Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 23:05




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Cadillac One (auto Obamy) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Nowe auto Obamy
johny napisał(a):
Powinien byc biały :!:

Ale samochĂłd, czy prezydent? :twisted: :twisted: :twisted:


Sob, 17.01.2009, 23:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: Nowe auto Obamy
Image
(c)youtube.com

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Nie, 18.01.2009, 18:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 557
Post Re: Nowe auto Obamy
Z wyglądu nie pozostawia złudzeń, że jest opancerzony :) Przy nim Hummer to chucherko :P
Zresztą Elvis miał różowego Caddiego, a tego to raczej nikt by nie chciał :mryellow:


Nie, 18.01.2009, 21:40
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: Nowe auto Obamy
A poprzednie auto nowego prezydenta poszło za 100k $
http://autokult.pl/2009/01/16/chrysler- ... za-100000/

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Nie, 18.01.2009, 22:01
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Nowe auto Obamy
Kobi napisał(a):
A poprzednie auto nowego prezydenta poszło za 100k $
http://autokult.pl/2009/01/16/chrysler- ... za-100000/


A nie wiesz za ile je ściągnał z Niemiec, bo jestem ciekawy czy zarobił :twisted:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Nie, 18.01.2009, 22:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2204
Miejscowość: Kraków
Samochód: Citroen Saxo
Post Re: Nowe auto Obamy
Nowa prezydencka limuzyna nawiązuje do swoich szlachetnych poprzedników, jest kanciasta, toporna i wygląda niczym wagon kolejowy. Taka jest oto cena sukcesu, a jednocześnie bezpieczeństwa. Ciekaw jestem czemu nic nie mówi się o tym co pod maską. Gdyby faktyczne był tam Diesel to była by to sensacja, początek rewolucji silnikowej w USA.

_________________
Zapraszam do zapoznania się z kompendium wiedzy o moim samochodzie:
http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... bserow%F3z


Pon, 19.01.2009, 21:36
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Nowe auto Obamy
Image
www.boston.com

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 20.01.2009, 10:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 17041
Miejscowość: Mrągowo
Samochód: Opel Astra G Sedan
Post Re: Nowe auto Obamy
ProszÄ™ o zmianÄ™ nazwy na Cadillac One, bo tak nazywa siÄ™ to auto... :lol:

P.S.

video
Widać na filmiku dwa Cadillaci One. Jeden tak zwany straszak, czyli wszystko to samo, ale bez prezydenta w środku, a drugi, z prezydentem ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=nzABqMFE5 ... video.html

_________________
Motocykle, Quady, ATV, Mule, Skutery Wodne, Ubrania i Akcesoria Kawasaki!


Wto, 20.01.2009, 18:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: Cadillac One (auto Obamy)
ImageImageImage
(c)autofoto.pl

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Nie, 25.01.2009, 0:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Nowe auto Obamy
3co napisał(a):
johny napisał(a):
Powinien byc biały :!:

Ale samochĂłd, czy prezydent? :twisted: :twisted: :twisted:

:lol: :lol: :lol:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Nie, 25.01.2009, 10:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: Cadillac One (auto Obamy)
Ciekawy artykuł o prezydenckich pojazdach min. Cadillacu Obamy.
http://www.rp.pl/artykul/323818,287625_ ... olach.html

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Wto, 08.09.2009, 23:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2009 Cadillac One POTUS "The Beast"
Image Wikipedia.org
Image Computerworld.pl
Image AutoKult.pl
Image the-Blueprints.com
Film: https://www.youtube.com/watch?v=KbewcH8gb58&t=2s Supercar Blondie at Youtube.com

lutowa wizyta Joe Bidena w Polsce
Image Automotyw.com
Image TVRepublika.pl
Image TVP.Info

baza - Chevrolet Kodiak C4500
Image
Image
Image
Image
Image AutoKult.pl

2018 Chevrolet Silverado - następca Chevroleta Kodiaka
Image AutoKult.pl
Cytuj:
"Bestia" bez przebrania. Tak wygląda, nim stanie się limuzyną
Marcin Łobodziński
20.02.2023 11:55, aktualizacja: 22.02.2023 07:34

Cadillac One - czyli prezydencka "Bestia" - to autorska konstrukcja, a nawet składak z kilku modeli koncernu General Motors. Natomiast prawdziwą ciekawostką jest baza pojazdu prezydenta, którą stanowi ciężarówka Chevrolet Kodiak - nieprodukowana od kilkunastu lat.

Każdy samochód można podzielić na dwa najważniejsze elementy: podwozie i nadwozie. Podwozie definiuje konstrukcję pojazdu, rozmieszczenie poszczególnych mechanizmów, rodzaj napędu czy zawieszenia, a także wstępnie wymiary czy dopuszczalną masę całkowitą. Podwozie jest kręgosłupem pojazdu i nośnikiem nadwozia.

Nadwozie z kolei definiuje wygląd, a także parametry użytkowe, jak liczba rzędów siedzeń czy ilość miejsca w kabinie. Jednak nie wpływa istotnie na prowadzenie czy osiągi auta, ponieważ to zależy od podwozia i układu napędowego.

Zatem to podwozie jest najważniejszym elementem każdego samochodu i od niego zaczyna się każdy projekt nowego modelu czy w ogóle jakiegokolwiek pojazdu. Nadwozie jest jedynie odpowiedzią na potrzeby klienta.

Chevrolet Kodiak, czyli Cadillac One bez prezydenckiego przebrania
Musiałem zacząć od tego przydługiego wstępu, byście mogli dobrze zrozumieć, czym jest prezydencka "Bestia", którą po Warszawie będzie się przemieszczał prezydent USA Joe Biden, a wcześniej jeździli nią jego poprzednicy. Cadillac One to tylko nazwa pojazdu z nadwoziem limuzyny wyglądającej jak cadillac, ale podwozie pochodzi z ciężarowego Chevroleta Kodiaka. Co ciekawe, również z tego modelu przeniesiono cały układ napędowy. Więcej o "Bestii" przeczytacie poniżej.

Chcąc być precyzyjnym, to nawet nie chodzi konkretnie o Chevroleta Kodiaka, bo to tylko model samochodu (nadwozie), lecz o platformę GMT560, na której zbudowano Kodiaka oraz Cadillaca One. Jest to rama i platforma dwuosiowa dla ciężarówek średniej ładowności General Motors. Chodzi o pojazdy pozycjonowane pomiędzy tradycyjnym pickupem w wersji Heavy Duty a klasycznymi ciężarowymi.

Na podwoziu GMT560 powstało kilka modeli samochodów ciężarowych GM, tj. Chevrolet Kodiak (samochód bazowy), GMC TopKick (Kodiak pod inną marką) oraz Isuzu H-Series (Kodiak pod inną marką). To, co wyróżnia te pojazdy na tle np. klasycznych europejskich ciężarówek tej klasy, to silnik umieszczony przed kabiną, podobnie jak w popularnym u nas terenowym Unimogu czy większym Mercedesie Zetrosie. Gdyby to przenieść na polski grunt, nie byłoby błędem porównanie GMT560 do naszego Stara, który też był średnią ciężarówką.

Pojazdy budowane na podwoziu GMT560 to m.in. lekkie ciężarówki budowlane (najczęściej wywrotki), holowniki i lawety, małe ciągniki siodłowe, a także popularne lekkie wozy strażackie i ambulanse, a nawet kempingowe. Co ciekawe, Chevrolet Kodiak trafił nawet do użytku prywatnego jako klasyczny pickup z podwójną, dobrze wyposażoną kabiną, ale zwiększonymi możliwościami transportowymi względem tradycyjnych pickupów. Nierzadko z zamontowanym siodłem do ciągnięcia przyczep kempingowych, przyczep dla koni czy lawet. Na platformie GMT560 budowano także autobusy szkolne Blue Bird. Dawcą podwozia i kabiny kierowcy był wówczas GMC TopKick.

Chevroleta Kodiaka, czyli najpopularniejszy pojazd na tej platformie, produkowano od 1980 do 2009 r. Powstały trzy generacje tego pojazdu i dopiero trzecią (2003-2009) zbudowano na podwoziu GMT560. Tym samym, na którym powstała "Bestia".

Chevrolet Kodiak – konstrukcja
W Chevrolecie Kodiaku stosowano kilka rodzajów silników Diesla. Były to jednostki V8 o pojemnościach 8,1 l oraz 6,6 l, a także sześciocylindrowa rzędowa jednostka 7,8 l oraz 7,2 l jako opcja. Najczęściej używanym silnikiem był 6,6 l Duramax z 32-zaworową głowicą i wtryskiem Common Rail generującym 305-314 KM mocy i 705 Nm momentu obrotowego. Silniki z tej serii montowano nie tylko w Chevrolecie Kodiaku i jego pochodnych, ale także w Hummerze H1, Chevrolecie Silverado czy furgonach Chevrolet Express/GMC Savana.

Przednie zawieszenie Kodiaka jest niezależne – tylne to sztywny most. Zawsze montowano bliźniacze tylne koła. Pojawiły się też warianty z napędem 4x4 i reduktorem, a także sztywnym mostem z przodu. Nie były to jednak stricte terenowe ciężarówki. Pojawił się nawet wariant z dwiema osiami tylnymi (tylko duża ładowność), ale standardem była pojedyncza oś. Do wyboru było aż sześć rodzajów skrzyń biegów dostosowanych do konkretnych silników i zastosowań od manualnych (5-, 6-, 9- i 10-biegowych) po automatyczne (5- i 6-biegowe).

Konstrukcja nadwozia powinna wytrzymać atak rakietowy i wybuch miny albo granatu. Podobno podłoga i dach tego auta są w stanie znieść uderzenie meteorytu. Cadillac One toczy się na wzmocnionych kevlarem oponach typu Run Flat umożliwiających ucieczkę z miejsca zagrożenia nawet po przebiciu czy przestrzeleniu.

Już w 2007 r. General Motors szukał nabywcy dla swojego oddziału samochodów ciężarowych, gdyż chciał zakończyć ten rozdział w swojej historii, podobnie jak chciał zrobić to Ford. Najpierw produkcją samochodów opartych na platformie GMT560 zajął się Navistar International (firma znana dawniej jako International Harvester), potem miało to przejąć Isuzu, ale ostatecznie produkcja Chevroleta Kodiaka i innych modeli opartych na tym podwoziu została zakończona w lipcu 2009 r.

Dopiero po prawie 10 latach, bo w 2018 r., Chevrolet wraz z Navistar International zaprezentował nową linię ciężkich samochodów typu pickup oraz platforma, czyli Chevroleta Silverado 4500HD, 5500HD i 6500HD.

Jedynym produkowanym (jeśli można to tak określić) do dziś samochodem opartym na podwoziu GMT560, czyli Chevroleta Kodiaka, jest właśnie prezydencki Cadillac One, zwany potocznie Bestią. Amerykańska limuzyna przejęła całe podwozie, zawieszenie oraz układ przeniesienia napędu (z silnikiem 6,6 l Duramax). Gotowy pojazd z opancerzeniem waży ok. 8 ton, a jego opony mają rozmiar 285/70 R19.5 (35 cali średnicy). Takich parametrów nie ma żadna klasyczna limuzyna, więc nic dziwnego, że pod wyglądającym jak Cadillac nadwoziem kryje się ciężarówka.

Dane techniczne
Inne nazwy: „The Beast”
Producent: Cadillac
Projektant: Ed Welburn
Okres produkcji: 2009
Miejsce produkcji: Hamtramck, Stany Zjednoczone
Segment: F
Typy nadwozia: 4-drzwiowa limuzyna
Podwozie: GMT560
Silnik: wysokoprężny Duramax V8 32v 6,6 L
Moc maksymalna: 445 KM
Maksymalny moment obrotowy: 1221 Nm
Napęd: tylny
Długość: 5500 mm
Wysokość: 1770 mm
Masa własna: 9100 kg
Liczba miejsc: 7
Wyposażenie dodatkowe: opancerzenie
zasłona dymna (podczerwone granaty dymne)
krew
noktowizory
Przyspieszenie 0-100 km/h: 15 s
Zużycie paliwa: 60 L/100 km
Ogumienie: 285/70 R19.5 (35")
Opancerzenie: stop tytanu uzbrojony w płytki ceramiczne, stal, kevlar i aluminium o grubości do 200 mm, szyby o grubości 130 mm

(C) Wikipedia.org
Computerworld.pl
the-Blueprints.com
Supercar Blondie at Youtube.com
Automotyw.com
TVRepublika.pl
TVP.Info
AutoKult.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 17.05.2023, 20:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018