|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 12:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Rodzaje samochodów - definicje
|
Rodzaje samochodów - definicje
Autor |
Wiadomość |
coyote
Postów: 141 Miejscowość: Łódź
|
Rodzaje samochodĂłw - definicje
Hej
Text pochodzi z tejstrony ale były na niej błędy więc skopiowałem co ciekawsze kawałki. Autor: Andrew apawlak@o2.pl
- Classic (auto klasyczne): klasyczne autko, zachowane b±dÄ˝ odrestaurowane i pieczoĹ‚owicie pielÄ™gnowane przez swojego wĹ‚a¶ciciela. Auto to prezentuje nienaganny stan techniczny. Wszelkie elementy zarĂłwno blacharskie jak i mechaniczne oryginalne b±dÄ˝ zbliĹĽone do oryginaĹ‚u.
- Normal-car (auto normalne): auto sprawne technicznie o schludnym wygl±dzie. Przystosowane do codziennej jazdy, hak, lampa cofania czy wygodniejsze fotele uĹ‚atwiaj± codzienn± eksploatacje. MontaĹĽ dodatkowego o¶wietlenia wewn±trz i na zewn±trz, bagaĹĽnika na dach czy dodatkowych szyb (patrz Syrena Bosto) uprzyjemni wyjazd na wakacje b±dÄ˝ weekendy. Oczywi¶cie nie wykluczam, ĹĽe inny "gatunek" samochodu nie podoĹ‚a takim wojaĹĽom!
- Rat-car (szczurze auto): auto o odraĹĽaj±cym wygl±dzie (tu zdania mog± być podzielone). Obraz ten spowodowany jest b±dÄ˝ starzej±c± siÄ™ materi± b±dÄ˝ "kaprysem" wĹ‚a¶ciciela. Dla wĹ‚a¶ciciela auto nie ma wygl±dać (przynajmniej piÄ™knie), wystarczy aby jeÄ˝dziĹ‚o. Widoczne spawy, nitowana blacha czy rdzawy nalot to ¶wietny dodatek do caĹ‚o¶ci. Ciekn±cy olej z silnika lub ukĹ‚adu chĹ‚odniczego moĹĽe być sposobem do znaczenia swojego terytorium. WĹ‚a¶cicieli rat-carĂłw moĹĽna by podzielić na tych ktĂłrzy jeĹĽdĹĽ± autami (zazwyczaj zdezelowanymi) aĹĽ do kasacji, oraz na tych ktĂłrzy hoĹ‚duj± zasadzie im brzydsze tym lepsze. NaleĹĽy pamiÄ™tać, ĹĽe kaĹĽde auto nie powinno stwarzać zagroĹĽenia dla innych uczestnikĂłw ruchu, owszem wgnieciona blacha moĹĽe być ¶wietnym dodatkiem do rat-cara ale nie kosztem innego pojazdu, ktĂłry moĹĽe być oczkiem w gĹ‚owie wĹ‚a¶ciciela!
- Sleep-car (¶pi±ce auto): autko wygl±daj±ce klasycznie b±dÄ˝ Rat-carowo, maj±ce udoskonalone wiele elementĂłw. Jak np. mocno podrasowany silnik, utwardzone zawieszenie, wzmocnione sprzÄ™gĹ‚o b±dÄ˝ hamulce. Silnik dodatkowo doĹ‚adowany NOSem... Niepozorny wygl±d moĹĽe zaskoczyć niejednego "szarego" uĹĽytkownika drogi, taki wilk w owczej skĂłrze.
- Tuning-car (auto po tuningu): auto wyposaĹĽone we wszelkiego rodzaju tuningowe bajery: przyciemniane szyby, spojlery, aluminiowe felgi, "sportowe" dr±ĹĽki zmiany biegĂłw... CzÄ™sto jak w sleep-carach ze wzmocnionym silnikiem, hamulcami. W skĹ‚ad wyposaĹĽenia wchodz± fotele kubeĹ‚kowe, kierownice o maĹ‚ej ¶rednicy czy dodatkowe zegary. Wad± takich przerĂłbek jest moĹĽliwo¶Ä‡ przekroczenia dobrego smaku... Montuj±c spojler, na spojlerze masÄ™ naklejek z cyklu Pioneer the art of entertaimet moĹĽemy stworzyć nowy gatunek: Wie¶-car), (przykĹ‚ady: niektĂłre Turbo-Maluchy).
- Custom-Lowrider (auto typu custom, lowrider): samochĂłd najczÄ™¶ciej pieczoĹ‚owicie odrestaurowany i poddany przerĂłbk± maj±cym go upiÄ™kszyć w sposĂłb wyj±tkowy. Chromowane dodatki, perĹ‚owy lakier, halogeny podobne do tych, ktĂłre o¶wietlaĹ‚y trasy rajdĂłw w latach '50-'70. SkĂłrzana tapicerka, drewniane inkrustacje, chromowane przeĹ‚±czniki maj±ce upiÄ™kszyć wnÄ™trze. PrzerĂłbki w zakresie blacharskim (tutaj mam pewien super pomysĹ‚, ale o tym moĹĽe kiedy indziej), jak np. obniĹĽenie dachu. Kwintesencj± lowriderĂłw jest system hydraulicznego zawieszenia, ktĂłry umoĹĽliwia robienia ewolucji samochodem, np. auto porusza siÄ™ na 3 koĹ‚ach b±dÄ˝ skacze w rytm muzyki. Felgi najczÄ™¶ciej chromowane b±dÄ˝ szprychowe. NiektĂłre customowe samochody b±dÄ˝ lowridery mog± być dzieĹ‚em sztuki.
~pozdr~
_________________ POZDRAWIAM SERDECZNIE!
Jak się nie da wyprzedzić, zawsze można przeskoczyć... Fiat Croma 2.0 Tie
|
Śro, 17.09.2003, 7:34 |
|
|
Szalony
Postów: 16 Miejscowość: Mielec
|
Ja lubie najbardziej tuning-car, tylko nie takie co leĹĽ± na asfalcie, tylko takie bardziej na polskie drogi, czyli z duzym prze¶witem.
Na 2 miejscu sa Sleep-car a na 3 Normal-car.
_________________ śp. Janusz Kulig ['] 19 X 1969 - 13 II 2004
http://www.kulig.pl/ - oficjalna strona poświęcona śp. Januszowi Kuligowi
"Nawet najlepsi nie mają szans na polskich drogach":(
|
Śro, 17.09.2003, 7:52 |
|
|
coyote
Postów: 141 Miejscowość: Łódź
|
No fajny masz "prze¶wit" w tym maluchu na zdjÄ™ciu
Ja stawiam na Sleep Car.... taki z zaskoczenia
_________________ POZDRAWIAM SERDECZNIE!
Jak się nie da wyprzedzić, zawsze można przeskoczyć... Fiat Croma 2.0 Tie
|
Śro, 17.09.2003, 7:54 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: Rodzaje samochodĂłw - definicje
coyote napisał(a): [*]Tuning-car (auto po tuningu): auto wyposaĹĽone we wszelkiego rodzaju tuningowe bajery: przyciemniane szyby, spojlery, aluminiowe felgi, "sportowe" dr±ĹĽki zmiany biegĂłw... CzÄ™sto jak w sleep-carach ze wzmocnionym silnikiem, hamulcami. W skĹ‚ad wyposaĹĽenia wchodz± fotele kubeĹ‚kowe, kierownice o maĹ‚ej ¶rednicy czy dodatkowe zegary. Wad± takich przerĂłbek jest moĹĽliwo¶Ä‡ przekroczenia dobrego smaku... Montuj±c spojler, na spojlerze masÄ™ naklejek z cyklu Pioneer the art of entertaimet moĹĽemy stworzyć nowy gatunek: Wie¶-car), (przykĹ‚ady: niektĂłre Turbo-Maluchy).
[*]Classic (auto klasyczne): klasyczne autko, zachowane b±dÄ˝ odrestaurowane i pieczoĹ‚owicie pielÄ™gnowane przez swojego wĹ‚a¶ciciela. Auto to prezentuje nienaganny stan techniczny. Wszelkie elementy zarĂłwno blacharskie jak i mechaniczne oryginalne b±dÄ˝ zbliĹĽone do oryginaĹ‚u. [*]Custom-Lowrider (auto typu custom, lowrider): samochĂłd najczÄ™¶ciej pieczoĹ‚owicie odrestaurowany i poddany przerĂłbk± maj±cym go upiÄ™kszyć w sposĂłb wyj±tkowy. Chromowane dodatki, perĹ‚owy lakier, halogeny podobne do tych, ktĂłre o¶wietlaĹ‚y trasy rajdĂłw w latach '50-'70. SkĂłrzana tapicerka, drewniane inkrustacje, chromowane przeĹ‚±czniki maj±ce upiÄ™kszyć wnÄ™trze. PrzerĂłbki w zakresie blacharskim (tutaj mam pewien super pomysĹ‚, ale o tym moĹĽe kiedy indziej), jak np. obniĹĽenie dachu. Kwintesencj± lowriderĂłw jest system hydraulicznego zawieszenia, ktĂłry umoĹĽliwia robienia ewolucji samochodem, np. auto porusza siÄ™ na 3 koĹ‚ach b±dÄ˝ skacze w rytm muzyki. Felgi najczÄ™¶ciej chromowane b±dÄ˝ szprychowe. NiektĂłre customowe samochody b±dÄ˝ lowridery mog± być dzieĹ‚em sztuki.
Tak bym wybraĹ‚ w takiej kolejno¶Ä‡i czyli gĹ‚os na Tuning Car . :D:D
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 17.09.2003, 7:59 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Hmm... ciężki wybór...
1, 2, 4.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Śro, 17.09.2003, 14:34 |
|
|
Sidewinder
Postów: 43 Miejscowość: Warszawa
|
Wszystko jedno co byle nowa Toyota
_________________ Peugeot 206 1,1 60KM
Peugeot 406 1,8 120KM
|
Czw, 18.09.2003, 11:20 |
|
|
ToHrn
Postów: 1032 Miejscowość: Zgierz
Samochód: Alfa Romeo GT
|
_________________ -- Pozdrawiam, Tomek "ToHrn" EgoCar.pl
|
Pią, 19.09.2003, 12:04 |
|
|
miły_bydgoszcza
Postów: 13 Miejscowość: bydgoszcza
|
Ja najbardziej lubię Classic - nie lubię tuningów, u mnie liczy się fabryka. Na drugim miejscu Normal Car - ewentualne dodatki nie zaszkodzą, ale pod jednym warunkiem: nie odbywa się to kosztem żadnej części fabrycznej, żadna fabryczna część nie jest zmieniona na jakąś inną. Np. takie dodatki jak lpg, czy np. pokrowce na kierownicę, fotele itd. mogłyby być, bo żadna część fabryczna nie została przez to usunięta. I nie jest to w związku z tym tuning, bo dla mnie tuning kojarzy się z usuwaniem części fabrycznych i zamiast tego jakieś inne. A te dodatki to jak sama nazwa wskazuje - występują obok części fabrycznych i nie ich kosztem.
|
Pon, 26.01.2004, 14:24 |
|
|
Spark^
Postów: 7080 Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
|
4 & 5, ale postawiłem na 5
_________________ "Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura, na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)
http://www.astraklub.pl
|
Pon, 26.01.2004, 18:20 |
|
|
burus
|
Rodzaje samochodow-definicje( czy wszystkie..?)
Gdybym potrzebowal srodek transportowy -tylko dla siebie i swoich obowiazkow -oraz zainteresowan/to bym kupil TYLKO trucka 4x4 z dobrym oszczednym TD oraz AT transmisja- najpewniej Mitsu,lub toypte i to w wersji z Ext Cab albo nawet z kabina 4 drzwiowa - wrod truckow malych!
---------------------------------------------------------
Natomiast gdyby mial to byc pojazd rodzinny - wielofunkcyjny:
wygodny
przestronny,
multifunkcjonalny
wszedobylski itd -to kupilbym jakis sredniej wielkosci SUV z wieloma systemami napedu ( cos w klasie :Highlnder,Pilot,czy Montero
w Polsce z TDi w USA - z silnikiem nie wiekszym niz 3 l V6 albo 2l turbo!
no i z AT/manual =sportotronic- systemu Mitsu 5 bieg!
----------------------------------------------------------------------------
ciekawi mnie dlaczego nie wymieniono tutaj ani tak popularnych w swiecie Vanow,truckow ani SUV- przeciesz to w wiekszosci krajow juz polowa uzytkowanych pojazdow a w USA ponad 65%!
burus
|
Czw, 05.02.2004, 1:27 |
|
|
TABLICOMAN
Postów: 516 Miejscowość: Kraśnik
|
Ja zagłosowałem na Tuning-car
_________________ Zapraszam wszystkich na moją stronęhttp://tablicelkr.prv.pl
|
Sob, 07.02.2004, 10:43 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 6 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |