Obecny czas: Czw, 24.07.2014, 5:20




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Reklama 

Rodzaje samochodów - definicje 

Jaki rodzaj auta preferujesz?
Classic 24%  24%  [ 4 ]
Normal-car 24%  24%  [ 4 ]
Rat-car ;) 0%  0%  [ 0 ]
Sleep-car 12%  12%  [ 2 ]
Tuning-car 35%  35%  [ 6 ]
Custom-Lowrider 6%  6%  [ 1 ]
Razem głosów : 17

Rodzaje samochodów - definicje 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 141
Miejscowość: Łódź
Post Rodzaje samochodĂłw - definicje
Hej :!:
Text pochodzi z tejstrony ale były na niej błędy :twisted: więc skopiowałem co ciekawsze kawałki. Autor: Andrew apawlak@o2.pl
:wink:

  • Classic (auto klasyczne): klasyczne autko, zachowane b±dÄ˝ odrestaurowane i pieczoĹ‚owicie pielÄ™gnowane przez swojego wĹ‚a¶ciciela. Auto to prezentuje nienaganny stan techniczny. Wszelkie elementy zarĂłwno blacharskie jak i mechaniczne oryginalne b±dÄ˝ zbliĹĽone do oryginaĹ‚u.
  • Normal-car (auto normalne): auto sprawne technicznie o schludnym wygl±dzie. Przystosowane do codziennej jazdy, hak, lampa cofania czy wygodniejsze fotele uĹ‚atwiaj± codzienn± eksploatacje. MontaĹĽ dodatkowego o¶wietlenia wewn±trz i na zewn±trz, bagaĹĽnika na dach czy dodatkowych szyb (patrz Syrena Bosto) uprzyjemni wyjazd na wakacje b±dÄ˝ weekendy. Oczywi¶cie nie wykluczam, ĹĽe inny "gatunek" samochodu nie podoĹ‚a takim wojaĹĽom!
  • Rat-car (szczurze auto): auto o odraĹĽaj±cym wygl±dzie (tu zdania mog± być podzielone). Obraz ten spowodowany jest b±dÄ˝ starzej±c± siÄ™ materi± b±dÄ˝ "kaprysem" wĹ‚a¶ciciela. Dla wĹ‚a¶ciciela auto nie ma wygl±dać (przynajmniej piÄ™knie), wystarczy aby jeÄ˝dziĹ‚o. Widoczne spawy, nitowana blacha czy rdzawy nalot to ¶wietny dodatek do caĹ‚o¶ci. Ciekn±cy olej z silnika lub ukĹ‚adu chĹ‚odniczego moĹĽe być sposobem do znaczenia swojego terytorium. WĹ‚a¶cicieli rat-carĂłw moĹĽna by podzielić na tych ktĂłrzy jeĹĽdĹĽ± autami (zazwyczaj zdezelowanymi) aĹĽ do kasacji, oraz na tych ktĂłrzy hoĹ‚duj± zasadzie im brzydsze tym lepsze. NaleĹĽy pamiÄ™tać, ĹĽe kaĹĽde auto nie powinno stwarzać zagroĹĽenia dla innych uczestnikĂłw ruchu, owszem wgnieciona blacha moĹĽe być ¶wietnym dodatkiem do rat-cara ale nie kosztem innego pojazdu, ktĂłry moĹĽe być oczkiem w gĹ‚owie wĹ‚a¶ciciela!
  • Sleep-car (¶pi±ce auto): autko wygl±daj±ce klasycznie b±dÄ˝ Rat-carowo, maj±ce udoskonalone wiele elementĂłw. Jak np. mocno podrasowany silnik, utwardzone zawieszenie, wzmocnione sprzÄ™gĹ‚o b±dÄ˝ hamulce. Silnik dodatkowo doĹ‚adowany NOSem... Niepozorny wygl±d moĹĽe zaskoczyć niejednego "szarego" uĹĽytkownika drogi, taki wilk w owczej skĂłrze.
  • Tuning-car (auto po tuningu): auto wyposaĹĽone we wszelkiego rodzaju tuningowe bajery: przyciemniane szyby, spojlery, aluminiowe felgi, "sportowe" dr±ĹĽki zmiany biegĂłw... CzÄ™sto jak w sleep-carach ze wzmocnionym silnikiem, hamulcami. W skĹ‚ad wyposaĹĽenia wchodz± fotele kubeĹ‚kowe, kierownice o maĹ‚ej ¶rednicy czy dodatkowe zegary. Wad± takich przerĂłbek jest moĹĽliwo¶Ä‡ przekroczenia dobrego smaku... Montuj±c spojler, na spojlerze masÄ™ naklejek z cyklu Pioneer the art of entertaimet moĹĽemy stworzyć nowy gatunek: Wie¶-car), (przykĹ‚ady: niektĂłre Turbo-Maluchy).
  • Custom-Lowrider (auto typu custom, lowrider): samochĂłd najczÄ™¶ciej pieczoĹ‚owicie odrestaurowany i poddany przerĂłbk± maj±cym go upiÄ™kszyć w sposĂłb wyj±tkowy. Chromowane dodatki, perĹ‚owy lakier, halogeny podobne do tych, ktĂłre o¶wietlaĹ‚y trasy rajdĂłw w latach '50-'70. SkĂłrzana tapicerka, drewniane inkrustacje, chromowane przeĹ‚±czniki maj±ce upiÄ™kszyć wnÄ™trze. PrzerĂłbki w zakresie blacharskim (tutaj mam pewien super pomysĹ‚, ale o tym moĹĽe kiedy indziej), jak np. obniĹĽenie dachu. Kwintesencj± lowriderĂłw jest system hydraulicznego zawieszenia, ktĂłry umoĹĽliwia robienia ewolucji samochodem, np. auto porusza siÄ™ na 3 koĹ‚ach b±dÄ˝ skacze w rytm muzyki. Felgi najczÄ™¶ciej chromowane b±dÄ˝ szprychowe. NiektĂłre customowe samochody b±dÄ˝ lowridery mog± być dzieĹ‚em sztuki.

~pozdr~ 8)

_________________
POZDRAWIAM SERDECZNIE!
Jak się nie da wyprzedzić, zawsze można przeskoczyć...
Fiat Croma 2.0 Tie


Śro, 17.09.2003, 7:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 16
Miejscowość: Mielec
Post 
Ja lubie najbardziej tuning-car, tylko nie takie co leĹĽ± na asfalcie, tylko takie bardziej na polskie drogi, czyli z duzym prze¶witem.
Na 2 miejscu sa Sleep-car a na 3 Normal-car.

_________________
śp. Janusz Kulig ['] 19 X 1969 - 13 II 2004
http://www.kulig.pl/ - oficjalna strona poświęcona śp. Januszowi Kuligowi
"Nawet najlepsi nie mają szans na polskich drogach":(


Śro, 17.09.2003, 7:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 141
Miejscowość: Łódź
Post 
No fajny masz "prze¶wit" w tym maluchu na zdjÄ™ciu ;)
Ja stawiam na Sleep Car.... taki z zaskoczenia :D

_________________
POZDRAWIAM SERDECZNIE!
Jak się nie da wyprzedzić, zawsze można przeskoczyć...
Fiat Croma 2.0 Tie


Śro, 17.09.2003, 7:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 22428
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: Rodzaje samochodĂłw - definicje
coyote napisał(a):

[*]Tuning-car (auto po tuningu): auto wyposaĹĽone we wszelkiego rodzaju tuningowe bajery: przyciemniane szyby, spojlery, aluminiowe felgi, "sportowe" dr±ĹĽki zmiany biegĂłw... CzÄ™sto jak w sleep-carach ze wzmocnionym silnikiem, hamulcami. W skĹ‚ad wyposaĹĽenia wchodz± fotele kubeĹ‚kowe, kierownice o maĹ‚ej ¶rednicy czy dodatkowe zegary. Wad± takich przerĂłbek jest moĹĽliwo¶Ä‡ przekroczenia dobrego smaku... Montuj±c spojler, na spojlerze masÄ™ naklejek z cyklu Pioneer the art of entertaimet moĹĽemy stworzyć nowy gatunek: Wie¶-car), (przykĹ‚ady: niektĂłre Turbo-Maluchy).

[*]Classic (auto klasyczne): klasyczne autko, zachowane b±dÄ˝ odrestaurowane i pieczoĹ‚owicie pielÄ™gnowane przez swojego wĹ‚a¶ciciela. Auto to prezentuje nienaganny stan techniczny. Wszelkie elementy zarĂłwno blacharskie jak i mechaniczne oryginalne b±dÄ˝ zbliĹĽone do oryginaĹ‚u.

[*]Custom-Lowrider (auto typu custom, lowrider): samochĂłd najczÄ™¶ciej pieczoĹ‚owicie odrestaurowany i poddany przerĂłbk± maj±cym go upiÄ™kszyć w sposĂłb wyj±tkowy. Chromowane dodatki, perĹ‚owy lakier, halogeny podobne do tych, ktĂłre o¶wietlaĹ‚y trasy rajdĂłw w latach '50-'70. SkĂłrzana tapicerka, drewniane inkrustacje, chromowane przeĹ‚±czniki maj±ce upiÄ™kszyć wnÄ™trze. PrzerĂłbki w zakresie blacharskim (tutaj mam pewien super pomysĹ‚, ale o tym moĹĽe kiedy indziej), jak np. obniĹĽenie dachu. Kwintesencj± lowriderĂłw jest system hydraulicznego zawieszenia, ktĂłry umoĹĽliwia robienia ewolucji samochodem, np. auto porusza siÄ™ na 3 koĹ‚ach b±dÄ˝ skacze w rytm muzyki. Felgi najczÄ™¶ciej chromowane b±dÄ˝ szprychowe. NiektĂłre customowe samochody b±dÄ˝ lowridery mog± być dzieĹ‚em sztuki.


Tak bym wybraĹ‚ w takiej kolejno¶Ä‡i czyli gĹ‚os na Tuning Car . :D:D:D

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 17.09.2003, 7:59
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4181
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Hmm... ciężki wybór...

1, 2, 4.

_________________
Rover 75 V6 & other...


Śro, 17.09.2003, 14:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 43
Miejscowość: Warszawa
Post 
Wszystko jedno co byle nowa Toyota

_________________
Peugeot 206 1,1 60KM
Peugeot 406 1,8 120KM


Czw, 18.09.2003, 11:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1032
Miejscowość: Zgierz
Samochód: Alfa Romeo GT
Post 
Oj, ciężki orzech do zgryzienia, ale do roboty. Dla mnie ex aequo Classic i Sleep-Car, ale tak siÄ™ nie da (trzeba wybrać jeden:-( ). To bardziej wysuwa siÄ™ Sleeper, bliziutko jest Classic, póĽniej Tuning-Car (ale z bardzo "duĹĽym" smakiem co¶ jak np. Mustang SVT Cobra R, ma sporo staffu na sobie, ale z charakterem i wywaĹĽeniem), dalej Normal-Car, dalej Custom-Lowrider i poza stawk± Rat-Car (ale taki subtelny :lol: :lol: :lol: :wink: ).

_________________
Pozdrawiam
Tomek "ToHrn"
Autodoradca.PL
MotoPromotor.pl


Pią, 19.09.2003, 12:04
Profil

Postów: 13
Miejscowość: bydgoszcza
Post 
Ja najbardziej lubię Classic - nie lubię tuningów, u mnie liczy się fabryka. Na drugim miejscu Normal Car - ewentualne dodatki nie zaszkodzą, ale pod jednym warunkiem: nie odbywa się to kosztem żadnej części fabrycznej, żadna fabryczna część nie jest zmieniona na jakąś inną. Np. takie dodatki jak lpg, czy np. pokrowce na kierownicę, fotele itd. mogłyby być, bo żadna część fabryczna nie została przez to usunięta. I nie jest to w związku z tym tuning, bo dla mnie tuning kojarzy się z usuwaniem części fabrycznych i zamiast tego jakieś inne. A te dodatki to jak sama nazwa wskazuje - występują obok części fabrycznych i nie ich kosztem.


Pon, 26.01.2004, 14:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7102
Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
Post 
4 & 5, ale postawiłem na 5 :P

_________________
"Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura,
na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)

http://www.astraklub.pl


Pon, 26.01.2004, 18:20
Profil
Post Rodzaje samochodow-definicje( czy wszystkie..?)
Gdybym potrzebowal srodek transportowy -tylko dla siebie i swoich obowiazkow -oraz zainteresowan/to bym kupil TYLKO trucka 4x4 z dobrym oszczednym TD oraz AT transmisja- najpewniej Mitsu,lub toypte i to w wersji z Ext Cab albo nawet z kabina 4 drzwiowa - wrod truckow malych!
---------------------------------------------------------
Natomiast gdyby mial to byc pojazd rodzinny - wielofunkcyjny:
wygodny
przestronny,
multifunkcjonalny
wszedobylski itd -to kupilbym jakis sredniej wielkosci SUV z wieloma systemami napedu ( cos w klasie :Highlnder,Pilot,czy Montero
w Polsce z TDi w USA - z silnikiem nie wiekszym niz 3 l V6 albo 2l turbo!
no i z AT/manual =sportotronic- systemu Mitsu 5 bieg!
----------------------------------------------------------------------------

ciekawi mnie dlaczego nie wymieniono tutaj ani tak popularnych w swiecie Vanow,truckow ani SUV- przeciesz to w wiekszosci krajow juz polowa uzytkowanych pojazdow a w USA ponad 65%!

burus


Czw, 05.02.2004, 1:27
Awatar użytkownika

Postów: 517
Miejscowość: Kraśnik
Post 
Ja zagłosowałem na Tuning-car

_________________
Zapraszam wszystkich na moją stronęhttp://tablicelkr.prv.pl


Sob, 07.02.2004, 10:43
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Baidu [Spider] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2014 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszenia • Najlepsze klocki hamulcowe w iParts.pl -najtaniej • Sklep z częściami - MotoCentrum.plzobacz tuklimatyzacja daikinpożyczka • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com