1990–1998 Volvo serii 900
Cytuj:
Seria 900 reprezentowana jest przez duże, tradycyjne limuzyny oraz kombi. Ich koncepcja przetrwała od 1982 roku, kiedy po raz pierwszy zaprezentowano model 740, będący pierwowzorem tej serii pojazdów. Nadwozia o kanciastym kształcie oferują ponadprzeciętną ilość miejsc dla pasażerów oraz bagażu, a ponadto zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, na co zwraca się szczególnie uwagę w firmie Volvo.
Pojazdy te są niezwykle trwałe i solidne, za co są cenione we wszystkich krajach świata. Najbardziej ekskluzywnymi pojazdami tej serii są modele 960, które w latach 90 - 93 wyglądały z zewnątrz prawie identycznie w stosunku do standardowej 940-tki. W roku 1993r model 960 przeszedł facelifting. Od tego momentu wyróżniał się wąską, chromowaną kratą wlotu powietrza (grill), wąskimi i dłuższymi reflektorami oraz bardzo luksusowym wyposażeniem wnętrza. Zmieniło się też tylne zawieszenie na tzw Multilink II. Najbardziej cenione są przy tym wersje kombi, które należą do największych pojazdów tego typu.
Modele 940 wyposażone były w silniki 4-cylindrowe silniki benzynowe o mocy od 115 do 165 KM oraz 6-cylindrowy silnik wysokoprężny pochodzący od firmy Volkswagen 122KM. Droższe modele 960 posiadały silniki 6-cylindrowe 2,5l o mocy 170 oraz 2,9l 204 KM. Był również w sprzedaży do roku 1993 silnik 2,0l 16-zaworowy z turbiną o mocy 190KM. Jest jednak rzadkością.
W 1997 roku nazwa modeli 960 została zmieniona na S90 dla wersji sedan oraz V90 dla wersji kombi. Montowano tylko silnik o pojemności 2.9 l w dwóch wariantach mocy: 184 i 204 KM.
Liczę na Panów Volviarzy, że dorzucą parę fajnych zdjęć
wiki, chcekupicauto.pl, bestsellingcarsblog.com
I teraz mały joke: Polar wiozący lodówkę