Samochody koncepcyjne
Wyślij odpowiedź

1955 Ferrari 375 Plus Pininfarina Cabriolet

Nie, 14.04.2013, 9:17

Image
Image

Drugie Ferrari zbudowane dla Króla Belgii Leopolda II, czyli 375 Plus Cabriolet
jest ostatnim z serii 375 America. Ma kilka wyjątkowych cech, włączając w to
3-ramienne kapsle w stylu Grand Prix na szprychowych felgach Borrani.
Wiele smaczków stylu Pinin Fariny zapowiadał późny 410 Sport i nawet 250 GT
Spyder California. Jest to całkowicie skończony projekt i tylko jeden zbudowany
dla ruchu drogowego. Król Leopold był tak zachwycony tym Ferrari, że zaprezentował
je zachwyconemu tłumowi na jego 'lokalnym' belgijskim torze, Spa Francorchamps.

Image
Image

Jest przyjęte, że król pozbył się auta w poźnych latach 60., kiedy zostało nabyte
przez obecnego właściciela z USA. Samochód został poddany restauracji we wczesnych
latach 80.. Inna restauracja została przeprowadzona w późnych latach 00. i następnie
zostało zaprezentowane na 2012 Pebble Beach Concours d'Elegance.
Ferrari 375 zostało zaprezentowane na Salonie w Paryżu w 1953 roku.
Przez czas jego produkcji, który trwał do maja 1954 roku, wyprodukowanych zostało
45 egzemplarzy 375 America. Samochód był skonstruowany dla klientów Ferrari, którzy
mieli środki, by pozwolić sobie na jedną z tych pięknych kreacji. Od kiedy były one
produkowane w limitowanych ilościach, produkcja odbywała się o wiele wolniej, niż
"standardowych' modeli.

Image
Image

Moc była generowana przez 4.5 litrowy silnik V12, skonstruowany przez Lamprediego
z trzema gaźnikami Webera, w efekcie osiągającym moc 300 koni mechanicznych. We
wszystkich czterech kątach zastosowano hamulce bębnowe. Szprychowe felgi Borrani
akcentowały na zewnątrz samochodu, a w zawieszeniu zastosowano resory piórowe.
Z czterobiegową, manualną skrzynią, samochód mógł osiągnąć v-max rzędu 240 km/h
i mógł ścigać się do 100 km/h w mniej niż 7 sekund.

Image
Image

Produkcja 375 była kontynuowana do 1955. Produkowana w limitowanych ilościach,
ma zagwarantowaną ekskluzywność we współczesnych czasach. Te wspaniale zaprojektowane,
wyjątkowe kreacje napędzane przez pożądane silniki Lamprediego są prawdziwym,
sprawdzonym przez czas, testamentem pracy zainspirowanej przez Enzo Ferrariego i
wspieranej przez włoską pomysłowość.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dla mnie najładniejsze auto epoki 'przed Lamborghini'. :mryellow:


(C) Tekst i zdjęcia: conceptcarz.com
(C) Zdjęcia: supercars.net, guitaraficionado.com, ultimatecarpage.com, finecars.cc, autoweek.com, msnbcmedia.msn.com

Re: 1955 Ferrari 375 Plus Pininfarina Cabriolet

Nie, 18.04.2021, 2:18

Image
Image Wheelsage.org
Image
Image Supercarnostalgia.com


(C) Wheelsage.org
Supercarnostalgia.com
Wyślij odpowiedź