Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 21:26




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
2019 Toyota RAV4 Hybrid 
Autor Wiadomość
Post 2019 Toyota RAV4 Hybrid
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Test Toyoty RAV4 Hybrid
Cytuj:
Znasz to twierdzenie? Diesla kupujemy na trasę, a hybrydę do miasta, bo na trasie pali więcej niż w mieście. Mając do testu hybrydową odmianę Toyoty RAV4 gdzie postanowiłem ją przetestować? Oczywiście na trasie, ale takiej prawdziwie polskiej, z niezliczoną ilością miasteczek tranzytowych do przejechania, światłami, jak również z odcinkami autostrady. Miasto również było, ale w zasadzie tylko po to, żeby porównać wyniki.

Do testu otrzymałem RAV4 w wersji Selection (wyżej pozycjonowana jest tylko Executive), która wyróżnia się dachem i dyfuzorem w kolorze czarnym. Już przy pierwszym kontakcie widać, że projektanci starali się zadbać o szczegóły. Materiały w kabinie są miękkie, drzwi zakrywają próg, bagażnik otwierany i zamykany jest elektrycznie, fotel kierowcy (wygodny i obszerny) regulowany jest we wszystkich płaszczyznach wraz z odcinkiem lędźwiowym. Pasażerowie siedzący z tyłu również nie powinni narzekać. Otrzymali oni nawiew (temperatura wydobywająca się z niego stanowi wypadkową temperatur ustawionych przez osoby siedzące z przodu), a tylna kanapa jest dzielona w stosunku 1/3 do 2/3 i posiada regulowane oparcie. Miło. Dostęp bezkluczykowy działa sprawnie, lecz sam nie zamknie samochodu. Jeżeli tego nie zrobisz, a zaczniesz oddalać się od auta, kluczyk zacznie piszczeć, tym intensywniej im dalej odejdziesz, aby ci o tym przypomnieć.

Ciekawym dodatkiem jest sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania (opcja za 6900 PLN). Działa antydepresyjnie rozświetlając wnętrze. Niestety, jeżeli zdecydujesz się na niego, zostaniesz pobawiony schowka na okulary. Coś za coś, na oba te elementy projektantom zabrakło miejsca.

W RAV4 możemy sparować 5 telefonów. Niestety, musisz o tym wiedzieć. Próba sparowania szóstego zawsze skończy się niepowodzeniem i to bez żadnego komunikatu zwrotnego. Wychodząc z założenia, że jak uda się sparować telefon zaopatrzony w system Windows, to telefony z pozostałymi systemami również będą funkcjonować przystąpiłem do działania. Próby sparowania telefonu od strony samochodu zakończyły się niepowodzeniem, na szczęście udało się to zrobić od drugiej strony (wywołując parowanie w telefonie). Również pobranie skrzynki kontaktowej przebiegło sprawnie. Musisz jednak dokładnie pamiętać jak masz w niej zapisane osoby. Jeżeli będziesz szukać „Alina”, a w skrzynce zapisałeś „babcia Alina”, nic nie znajdzie. O ile nie można powiedzieć złego słowa o jakości połączenia wewnątrz kabiny – rozmówcę słychać doskonale – o tyle twój rozmówca wystawiony jest na cierpienie. Po jego stronie jakość połączenia jest dramatyczna. Dźwięk zanika i dostarczany jest z pogłosem jakbyśmy byli w garczku lub studni, a nie dobrze wyciszonym samochodzie.

Opcjonalny pakiet audio JBL z 9 głośnikami (dopłata 5900 PLN) będący w testowanym egzemplarzu sprawuje się nadzwyczaj dobrze. Niestety, również i on nie jest doskonały. Tylko sobie znanym kodem przyporządkowuje kolejność utworów. Siódmy jest pierwszym, a pierwszy dwudziestym pierwszym. Na szczęście jako dwudziesty drugi był utwór drugi. Jeżeli lubisz słuchać w samochodzie koncertów lub miksów również nie będziesz do końca szczęśliwy – słychać przerwy między utworami.
Bardziej niż biednie jest z aplikacjami. W zasadzie nic by się nie stało jakby w ogóle nie było tego przycisku. Do dyspozycji mamy tylko Mirrorlink. Brakuje chociażby Apple CarPlay i Android Auto, które dostępne są nawet w Aygo. Wstyd.

Historia zatoczyła krąg. Kiedyś fabrycznie wbudowana nawigacja była dobrem, za które należało dopłacać, później stała się niemal standardowym wyposażeniem, a obecnie znów wymaga dopłaty. Nie inaczej jest w przypadku RAV4. Fabryczna nawigacja dostępna jest jako opcja i kosztuje 3200 PLN, a model testowy nie był w nią wyposażony.

cały test: Toyota RAV4 Hybrid - Możesz być dumny

(c) KATALOG dla kierowców


Czw, 04.04.2019, 19:02
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018