Sob, 04.06.2016, 10:51
Po dziewięciu latach produkcji przyszła pora na drugą generację tego coupe - zupełnie nowe audi A5 i S5 właśnie zadebiutowało.
Stylistycznie ujawnione audi A5 i S5 nawiązuje do spektakularnego prototypu audi prologue, który w 2014 zapoczątkował przełom w projektowaniu aut niemieckiej marki. Biżuteria nowego modelu to diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania z przodu.
W porównaniu do poprzednika nowe audi A5 coupe waży aż o 60 kg mniej, a karoseria należy do najlżejszych w tej klasie. Auto staje też w czołówce najbardziej opływowych - współczynnik oporu powietrza wynosi 0,25.
Nowe coupe Audi urosło. Zwiększone wymiary i wydłużony rozstaw osi przekuto na lepszą przestronność kabiny. Jakość wykonania nienaganna - samochód został wykończony z precyzją iPhone'a. Również obsługa jest intuicyjna niczym systemem operacyjny w kultowym smartfonie. Wystarczy powiedzieć na przykład: "Chcę zadzwonić do Piotra" i numer jest wybierany automatycznie. Inna funkcja to zdalne sterowanie (dostępne przy pomocy smartfona lub smartwatcha), które pozwala m.in. na zamykanie i otwieranie pojazdu, sprawdzenie gdzie samochód został zaparkowany i sprawdzanie statusu auta (np. stan paliwa). Producent przewiduje też możliwość autonomicznej jazdy - komputer przejmie kierowanie autem np. w korku.
A5 coupe na życzenie może mieć zamiast tradycyjnych analogowych zegarów słynny już Audi virtual cockpit z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczością 1440 na 540 pikseli. O klimat we wnętrzu zatroszczy się opcjonalny system oświetlenia ambiente, w którym natężenie i barwę iluminacji można regulować w 30 różnych odcieniach.
Bagażnik oferuje pojemność 465 litrów, czyli o 10 litrów więcej niż u poprzednika. Tylna kanapa dzielona w stosunku 40/20/40 ułatwi wyjazd na narty czy golfa. Wystarczy słowo i dodatkowa gotówka, a Audi zamontuje układ sterowania gestami umożliwiający otwieranie pokrywy kufra ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.
Pięć silników w nowym coupe Audi
Na początek, nowe audi A5 coupe będzie wyposażane w jeden z pięciu silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy TDI. W porównaniu do modelu poprzedniego moc wzrosła nawet o 17 proc. i mieści się w przedziale od 150 KM do 286 KM. Inżynierowie obiecują, że spalanie spadło nawet o 22 procent.
Soczyście brzmi zapowiedź usportowionego S5 - nowy motor 3.0 V6 TFSI oferuje 354 KM (o 21 KM więcej). Sprint od 0 do 100 km/h trwa tylko 4,7 sekundy.
Manualna skrzynia biegów i siedmiostopniowa, automatyczna przekładnia S tronic występuje w połączeniu z silnikami czterocylindrowymi oraz z jednostką 3.0 TDI/218 KM - zarówno z napędem na przednią oś, jak i na wszystkie koła.
Ośmiobiegowy automat tiptronic można mieć tylko z topowym turbodieslem o mocy 286 KM oraz w odmianie S5. W obu przypadkach trakcji pilnuje seryjny napęd na cztery koła quattro.
W ofercie debiutuje nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra (użyto w nim dwóch sprzęgieł - przy skrzyni biegów i tylnym dyferencjale - dzięki którym tylne koła są napędzane tylko wtedy, kiedy wymaga tego poprawa przyczepności). System montowany jest w połączeniu z czterocylindrową jednostką TFSI i z silnikami TDI z manualną skrzynią biegów.
Nowe A5 coupe w salonach Audi pojawi się jesienią 2016. Producent obiecuje znacznie bogatsze wyposażenie seryjne w porównaniu z poprzednim modelem. A lista obejmuje m.in. reflektory ksenonowe ze światłami diodowymi do jazdy w dzień i diodowe światła tylne, diodowe oświetlenie wnętrza, Audi MMI Radio plus z kolorowym 7-calowym wyświetlaczem, Bluetooth i funkcję ładowania przez wejście USB, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę (w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i z manetkami), system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oraz funkcję ostrzegania i hamowania awaryjnego Audi pre sense city.
Audi nowym A5 nie mówi ostatniego słowa. Wzorem poprzednika z pewnością pojawi się sportback - pięciodrzwiowe auto, które okazało się rynkowym przebojem. Wiadomo, też że w 2016 roku na rynek niemiecki producent wprowadzi 20 nowych lub odmłodzonych modeli. Na ten rok przedsiębiorstwo zaplanowało inwestycje za ponad 3 mld euro.
Sob, 04.06.2016, 11:08
Sob, 04.06.2016, 14:14
Nie, 05.06.2016, 12:56
Nie, 05.06.2016, 16:37
Pon, 06.06.2016, 17:50
Wto, 07.06.2016, 19:01
Wto, 07.06.2016, 22:00
Pią, 09.09.2016, 16:44
Audi A5 Sportback narodziło się 7 lat temu. Niemcy długo kazali czekać na zupełnie nową generację modelu. Oto ona
W drugiej generacji Audi A5 Sportback zamontowano całkowicie zmodyfikowane zawieszenie, zastosowano silniki o wysokiej wydajności oraz nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Model S5 występuje z sześciocylindrowym silnikiem turbo o mocy 354 KM i momencie obrotowym 500 Nm - to krótkie podsumowanie tego, czego można się spodziewać w nowym A5 i S5 Sporback.
Najwyraźniej projektanci Audi są bardzo zadowoleni ze swojego dzieła. Przejdźmy jednak do konkretów. Długość względem poprzedniej generacji wzrosła o 17 mm, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm, a długość strefy kolan z tyłu o 24 mm. Pozioma architektura deski rozdzielczej tworzy duże poczucie przestrzeni. Tej nie brakuje też w bagażniku, który pomieści 480 l.
Audi wykonuje następny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Przy tym centralną pozycję zajmuje adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go wraz z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w powolnym ruchu do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza.
Asystent unikania kolizji podejmuje działanie, jeżeli trzeba objechać przeszkodę, aby uniknąć wypadku. Przy pomocy danych z kamery przedniej, systemu ACC i czujników radarowych w ułamkach sekundy asystent oblicza właściwą trasę. Inne systemy wsparcia jak asystent skrętu, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na kamerze, Audi active lane assist oraz Audi side assist uzupełniają ofertę modelu.
W nowym Audi A5 Sportback do wyboru są trzy silniki TFSI i tyle samo diesli. Generują moc od 150 do 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 procent, natomiast moc wzrosła o 17 procent. Sześciostopniowa przekładnia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – do każdego silnika dostępna jest odpowiednia kombinacja przenoszenia napędu, standardowo kierowanego na przednią oś. Napęd na cztery koła quattro w przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 286 KM stanowi wyposażenie seryjne.
Do napędu S5 Sportback służy 354-konny benzyniak V6 o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym okrągłe 500 Nm. Sprint do setki zajmuje mu 4,7 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma napęd quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach na początku 2017 roku.
Sob, 10.09.2016, 10:35
Pon, 12.09.2016, 18:34
Wto, 27.09.2016, 12:40
Czw, 06.10.2016, 9:04
Śro, 11.01.2017, 15:58
Audi oprócz koncepcyjnego Q8 zaprezentowało za Oceanem również otwartą odmianę modelu A5 i S5. Kabriolet technicznie niczym się nie różni od Coupé poza dachem, a w USA nie będzie sprzedawana wersja wysokoprężna. Jednak już dziś możemy się mu przyjrzeć, zwłaszcza, że producent opublikował zdjęcia wersji europejskiej.
Audi A5 i S5 Cabriolet zostały wyposażone w miękki, składany dach materiałowy, zatem mamy do czynienia z klasycznym kabrioletem. W pełni elektrycznie sterowany dach można złożyć w 15 sekund do prędkości 50 km/h. Całość powłoki składającej się z trzech warstw i zapewniającej dobrą izolację akustyczną, chowa się w specjalnie zaprojektowanej kieszeni w bagażniku. Dzięki temu, ma on mieć dużą pojemność, ale amerykański oddział producenta nie podał wartości.
Dzięki lekkiej konstrukcji i sztywnej płycie podłogowej oraz elementom nadwozia, A5 Cabriolet waży 25 kg mniej niż jego poprzednik, natomiast S5 schudł o 45 kg. Do tego sztywność karoserii wzrosła o 40 proc. i to pomimo większych rozmiarów, zapewniających więcej przestrzeni dla osób siedzących w środku. 3 cm więcej miejsca na nogi wygospodarowano dla pasażerów z tyłu.
Dzięki lekkiej konstrukcji i sztywnej płycie podłogowej oraz elementom nadwozia, A5 Cabriolet waży 25 kg mniej niż jego poprzednik, natomiast S5 schudł o 45 kg. Do tego sztywność karoserii wzrosła o 40 proc. i to pomimo większych rozmiarów, zapewniających więcej przestrzeni dla osób siedzących w środku. 3 cm więcej miejsca na nogi wygospodarowano dla pasażerów z tyłu.
Na rynku amerykańskim, bazowym silnikiem jest benzynowy 2.0 TFSI o mocy 252 KM. Zestrojony z przekładnią S tronic motor rozpędza A5 Cabriolet w 6 sekund do prędkości 60 mil na godzinę. Topowe S5 Cabriolet z 354-konnym silnikiem 3.0 TFSI przyspiesza do tej samej prędkości w 4,8 sekundy. Standardowo jest wyposażone w przekładnię automatyczną Tiptronic. Obie wersje mają także seryjny napęd quattro ze stałym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osie w stosunku 40 do 60 proc. Oczywiście większość momentu trafia na tylną oś.
Na rynku amerykańskim, bazowym silnikiem jest benzynowy 2.0 TFSI o mocy 252 KM. Zestrojony z przekładnią S tronic motor rozpędza A5 Cabriolet w 6 sekund do prędkości 60 mil na godzinę. Topowe S5 Cabriolet z 354-konnym silnikiem 3.0 TFSI przyspiesza do tej samej prędkości w 4,8 sekundy. Standardowo jest wyposażone w przekładnię automatyczną Tiptronic. Obie wersje mają także seryjny napęd quattro ze stałym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osie w stosunku 40 do 60 proc. Oczywiście większość momentu trafia na tylną oś.
Rodzina A5 jest już w zasadzie skompletowana, choć czeka nas jeszcze europejska premiera tego modelu, z pewnością z silnikiem Diesla i przednim napędem. W wyniku afery spalinowej Audi wycofało ze sprzedaży za Oceanem niesławny silnik TDI. U nas może stanowić nawet trzon sprzedaży.
Wto, 07.03.2017, 17:46
Wto, 07.03.2017, 17:53
Nie, 25.06.2017, 19:44
Pią, 30.03.2018, 21:20