Switch to full style
Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Wyślij odpowiedź

2018 Hyundai Kona

Wto, 13.06.2017, 10:06

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
netcarshow.com
Rynek niewielkich crossoverów segmentu B wzbogacił się o kolejny pojazd. Hyundai zaprezentował właśnie swoje najnowsze dzieło - model Kona.
Samochód śmiało uznać można za kamień milowy w historii Hyundaia. Nie dość, że powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej, to jeszcze wyznaczać ma stylistyczne ścieżki, którymi podążać będą kolejne nowe modele.

Przynależność do rodziny Hyundaia poznamy m.in. po charakterystycznej, heksagonalnej osłonie chłodnicy. Ciekawym zabiegiem stylistycznym jest umieszczony nad nią wąski wlot powietrza i - przechodzące płynnie w zderzaki - plastikowe nakładki poszerzające nadkola. Kona wyróżnia się też niezwykle smukłymi reflektorami głównymi i kaskadowym układem oświetlenia (również z tyłu). W oczy rzuca się też pomalowany na czarno dach i zaskakująco duża "lotka" umieszczona nad (i po bokach) tylnej szyby.

Samochód oferowany będzie z trzy- lub czterocylindrowymi jednostkami napędowymi. W Europie spodziewać się można benzynowego 1,0 l T-GDI o mocy 120 KM (172 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min) z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. W tej wersji auto oferowane będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Przyspieszenie do 100 km/h zajmować ma 12 s. Prędkość maksymalna to 181 km/h.

Wyżej w ofercie stać ma czterocylindrowy, turbodoładowany 1,6 l T-GDI dysponujący mocą 177 KM i maksymalnym momentem obrotowym 265 Nm (od 1500-4500 obr./min). Ta odmiana występować ma z siedmiostopniową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią. Auto w takiej wersji osiąga setkę w 7,7 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

W Europie cenniki uzupełni też - znany z innych konstrukcji Hyundaia i Kii - wysokoprężny motor 1,6 l CRDI. Za oceanem klientom oferowana będzie też benzynowa jednostka 2,0 l MPI o mocy 150 KM.

Hyundai Kona dostępny będzie zarówno z napędem na przednią, jak i na obie osie. W odmianach FWD w tylnym zawieszeniu zastosowano praktyczną i trwałą belkę skrętną. W przypadku modeli z 4x4 z tyłu pracować ma układ niezależnych wahaczy.

W zależności od wersji w kabinie znajdziemy m.in. centralny dotykowy wyświetlacz o przekątnej 5, 7 lub 8 cali, cyfrowe radio DAB, bezprzewodową ładowarkę do smartfona, a nawet wyświetlacz przezierny HUD. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmować może m.in. system automatycznego hamowania Forward Collision-Avoidance Assist, utrzymywania pasa ruchu Lane Keep Assist, monitorowania martwego pola czy - wspomagający cofanie - system ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z boku.

Wszystko wskazuje na to, że nowy Hyundai Kona pojawi się w europejskich salonach jeszcze przed końcem roku. Wkrótce poznamy też drugi z bazujących na nowej platformie modeli koreańskiego koncernu - Kię Stonic.

interia.pl

Re: 2018 Hyundai Kona

Wto, 13.06.2017, 10:18

Troche za bardzo zapatrzyli się na Citroena, chociaz wygląda całkiem nieźle. Mało trafna nazwa na naszym rynku :wink:

Re: 2018 Hyundai Kona

Wto, 13.06.2017, 10:34

Straszny brzydal. Swoją drogą z przodu lampy mogli jeszcze wpasować w grillu i umieścić na dachu. ;)

Re: 2018 Hyundai Kona

Wto, 13.06.2017, 11:27

Tylko czekać na Nissana i nowego Juka, który będzie jeszcze bardziej udziwniony :shock: Wydaje mi się, że trochę za mały ten samochód jest na tyle stylistycznych "smaczków". Jest karykaturalny, ale nie tak jak C3 czy Juke, tylko jak... Multipla :roll: Szkoda, że wnętrzem się nie pochwalili, bo pewnie tam też dali czadu :mryellow:

Re: 2018 Hyundai Kona

Wto, 13.06.2017, 15:03

Przekombinowany więc na pewno się sprzeda. Toyote CHR widzę codziennie i jeździ tego sporo :?

Re: 2018 Hyundai Kona

Wto, 13.06.2017, 16:04

Alfisti4ever napisał(a):Przekombinowany więc na pewno się sprzeda. Toyote CHR widzę codziennie i jeździ tego sporo :?


No z tym że Toyota jest ładna a Kona niekoniecznie :wink: no i jest hybrydą

Re: 2018 Hyundai Kona

Wto, 13.06.2017, 19:32

Wygląda jak baza z CX-3 po tuningu przodu inspirowanej Cytryną lub Jeep'em.

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 7:20

Tak lepiej :lol:
Image

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 7:22

Zdecydowanie! :lol:

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 9:02

Image

W sumie to nie wygląda to tak źle jak nie ma tej szpary nad grillem :mryellow:

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 9:45

Alfisti4ever napisał(a):Przekombinowany więc na pewno się sprzeda. Toyote CHR widzę codziennie i jeździ tego sporo :?


Toyota jest przekombinowana pozytywnie. Bardzo rzadki przypadek, szczególnie jak na Toyotę, która w tym samym czasie jest w stanie wypuścić takie koszmarki jak Prius.

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 15:41

Image

Image

Image

Image

Image
ź:worldscoop.fr

Ilość przycisków jest przytłaczająca. Te wstawki będą dostępne w różnych kolorach, szkoda że jak zawsze w Koreańczyku wnętrze jest całe czarne :? Ilość miejsca z tyłu jest delikatnie mówiąc skromna, widać że ma mniej na długość niż reszta klasy.

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 16:14

Wnętrze w ogóle nie pasuje do tej budy :? Spodziewałem się większych fajerwerków :wink:

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 17:50

ALE BYM TYM JEŹDZIŁ. Szczególnie tym 1.6 turbo!
Strasznie dużo się dzieje w stylistyce tego samochodu, ale dla mnie wszystko gra i bardzo pożądam tego samochodu.

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 19:36

[...]widać że ma mniej na długość niż reszta klasy.


Hyundai Kona długość: 4165mm
konkurencja--> Audi Q2 4191 mm,Citroen C3 Aircross 4150mm, Citroen C4 Cactus 4157 mm, Dacia Sandero Stepway 4081 mm,
Hity w Europie RENAULT Captur 4122 mm, Peugeot 2008 4159 mm
Hity w Polsce Nissan Juke 4135mm i wyrośnięte Opel Mokka X 4275 mm, Toyota C-HR 4360 mm,które raczej powinny konkurować z większym o klasę Nissanem Qashqaiem -> 4379 mm ,szczególnie Toyota.
Suzuki SX4 S-CROSS 4300 mm, Ford Ecosport 4228, Mazda CX-3 4275 mm, MINI Countryman 4299 mm to już raczej pół półki wyżej,ale Paceman i jego 4115 mm się chyba łapie..Pół półki wyżej,bo np.SEAT Ateca ma 4363 mm i np.nie będzie stanowił konkurencji dla Hyundaia.Konkurencją od Seata będzie mniejsza Arona (dł.4000-4200 mm) a od VW T-Roc..

Re: 2018 Hyundai Kona

Śro, 14.06.2017, 22:29

zygix napisał(a):
[...]widać że ma mniej na długość niż reszta klasy.


Hyundai Kona długość: 4165mm
konkurencja--> Audi Q2 4191 mm,Citroen C3 Aircross 4150mm, Citroen C4 Cactus 4157 mm, Dacia Sandero Stepway 4081 mm,
Hity w Europie RENAULT Captur 4122 mm, Peugeot 2008 4159 mm
Hity w Polsce Nissan Juke 4135mm i wyrośnięte Opel Mokka X 4275 mm, Toyota C-HR 4360 mm,które raczej powinny konkurować z większym o klasę Nissanem Qashqaiem -> 4379 mm ,szczególnie Toyota.
Suzuki SX4 S-CROSS 4300 mm, Ford Ecosport 4228, Mazda CX-3 4275 mm, MINI Countryman 4299 mm to już raczej pół półki wyżej,ale Paceman i jego 4115 mm się chyba łapie..Pół półki wyżej,bo np.SEAT Ateca ma 4363 mm i np.nie będzie stanowił konkurencji dla Hyundaia.Konkurencją od Seata będzie mniejsza Arona (dł.4000-4200 mm) a od VW T-Roc..


wydawało mi się, że jest krótszy od reszty :roll: musiałem źle wyczytać :mryellow:

Re: 2018 Hyundai Kona

Czw, 15.06.2017, 0:35

Co Wy macie z tym Citroenem? Przecież on w ogóle nie przypomina ich obecnej stylistyki. To tak jakbym auto z jednolitymi lampami przrównywa do... każdego innego auta z jednolitymi lampami.

W porównaniu z tym Citroen potrafił to zrobic ze smakiem. Kona wygląda natomiast, jakby projektant sam skonał nad deską krślarską. Brakuje mi tu tylko pasa spod czołowej szyby Multipli...

Co ciekawe i co widać na zdjęciach, auto prezentuje się jeszcze jako tako typowo od frontu, ale im bardziej pod kątem tym paskudniej... i tu nie chodzi o sam zabieg rozdzielenia reflektorów i ledów, ale o przyczepienie ich do obudowy nadkoli. To auto ma po prostu zeza rozbieżnego.

Davin - ilość przycisków przytłaczająca to była w Insyfni lub Astrze IV ;)

Re: 2018 Hyundai Kona

Czw, 15.06.2017, 21:27

Kona ma ten sam defekt, co większość SUVów. Nadwozia w SUVach obiecują obszerność o klasę wyższą, niż jest naprawdę. Ostatnio siedziałem w ASXie i czułem mniejszą ilość miejsca niż w moim Grande. Tutaj też widać bardzo mało miejsca na nogi i mało miejsca nad głową.

Re: 2018 Hyundai Kona

Pią, 16.06.2017, 11:16

Na zewnątrz pseudo chic, a w środku naftalina :/
Ilość miejsca z tyłu też słabo wygląda na tym zdjęciu - ten chudy gostek prawie dotyka kolanami fotela.

Re: 2018 Hyundai Kona

Czw, 05.10.2017, 8:23

Klon klonów. przód- c4 cactus, tył-mazda..........:( :/
Wyślij odpowiedź