Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Iveco bus
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=4&t=18556
Strona 1 z 1

Autor:  Iwan [ Pon, 22.01.2007, 9:02 ]
Temat postu:  Iveco bus

witam zakupi8łem ostatnio iveco i mam pytanie czy wie ktoś ile tam wchodzi oleju?? i pytanie drugie związane jest z chamulcami jako takie to one sa ale trzeba bardzo mocno pedał wcisnąć i taki jest dziwnie twardy!! szczęki jeszcze są!! to moze być wina ze cylinderki stają??

Autor:  luKc!u^ [ Pon, 22.01.2007, 9:30 ]
Temat postu: 

Do Iveco wchodzi 6,5L oleju... z tymi hamulcami to byc moze są zapowietrzone skoro szczęki sa ?

Autor:  kajpiok [ Pon, 22.01.2007, 9:43 ]
Temat postu: 

zgadzam się z kolegą hamulce mogą być zapowietrzone i dlatego pedał hamulca jest twardy od pierwszego naciśniecia a hamulce są słabe..
pozdr.

Autor:  Tomasz [ Pon, 22.01.2007, 10:36 ]
Temat postu: 

Wymień płyn hamulcowy!

Autor:  badys [ Pon, 22.01.2007, 11:29 ]
Temat postu: 

kajpiok napisał(a):
zgadzam się z kolegą hamulce mogą być zapowietrzone i dlatego pedał hamulca jest twardy od pierwszego naciśniecia a hamulce są słabe..
pozdr.

przy zapowietrzonym układzie hamulcowym pedał nie będzie "twardy" a wręcz "gumowy" winne raczej będzie serwo

Autor:  Tomasz [ Pon, 22.01.2007, 11:54 ]
Temat postu: 

badys napisał(a):
przy zapowietrzonym układzie hamulcowym pedał nie będzie "twardy" a wręcz "gumowy"

Byłem właśnie ciekawy jak długo 'specjaliści' będą siebie na wzajem popierać i pisać te głupoty. Szkoda, że badys przerwałeś tę "passę" ;)

Na zdrowy rozsądek, każde dziecko nawet wie, jakie właściwości ma powietrze. Jak bardzo jest elastyczne i jak podatne na zmianę objętości - wystarczy wziąć dużą sprzykawkę i zatkać koniec, a potem wciskać ten suwak - wcisnie się go prawie do końca, nie wypuszczając ani odrobiny powietrza! Powietrze się spręży nawet o 90%! Więc jak przy zapowietrzonym układzie pedał ma być twardy? Gdy jest powietrze w układzie, zachowuje się ono tak samo jak w tej strzykawce - spręży się, czyli pedał będzie gumowy, a czasami wręcz po prostu będzie wpadał w podłogę bez hamowania. Dlatego w układzie stosuje się ciecz, bo ciecz pod wpływem nacisku nie zmienia swej objętości, w przeciwieństwie do powietrza! Do tego wniosku nie trzeba dochodzić nawet na lekcji fizyki w 4 klasie szkoły podstawowej, wystarczy po prostu pomyśleć!

Na początek tak jak napisałem - wymieniłbym płyn. Powinno się to robić raz na dwa lata, a większość robi raz na 10. To jest zabieg, który wymusza sprawdzenie układu - czy cylinderki przy bębnach są sprawne, na zdrowy rozsądek wymusza też czyszczenie przy okazji wymiany ów płynu, chociażby szczęk, dokładna kontrola grubości (klocki są, a tarcze?) i wszystkiego. Złe hamulce mogą być przyczyną nawet tak banalnych rzeczy jak przeładowanie auta, problemy z chłodzeniem układu (płyn!) - im wyższa temperatura tym gorsze hamowanie, czy jakieś marne chińskie twarde klocki. Może też być spowodowane tym, iż za dużo oczekujemy od "Iveco bus", może na co dzień jeździsz młodą osobówką, a iveco ma już 25 lat. Pamiętaj też, że przy załadowanym aucie, bardzo dużą rolę odgrywają hamulce z tyłu! Może ich w ogóle nie masz. Przy pustym, 90% siły hamowania to przód. Przy załadowanym, tył bierze już dużo więcej. Na końcu bym postawił na zabawę z serwem.

Autor:  kajpiok [ Pon, 22.01.2007, 12:18 ]
Temat postu: 

tomasz kogo nazywasz specjalistÄ…???!!!

Autor:  kajpiok [ Pon, 22.01.2007, 12:28 ]
Temat postu: 

widać ze straszny kozak z ciebie.... bo widocznie dotyczy to mojego postu.... przykro mi nikt nie jest nieomylny;p
pozdr.

Autor:  badys [ Pon, 22.01.2007, 12:38 ]
Temat postu: 

to fakt Iwan nie opisał dokładnie jakiego typu ma problemy z hamulcami czy pod załadowanym czy na pusto, czy równo biorą, czy może ściąga w którąś stronę.
Gdyby to był mój samochód - to pojechałbym na stację diagnostyczną aby zmierzyć siły hamowania na poszczególnych kołach, jeżeli wszystkie "biorą" równo -czyli z porównywalną siłą (lewa strona z prawą) to się czepiam pompy/serwa, jeżeli tyły nie hamują wcale - czepiam się korektora siły hamowania. A wymiana płynu hamulcowego na pewno nie zaszkodzi. Jeżeli są duże różnice na stronach - tam gdzie słabsze sprawdzam zacisk/cylinderek itd itp.

Autor:  Tomasz [ Pon, 22.01.2007, 13:09 ]
Temat postu: 

kajpiok napisał(a):
bo widocznie dotyczy to mojego postu....

i Twojego i tego młodego koleszki ze zgierza ;)

kajpiok napisał(a):
przykro mi nikt nie jest nieomylny;p

zgadza się. po prostu nie lubię, jak ktoś na pewniaka leci w co drugim temacie z mechaniki uważając się za wielkiego speca, choć w żadnym z tych postów nic konkretnego nie ma. Prosta zasada. Jeśli wiesz napewno, to piszesz. Nie wiesz - to uczysz się czytając innych, ewentualnie wchodząc w dyskusję zadając dodatkowe pytania (po to jest forum!). Ludzie nie mogą czytać tutaj tego typu głupot, bo sporo osób też się uczy i zadając pytanie ufa tym, którzy się wypowiadają, dlatego nie można wprowadzać ludzi w błąd, bo szkodzisz tym po prostu innym, którzy albo wydadzą przez Ciebie niepotrzebne pieniądze, albo powtórzą taką głupotę innym i kolejni staną się "ofiarami". Nikt nie wie wszystkiego, ja też nie, i też tak jak sam mówisz - każdy się może pomylić. Można się pomylić, jeśli ktoś napisze że samochód mu stracił moc i się poradzi, aby sprawdził świece czy filtr, a w rzeczywistości została zakleszczona szczęka w hamulcu która mu spowalniała auto. Bo do takiej pomyłki każdy ma prawo ze względu na odległość między doradzającym, a samochodem, którego się nie widzi i się gdyba z (często skromnego) opisu autora tematu. Ale nie można się pomylić w ten sposób, żeby na problem zamulenia odpowiadać, że to napewno przez niski poziom płynu do spryskiwaczy. Można nie trafić w źródło problemu, jeśli może ich istnieć kilka i każdy może być prawdziwy. Ale nie można omijać elementarnych spraw wynikających z bezmyślności! Bo o właściwościach powietrza człowiek się dowiaduje w wieku kilku lat. To są podstawowe prawa fizyki, takie same jak to, że woda po zamrożeniu rozszerza swą objętość, więc nie można komuś doradzać, aby przed zamrożeniem nalać pod sam korek i mocno zakręcić!

Autor:  kajpiok [ Pon, 22.01.2007, 13:30 ]
Temat postu: 

dzieki za lekcje na pewno mi siÄ™ przyda;)
pozdrawiam.

Autor:  Iwan [ Śro, 07.02.2007, 8:52 ]
Temat postu: 

sprobuje jeszcze odpowierzyć i przy okazji wymienić płyn!! tylko jaka jest kolejność kól bo kiedyś juz odpowietrzałem ale z głowy mi to całkiem wyleciało!! napisałem mało o tym kłoopcie bo wiem tylke co wy dopiero go kupiłem i jeszcze nie jezdziłem narazie szykuje go na przegląd bo niema

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/