Switch to full style
Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Wyślij odpowiedź

2018 Subaru XV

Nie, 26.11.2017, 16:45

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Na scenę wchodzi druga generacja japońskiego crossovera. Subaru XV z zewnątrz zmieniło się niewiele, lecz bazuje na zupełnie nowej platformie, a w standardzie ma system Eyesight.

W nowym Subaru XV japońscy styliści zachowali te same co w poprzedniku proporcje, układ linii okien oraz plastikowe elementy ochronne nadkoli. Doszły jednak mocniej zaakcentowane przetłoczenia drzwi, przeprojektowane reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, atrapa chłodnicy o bardziej filigranowej formie, a także pas przedni z efektem trójwymiarowym.

Subaru XV bazuje jednak na nowej platformie SGP, która według zapowiedzi producenta znacznie zwiększa sztywność nadwozia i podwozia (wzrost od 70 do 100% w porównaniu do obecnych modeli marki), a jednocześnie w istotny sposób wpływa na poprawę pracę układu zawieszenia oraz pozwoliła obniżyć środek ciężkości pojazdu.

Całość uzupełnia zmodyfikowany układ kabiny pasażerskiej z nową kierownicą o mniejszej średnicy, elektroniczny hamulec postojowy oraz 8-calowy wyświetlacz dotykowy, który służy do obsługi pokładowego systemu multimedialnego. Użytkownicy podczas jazdy docenią zarazem znacznie mniejsze wibracje kierownicy, podwozia i siedzeń oraz sam komfort akustyczny, który podobno należy do najlepszych w segmencie.

Ceny na polskim rynku
Standardowe wyposażenie wszystkich wersji nowego Subaru XV zawiera system EyeSight z takimi funkcjami jak m.in. adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu oraz przedkolizyjne hamowanie awaryjne.

Aktualnie do napędu Subaru XV wybrać można zmodernizowany silnik benzynowy typu bokser 2.0/156 KM. W roku przyszłym ofertę uzupełni ponadto jednostka 1.6/114 KM. Siła napędowa trafia na obie osie za pośrednictwem bezstopniowej przekładni Lineartronic.

Oferta modelowa nowego Subaru XV z rocznika 2018 w momencie przygotowania tego materiału przedstawia się następująco:
- 2.0 Comfort CVT: od 26 500 euro
- 2.0 Exclusive CVT: od 28 000 euro
- 2.0 Exclusive+ CVT: od 30 500 euro

W listopadzie bieżącego roku podane w euro ceny detaliczne przelicza się po kursie 4,2293 PLN/EUR. A to oznacza, że wersja 2.0 Comfort startuje nieco powyżej 112 000 złotych.

samar.pl

Re: 2018 Subaru XV

Sob, 21.03.2020, 19:44

Subaru XV MY19
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Test Subaru XV MY19 1.6i Exclusive Lineartronic: Spokojnie, po co te nerwy

Źródło: (c) KATALOG dla kierowców
Wyślij odpowiedź