Fiat Palio Weekend I do 2003r.Palio Weekend to samochód kombi, przedłużona wersja Fiata Palio w wariancie hatchback, produkowana od 1996 roku. W Polsce zaprzestano produkcji w 2004 roku, lecz nadal schodzi z taśm produkcyjnych np. w Ameryce Południowej.
Został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro. Nie imponował jakością wykończenia i użytych materiałów, lecz miał pojemny i praktyczny bagażnik i przystępną cenę.Palio to samochód bardzo praktyczny, zastosowano prawie wszystkie elementy identycznie jak w mniejszych konstrukcjach fiata. Samochód ten to typowa Siena rozbudowana do wersji kombi. Palio oferuje sporo miejsca w środku, jest dosyć przyzwoicie wyposażony. Wszystko w samochodzie jest dopasowane i można powiedzieć, że wszystkie elementy pasują do siebie idealnie. Samochód cieszy się powodzeniem nie tylko u użytkowników indywidualnych, ale małych przedsiębiorców, klientów flotowych. Chętnie kupowany jako samochód dla przedstawicieli handlowych. Model produkowany w Polsce przeszedł facelifting w roku 2000r., kiedy to zmieniono nieco stylistykę nadwozia i poszerzono ofertę silnikową, a do nazwy dodano przymiotnik "nowy".
Kolejna modernizacja miała miejsce w roku 2004 i przyniosła Nowemu Palio Weekend modyfikację przedniej i tylnej części nadwozia oraz zmiany we wnętrzu. W Polsce zainteresowanie zakupem tego modelu spadło jednak tak bardzo, iż wycofano go z rynku.
silniki:
1.0i(61KM),1.2 75KM, 1.4 70KM, 1.6 16V 101KM, 1.7TD(80KM) i 1.7(69KM)
długość-szerokość-wysokość:
4130 mm-1626 mm-1475 mm (1515 mm z relingami)
masa:
1560 – 1595 kg
V-max: 166km\h
spalanie: przy 120 km/godz od 5,7 l do 6,4 l, w jeĹşdzie miejskiej od 9,4 l do 11,5
poj.bagĹĽnika: 460l
Zalety
Wysokie i twarde zawieszenie pozwalające zabierać do 550 kg ładunku
Niska cena samochodu w stosunku do klasy
Przestronne wnętrze Pojemny bagażnik
Możliwość używania jako samochodu osobowego lub dostawczego
Wady
Brak modelu z silnikiem wysokoprężnym
Drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegĂłw po duĹĽym przebiegu
Uszkodzenia zawieszenia przy eksploatacji po nierĂłwnych drogach
Skoda Felicia CombiSkoda Felicia jest pierwszym modelem Skody, który powstał przy ścisłej współpracy z Volkswagenem. To niewielkie rodzinne auto było produkowane w latach 1994-2001.
Występowało w kilku odmianach, jako pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowe kombi, dwudrzwiowy pickup i van. W istocie był to unowocześniony model Favorit, o zmienionym nieco wyglądzie zewnętrznym i szerszej ofercie silnikowej.Godny polecenia jest silnik 1.3 w wersji 68 KM (zapewnia niezłą dynamikę i umiarkowane spalanie, niestety psuje się), ale najlepszy wybór to volkswagenowski 1.6/75 KM. Występowała również wersja 1,9(64KM) Przez 7 lat wytworzono 351 905 egzemplarzy Škody Felicii Combi.
Długość: 4205 mm
Szerokość: 1635 mm
Wysokość: 1420 mm
Ĺadowność: 430 – 485 kg
Pojemność bagażnika: 447 / 1366 l
Masa własna: 975 – 1090 kg
spalanie: 8,1l/100km
Plusy
Przestronne wnętrze
bardzo funkcjonalna odmiana kombi
niskie koszty zakupu i eksploatacji
Minusy
Ubogie wyposaĹĽenie fabryczne
niska jakość wykończenia starszych aut
haczÄ…cy drÄ…ĹĽek biegĂłw
FSO Polonez Kombi Polonez Kombi powstał na bazie modelu Atu Plus. Wymiary zewnętrzne, takie jak: długość i szerokość całkowita, pozostały bez zmian. Wzrosła natomiast nieznacznie (9 cm) wysokość auta. Zmiany nadwozia widoczne są w tylnej części pojazdu. Dodano piąte drzwi o dość ostro ściętej płaszczyźnie. W efekcie bryła nowego Poloneza nawiązuje swoim kształtem do klasycznych wersji aut kombi. W Polonezie Kombi zadbano o wygodę i komfort prowadzenia pojazdu. W wyposażeniu standardowym zastosowano układ wspomagania kierownicy oraz możliwość regulacji jej wysokości. Zaprojektowano czytelną i przejrzystą tablicę rozdzielczą o estetycznych, opływowych kształtach. Zastosowano nowe elementy, takie jak podłokietniki, wewnętrzne lusterko, oraz nową kierownicę. Samochód wyposażony jest w obrotomierz, a także mechaniczne otwieranie drzwiczek wlewu paliwa z miejsca kierowcy. Tablicę przyrządów wzbogaca zegar cyfrowy. Ponadto, w wyposażeniu dodatkowym proponowane są elektrycznie opuszczane szyby drzwi przednich, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Polonez Kombi posiada instalację przygotowaną do montażu radia (antenę oraz przednie głośniki). Standardowym zabezpieczeniem jest immobilizer. Na życzenie nabywcy, samochód można wyposażyć w autoalarm.
Przykładami rozwiązań technicznych, ułatwiających eksploatację pojazdu są wyłącznik opóźniający wygaszanie oświetlenia wnętrza, funkcja zapłonu ułatwiająca rozruch dzięki samoczynnemu odcięciu urządzeń elektrycznych, możliwość regulacji wysokości ustawienia świateł reflektorów z miejsca kierowcy, czy też zabezpieczenie samochodu przed pozostawieniem go z włączonymi światłami mijania. Godne uwagi jest zastosowanie w wersji standardowej układów sygnalizujących przepalanie się żarówek oraz zużycie przednich nakładek hamulcowych.
Do zasilania instalacji elektrycznej uĹĽyty zostaĹ‚ bezobsĹ‚ugowy akumulator, a hermetyczne zĹ‚Ä…cza elektryczne zapobiegajÄ… zawilgoceniom oraz zwarciom. Poprawia to w sposĂłb zdecydowany sprawność ukĹ‚adu elektrycznego. Polonez Kombi wyposaĹĽony jest w system ogrzewania i wentylacji wnÄ™trza o duĹĽej wydajnoĹ›ci i stosunkowo nieznacznym poziomie haĹ‚asu. DziÄ™ki nagrzewnicy o mocy 250 watĂłw wnÄ™trze pojazdu szybko siÄ™ ogrzewa. WyposaĹĽony jest w rzÄ™dowy, 4-cylindrowy silnik 1,6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa o stopniu sprężania 9,5, osiÄ…gajÄ…cy maksymalnÄ… moc 62 kW (84 KM) przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 130 Nm przy 3800 obr./min. W modelu tym zastosowano bezobsĹ‚ugowy ukĹ‚ad rozrzÄ…du z popychaczami, ktĂłry nie wymaga regulacji przez caĹ‚y okres eksploatacji silnika. Posiada kontrolowane strefy zgniotu, a takĹĽe belki wzmacniajÄ…ce drzwi, ktĂłre chroniÄ… pasaĹĽerĂłw przy zderzeniach bocznych. DziÄ™ki swojej mocnej i stabilnej konstrukcji jest bezpiecznym autem. Tylne drzwi wyposaĹĽono w zamki z blokadÄ… zabezpieczajÄ…cÄ… przed otwarciem przez dzieci. Atutem Poloneza jest dobra widoczność we wszystkich kierunkach. ZapewniajÄ… jÄ… szerokie szyby oraz dobrze przeszklone, piÄ…te drzwi. Jednym z najistotniejszych atutĂłw Poloneza Kombi jest przestronny bagaĹĽnik. WyposaĹĽenie auta w tylnÄ… kanapÄ™ dzielonÄ… asymetrycznie w proporcjach 2:3, pozwala ksztaĹ‚tować przestrzeĹ„ bagaĹĽowÄ… stosownie do potrzeb. Pojemność bagaĹĽnika wynosi 449 litrĂłw. Po zĹ‚oĹĽeniu tylnych siedzeĹ„ wzrasta maksymalnie do 1539 litrĂłw. Ĺatwy dostÄ™p do przestrzeni bagaĹĽowej zapewniajÄ… piÄ…te drzwi unoszone do wysokoĹ›ci 182 cm. Pod podĹ‚ogÄ… znajduje siÄ™ koĹ‚o zapasowe. Walory uĹĽytkowe Poloneza zwiÄ™kszajÄ… standardowo montowane na dachu relingi.
Polonez Kombi Van wyposażony jest w metalową siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od części pasażerskiej. Element ten zabezpiecza i chroni podróżnych przed przedmiotami przesuwającymi się w czasie jazdy lub ostrego hamowania. W obu wersjach Poloneza istnieje możliwość montowania rolety winylowej zasłaniającej bagaż.
Lada 111Odmiana 111 od sedana -110 ,różni się tylko innym rozwiązaniem tylnej części auta. Samochody prezentują zbliżoną stylistykę nadwozia. Patrzącym z daleka może się ona nawet podobać: harmonijne linie, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Po dokładnych oględzinach widać niestety duże, niezbyt równe szpary pomiędzy poszczególnymi elementami karoserii. Co prawda przewożonego towaru zgubić się nie da, ale pod względem jakościowym jeszcze gorsze wrażenia pozostawia wnętrze samochodu. Wyposażenie wnętrza jest dość ubogie: obok centralnego zamka spotkać można obrotomierz, panel kontrolny (informacja o przepalonych żarówkach, poziomach płynów itp.). Plastik użyty do budowy tablicy rozdzielczej i jego spasowanie pozostawiają sporo do życzenia, nie wszystko działa jak powinno. Instalacja nawiewu zawiera funkcję automatycznej regulacji temperatury wewnątrz samochodu. Radio jest chronione przed wzrokiem ciekawskich klapką. Ale zagalopowaliśmy się trochę za daleko. Wytrawny rzemieślnik swój wzrok skieruje najpierw do bagażnika. I nie będzie zawiedziony. Co prawda pojemność 450 do 1420 l w tej klasie nie jest szczytowym osiągnięciem, ale z pewnością nie jest też powodem do wstydu dla sprzedawców w salonach. Przestrzeń jest regularna (mimo dość dużych zakoli), dzielone tylne fotele (1/3; 2/3) dają się łatwo składać. Tylko po rozłożeniu siedzeń i demontażu tylnej półki nie ma co z nią zrobić. Jeśli głównym obszarem działalności będzie miasto, to przyjemność posiadania samochodu stanąć może pod znakiem zapytania. Winę za to ponosi układ kierowniczy, ciężko pracujący w warunkach parkingowych. Po osiągnięciu minimalnej prędkości manewrowanie nie jest już tak uciążliwe i nawet precyzyjne. Zawieszenie jest raczej komfortowe, podczas normalnej jazdy nie sprawia kłopotów. Nawet układ hamulcowy sprawia wrażenie (niestety, nie poparte dokładnymi pomiarami) dość skutecznego. Silnik został dobrze dopasowany do charakteru auta.
To znana z Ĺady Samary dość nowoczesna jednostka napÄ™dowa. Pozbawiona jest 16 zaworĂłw, ale wielopunktowy wtrysk zapewnia wystarczajÄ…cÄ… moc i niezĹ‚Ä… elastyczność. Przyzwoicie wyglÄ…da zuĹĽycie paliwa (Ĺ›rednio 7-9 l/100 km). Brak niestety poduszek i ABS.
źródła:
wikipedia.pl
polska-jazda.pl
turbo.fr
moto.wp.pl
auto-świat.pl
motonews.pl
automobile-catalog.com
s-jak-samochod.blog.onet.pl
autokult.pl
autocentrum.pl