|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Ford Focus a bezpieczeństwo.
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
A możesz podać linka do jakiegoś bardziej wiarygodnego źródła? Sorry jeśli to wygląda na czepianie się, ale................ ;)
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Śro, 01.12.2004, 20:21 |
|
|
Emjot
Postów: 479 Miejscowość: Warszawa
|
Tomasz napisał(a): A moĹĽesz podać linka do jakiegoĹ› bardziej wiarygodnego ĹşrĂłdĹ‚a? Sorry jeĹ›li to wyglÄ…da na czepianie siÄ™, ale................
Dlaczego po prostu nie wejdziesz na oficjalną stronę Euro NCAP lub ADAC? To chyba najbardziej wiarygodne źródła.
|
Śro, 01.12.2004, 21:08 |
|
|
Emjot
Postów: 479 Miejscowość: Warszawa
|
Rozumiem
|
Śro, 01.12.2004, 21:19 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Tomasz napisał(a): gdzie nawet nie wiadomo kto to wszystko pisze [/list]
EKHM Ja tam raz do roq pisze coĹ›
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Śro, 01.12.2004, 21:19 |
|
|
AddMaster
Postów: 1522
|
Emjot napisał(a): JesteĹ›cie jacyĹ› konserwatywni. .
Raczej im odbija.
Albo nie rozumieją na czym te testy polegają. Myślicie że czołg bedzie bezpieczniejszy? Tu sie nie mierzy grubości pancerze i masy, tylko bezpieczeństwo! Eh, nie chce komentować idzcie pograć w NFSU2, tam nie ma nawet rysy na samochodzie jak pierdol*iesz w ściane przy 200mph.
|
Śro, 01.12.2004, 22:18 |
|
|
Emjot
Postów: 479 Miejscowość: Warszawa
|
AddMaster napisał(a): Emjot napisał(a): JesteĹ›cie jacyĹ› konserwatywni. . Raczej im odbija. Albo nie rozumiejÄ… na czym te testy polegajÄ…. MyĹ›licie ĹĽe czoĹ‚g bedzie bezpieczniejszy? Tu sie nie mierzy gruboĹ›ci pancerze i masy, tylko bezpieczeĹ„stwo! Eh, nie chce komentować idzcie pograć w NFSU2, tam nie ma nawet rysy na samochodzie jak pierdol*iesz w Ĺ›ciane przy 200mph.
POPIERAM!
|
Śro, 01.12.2004, 22:19 |
|
|
Reanimator
|
AddMaster napisał(a): Emjot napisał(a): JesteĹ›cie jacyĹ› konserwatywni. . Raczej im odbija. Albo nie rozumiejÄ… na czym te testy polegajÄ…. MyĹ›licie ĹĽe czoĹ‚g bedzie bezpieczniejszy? Tu sie nie mierzy gruboĹ›ci pancerze i masy, tylko bezpieczeĹ„stwo! Eh, nie chce komentować idzcie pograć w NFSU2, tam nie ma nawet rysy na samochodzie jak pierdol*iesz w Ĺ›ciane przy 200mph.
niewiem jak ty grasz ale ja jak walne w auto to widze pajęczyne na szybie przez chwile.
a czołg jak najbardziej najbezpieczniejszy pojazd drogowy.chyba że przeciwko niemu stanie Liebherr
|
Śro, 01.12.2004, 22:21 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Cytuj: gdzie nawet nie wiadomo kto to wszystko pisze
ja tam pisałem dość sporo swego czasu.... nie wiem jak tam jest teraz, ale za moich czasów informacje dostawaliśmy od producentów....
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Śro, 01.12.2004, 23:22 |
|
|
Spark^
Postów: 7080 Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
|
Seth napisał(a): Cytuj: gdzie nawet nie wiadomo kto to wszystko pisze ja tam pisaĹ‚em dość sporo swego czasu.... nie wiem jak tam jest teraz, ale za moich czasĂłw informacje dostawaliĹ›my od producentĂłw....
I tak jest dalej
A do tematu. Wychodzi na to, że ten Fordzik jest perfekcyjny w swojej klasie, ale ma jedna wadę wygląd Ktos w spomniał a 6* i myslę, że to by sie przydało, bo wtedy byłoby wiadomo dokładnie co ijak lub pozostawienie gwiazdek i zwiekszenie prędkości zderzenia do np. 100 km/h wtedy byłoby to lepsze, ponieważ byłoby to zderzenie dwóch samochodów w mieście jadących po 50 km/h.
_________________ "Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura, na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)
http://www.astraklub.pl
|
Czw, 02.12.2004, 13:13 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Czw, 02.12.2004, 17:16 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
owszem, nie możę byc tak.... znajomy ostatnio miał wypadek, w którym zsumowanie prędkości wyniosło by......190km/h przy czym on jechał 50km/h a z przeciwka trafił go samochód jadący 140km/h wszyscy zdrowi...
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Czw, 02.12.2004, 17:42 |
|
|
Sowa
Postów: 511
|
A ja tak siedze i myśle czy aby wszyscy producenci nie robili samochodów pod EuroNCAP... Taka moja myśl-Focus np. dostał 5 gwiazdek za rozbicie przy ok.64 (chyba tyle)km/h... I producent starał się optymalnie przygotować auto do tych prędkości, a na przykład przy 100km/h samochód byłby zbyt "miękki" i by się trochę bardziej pokiereszował... Wydaje mi się że gdyby np. porównali zderzenie Audi A6 z Focusem przy o wiele wyższych prędkościach wygrałaby Audica... Taka moja myśl czy ktoś się z nią zgodzi to nie wiem... Czekam na opinie!!! Pozdrawiam
|
Czw, 02.12.2004, 18:01 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Sowa, Ty nic nie rozumiesz! A wiesz co to jest fizyka, i jak ogromną rolę odgrywa w tej kwestii? Oczywiście, że można zrobić supersztywny samochód, który prawie się nie wgniecie. Ale po co, skoro to i tak Cię zabije? Jest też coś takiego jak przeciążenia ;) A cały "myk" polega na tym, aby uzyskać dobre proporcje właśnie między ową sztywnością, a prawami fizyki...
PS. Doskonałym przykłądem może być Smart, który jest tak sztywny, że przy zderzeniu np. z Golfem, cały Golf jest rozwalony, a Smart tylko troszeczkę. Ale pamiętaj - jeśli nie zabije Cię jedno, to zabije Cię drugie. Co z tego, że będziesz miał wypadek sztywnym samochodem? Chyba tylko tyle, że w trumnie będziesz ładnie wyglądał. Bo owszem, może nie będziesz miał nawet jednego zadrapania, ale... do tej trumny (z powodu przeciążeń) i tak trafisz - zapewniam Cię!!
Dlatego błagam Was, nie oceniajcie bezpieczeństwa samochodu na podstawie znikształceń maski, ok? ;) Byłbym wdzięczny... :>
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Czw, 02.12.2004, 18:44 |
|
|
Emjot
Postów: 479 Miejscowość: Warszawa
|
Sowa napisał(a): A ja tak siedze i myĹ›le czy aby wszyscy producenci nie robili samochodĂłw pod EuroNCAP... Taka moja myĹ›l-Focus np. dostaĹ‚ 5 gwiazdek za rozbicie przy ok.64 (chyba tyle)km/h... I producent staraĹ‚ siÄ™ optymalnie przygotować auto do tych prÄ™dkoĹ›ci, a na przykĹ‚ad przy 100km/h samochĂłd byĹ‚by zbyt "miÄ™kki" i by siÄ™ trochÄ™ bardziej pokiereszowaĹ‚... Wydaje mi siÄ™ ĹĽe gdyby np. porĂłwnali zderzenie Audi A6 z Focusem przy o wiele wyĹĽszych prÄ™dkoĹ›ciach wygraĹ‚aby Audica... Taka moja myĹ›l czy ktoĹ› siÄ™ z niÄ… zgodzi to nie wiem... Czekam na opinie!!! Pozdrawiam
testy Euro NCAP nie polegają jedynie na pieprznięciu człowo w ścianę z prędkością 64km/h.
|
Czw, 02.12.2004, 18:46 |
|
|
Sowa
Postów: 511
|
Tomasz napisał(a): Sowa, Ty nic nie rozumiesz! A wiesz co to jest fizyka, i jak ogromnÄ… rolÄ™ odgrywa w tej kwestii? OczywiĹ›cie, ĹĽe moĹĽna zrobić supersztywny samochĂłd, ktĂłry prawie siÄ™ nie wgniecie. Ale po co, skoro to i tak CiÄ™ zabije? Jest teĹĽ coĹ› takiego jak przeciÄ…ĹĽenia A caĹ‚y "myk" polega na tym, aby uzyskać dobre proporcje wĹ‚aĹ›nie miÄ™dzy owÄ… sztywnoĹ›ciÄ…, a prawami fizyki...
PS. Doskonałym przykłądem może być Smart, który jest tak sztywny, że przy zderzeniu np. z Golfem, cały Golf jest rozwalony, a Smart tylko troszeczkę. Ale pamiętaj - jeśli nie zabije Cię jedno, to zabije Cię drugie. Co z tego, że będziesz miał wypadek sztywnym samochodem? Chyba tylko tyle, że w trumnie będziesz ładnie wyglądał. Bo owszem, może nie będziesz miał nawet jednego zadrapania, ale... do tej trumny (z powodu przeciążeń) i tak trafisz - zapewniam Cię!!
Dlatego błagam Was, nie oceniajcie bezpieczeństwa samochodu na podstawie znikształceń maski, ok? Byłbym wdzięczny...
Wiem, wiem ale czy aby napewno 64km/h to jest TA odpowiednia prędkość??? Wydaje mi się ona trochę sztuczna i moim zdaniem myli potencjalnych kupców... Sobie taki myśli "a mam najbezpieczniejszy samochód to moge jeszcze trochę depnąć (a taki kolo normalnie jeździ ponad stówke)"... A jeszcze najlepiej żeby przód był tak samo giękki jak w Focusie ale dłuższy to luxik by był ...
|
Czw, 02.12.2004, 18:53 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Czw, 02.12.2004, 18:56 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Ta.... i by Ci w pancernym wozie żebra wgniotło, wnetrzności przemeliło i n a koniec bys sie rozmył jak mucha na szybie.
Pochałanianie energii...tędy droga
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Czw, 02.12.2004, 22:44 |
|
|
AddMaster
Postów: 1522
|
ale jak walniesz sztywnym w miękkie, to siła przenosi się na to miękkie człowiek moze zniesc bardzo duze chwilowe przeciązenia. zresztą wolałbym wydłubywać sobie oczy z przedniej szyby, niż mieć ją w bagażniku. A prędkość powyzej 150kmph i tak kązdy mniejszy samochód zmniejszy 3 krotnie... wole nie być w takiej harmonijce... juz wole sie połamać
|
Czw, 02.12.2004, 23:27 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
ok, to opowiem wam o tym wypadku co wspomniałęm, jako pogląd na to co się dzieje z samochodem... masy samochodów były podobne (ok. 2 ton) z jednej strony Taurus jadący te 140km/h z drugiej jadące 50km.h puste Vito, Forda zarzuciło na drugą stronędrogi tak, że uniosły go nadwa boczne koła
w momencie zderzenia taurus uniósł siew powietrze i przekoziołkował. A vito które jechało 50km.h nie zatrzymało sięw miejscu, jak to zwykle bywa przy wypadku... siła była tak duża,że odrzuciła go o ok. 8 - 10 metrów do tyłu za to prawie nie było przeciążeń... natomiast silnik przesunął się w kierunku kabiny na tyle, że uszkodził powaznie kolana kierowcy. pasazer wylądował w poduszkach...
Taurus już w momencie oderwania sieod ziemi miał pół maski mniej więcej...kierowca przeżył, bo był kompletnie pijany i nie miał pasów i wyleciał przez szybę....
tyle jeśli chodzi o siły w zderzeniu i o to co siedzieje w różncyh samochodach
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Pią, 03.12.2004, 0:00 |
|
|
Reanimator
|
kiedyś nie było aut i było dobrze.może wrócimy do czasów kamienia łupanego.
|
Pią, 03.12.2004, 1:17 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |