Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:23




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Ford Focus a bezpieczeństwo. 
Autor Wiadomość
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
    A możesz podać linka do jakiegoś bardziej wiarygodnego źródła? Sorry jeśli to wygląda na czepianie się, ale................ ;)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Śro, 01.12.2004, 20:21
Profil

Postów: 479
Miejscowość: Warszawa
Post 
Tomasz napisał(a):
    A możesz podać linka do jakiegoś bardziej wiarygodnego źródła? Sorry jeśli to wygląda na czepianie się, ale................ ;)


Dlaczego po prostu nie wejdziesz na oficjalną stronę Euro NCAP lub ADAC? To chyba najbardziej wiarygodne źródła. :wink:


Śro, 01.12.2004, 21:08
Profil

Postów: 479
Miejscowość: Warszawa
Post 
Tomasz napisał(a):
    Nie chodziło mi o to, że ja sobie nie umiem znaleźć wiarygodnego źródła, bo oczywiście że mogę sobie wejść na euroncap i już ;) Chciałem tylko pozostałym dać do zrozumienia, że tego typu amatorski serwisik, gdzie nawet nie wiadomo kto to wszystko pisze (a bardzo często pisze bzdury - wiem, bo czasem tam zaglądam) nie może być polecany wszystkim Użytkownikom jako jakieś wiarygodne źródło informacji ;) Jednym słowem - niezaczaiłeś moich intencji ;-)))))) Pozdrawiam! :DDDD


Rozumiem :)


Śro, 01.12.2004, 21:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Tomasz napisał(a):
gdzie nawet nie wiadomo kto to wszystko pisze [/list]


EKHM :!: Ja tam raz do roq pisze coĹ› :lol: :P :twisted: ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 01.12.2004, 21:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1522
Post 
Emjot napisał(a):
Jesteście jacyś konserwatywni. .

Raczej im odbija.
Albo nie rozumieją na czym te testy polegają. Myślicie że czołg bedzie bezpieczniejszy? Tu sie nie mierzy grubości pancerze i masy, tylko bezpieczeństwo! Eh, nie chce komentować :D idzcie pograć w NFSU2, tam nie ma nawet rysy na samochodzie jak pierdol*iesz w ściane przy 200mph.


Śro, 01.12.2004, 22:18
Profil

Postów: 479
Miejscowość: Warszawa
Post 
AddMaster napisał(a):
Emjot napisał(a):
Jesteście jacyś konserwatywni. .

Raczej im odbija.
Albo nie rozumieją na czym te testy polegają. Myślicie że czołg bedzie bezpieczniejszy? Tu sie nie mierzy grubości pancerze i masy, tylko bezpieczeństwo! Eh, nie chce komentować :D idzcie pograć w NFSU2, tam nie ma nawet rysy na samochodzie jak pierdol*iesz w ściane przy 200mph.


POPIERAM!


Śro, 01.12.2004, 22:19
Profil
Post 
AddMaster napisał(a):
Emjot napisał(a):
Jesteście jacyś konserwatywni. .

Raczej im odbija.
Albo nie rozumieją na czym te testy polegają. Myślicie że czołg bedzie bezpieczniejszy? Tu sie nie mierzy grubości pancerze i masy, tylko bezpieczeństwo! Eh, nie chce komentować :D idzcie pograć w NFSU2, tam nie ma nawet rysy na samochodzie jak pierdol*iesz w ściane przy 200mph.


niewiem jak ty grasz ale ja jak walne w auto to widze pajęczyne na szybie przez chwile.

a czołg jak najbardziej najbezpieczniejszy pojazd drogowy.chyba że przeciwko niemu stanie Liebherr


Śro, 01.12.2004, 22:21
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
Cytuj:
gdzie nawet nie wiadomo kto to wszystko pisze


ja tam pisałem dość sporo swego czasu.... nie wiem jak tam jest teraz, ale za moich czasów informacje dostawaliśmy od producentów.... :wink:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 01.12.2004, 23:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7080
Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
Post 
Seth napisał(a):
Cytuj:
gdzie nawet nie wiadomo kto to wszystko pisze


ja tam pisałem dość sporo swego czasu.... nie wiem jak tam jest teraz, ale za moich czasów informacje dostawaliśmy od producentów.... :wink:

I tak jest dalej ;)

A do tematu. Wychodzi na to, że ten Fordzik jest perfekcyjny w swojej klasie, ale ma jedna wadę :arrow: wygląd :? Ktos w spomniał a 6* i myslę, że to by sie przydało, bo wtedy byłoby wiadomo dokładnie co ijak lub pozostawienie gwiazdek i zwiekszenie prędkości zderzenia do np. 100 km/h wtedy byłoby to lepsze, ponieważ byłoby to zderzenie dwóch samochodów w mieście jadących po 50 km/h.

_________________
"Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura,
na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)

http://www.astraklub.pl


Czw, 02.12.2004, 13:13
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
    Spark^ napisał(a):
    zwiekszenie prędkości zderzenia do np. 100 km/h wtedy byłoby to lepsze, ponieważ byłoby to zderzenie dwóch samochodów w mieście jadących po 50 km/h.

    To nie do końca jest tak ;)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Czw, 02.12.2004, 17:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
owszem, nie możę byc tak.... znajomy ostatnio miał wypadek, w którym zsumowanie prędkości wyniosło by......190km/h przy czym on jechał 50km/h a z przeciwka trafił go samochód jadący 140km/h :shock: wszyscy zdrowi...

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Czw, 02.12.2004, 17:42
Profil

Postów: 511
Post 
A ja tak siedze i myśle czy aby wszyscy producenci nie robili samochodów pod EuroNCAP... Taka moja myśl-Focus np. dostał 5 gwiazdek za rozbicie przy ok.64 (chyba tyle)km/h... I producent starał się optymalnie przygotować auto do tych prędkości, a na przykład przy 100km/h samochód byłby zbyt "miękki" i by się trochę bardziej pokiereszował... Wydaje mi się że gdyby np. porównali zderzenie Audi A6 z Focusem przy o wiele wyższych prędkościach wygrałaby Audica... Taka moja myśl czy ktoś się z nią zgodzi to nie wiem... Czekam na opinie!!! Pozdrawiam 8)


Czw, 02.12.2004, 18:01
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
    Sowa, Ty nic nie rozumiesz! A wiesz co to jest fizyka, i jak ogromną rolę odgrywa w tej kwestii? Oczywiście, że można zrobić supersztywny samochód, który prawie się nie wgniecie. Ale po co, skoro to i tak Cię zabije? Jest też coś takiego jak przeciążenia ;) A cały "myk" polega na tym, aby uzyskać dobre proporcje właśnie między ową sztywnością, a prawami fizyki...


    PS. Doskonałym przykłądem może być Smart, który jest tak sztywny, że przy zderzeniu np. z Golfem, cały Golf jest rozwalony, a Smart tylko troszeczkę. Ale pamiętaj - jeśli nie zabije Cię jedno, to zabije Cię drugie. Co z tego, że będziesz miał wypadek sztywnym samochodem? Chyba tylko tyle, że w trumnie będziesz ładnie wyglądał. Bo owszem, może nie będziesz miał nawet jednego zadrapania, ale... do tej trumny (z powodu przeciążeń) i tak trafisz - zapewniam Cię!!


    Dlatego błagam Was, nie oceniajcie bezpieczeństwa samochodu na podstawie znikształceń maski, ok? ;) Byłbym wdzięczny... :>

_________________
Rover 75 V6 & other...


Czw, 02.12.2004, 18:44
Profil

Postów: 479
Miejscowość: Warszawa
Post 
Sowa napisał(a):
A ja tak siedze i myśle czy aby wszyscy producenci nie robili samochodów pod EuroNCAP... Taka moja myśl-Focus np. dostał 5 gwiazdek za rozbicie przy ok.64 (chyba tyle)km/h... I producent starał się optymalnie przygotować auto do tych prędkości, a na przykład przy 100km/h samochód byłby zbyt "miękki" i by się trochę bardziej pokiereszował... Wydaje mi się że gdyby np. porównali zderzenie Audi A6 z Focusem przy o wiele wyższych prędkościach wygrałaby Audica... Taka moja myśl czy ktoś się z nią zgodzi to nie wiem... Czekam na opinie!!! Pozdrawiam 8)


testy Euro NCAP nie polegają jedynie na pieprznięciu człowo w ścianę z prędkością 64km/h.


Czw, 02.12.2004, 18:46
Profil

Postów: 511
Post 
Tomasz napisał(a):
    Sowa, Ty nic nie rozumiesz! A wiesz co to jest fizyka, i jak ogromną rolę odgrywa w tej kwestii? Oczywiście, że można zrobić supersztywny samochód, który prawie się nie wgniecie. Ale po co, skoro to i tak Cię zabije? Jest też coś takiego jak przeciążenia ;) A cały "myk" polega na tym, aby uzyskać dobre proporcje właśnie między ową sztywnością, a prawami fizyki...


    PS. Doskonałym przykłądem może być Smart, który jest tak sztywny, że przy zderzeniu np. z Golfem, cały Golf jest rozwalony, a Smart tylko troszeczkę. Ale pamiętaj - jeśli nie zabije Cię jedno, to zabije Cię drugie. Co z tego, że będziesz miał wypadek sztywnym samochodem? Chyba tylko tyle, że w trumnie będziesz ładnie wyglądał. Bo owszem, może nie będziesz miał nawet jednego zadrapania, ale... do tej trumny (z powodu przeciążeń) i tak trafisz - zapewniam Cię!!


    Dlatego błagam Was, nie oceniajcie bezpieczeństwa samochodu na podstawie znikształceń maski, ok? ;) Byłbym wdzięczny... :>

Wiem, wiem ale czy aby napewno 64km/h to jest TA odpowiednia prędkość??? Wydaje mi się ona trochę sztuczna i moim zdaniem myli potencjalnych kupców... Sobie taki myśli "a mam najbezpieczniejszy samochód to moge jeszcze trochę depnąć (a taki kolo normalnie jeździ ponad stówke)"... A jeszcze najlepiej żeby przód był tak samo giękki jak w Focusie ale dłuższy to luxik by był ...


Czw, 02.12.2004, 18:53
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
    Sowa napisał(a):
    moim zdaniem myli potencjalnych kupców... Sobie taki myśli "a mam najbezpieczniejszy samochód to moge jeszcze trochę depnąć"

    To już nie jest problem motoryzacyjny, bezpieczeństwo nie ma tu nic do rzeczy ;) To jest tylko i wyłącznie problem psychiki takich ludzi, a może nawet ich debilizmu. Ich problem...

_________________
Rover 75 V6 & other...


Czw, 02.12.2004, 18:56
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Ta.... i by Ci w pancernym wozie żebra wgniotło, wnetrzności przemeliło i n a koniec bys sie rozmył jak mucha na szybie.

Pochałanianie energii...tędy droga ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 02.12.2004, 22:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1522
Post 
ale jak walniesz sztywnym w miękkie, to siła przenosi się na to miękkie :) człowiek moze zniesc bardzo duze chwilowe przeciązenia. zresztą wolałbym wydłubywać sobie oczy z przedniej szyby, niż mieć ją w bagażniku. A prędkość powyzej 150kmph i tak kązdy mniejszy samochód zmniejszy 3 krotnie... wole nie być w takiej harmonijce... juz wole sie połamać :)


Czw, 02.12.2004, 23:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
ok, to opowiem wam o tym wypadku co wspomniałęm, jako pogląd na to co się dzieje z samochodem... masy samochodów były podobne (ok. 2 ton) z jednej strony Taurus jadący te 140km/h z drugiej jadące 50km.h puste Vito, Forda zarzuciło na drugą stronędrogi tak, że uniosły go nadwa boczne koła
w momencie zderzenia taurus uniósł siew powietrze i przekoziołkował. A vito które jechało 50km.h nie zatrzymało sięw miejscu, jak to zwykle bywa przy wypadku... siła była tak duża,że odrzuciła go o ok. 8 - 10 metrów do tyłu :shock: za to prawie nie było przeciążeń... natomiast silnik przesunął się w kierunku kabiny na tyle, że uszkodził powaznie kolana kierowcy. pasazer wylądował w poduszkach...
Taurus już w momencie oderwania sieod ziemi miał pół maski mniej więcej...kierowca przeżył, bo był kompletnie pijany i nie miał pasów i wyleciał przez szybę....

tyle jeśli chodzi o siły w zderzeniu i o to co siedzieje w różncyh samochodach :wink:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pią, 03.12.2004, 0:00
Profil
Post 
kiedyś nie było aut i było dobrze.może wrócimy do czasów kamienia łupanego.


Pią, 03.12.2004, 1:17
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018