Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:55




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
2016 Subaru Levorg 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 2016 Subaru Levorg
Zadebiutowało właśnie nowe Subaru Levorg.
Tekst z AMiS:
Cytuj:
Oto następca Legacy. Mniejszy, ale z przestronną kabiną, ogromnymi możliwościami ładunkowymi oraz z zawieszeniem mającym geny WRX-a. I na deser – z nowiutkim silnikiem 1.6 turbo.
U nas Levorg pojawi się najwcześniej za pół roku, mieliśmy jednak okazję dostać do rąk wersję na rynek japoński. Z charakterystycznymi wąskimi reflektorami, wlotem powietrza na pokrywie silnika i poszerzonymi błotnikami wygląda jak WRX w sukience kombi.
Pod względem wymiarów nadwozia i przestronności kabiny Subaru porównuje Levorga do Legacy aktualnej oraz poprzedniej generacji, i porównanie z tym drugim Levorg wygrywa. Deska rozdzielcza jest zaprojektowana użytkowo i tylko detalami oraz wykończeniem różni się od kabiny (nie oferowanego w Europie) WRX-a, z kolei lekko spłaszczoną w dolnej części kierownicę znamy z flagowego STI. Wnętrze jest bardziej przestronne niż sugerują to wymiary nadwozia, natomiast bagażnik ze swoimi 522 l okazuje się o dwa włosy większy niż ten z Outbacka.
Z punktu widzenia konstrukcji aż do środkowego słupka Levorg to WRX. Typowo dla Subaru, konstrukcja auta jest dość lekka – kombi zatrzymuje wskazówkę wagi na 1520 kg. Subaru pokazuje też mnóstwo cyferek, by np. udowodnić, co i w jakim stopniu usztywniono w konstrukcji nadwozia Levorga i o ile lepiej wypada on nawet w porównaniu z aktualnym Legacy.
Niektóre z tych detali byłyby zabawne, gdyby nie chodziło o optymalizację – absolutne hasło-klucz-do-wszystkiego w dzisiejszym świecie samochodów. Na przykład jedna ze środkowych warstw przedniej szyby lepiej izoluje akustycznie, dzięki czemu podczas przyspieszania hałas jest o 0,5 decybela mniejszy, co w przełożeniu na ludzki oznacza o około jedną ósmą ciszej. To optymalizacja numer jeden. Dalej, lusterka boczne są o centymetr niższe, za to o 16 mm szersze – bardziej panoramiczne, jeśli ktoś woli – co z kolei ma dawać poczucie, że „widzę więcej”. To numer dwa. I numer trzy, nasz ulubiony detal: diody LED w tylnych lampach (zamiast klasycznych żarówek) pozwalają oszczędzić 0,35% paliwa (tak jest!), co oznacza, że na każdych stu kilometrach Levorg wypija o mały kieliszek benzyny mniej. Podajemy te detale, bo one znakomicie pokazują jakimi drogami w świecie samochodów chodzi dziś postęp.
Z Levorgiem przypłynie z Japonii nowiutki silnik 1.6 turbo (patrz ramka na następnej stronie), oferowany tylko w tym modelu i tylko w duecie z przekładnią bezstopniową. Parametry pt. moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm dotyczą wersji japońskiej, można się jednak spodziewać, że w odmianie europejskiej będą bardzo zbliżone. Osiągi tego silnika można porównać z dynamiką znanej z wielu modeli Subaru wolnossącej jednostki 2.5, z tą różnicą, że nowy 1.6 DIT zapewnia lepszą elastyczność i jednocześnie mniej pali.
Silnik miękko reaguje na gaz, a przekładnia stara się go utrzymywać przy bardzo niskich obrotach. Natomiast po włączeniu sportowego trybu pracy i podczas entuzjastycznej jazdy Levorg okazuje się świetnym narzędziem do połykania asfaltu.
Przede wszystkim – zawieszenie bez problemu poradziłoby sobie z dwa razy mocniejszym silnikiem. Levorg jest ultrastabilny, dobrze wyważony, ma precyzyjny układ kierowniczy oraz fantastyczną trakcję stałego napędu na cztery koła. Pod względem przyczepności i zwinności jest to pierwsze Subaru spoza grona WRX i STI, które złapane za kark i porządnie przeszurane po zakrętach nie traci oddechu.
Przy wyższych obrotach dźwięk silnika staje się niemal kompletnie zdominowany przez jęk pompy oleju przekładni Lineartronic, co brzmi niecodziennie, natomiast jedyny minus jest taki, że typowo dla przekładni bezstopniowych to, co się dzieje z silnikiem zwykle jest kompletnie oderwane od tego, co robi auto. Sprawę poprawia tylko sportowy tryb pracy skrzyni, w którym ma ona sześć wirtualnych biegów.
Na cennikowe szczegóły jest za wcześnie, wiadomo natomiast, że w Japonii Levorga sprzedają w wersjach zwanych GT i GT-S – ta druga ma lepiej wyprofilowane fotele, większe tarcze hamulcowe z przodu, o cal większe obręcze kół (18’’) i amortyzatory Bilsteina. Trudno nam sobie wyobrazić, żeby w Europie miało nie być odpowiednika tej wersji. A także, by kiedyś nie trafił do nas również Levorg 2.0 turbo, z 300-konnym silnikiem japońskiego WRX S4. Co powiesz, Subaru?
[...]
Dane producenta SUBARU LEVORG 1.6 DIT
Cena jeszcze nie znana
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, B4 turbo
Pojemność skokowa 1599 cm3
Moc maks./przy obrotach 170 KM/4800–5600 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 250 Nm/1800–4800 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; przekł. bezstopniowa
Osiągi
0–100 km/h ok. 9,0 s
Prędkość maksymalna ok. 210 km/h
Zużycie paliwa
Średnie b.d.
Emisja CO2 b.d.
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejsc. kombi, długość x szerokość x wysokość 4690 x 1780 x 1485 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1520 kg, poj. bagażnika 522 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.


Strona przedstawicielstwa w Polsce: http://www.subaru.pl/2016levorg.html

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
carscoops, autoexpress

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 06.10.2015, 12:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1886
Miejscowość: Stalowa Wola / Lublin
Samochód: e46 coupe
Post Re: 2016 Subaru Levorg
Wizualnie całkiem spoko jak na to co Subaru pokazywalo w ostatnich latach.


Wto, 06.10.2015, 14:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1079
Miejscowość: ...
Post Re: 2016 Subaru Levorg
Wyglada naprawde fajnie, w srodku tez daje rade- specyficzny, ascetyczny styl typowy dla Subaru. Ale no wlasnie, ale... Skrzynia bezstopniowa w Subaru? Czy to jakis zart? Jak widac zabija dynamike tego samochodu dosyc skutecznie, bo nie jest zbyt ciezki, a jego osiagi nie porazaja chociaz silnik ma dobre parametry. I jak sie domyslam szybsza jazda z ta skrzynia bedzie zdecydowanie kiepko wychodzic. Ogolnie nie rozumiem po co skrzynie bezstopniowa parowac z mocnym, elastycznym silnikiem z mocnym dolem. Doskonaly sposob na to jak mozna spieprzyc calkiem dobry samochod.


Wto, 06.10.2015, 15:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 973
Samochód: FR, IT
Post Re: 2016 Subaru Levorg
Subaru nie ma normalnej skrzyni ino tylko CVT obecnie. Forestery i poprzednie LEgacy też jeździły z CVT.

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Wto, 06.10.2015, 21:08
Profil

Postów: 797
Post Re: 2016 Subaru Levorg
Czyżby musieli wstawić anemiczną skrzynię, żeby sprzęgła się nie paliły? ;)


Śro, 07.10.2015, 6:35
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 2016 Subaru Levorg
Obszerny test Levorga na moto.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 12.10.2015, 12:59
Profil
Post Re: 2016/18 Subaru Levorg
Nie zakładam nowego tematu bo zmiany raczej niewielkie w stosunku do wcześniejszej wersji.
Zdjęcia z testu Levorga MY18 w Karkonoszach.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Fragment testu:
Cytuj:
Nieprzypadkowo na testowanie Subaru Levorga MY18 (w stosunku do MY17 model posiada dodaną m.in.: kamerę w lusterku wewnętrznym oraz kamerę przednią) wybór padł na Karpacz, a szerzej Karkonosze. I nie chodziło o zwiedzanie atrakcji turystycznych, które warte są swojej uwagi, takich jak: góra Śnieżka, Świątynia Wang, dziki wodospad, Krucze Skały czy też zapora na Łomnicy. Na „poligon doświadczalny” wybrałem te malownicze okolice Polski, bo gdzież może lepiej czuć się Subaru jak nie na krętych, opadających lub wznoszących się drogach, które przecinają doliny i góry. Drogach, gdzie liczy się precyzja prowadzenia, bo – nawet jak jest płasko i jedziemy po prostej - ich szerokość niejednokrotnie wymaga dużej dokładności przy mijaniu się z innym samochodem. Sprawdziłem również czy samochód spod znaku Plejad poddaje się, tak jak auta innych marek, anomalii grawitacyjnej (pojazd z wyłączonym silnikiem sam jedzie pod górę) występującej na jednej z dróg w Karpaczu.

Wsiadamy...
... tylko ostrożnie, bo boczne progi są słusznych rozmiarów i nawet lekkie ich zabrudzenie błyskawicznie zostanie przeniesione na nogawkę spodni. A wystarczyło, aby próg był przykryty drzwiami i byłoby idealnie. Pomimo, iż fotel posiada elektryczną regulację praktycznie we wszystkich kierunkach, zajęcie komfortowej pozycji wymaga od nas kompromisu. Kompromisu, który odczujemy, ale o tym później.

Kokpit jest mocną stroną Subaru. Estetyczny i uporządkowany. Naprawdę nie potrzeba przestudiowania instrukcji obsługi, żeby sprawnie poruszać się po nim. System multimedialny (pomimo, iż raz zawiesił się i pomogło dopiero zgaszenie i ponowne odpalenie Levorga) działa sprawnie i jest przyjazny oraz prosty w obsłudze. Parowanie telefonu (bez względu na posiadany w nim system operacyjny) jest szybkie i łatwe.

System audio (z odtwarzaczem CD) posiadający 6 głośników i umożliwiający odtwarzanie zawartości również z zasobów telefonu najprościej można scharakteryzować, że ... jest i gra. Tyle. Na pewno nie będziecie przesiadywać w samochodzie, żeby rozkoszować się jego brzmieniem, ani tym bardziej chwalić się nim przed znajomymi.

Sterowanie szyberdachem wygląda jakby wygrało konkurs pt.: „jak najbardziej skomplikować najprostsze funkcje”. Mamy jeden przycisk do uchylania i jeden do otwierania. Jeżeli jednak mamy uchylony szyberdach, to musimy go najpierw zamknąć, a potem drugim przyciskiem otworzyć. Oczywiście przyciskiem do zamykania szyberdachu nie zamkniemy go jak był uchylony.

Gniazda USB dla pasażerów tylnej kanapy umieszczone na tunelu środkowym oraz przyciski ISR (system ratunkowy działający na bazie sygnału GPS) w podsufitce robią wrażenie jakby konstruktorzy wpuścili do kabiny swoich odpowiedników z konkurencyjnej marki ze słowami „umieście je jak chcecie”, a oni umieścili w najbardziej niepasujący do całości sposób. A wystarczyło tylko 3 minuty dłużej pomyśleć (lub w ogóle) i byłoby, i ergonomicznie i ładnie.


Cały test do przeczytania: Subaru Levorg MY18 w Karkonoszach

(c) KATALOG dla kierowców


Śro, 13.12.2017, 18:09
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018