Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:11




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Stare i Nowe Prototypy Skody 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Osiek napisał(a):
Skoda SuperSport:

:shock: :shock: :shock: Ależ to piękne. A jaki ma spoi.. ławkę :shock:

_________________
S T A N C E | W O R K S


Czw, 07.06.2007, 21:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Najbardziej podobają mi się prototypy Roomstera, a na te upały najlepszy jest ten:
Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 08.06.2007, 7:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1193
Miejscowość: sosnowiec/corby
Samochód: renault grand scenic
Post 
Seth napisał(a):
hotlinki są złe - przerzuć na fotosika :)

dobry pomysł...mnie tez nie działaja fotki

_________________
www.societeturbo.wordpress.com @societeturbo


Pią, 08.06.2007, 13:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1357
Miejscowość: Kolonia Łucka
Post 
A tudor to niby co miało uzupełniać i do jakiej klasy by należał ?

_________________
"Powiedzcie mi, jak żyć w świecie w którym wiele jest dla niewielu, a niewiele dla reszty...?"


Pią, 08.06.2007, 20:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
1932 Skoda 932
Image
Cytuj:
Prototyp małego samochodu osobowego firmy Škoda Auto, zaprezentowany po raz pierwszy 26 października 1932 roku.

Projekt budowy małego auta zrodził się w Mladá Boleslav na początku lat 30. XX wieku. Skonstruowania pojazdu podjął się Karel Hrdlicka. Zastosował w nim benzynowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy silnik w układzie przeciwsobnym umieszczony podłużnie nad przednią osią. Jednostka ta miała pojemność skokową 1498 cm³, która przy 3500 obrotach na minutę pozwalała osiągnąć moc maksymalną 22,1 kW (30 KM), napęd przenoszony był na tylną oś. Innowacją w skali światowej było zastosowanie do chłodzenia silnika powietrza zamiast cieczy. Karoserię stanowiła samonośna konstrukcja z drewnianym szkieletem obłożonym blaszanymi panelami. Nadwozie prototypu było dwudrzwiowe.

Zbudowano dwa egzemplarze tego prototypowego pojazdu. Samochód można uznać za przełomowy. pod względem konstrukcyjnym zdecydowanie wyprzedzał on konkurentów. Tatra podobny prototyp małego samochodu tylnonapędowego z silnikiem chłodzonym powietrzem stworzony przez Hans Ledwinka oznaczony symbolem V 570 (Tatra 97) przedstawiła dopiero po upływie roku. Natomiast Volkswagen Garbus, w którym zastosowano niemal identyczne rozwiązania, został przedstawiony przez Ferdinanda Porsche dopiero 5 stycznia 1936 roku.



1935 Skoda 935
Image
(C) fot. Skoda-amical.club.org
Cytuj:
Prototyp czterodrzwiowego, sześciomiejscowego samochodu o aerodynamicznej karoserii produkcji czechosłowackiej firmy Škoda. Jednostkę napędową stanowił czterocylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach (tzw. bokser) umieszczony podłużnie przed przednią osią o pojemności dwóch litrów i mocy 55 KM, który rozpędzał samochód do 130 km/h, sprzężony z czterostopniową, magnetyczną skrzynią biegów produkcji zakładów Cotal. Łącznie wyprodukowano dwa samochody i trzy silniki. Škoda 935 projektowana była jako reprezentacyjna limuzyna, jednak zrezygnowano z jej produkcji seryjnej.



1936-1937 Skoda Sagitta (911)
Image
Cytuj:
Prototypowy samochód firmy Škoda, zaprojektowany jako niewielkie auto dla ludu. Napędzany był dwucylindrowym, widlastym silnikiem o pojemności 845 cm³ i mocy 15 KM. Zawieszenie stanowiły skośne wahacze. Wyprodukowano tylko 7 egzemplarzy tego samochodu: dwa kabriolety, cztery coupé i jeden dwudrzwiowy sedan (tzw. tudor). Jeden z nich można obejrzeć w muzeum Škody w Mladá Boleslav.



1940-1942 Skoda 903
Image
Image
Image
Cytuj:
trzyosiowy pojazd wojskowy, produkowany w zakładach Škody w latach 1940 - 1942. Łącznie wyprodukowano 42 egzemplarze Škody 903. Podobnie jak prototyp z roku 1936 pojazd posiadał 3 osie, z których dwie tylne były napędowe.
Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy umieszczony podłużnie nad przednią osią, napędzający dwie osie tylne
Pojemność skokowa: 3137 cm³
Moc maksymalna: 55,2 kW (75 KM) przy 3300 obr./min.
Prędkość maksymalna: 90 km/h



Skoda 1101 Tudor P
Image
Image
(C) Skodovka.pl
Cytuj:
Otwarty pojazd terenowy używany w lekkim terenie głównie przez policję i wojsko mógł pomieścić 4 osoby.
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy z rozrżądem OHV, umieszczony z przodu, napędzający tylne koła, Pojemność skokowa: 1089 ccm
Moc maksymalna: 24 kW (32 KM) przy 3500 obr/min
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Masa własna: 940 kg
Ładowność: 360 kg



1963 Skoda F3 (992)
Image
Image
(C) Skodovka.pl
Cytuj:
samochód wyścigowy skonstruowany w 1964 roku w czechosłowackich zakładach Škody przeznaczony do startów w Formule 3.
W roku 1964 czescy konstruktorzy opracowali model bolidu wyścigowego przeznaczonego do startów w zawodach z cyklu Formuły 3. W ciągu dwóch lat zbudowano 3 pojazdy. Umieszczony podłużnie przed napędzaną tylną osią czterocylindrowy silnik OHV o pojemności 998 cm³ i mocy od 76 KM przy 7550 obr./min do 90 KM przy 8600 obr./min pozwalał rozpędzić auto do prędkości maksymalnej 210 km/h.



1967 Skoda Winetou
Image
(C) Skoda-fabia.com


1971 Skoda MTX1-01
Image
Image
(C) Skodovka.pl
Cytuj:
Jednomiejscowy "bolid" formuły 3. Seryjny silnik (z modelu 110) umieszczony przed tylną osią typu OHV napędzał tylne koła. Pojemność: 1107 ccm. Pojazd produkawała czechosłowacka firma Metalex (MTX). Moc max: 48kW (65 KM) przy 5800 obr/min. Prędkość max - 180 km/h. Czterobiegowa skzynia biegów. Spalanie: 9 l / 100 km.



Skoda Salamandra
Image
Cytuj:
Samochód był wyprodukowany w zakładach BAZ (Bratislavske Automobilnye Zavody). Zastosowano w nim turbosprężarkę, która uczyniła z tego wozu drugiego Stratosa. Bardzo dobrze sobie radził w wyścigach Baba`82. Jednak podczas jednej z jazd testowych został rozbity, a na nowy już nie było pieniędzy.



(C) Skodovka.pl
Skoda-amical.club.org
Skoda-fabia.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 05.11.2023, 23:02, edytowano w sumie 7 razy

Pon, 11.10.2010, 20:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 31
Miejscowość: Poznań
Samochód: marzeń to youngtimer
Post Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
Škoda Favorit - rodzina 8 modeli, z których ostatecznie wprowadzono do produkcji 3. Pierwotnie założenia obejmowały następujące modele:
- typ 781 (pięciodrzwiowy hatchback - Škoda Favorit)
- typ 782 (wersja sedan)
- typ 783 (wersja coupé)
- typ 784 (trzydrzwiowe kombi z duĹĽÄ… przestrzeniÄ… Ĺ‚adunkowÄ… - Ĺ koda Savana)
- typ 785 (pięciodrzwiowe kombi - Škoda Forman)
- typ 786 (wersja dostawcza)
- typ 787 (wersja pick-up - Ĺ koda Pick-up)
- typ 788 (sanitarka)

Na bazie modelu Favorit powstawał kabriolet MTX

Image

Ponadto powstał prototyp Favorita w wersji elektrycznej:

Image


Škoda 760 - jedna z wersji nadwoziowych samochodu rodziny "750" przemianowanej później na "760". Rodzina "760" obejmowała następujące modele:
- 760 (sedan)
- 761 (hatchback)
- 762 (sedan)
- 763 (coupe)
- 764 (kombi 3-d)
- 765 (kombi 5-d)

Na zdjęciu poniżej Škoda 765:

Image

_________________
Kochajmy samochody zabytkowe


Wto, 12.10.2010, 19:25
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post BAZ Ĺ koda 105 Furgonet
Image

Image Image Image Image Image Image Image
http://wrp.cz/clanky/skoda_furgonet.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 21.02.2011, 22:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
Skoda Winetou wyglÄ…da jak nasza Syrena Sport :?

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pon, 21.02.2011, 23:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
najlepsza jest 105 Furgonet z silnikiem z tyłu (czyżby zainspirowali się Vw Fridolinem ?). Favorit Elektro wygląda dosyć pokracznie (skrocony).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 22.02.2011, 1:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1936-1937 Škoda Sagitta (911)
Image Wikipedia.org
Image Moto.wp.pl
Image AutoMotoKlassik.pl
Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Pinterest.com
Image
Image
Image
Image MotoMuseum-hostalek.cz

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1936-1937
Okres produkcji: 1936-1937
Wyprodukowanych: 7 egz. (prototypy)
Nadwozie: 2-drzwiowy sedan
2-drzwiowe cabrio
2-drzwiowe coupé
Liczba miejsc: 4
Silnik: typu 911, benzynowy, czterosuwowy, wolnossący, widlasty, 2-cylindrowy, z rozrządem SV, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik Zenith 26 VEH
Pojemność skokowa: 845 ccm
Średnica cylindra: 80 mm
Skok tłoka: 84 mm
Moc maksymalna: 15 KM (11 kW) przy 3000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3400 mm
Szerokość: 1320 mm
Wysokość: 1420 mm
Rozstaw osi: 2100 mm
Rozstaw kół przednich: 1000 mm
Rozstaw kół tylnych: 1050 mm
Masa własna: 580 kg
Masa całkowita: 920 kg
Instalacja elektryczna: 6 V
Ogumienie: 4,50-16
Hamulce: mechaniczne bębnowe
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Zużycie paliwa: 5,5 L/100 km (średnie)


(C) Wikipedia.org
Moto.wp.pl
AutoMotoKlassik.pl
Flickr.com
Auta5p.eu
Pinterest.com
MotoMuseum-hostalek.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 01.02.2024, 23:49, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 05.11.2023, 23:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1956 Škoda 440 Karosa
ad. 1956 Škoda 440 Karosa

Image
Image Auto-Swiat.pl
Image Pinterest.com
Image Flickr.com
Image


FILM:
https://www.youtube.com/watch?v=RrFHrjJRr5E Zdenda Novak at Youtube.com

Alternatywny prototyp Spartaka, z nadwoziem Karosy z Wysokiego Myta, odrzucony w 1956. Nadwozie zbudowane z tworzyw sztucznych.


(C) Auto-Swiat.pl
Pinterest.com
Flickr.com
Zdenda Novak at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 31.01.2024, 23:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1935 Škoda 935 Dynamic
Image Wikipedia.org
Image Pinterest.com
Image AutoRoad.cz
Cytuj:
Škoda 935 (typ 935) − prototyp czterodrzwiowego, sześciomiejscowego samochodu o aerodynamicznej karoserii produkcji czechosłowackiej firmy Škoda. Jednostkę napędową stanowił czterocylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach (tzw. bokser) umieszczony podłużnie przed tylną osią o pojemności dwóch litrów i mocy 55 KM, który rozpędzał samochód do 130 km/h, sprzężony z czterostopniową skrzynią biegów produkcji zakładów Cotal (sterowaną elektromagnetycznie). Łącznie wyprodukowano dwa samochody i trzy silniki. Škoda 935 projektowana była jako reprezentacyjna limuzyna, jednak zrezygnowano z jej produkcji seryjnej.

Dane techniczne
Producent: Škoda Auto, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1935-1937
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, wolnossący, przeciwsobny (bokser) 4-cyl.
Pojemność skokowa:
Moc maksymalna: 55 KM (40,5 kW) przy 3500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, sterowana magnetycznie
Długość: 3800 mm
Szerokość: 1670 mm
Wysokość: 1500 mm
Rozstaw osi: 2580 mm
Rozstaw kół przednich: 1250mm
Rozstaw kół tylnych: 1300 mm
Masa własna: 1170 kg
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Zawieszenie: przednie wahacze skośne, tylne półosie wahliwe

(C) Wikipedia.org
Pinterest.com
AutoRoad.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 02.02.2024, 0:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1932 Škoda 932
1932 Škoda 932

Image Twitter X.com
Image
Image SmartAge.pl
Image AutomobilRevue.cz

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1932
Typ nadwozia: 2-drzwiowy sedan, 4-miejscowy
Silnik: benzynowy, 4-suwowy, wolnossący, gaźnikowy, przeciwsobny (bokser) 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 72.0 mm
Skok tłoka: 92.0 mm
Moc maksymalna: 30 KM (22 kW) przy 3500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3800 mm
Szerokość: 1550 mm
Rozstaw osi: 2750 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1340 mm
Masa własna: 900 kg
Prędkość maksymalna: 110 km/h


(C) Twitter X.com
SmartAge.pl
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 03.02.2024, 2:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1934 Škoda 932 Tudor
1934 Škoda 932 Tudor

Image
Image Auta5p.eu
Image ClassicCarCatalogue.com

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Model: 932 Tudor
Prototypy: 1934
Okres produkcji: 1934
Typ nadwozia: 2-drzwiowy sedan
Liczba miejsc: 4
Silnik: benzynowy, 4-suwowy, gaźnikowy, wolnossący, przeciwsobny (bokser), 4-cylindrowy, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem
Paliwo: benzyna
Układ zasilania: gaźnik
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 92,0 mm
Moc maksymalna: 30 KM (22 kW) przy 3500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2750 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1340 mm
Długość: 3800 mm
Szerokość: 1550 mm
Masa własna: 900 kg
Prędkość maksymalna: 110 km/h


(C) Auta5p.eu
ClassicCarCatalogue.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 04.02.2024, 2:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1935 Škoda 215
1935 Škoda 215

Image Auta5p.eu
Image Wikipedia.org

Cytuj:
Škoda 215 to prototyp samochodu osobowego firmy Škoda, prace nad nim trwały w latach 1933-1935.

Pojazd ten został zapomniany i dopiero po blisko 75 lat został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na targach Techno Classica w Essen w 2007 roku. Samochód jest jednym z przykładów kreatywności inżynierów Škody i możliwości, jakimi dysponowali oni w Mladá Bolelav w latach 30. XX wieku. Prototyp wyposażono w dwucylindrowy silnik o mocy 11 kW (15 KM) i pojemności skokowej 804 cm³. Mógł osiągnąć prędkość nawet 80 km/h. Z zewnątrz wydaje się on bardzo mały, lecz wewnątrz ma zaskakująco dużo miejsca. Jego masa to około 600 kg. Pojazd został zaprojektowany jako ekonomiczny samochód za przystępna cenę. Zbudowano tylko dwa prototypowe egzemplarze.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1933-1935
Wyprodukowanych: 2 egz. (prototypy)
Nadwozie: 2-drzwiowy półkabriolet
Silnik: benzynowy, 4-suwowy, gaźnikowy, wolnossący, z rozrządem SV, rzędowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik
Pojemność skokowa: 804 ccm
Moc maksymalna: 15 KM (11 kW)
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Masa własna: 600 kg
Prędkość maksymalna: 80 km/h

(C) Auta5p.eu
Wikipedia.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 04.02.2024, 21:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1947 Škoda Taub
1947 Škoda Taub

Image Auta5p.eu
Image NewsAuto.pl
Cytuj:
Škoda 1101 Taub to prototyp dwudrzwiowego czteromiejscowego małolitrażowego popularnego samochodu osobowego, stworzony w roku 1947, realizacji tego projektu podjął się doświadczony amerykański konstruktor - doktor Alexander Taub.

Przedstawił on dwa alternatywne projekty. Pierwszy pojazd posiadał umieszczony z przodu rzędowy silnik OHV o pojemności 1089 cm³ i mocy maksymalnej 24 kW (32 KM) przy 4000 obr./min napędzający tylną oś oraz czterostopniową skrzynię biegów. Drugi prototyp wyposażony był w czterocylindrowy silnik 1,2 w układzie przeciwsobnym.

Jednakże komunistyczne czechosłowackie władze żadnego z zaprezentowanych przez Tauba prototypów nie dopuściły do seryjnej produkcji. Rozczarowany konstruktor porzucił prace nad swoim projektem i powrócił do USA.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Konstruktor: Alexander Taub
Okres produkcji: 1947 (prototyp)
Segment: samochód małolitrażowy
Nadwozie: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan
Liczba drzwi: 2
Liczba miejsc: 4
Silniki: planowane: benzynowe, czterosuwowe, gaźnikowe, wolnossące, 2 zawory na cylinder, R4 OHV 1089 cm³ 24 kW (32 KM)
1,2 bokser
Układ zasilania: gaźnik Solex, wolnossący
Pojemność skokowa: 1089 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 75,0 mm
Moc maksymalna: 32 KM (24 kW) przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 6,5:1
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Masa własna: 760 kg
Prędkość maksymalna: 110 km/h

(C) Auta5p.eu
NewsAuto.pl
Wikipedia.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 11.02.2024, 16:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1948 Škoda 950
1948 Škoda 950

Image Auta5p.eu

Prototyp następcy modelu 1101 Tudor z przednim napędem.
NewsAuto.pl napisał(a):
Burzliwy okres powojenny, poprzedzający ostateczne okrzepnięcie wpływów “wschodnich” w Czechosłowacji, przyniósł kilka ciekawych, dziś prawie zapomnianych, wydarzeń w dziejach Skody.

Jednym z nich jest niewątpliwie projekt wielkoseryjnego samochodu popularnego, który miał w krótkim czasie zmotoryzować naszych południowych sąsiadów. Program wspomagany amerykańskim kapitałem i doświadczeniem konstrukcyjnym dr. Alexa Tauba, przebiegał dwutorowo.

Równolegle pracowano nad samochodem z klasycznym układem napędowym, wykorzystującym sprawdzony, dziś legendarny silnik OHV, powstały w latach 30. dla rodziny modeli Popular. Jednocześnie pracowano nad pojazdem z napędem na koła przednie, wykorzystującym silnik typu bokser.

Czterocylindrowa jednostka o krótkim skoku tłoka i głowicach typu F posiadała “górny” układ zaworów dolotowych oraz boczny – wylotowych. Przy objętości 1206 ccm generowała moc 38 KM. W budowie silnika uczestniczyły zakłady Praga, w których jednocześnie, w roku 1947 zakończono montaż w pełni funkcjonującego prototypu.

W kolejnym sezonie prototyp był poddawany badaniom przez inżynierów zakładów Skoda – technicznego patrona całego przedsięwzięcia i planowanego przyszłego producenta pojazdu, oznaczonego roboczo jako Typ 950.

Prace nad wersją z klasycznym układem napędowym, zwaną potocznie 1101 Taub, nie wyszły poza stadium projektu. W nadwoziach obu prototypów widoczne są wyraźne wpływy amerykańskiej szkoły samochodowego designu. Ostatecznie projekt w całości trafił na półkę. Fabryka doraźnie zmodernizowała seryjny model 1101 i sprzedając przez kilka sezonów pod oznaczeniem 1102, pracowała intensywnie nad całkowicie własną konstrukcją – znaną z wykonania seryjnego jako ceniony model 1200 (Typ 955).

Za to, że 1200 ostatecznie nie stał się pojazdem popularnym, odpowiada bardziej zmiana ustroju niż obrane założenia konstrukcyjne.

Widoczny na zdjęciu powyżej prototyp Typ 950 trafił ostatecznie w ręce prywatne, służąc właścicielowi aż do 1991 roku.


Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Model: 950
Okres produkcji: 1948 (prototypy)
Typ nadwozia: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, wolnossący, przeciwsobny (boxer) 4-cylindrowy, z rozrządem IOE, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Paliwo: benzyna
Zasilanie: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 1206 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 60,0 mm
Moc maksymalna: 38 KM (28 kW) przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła przednie
Prędkość maksymalna: 115 km/h


(C) Auta5p.eu
NewsAuto.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 13.02.2024, 0:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1956 Škoda 976 Karosa
1956 Škoda 976 Karosa

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image AutomobilRevue.cz
Image
Image Pinterest.com

Drugi z kolei z trzech prototyp samochodu popularnego, z silnikiem R4 z przodu i przednim napędem.
Zbudowany w 1956 w pojedynczym egzemplarzu.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Konstruktor: Rudolf Vykoukal
Prototyp: 1956
Nadwozie: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Stopień sprężania: 7,5
Moc maksymalna: 35 KM (26 kW) przy 4600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 66 Nm przy 3500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, z synchronizacją biegów 2-4
Układ napędowy: silnik umieszczony poprzecznie z przodu pojazdu, napędza koła przednie
Długość: 3870 mm
Szerokość: 1550 mm
Wysokość: 1385 mm
Rozstaw osi: 2250 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 781 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 34 L
Ogumienie: 5,00 – 14
Prędkość maksymalna: 111 km/h
Przyspieszenie 0-80 km/h: 19 s
Zużycie paliwa: 6,28 L/100 km przy 60 km/h
7,65 L/100 km przy 80 km/h


(C) Auta5p.eu
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 26.02.2024, 18:03, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 15.02.2024, 1:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Stare i Nowe Prototypy Skody: 1950 Škoda 965
1950 Škoda 965

Image
Image Auta5p.eu

Samochód terenowy dla wojska, skonstruowany na bazie modelu 1101 VO, z napędem na wszystkie koła i z mocniejszym silnikiem 1,2 L. Powstały jedynie 3 egz.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1950
Wyprodukowanych: 3 egz. prototypy
Nadwozie: terenowe
Silnik: benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Solex, wolnossący
Pojemność skokowa: 1221 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 75,0 mm
Moc maksymalna: 45 KM (33 kW) przy 4200 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła (4×4)
Długość: 3580 mm
Szerokość: 1700 mm
Wysokość: 1580 mm
Rozstaw osi: 2485 mm
Rozstaw kół przednich: 1300 mm
Rozstaw kół tylnych: 1270 mm
Prędkość maksymalna: 90 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 20.02.2024, 1:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1956-1957 Škoda 977
1956 Škoda 977-1
Image Auta5p.eu
Trzeci z kolei koncept samochodu subkompaktowego (po klasycznonapędowej 978 i przednionapędowej 976), zbudowany w 2 prototypach.
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1956
Wyprodukowanych: 2 prototypy
Nadwozie: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, przeciwsobny (boxer), 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 1016 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 70,0 mm
Moc maksymalna: 31 KM (23 kW) przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 96 Nm przy 2500 obr./min
Stopień sprężania: 7,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3750 mm
Szerokość: 1625 mm
Wysokość: 1475 mm
Rozstaw osi: 2250 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 720 kg
Prędkość maksymalna: 113 km/h



1957 Škoda 977-2
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Auto.cz
Image AutomobilRevue.cz
Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1957
Typ nadwozia: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłuznie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Paliwo: benzyna
Silnik: benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony ciecząinline 4
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Stopień sprężania: 7.5:1
Moc maksymalna: 37 KM (27 kW) przy 4200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 61 Nm przy 3000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Rozstaw osi: 2250 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Długość: 3750 mm
Szerokość: 1625 mm
Wysokość: 1425 mm
Masa własna: 750 kg
Prędkość maksymalna: 109 km/h


(C) Auta5p.eu
Auto.cz
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 22.02.2024, 5:50
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018