Switch to full style
Konfrontacje wszelkich samochodów
Wyślij odpowiedź

Które auto według ciebie jest najlepsze?

Fiat Palio Weekend
12
33%
Skoda Felicia Combi
9
25%
FSO Polonez Kombi
6
17%
Lada 111
1
3%
Żaden z nich
8
22%
 
Razem głosów : 36

4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 10:29

Fiat Palio Weekend I do 2003r.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Palio Weekend to samochód kombi, przedłużona wersja Fiata Palio w wariancie hatchback, produkowana od 1996 roku. W Polsce zaprzestano produkcji w 2004 roku, lecz nadal schodzi z taśm produkcyjnych np. w Ameryce Południowej.
Został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro. Nie imponował jakością wykończenia i użytych materiałów, lecz miał pojemny i praktyczny bagażnik i przystępną cenę.Palio to samochód bardzo praktyczny, zastosowano prawie wszystkie elementy identycznie jak w mniejszych konstrukcjach fiata. Samochód ten to typowa Siena rozbudowana do wersji kombi. Palio oferuje sporo miejsca w środku, jest dosyć przyzwoicie wyposażony. Wszystko w samochodzie jest dopasowane i można powiedzieć, że wszystkie elementy pasują do siebie idealnie. Samochód cieszy się powodzeniem nie tylko u użytkowników indywidualnych, ale małych przedsiębiorców, klientów flotowych. Chętnie kupowany jako samochód dla przedstawicieli handlowych. Model produkowany w Polsce przeszedł facelifting w roku 2000r., kiedy to zmieniono nieco stylistykę nadwozia i poszerzono ofertę silnikową, a do nazwy dodano przymiotnik "nowy".
Kolejna modernizacja miała miejsce w roku 2004 i przyniosła Nowemu Palio Weekend modyfikację przedniej i tylnej części nadwozia oraz zmiany we wnętrzu. W Polsce zainteresowanie zakupem tego modelu spadło jednak tak bardzo, iż wycofano go z rynku.

silniki:
1.0i(61KM),1.2 75KM, 1.4 70KM, 1.6 16V 101KM, 1.7TD(80KM) i 1.7(69KM)

długość-szerokość-wysokość:
4130 mm-1626 mm-1475 mm (1515 mm z relingami)

masa:
1560 – 1595 kg

V-max: 166km\h
spalanie: przy 120 km/godz od 5,7 l do 6,4 l, w jeĹşdzie miejskiej od 9,4 l do 11,5
poj.bagĹĽnika: 460l

Zalety

Wysokie i twarde zawieszenie pozwalające zabierać do 550 kg ładunku
Niska cena samochodu w stosunku do klasy
Przestronne wnętrze Pojemny bagażnik
Możliwość używania jako samochodu osobowego lub dostawczego

Wady

Brak modelu z silnikiem wysokoprężnym
Drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegĂłw po duĹĽym przebiegu
Uszkodzenia zawieszenia przy eksploatacji po nierĂłwnych drogach


Skoda Felicia Combi

Image

Image

Image

Image

Skoda Felicia jest pierwszym modelem Skody, który powstał przy ścisłej współpracy z Volkswagenem. To niewielkie rodzinne auto było produkowane w latach 1994-2001.
Występowało w kilku odmianach, jako pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowe kombi, dwudrzwiowy pickup i van. W istocie był to unowocześniony model Favorit, o zmienionym nieco wyglądzie zewnętrznym i szerszej ofercie silnikowej.Godny polecenia jest silnik 1.3 w wersji 68 KM (zapewnia niezłą dynamikę i umiarkowane spalanie, niestety psuje się), ale najlepszy wybór to volkswagenowski 1.6/75 KM. Występowała również wersja 1,9(64KM) Przez 7 lat wytworzono 351 905 egzemplarzy Škody Felicii Combi.

Długość: 4205 mm
Szerokość: 1635 mm
Wysokość: 1420 mm
Ładowność: 430 – 485 kg
Pojemność bagażnika: 447 / 1366 l
Masa własna: 975 – 1090 kg
spalanie: 8,1l/100km

Plusy

Przestronne wnętrze
bardzo funkcjonalna odmiana kombi
niskie koszty zakupu i eksploatacji

Minusy

Ubogie wyposaĹĽenie fabryczne
niska jakość wykończenia starszych aut
haczÄ…cy drÄ…ĹĽek biegĂłw

FSO Polonez Kombi

Image

Image

Image

Image

Polonez Kombi powstał na bazie modelu Atu Plus. Wymiary zewnętrzne, takie jak: długość i szerokość całkowita, pozostały bez zmian. Wzrosła natomiast nieznacznie (9 cm) wysokość auta. Zmiany nadwozia widoczne są w tylnej części pojazdu. Dodano piąte drzwi o dość ostro ściętej płaszczyźnie. W efekcie bryła nowego Poloneza nawiązuje swoim kształtem do klasycznych wersji aut kombi. W Polonezie Kombi zadbano o wygodę i komfort prowadzenia pojazdu. W wyposażeniu standardowym zastosowano układ wspomagania kierownicy oraz możliwość regulacji jej wysokości. Zaprojektowano czytelną i przejrzystą tablicę rozdzielczą o estetycznych, opływowych kształtach. Zastosowano nowe elementy, takie jak podłokietniki, wewnętrzne lusterko, oraz nową kierownicę. Samochód wyposażony jest w obrotomierz, a także mechaniczne otwieranie drzwiczek wlewu paliwa z miejsca kierowcy. Tablicę przyrządów wzbogaca zegar cyfrowy. Ponadto, w wyposażeniu dodatkowym proponowane są elektrycznie opuszczane szyby drzwi przednich, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Polonez Kombi posiada instalację przygotowaną do montażu radia (antenę oraz przednie głośniki). Standardowym zabezpieczeniem jest immobilizer. Na życzenie nabywcy, samochód można wyposażyć w autoalarm.

Przykładami rozwiązań technicznych, ułatwiających eksploatację pojazdu są wyłącznik opóźniający wygaszanie oświetlenia wnętrza, funkcja zapłonu ułatwiająca rozruch dzięki samoczynnemu odcięciu urządzeń elektrycznych, możliwość regulacji wysokości ustawienia świateł reflektorów z miejsca kierowcy, czy też zabezpieczenie samochodu przed pozostawieniem go z włączonymi światłami mijania. Godne uwagi jest zastosowanie w wersji standardowej układów sygnalizujących przepalanie się żarówek oraz zużycie przednich nakładek hamulcowych.

Do zasilania instalacji elektrycznej użyty został bezobsługowy akumulator, a hermetyczne złącza elektryczne zapobiegają zawilgoceniom oraz zwarciom. Poprawia to w sposób zdecydowany sprawność układu elektrycznego. Polonez Kombi wyposażony jest w system ogrzewania i wentylacji wnętrza o dużej wydajności i stosunkowo nieznacznym poziomie hałasu. Dzięki nagrzewnicy o mocy 250 watów wnętrze pojazdu szybko się ogrzewa. Wyposażony jest w rzędowy, 4-cylindrowy silnik 1,6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa o stopniu sprężania 9,5, osiągający maksymalną moc 62 kW (84 KM) przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 130 Nm przy 3800 obr./min. W modelu tym zastosowano bezobsługowy układ rozrządu z popychaczami, który nie wymaga regulacji przez cały okres eksploatacji silnika. Posiada kontrolowane strefy zgniotu, a także belki wzmacniające drzwi, które chronią pasażerów przy zderzeniach bocznych. Dzięki swojej mocnej i stabilnej konstrukcji jest bezpiecznym autem. Tylne drzwi wyposażono w zamki z blokadą zabezpieczającą przed otwarciem przez dzieci. Atutem Poloneza jest dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Zapewniają ją szerokie szyby oraz dobrze przeszklone, piąte drzwi. Jednym z najistotniejszych atutów Poloneza Kombi jest przestronny bagażnik. Wyposażenie auta w tylną kanapę dzieloną asymetrycznie w proporcjach 2:3, pozwala kształtować przestrzeń bagażową stosownie do potrzeb. Pojemność bagażnika wynosi 449 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta maksymalnie do 1539 litrów. Łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej zapewniają piąte drzwi unoszone do wysokości 182 cm. Pod podłogą znajduje się koło zapasowe. Walory użytkowe Poloneza zwiększają standardowo montowane na dachu relingi.

Polonez Kombi Van wyposażony jest w metalową siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od części pasażerskiej. Element ten zabezpiecza i chroni podróżnych przed przedmiotami przesuwającymi się w czasie jazdy lub ostrego hamowania. W obu wersjach Poloneza istnieje możliwość montowania rolety winylowej zasłaniającej bagaż.

Lada 111

Image

Image

Image

Image

Odmiana 111 od sedana -110 ,różni się tylko innym rozwiązaniem tylnej części auta. Samochody prezentują zbliżoną stylistykę nadwozia. Patrzącym z daleka może się ona nawet podobać: harmonijne linie, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Po dokładnych oględzinach widać niestety duże, niezbyt równe szpary pomiędzy poszczególnymi elementami karoserii. Co prawda przewożonego towaru zgubić się nie da, ale pod względem jakościowym jeszcze gorsze wrażenia pozostawia wnętrze samochodu. Wyposażenie wnętrza jest dość ubogie: obok centralnego zamka spotkać można obrotomierz, panel kontrolny (informacja o przepalonych żarówkach, poziomach płynów itp.). Plastik użyty do budowy tablicy rozdzielczej i jego spasowanie pozostawiają sporo do życzenia, nie wszystko działa jak powinno. Instalacja nawiewu zawiera funkcję automatycznej regulacji temperatury wewnątrz samochodu. Radio jest chronione przed wzrokiem ciekawskich klapką. Ale zagalopowaliśmy się trochę za daleko. Wytrawny rzemieślnik swój wzrok skieruje najpierw do bagażnika. I nie będzie zawiedziony. Co prawda pojemność 450 do 1420 l w tej klasie nie jest szczytowym osiągnięciem, ale z pewnością nie jest też powodem do wstydu dla sprzedawców w salonach. Przestrzeń jest regularna (mimo dość dużych zakoli), dzielone tylne fotele (1/3; 2/3) dają się łatwo składać. Tylko po rozłożeniu siedzeń i demontażu tylnej półki nie ma co z nią zrobić. Jeśli głównym obszarem działalności będzie miasto, to przyjemność posiadania samochodu stanąć może pod znakiem zapytania. Winę za to ponosi układ kierowniczy, ciężko pracujący w warunkach parkingowych. Po osiągnięciu minimalnej prędkości manewrowanie nie jest już tak uciążliwe i nawet precyzyjne. Zawieszenie jest raczej komfortowe, podczas normalnej jazdy nie sprawia kłopotów. Nawet układ hamulcowy sprawia wrażenie (niestety, nie poparte dokładnymi pomiarami) dość skutecznego. Silnik został dobrze dopasowany do charakteru auta.
To znana z Łady Samary dość nowoczesna jednostka napędowa. Pozbawiona jest 16 zaworów, ale wielopunktowy wtrysk zapewnia wystarczającą moc i niezłą elastyczność. Przyzwoicie wygląda zużycie paliwa (średnio 7-9 l/100 km). Brak niestety poduszek i ABS.



źródła:
wikipedia.pl
polska-jazda.pl
turbo.fr
moto.wp.pl
auto-świat.pl
motonews.pl
automobile-catalog.com
s-jak-samochod.blog.onet.pl
autokult.pl
autocentrum.pl
Ostatnio edytowany przez Le Cobusier Czw, 22.09.2011, 11:23, edytowano w sumie 2 razy

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 11:04

Ogólnie to trochę niedopracowane to porównanie. W Palio oczywiście był silnik wysokoprężny, o ile nawet nie dwa - 1,7 D oraz 1,9 D, z tym że ten drugi występował chyba później. Jeśli się mylę, to poprawcie, bo moja wiedza oparta jest w zasadzie na cząstkowych danych.
Jeśli już mam wybierać, to głos na Skodę - Felicia zawsze mi się podobała, to co zrobił z nią VW pozwoliło jej odnieść znaczny sukces. Najchętniej brałbym z dieslem. W drugiej kolejności myślałbym nad Palio. Polonez, czy Łada lądują do osobnego wora. O ile Poloneza darzę sentymentem, to uważam, ten samochód za nie nadający się do realiów XXI wieku. O Ładzie nie wspomnę - trzeba być niezłym oszołomem, żeby wybrać dość egzotyczny samochód, jakim jest 111.

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 11:33

Głos na Poloneza przez sentyment :wink: I dziwie się, że ja pierwszy na to zagłosowałem, przecież to tak bardzo lubiane na forum RWD :twisted: :wink:

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 12:29

głos na Poloneza przez sentyment :mryellow:
2. Łada
3. FIAT
4. Skoda.
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pią, 23.09.2011, 21:51, edytowano w sumie 1 raz

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 12:45

Polonez- awaryjny i wygląda okropnie (najlepszy jest stary Balcerowicz, później było tylko gorzej), Lada- problem z dostępnością cześci, Palio- tandentny, awaryjny i ulubieniec rdzy, Felicja- hmm... chyba najlepsza z tej czwórki więc ją wybieram. Jednak to na zasadzie mniejszego zła. Te samochody były takie sobie jak jeszcze były w sprzedaży. Polonezy rdzewiały zanim trafiły do klientów, a Lady to era przedtopowa. Palio trzeszczało nawet na postoju przez pracę silnika. Do tego jedne z nielicznych aut, które użytkować najlepiej tylko z LPG. Bo potrafić wypić jak było by to amerykańskie V8.

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 13:45

nisko. ĹĽaden...

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 15:07

Nisko, w ostateczności Skoda.

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 18:40

1. Palio - miałem kiedys słuzbowy i jest słaby ale nie najgorszy
2. Skoda - kiedyś mi się podobała, ale zestarzała się duzo szybciej niz Fiat
3. Lada - nie jeździłem, ale kiedys miałem jako pierwsze auto Lade 1500 i pomimo wieku zdecydowanie lepiej mi sie nia jeździło niż znacznie nowszym Polonezem
4. Polonez - najgorsze auto jakim jeździłem

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 18:53

Wybieram bilet miesięczny

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 19:30

fiat. bazą jest siena czy najnormalniejszy w świecie dupowóz, skoda jest jednak trochę starsza niż siena a o reszcie nawet nie wspomnę.

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Czw, 22.09.2011, 20:59

Palio - dawno, dawno temu jak tylko wchodziło na rynek miało się pojawić jako nowe auto w rodzinie. Palio Weekend HL (1.6 16V). I w sumie jakiś taki sentyment za niedoszłym autem pozostał.

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Pią, 23.09.2011, 10:41

Bende patryjotom i wybiorem Poloneza.*















*By Roman Giertych

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Pią, 23.09.2011, 14:46

Ze względu na sentyment oraz przywiązanie głos może paść tylko na jedno auto z tego porównania. Oczywiscie Skoda Felicia. Pozatym nigdy mnie nie zawiodl, dlatego nie widze podstaw aby zagłosować na cos innego niż na Felke:)

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Pią, 23.09.2011, 20:15

Jak przedmówca, wybieram Felicię. Jest to wg mnie początek w hierarchii samochodów, wszystko pod nim (Matiz, Cinquecento) to nie samochody. Najbardziej brakuje mi wspomagania, bo wszystko inne naprawdę jest do zniesienia :wink: Ma materiał na drzwiach, zmieści 5 osób i nie czuję się w niej jak w konserwie. Ze swoją ceną podstawową 26k zł była naprawdę najlepszym autem imo.

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Pią, 23.09.2011, 20:22

Wspomaganie wymagalo doplaty tylko z silnikiem 1.3, natomiast z silnikiem 1.6 i dieslem 1.9 wspomaganie bylo wyposazeniem standardowym

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Sob, 24.09.2011, 12:41

Fiat.Najbardziej mi siÄ™ podoba

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Nie, 25.09.2011, 9:16

No zależy, one się różnią przeznaczeniem przecież. Np. gdybym miał wąsy i musiał wozić kapustę i worki kartofli na targ, to brałbym Poloneza, bo największy :>

Re: 4 najtańsze kombi z końca lat 90-tych

Śro, 28.09.2011, 19:37

morphy napisał(a):Polonez- awaryjny i wyglÄ…da okropnie (najlepszy jest stary Balcerowicz, później byĹ‚o tylko gorzej)....

Chyba Borewicz :)
a co do porĂłwnania
4. Lada - wnetrze mnie zabiło
3. Skoda - nigdy nie lubiłem Felici, szczególnie kombi
2. Fiat - niezły i tani ale brakuje mu tego co ma:
1. Polonez - Proste RWD w starym stylu, może nie polata bokiem ale nie musi, w końcu produkcji wnetrze bylo na znośnym poziomie a jak wygląda z zewnątrz chyba każdy wie :)
Wyślij odpowiedź