|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 9:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
1946 - 1952 Škoda 1101/1102 Tudor
Autor |
Wiadomość |
mike
Postów: 133 Miejscowość: Białystok
|
1946 - 1952 Škoda 1101/1102 Tudor
_________________ mike Jak ktoś ma gdzieś w szafie GAZ-13 Czajka to ja bym prosił
|
Czw, 28.10.2004, 14:04 |
|
|
Chicken
Postów: 2394 Miejscowość: Tczew
|
Fajna ta skodzinka .... cudeńko . Stara ale jara
_________________ http://www.wagaciezka.com
Pozdrawiam
|
Czw, 28.10.2004, 15:43 |
|
|
eF
Postów: 2008
|
Tak nieekologicznie drewnianego wnętrza nie powstydziłby sie nawet RR.
SamochĂłd jest uroczy:)
_________________ Tu es foutu darling
|
Czw, 28.10.2004, 16:06 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Sympatyczne autko ma błysk w oczach
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Czw, 28.10.2004, 16:14 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
WOW świetna jest , piękna jest , miodna jest
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 28.10.2004, 16:58 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Czw, 28.10.2004, 18:46 |
|
|
eF
Postów: 2008
|
Nałóz sobie bana za takie gadki
_________________ Tu es foutu darling
|
Czw, 28.10.2004, 19:29 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Czw, 28.10.2004, 19:42 |
|
|
zdzislawman...Z
Postów: 75 Miejscowość: Zamość
|
ona nie jest ladna...porownajcie sobie ta skode z innymi autami z tego okresu...to jest brzydkie...
_________________ "I HATE MYSELF AND I WANT TO DIE!"
|
Czw, 28.10.2004, 21:16 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
porównaliśmy, jest równie ładne i sympatyczne
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Czw, 28.10.2004, 21:45 |
|
|
Reanimator
|
to jest paskudne brzydkie,beznadziejne,perfidne i wiele jeszcze niechce mi sie pisać!!!!!Niech lepiej następce dadzą!!!!!!!
|
Czw, 28.10.2004, 21:47 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Nie zgadzam się z tobą Renimator po prostu brak Ci gustu . Spójrz na ten środek , przecież on jest wspaniały i piękny !
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 28.10.2004, 21:49 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
Dla kogo jest piękny dlatego jest. Niecierpię jak się kogoś na siłe przekonuje do swoich racji.
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Czw, 28.10.2004, 21:55 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Ja tam nikogo nie przekonuje tylko mówie , że nie ma racji według mnie a zresztą o gustach się nie dyskutuje EOT .
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 28.10.2004, 22:05 |
|
|
el_
Postów: 9888 Miejscowość: Gród Kraka
Samochód: 1.4 + 2.0
|
Nie bardzo mi siÄ™ podoba...
Więcej nie powiem, bo mnie jeszcze pobijecie
_________________ ExoticCars.pl - rzadkie auta z polskich dróg!
|
Pią, 29.10.2004, 9:19 |
|
|
mike
Postów: 133 Miejscowość: Białystok
|
czchoslowacja po wojnie byla pod wplywem zsrr podobnie jak Polska a mimo to byli w stanie uruchomic produkcje wlasnych samochodow, moze nie byly one najnowoczesniejsze na skale swiatowa (choc daleko nie odbiegaly od zachodnich standardow) ale byly wlasne. Polsacy produkcje warszawy o duzo mniejszym zaawansowaniu technologicznym zaczeli produkowac 10 lat pozniej, a i to byl samochod na licencji (bardzo malo korzystnej) z zsrr
_________________ mike Jak ktoś ma gdzieś w szafie GAZ-13 Czajka to ja bym prosił
|
Sob, 30.10.2004, 15:44 |
|
|
rapsik
Postów: 391 Miejscowość: Częstochowa
|
podpadasz Reanimator napisał(a): to jest paskudne brzydkie,beznadziejne,perfidne i wiele jeszcze niechce mi sie pisać!!!!!Niech lepiej nastÄ™pce dadzÄ…!!!!!!! I ty teĹĽ Dj Boowzy napisał(a): Nie zgadzam siÄ™ z tobÄ… Renimator po prostu brak Ci gustu . SpĂłjrz na ten Ĺ›rodek , przecieĹĽ on jest wspaniaĹ‚y i piÄ™kny !
Dobrze gada
http://samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=1108
powĂłd moich cytatĂłw
_________________ Polska Grupa Freesco
http://www.bogus-wozki.com
|
Sob, 30.10.2004, 17:38 |
|
|
K0RN
Postów: 2421 Miejscowość: Wieluń(Łódzkie)/Dublin
|
ale wypas
_________________ || http://www.roverki.pl ||
|| http://www.mg-rover.org ||
|| http://www.alfa156.net ||
"Tylko auta z duszą..."
|
Nie, 31.10.2004, 14:21 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1946 Skoda 1101 Tudor
(C) Wikipedia (C) Xarchiwum.pl (C) Stareskody.pl FILM: http://www.youtube.com/watch?v=QjaUzue4OCg(C) Youtube.com Škoda 1101 (typ 938) to samochód osobowy produkowany przez czechosłowackie zakłady Škoda (ówcześnie noszące nazwę AZNP Mladá Boleslav) w latach 1946 - 1949. Škoda 1101 była pierwszym powojennym modelem produkowanym w zakładach Škody. Pomimo widocznych różnic zewnętrznych samochód nawiązywał do modelu Popular 1101. Miał tę samą metalowo - drewnianą konstrukcję i niemal identyczny czterosuwowy rzędowy chłodzony wodą silnik o pojemności 1089 cm³ i mocy 32 KM. Samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 100 km/h. Do 1949 roku auto produkowane był wyłącznie w dwudrzwiowej wersji nazywanej tudor (ang. two door). W roku 1948 samochód został poddany modyfikacjom. Wpłynęło to na zmianę nazwy na Škoda 1102. Ten model wytwarzany był już w wielu wersjach nadwoziowych: czterodrzwiowy sedan, kabriolet, roadster, cabrio-tudor, cabrio-sedan, combi i sanitarka. Producent: AZNP Skoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1946 - 1949 Wyprodukowanych: 81 140 szt. Typy nadwozia: 2-drzwiowy fastback Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 1089 ccm Stopień sprężania: 6,3:1 Moc maksymalna: 23,5 kW (32 KM) przy 4600 obr/min Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna Rodzaj napędu: tylny Ogumienie o wymiarach: 5,0×16" Długość: 4050 mm Szerokość: 1500 mm Wysokość: 1520 mm Rozstaw osi: 2469 mm Masa własna: 1280 kg Prędkość maksymalna: 105 km/h Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km (C) Wikipedia Xarchiwum.pl Stareskody.pl Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 08.04.2011, 15:49 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Skoda Tudor
Cytuj: Skoda 1101 będąca samochodem osobowym produkowanym w paru odmianach nadwoziowych ma już 70 lat. Samochód powstawał w latach 1946-1952 w czechosłowackich zakładach Skoda położonych w Mladá Boleslav. Pierwsze egzemplarze z dwudrzwiowymi i zamkniętymi nadwoziami były powszechnie nazywane Tudorami (od "two door").
Trudna, wojenna sytuacja zagarniętej przez okupanta fabryki, przypieczętowana nalotem bombowym w ostatnich godzinach II wojny światowej, nie wróżyła najlepiej na przyszłość. Zakres prac i koszty powrotu zakładów w Mladá Boleslav na tory produkcji cywilnej nie wróżyły szybkiego renesansu. Zniszczone wojną fabryki, braki w wyposażeniu zakładów i braki kadrowe potrzebowały czasu na odrodzenie. Przetrwałe tu i ówdzie zapasy części pozwoliły na montaż, w prowizorycznych warunkach, krótkich serii tylko kilku przedwojennych modeli.
Przejściowym rozwiązaniem została doraźna modernizacja najpopularniejszej konstrukcji w dotychczasowej historii wytwórni – modelu Popular. W wyniku tego planu powstała Skoda 1101, wprowadzona do sprzedaży w sezonie 1946 i stanowiła w kolejną ewolucję Populara z lat 1940-44. Zasadniczą zmianę w cechach konstrukcyjnych rodziny Popular wprowadzono jeszcze w trakcie sezonu 1939. Było nią zastąpienie skrzyni biegów, umieszczonej we wspólnej obudowie z przekładnią główną w zespole osi tylnej, skrzynią umieszczoną tuż za silnikiem. Ta modyfikacja wymusiła wydłużenie rozwidlenia przedniej części ramy, przechodzącej w swej dalszej części w centralną rurę nośną.
Tudora, czyli powojenną ewolucję Populara, opuszczającego bramy w międzyczasie znacjonalizowanej fabryki Mladá Boleslav, wyróżniał na pierwszy rzut oka nowy, trójkątny wlot powietrza z ośmioma poziomymi listwami i reflektory zintegrowane z nieco przemodelowanymi błotnikami przednimi. We wnętrzu pojazdu, największą innowacją okazała się całkowicie nowa tablica przyrządów z wygospodarowanym miejscem na odbiornik radiowy.
Zaledwie miesiąc po premierze Tudora z zamkniętym 2-drzwiowym nadwoziem podstawowym, zaczęto wprowadzać kolejne odmiany pochodne, zaczynając od wariantów użytkowych. Fabryka macierzysta dostarczała podwykonawcom kompletne podwozia wyposażone w przednie, stalowe części karoserii i pozbawione płyt podłogowych.
Pierwszą odmianą pochodną 1101 został zamknięty, użytkowy furgon, bez bocznego przeszklenia. Jego wzorzec ukończono w kwietniu 1946 roku, a produkcja ruszyła we Vrchlabí tuż po wakacjach tego samego roku. Najpopularniejsza odmianą auta z tej fabryki była "sanitarka" z osobliwie przetłoczoną wewnętrzną ścianką działową, ratującą cenne centymetry na nosze z pacjentem. W sumie powstało 4561 pojazdów tego typu. Do pozostałych wykonań nadwoziowych, już typowo osobowych 1101-ek zalicza się odmiana roadster (produkcja w latach 1948-51, Vrchlabí i Kvasiny), półkabriolet (1946-51, Mladá Boleslav) oraz czterodrzwiowy sedan (1948-51, Mladá Boleslav).
Paletę pojazdów o przeznaczeniu użytkowym uzupełniały zamknięte, dwumiejscowe furgony i przeszklone kombi STW z drugim rzędem siedzeń. Te ostatnie występowały równocześnie w odmianach z zewnętrznym oblachowaniem lub widocznym, drewnianym żebrowaniem, wypełnionym panelami wykonanymi ze sklejki lub płyt bakelitowych.
superauto24.se.pl
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 10.05.2016, 14:43 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |