Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 7:59




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
skrzynia biegów 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 24
Post skrzynia biegĂłw
co sądzicie o montowaniu w samochodach drogowych skrzyni biegów obsługiwanej łopatkami za kierownicą? Czy wg was jest to lepsze rozwiązanie niz drązek między siedzeniami?(mówie tu o samochodach drogowych, a nie rajdowych i F1). Wypowiadajcie sie co o tym myślicie i co byście woleli.


Wto, 19.10.2004, 17:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Nic i nigdy nie zastąpi gałki zmiany biegów 8) 8) :wink:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Wto, 19.10.2004, 17:08
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
    Ja również jestem temu przeciwny, cały czas obstaję przy manualu, zwykłym klasycznym manualu ;)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Wto, 19.10.2004, 17:10
Profil

Postów: 391
Miejscowość: Częstochowa
Post 
Manual rulez i Gałka Oczywiście :twisted:

_________________
Polska Grupa Freesco

http://www.bogus-wozki.com


Wto, 19.10.2004, 19:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2394
Miejscowość: Tczew
Post 
manualna skrzynia brzegĂłw of kors 8)

_________________
http://www.wagaciezka.com

Pozdrawiam :P


Wto, 19.10.2004, 20:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Jako dodatek - tak, ale w takiej postaci, ze wogole tradycyjnej szkrzyni nie ma to jestem stanowczo przeciwny :!: To zabiera zbyt duzo frajdy :mrgreen:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 19.10.2004, 21:07
Profil
Post 
to zależy w jakim samochodzie bo np M5 ma łopatki i tam pasują a np ferrari ma świetną szyne prowadzącą gałke(wiecie o co mi chodzi)i to jest fajne,ale ja nie mam obiekcji co do tego.


Wto, 19.10.2004, 22:17
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
Nie ma to jak sobie pomieszać lewarkiem. :wink: :lol: A tak serio. Ręczna jest świetna, ale poniżej pewnej granicy nie da się zejść. Wtedy zostaje sekwencyjna, ale te oferowane na rynku wcale takie szybkie nie są. Poza tym czy naprawdę w ruchu ulicznym potrzebna komuś jest zmiana biegu w 0,15s?? Przecież wprawna ręka przepnie bieg w jakieś 0.4-0.5s. Na torze, rozumiem, ale na zwykłej drodze?? No chyba że będą je dawać bez dopłaty. Ale i tak szkoda manuala.

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Wto, 19.10.2004, 23:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 925
Post 
hmmm ja kiedyś też mówiłem że only manual, ale ostatnio bujałem się merolem 124 od znajomego, z automatem i powiem wam jechało fajnie, stare poczciwe bydle z drewnem w środku i automatem naprawdę wygodnie :) łopatki przy kierownicy dla cywilnego samochodu to niepotrzebny bajer... Przyszłość jest w automatach i pólautomatach amerykę chcą nam tutaj zrobić.


Wto, 19.10.2004, 23:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
MAnual i gałka. Automaty toleruję w 3 wersjach
1) bezstopniowy - można spokojnie jeździć po mieście, berz szaleństw
2) sekwencja DSG - jest naprawde szybka
3) Automat dragowy. do wyścigów na ćwiartkę w przypadku muscle caró w zasadzie tylko to jest w stanie przenieść dpowiednio całe te 800 czy 1200KM na asfalt(beton)

ale w jexdzie ulicznej - gałeczka i manual.
troche pół żartem pół serio teraz:
wyobraź sobie, jedziesz sobie z kobietą samochód nie jest zbyt szeroki. metodą tradycyjną zawsze mogłeś "pomylić" drażek zmiany biegów z jej kolanem i tam położyć rękę. :twisted: a jak masz łopatkę to co zrobisz? :twisted: :wink:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 20.10.2004, 10:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Sorki za odgrzewanie tematu ale tylko teraz go znalazłem.

Myślę, że prędzej czy później zwykłe manuale i tradycyjne automaty znikną, a zastąpią je skrzynie typu tiptronic czyli automaty z możliwością ręcznej zmiany biegów.

Co do mnie to chyba nic mnie już nie przekona do manuali. Po pierwszym kontakcie z automatem skrzynia ręczna komplentnie mi zbrzydła. Ostatni raz "wajchowałem" podczas egzaminu na prawko. Zamierzam użytkować automaty do końca życia :) .

_________________
HLVS!


Pon, 01.11.2004, 15:25
Profil

Postów: 2008
Post 
Ja tez wole manualne - mimo całego mojego lenistwa :twisted:

_________________
Tu es foutu darling


Pon, 01.11.2004, 18:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1666
Miejscowość: Zamość
Post 
Heh... Ja jeszcze nie jeżdżę :) Sekwencja to fajna rzecz, ale jako standardzik w supersportach typu Enzo, w normalnych autkach to nie ma sensu. W zwykłych sportówkach i innych "szarych" autkach manual, a furach relaksacyjnych- automat. Amen :)


Wto, 02.11.2004, 15:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Widzę, że prawie wszyscy wolicie manuale. A kto z was miał okazję pojeździć automatem? Podejrzewam, że większość ludzi którzy przynajmniej pareset km przejadą się na automacie będą woleli tą skrzynię.

_________________
HLVS!


Wto, 02.11.2004, 19:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
miałem dostęp do automatu kilka lat temu(tzn. wtedy nie mogłem jeszcze prowadzic, więc z perspektywy pasażera) była to sierrka 2.0(notabene świetny silnik) tylko automat ją tak zamulał, ze szkoda gadać... poza tym co to za zabawa nacisnąć pedał i jechać. Urok redukcji jest nieporównywalny z niczym :wink:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 03.11.2004, 0:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Automat nie wyklucza możliwości redukcji. Nawet ten tradycyjny. Ja nie mógłbym już jeździć na manualu bo nie da się na nim zrelaksować, a jazda na automacie to po prostu odpoczynek :D

_________________
HLVS!


Śro, 03.11.2004, 9:06
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Automat na dluzsza mete wygodniejszy. Ale dla mnie to jazda autem poki co to frajda, i taka przyjemnosc redukcji... :twisted: ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 03.11.2004, 15:26
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018