
Wszyscy fani Roberta Kubicy będą zapewne bardzo zawiedzeni, jako że to Giancarlo Fisichella został wybrany na zastępcę Luki Badoera w Ferrari począwszy od Grand Prix Włoch na torze Monza. Włoch został już zwolniony z kontraktu wiążącego go z zespołem Force India.

Zespół z Silverstone poinformował, że rozmowy z Ferrari rozpoczęły się 24 godziny temu, w momencie kiedy stało się jasne, że Felipe Massa nie będzie mógł powrócić do kokpitu bolidu F1 w tym sezonie. Szef Force India – Vijay Mallya powiedział: „Giancarlo i jego menedżerowie skontaktowali się ze mną wczoraj, przedstawiając propozycją Ferrari”.

„Dla każdego włoskiego kierowcy posada kierowcy wyścigowego w Ferrari jest spełnieniem marzeń i Giancarlo nie stanowi tutaj wyjątku. Nikt nie powinien stawać na drodze do tego celu. Ponadto zawarte porozumienie zapewni Giancarlo dłuższą współpracę z Ferrari i rzeczą niepoprawną byłoby utrudnianie tego, zwłaszcza że Giancarlo wniósł tak duży wkład w rozwój Force India”.

Nieoficjalnie mówi się, że Force India zalega Ferrari z opłatami za silniki za ubiegły rok, i że puszczenie Fisichelli do stajni z Maranello ma pokryć długi – częściowo lub w całości. Mallya zaprzeczył jednak temu: „Chcemy podkreślić, że nie uzgodniliśmy żadnej ugody finansowej z Ferrari. Porozumienie to zostało zawarte w dobrej wierze i dla dobra Giancarlo oraz całego sportu. Konkurencyjny włoski kierowca w Ferrari na torze Monza to pozytywna wiadomość dla Formuły 1, która może tylko pomóc poprawić wizerunek sportu w tych trudnych czasach”.

Force India nie podjęło jeszcze decyzji, kto będzie partnerem zespołowym Adriana Sutila w pozostałej części sezonu, jednak oczekuje się, że drugi bolid VJM02 poprowadzi w pozostałych pięciu wyścigach kierowca rezerwowy Vitantonio Liuzzi.


Źródło: f1wm.pl

To było do przewidzenia. Włoski zespół, włoski kierowca no i włoski wyścig przed nami ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Czw, 03.09.2009, 16:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
syf... ciekawe gdzie wyląduje Kubica. oby miał szczęście i trafił do lepszego zespołu.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Czw, 03.09.2009, 17:01
Profil

Postów: 20
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
no to mamy kolejnego zainteresowanego kupnem Saubera... :) -> BMW Sauber
jesczcze dodam pewnien spor i podejrzenia -> Afera


Czw, 10.09.2009, 11:00
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
News z dzisiaj z 11:20
Lotus trzynastym zespołem w sezonie 2010
Cytuj:
FIA poinformowała dzisiaj, że trzynastym zespołem Mistrzostw Świata Formuły Jeden w sezonie 2010 będzie Lotus F1 Team.

Ciało zarządzające twierdzi, że otrzymało również „imponujący” wniosek od ekipy BMW Sauber, ale biorąc pod uwagę niepewność w sprawie własności zespołu z Hinwil, FIA postanowiła przyjąć ekipę Lotus. Jednakże BMW przypadnie czternaste miejsce w stawce F1 w przypadku pojawienia się wakatu na przyszły sezon.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa dodała, że przyjrzy się zwiększeniu liczby teamów do czternastu, „konsultując się pilnie z istniejącymi zespołami w związku z wprowadzeniem odpowiednich zmian w przepisach, tak aby powiększyć stawkę do 28 samochodów na czas pierwszego grand prix sezonu 2010”.

Wejście Lotusa zostanie wsparte przez spółkę 1Malaysia F1 Team Sdn Bhd wraz z Tonym Fernandesem jako szefem zespołu. Fernandes jest założycielem i dyrektorem generalnym malezyjskiej Tune Group, do której należą linie lotnicze Air Asia. FIA poinformowała również, że dyrektorem technicznym zespołu zostanie Mike Gascoyne, a bolidy Lotusa będą napędzane silnikami Cosworth.

Przedsięwzięcie to jest wynikiem partnerstwa między rządem Malezji a konsorcjum malezyjskich przedsiębiorców. Nazwa Lotus powróci do Formuły 1 jako konstruktor po raz pierwszy od 1994 roku. Początkowo zespół będzie korzystał z budynków Racing Technology Norfolk w Wielkiej Brytanii, około 15 kilometrów od fabryki Lotus Cars. Obiekt o powierzchni 15.000 metrów kwadratowych został wybudowany przez Toyotę w początkowej fazie programu F1 japońskiego koncernu. Następnie był wykorzystywany przez firmę Bentley w ramach realizacji projektu Le Mans.

W przyszłości przy torze Sepang w Malezji zostanie wybudowane centrum technologiczne zajmujące się projektowaniem, badaniami i rozwojem oraz produkcją.


Źródło: f1wm.pl

News z dzisiaj z 13:39

BMW znalazło kupca na swój zespół Formuły 1

Cytuj:
Koncern BMW ogłosił dzisiaj, że spółka Qadbak Investments zgodziła się na zakup jego zespołu Formuły 1, który ma swoją siedzibą w Hinwil w Szwajcarii.

Qadbak to firma także mająca swoją siedzibę w Szwajcarii, a reprezentuje ona interesy konkretnych rodzin z Bliskiego Wschodu i Europy. Kontrakt został podpisany dzisiaj, a więc w dniu ogłoszenia przez FIA decyzji, że na ostatnie wolne miejsce w stawce na sezon 2010 został wybrany Lotus F1 Team.

Zespół z Hinwil wciąż ma jednak szansę na kontynuowanie startów w F1, jeśli pozostałe ekipy zgodzą się na powiększenie stawki do 28 bolidów, bądź któryś z 13 zespołów wybranych na przyszły rok wycofa się z rywalizacji. Może to być postrzegane jako swoiste zabezpieczenie ze strony FIA na wypadek, gdyby Renault zamierzało wycofać się z tego sportu w wyniku skandalu 'crash-gate'.

„Znaleziony został dobry inwestor dla zespołu z Hinwil” – czytamy w oświadczeniu wydanym przez BMW. „Zainteresowanie zespołem ze strony firmy Qadbak reprezentuje osoba szwajcarskiej narodowości – Lionel Fischer. BMW życzy Qadbak i Sauber Team wszelkich sukcesów w sezonie 2010 i kolejnych”.

Zespół dodaje, że spodziewa pojawienia się na starcie pierwszego wyścigu przyszłego sezonu: „Jesteśmy zadowoleni, że FIA potwierdziła, iż może się znaleźć dla nas miejsce w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden 2010. Zespół spodziewa się, że jego bolidy pojawią się na starcie pierwszego wyścigu sezonu”.


Źródło: f1wm.pl

:roll:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Wto, 15.09.2009, 13:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
może Kubica w lotusie wyląduje? choć trzeba przyznać że pewnie brytole będą werbowali brytyjskich kierowców...

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Wto, 15.09.2009, 14:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Cytuj:
To jednak nie wszystko. Teraz FIA rozważa, czy nie zaprosić do F1 kolejnego zespołu. Byłaby to już czternasta ekipa wyścigowa na przyszły sezon, co oznacza pojawienie się na linii startu aż 28 bolidów. FIA zapowiada konsultacje z innymi zespołami, gdyż ich głos również liczy się w tej sprawie.

Co ciekawe wstępnie miejsce to zostało przyznane BMW Sauber, który jeżeli zostanie uratowany to nie będzie miał problemów z powrotem. Jest jeszcze szansa na to, że BMW wejdzie w miejsce ekipy, która “zrezygnuje” z dalszej walki w F1(mowa o Renault, któremu grozi wykluczenie).

(c)motoblog.pl

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Wto, 15.09.2009, 16:03
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 210 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018