Switch to full style
Wszelkiej maści modyfikacje samochodów, zarówno mające na celu podniesienie mocy, jak i atrakcyjności, a także nieseryjne wersje nadwoziowe, Kit-Cary, etc
Wyślij odpowiedź

1982 Audi Coupe Quattro

Sob, 16.05.2009, 20:28

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tech Spec
1982 Audi Coupe Quattro
Owner: Ola Johansson
Location: Helsingborgsvgen, Sweden
Occupation: Koeningsegg service & product development

Engine: '95 2.2-liter 20v i-5 with balanced & polished stock crank, Sten Parner rods and 81.5mm forged JE pistons, ported head, Mira-cut valves and seats, solid lifters and h/d springs, 285? Catcams, Dahlbck cam gear, steel timing gear, Precision PT67 turbo, PPF 60mm wastegate and 50mm BOV, fabricated intercooler end tanks, 3" aluminum tubing, pressure pipe, K&N filter and carbon intake, fabricated aluminum plenum with match-ported throttle bodies, fabricated 3" stainless turbo-back exhaust, two 25-row Setrab oil coolers, Pace radiator with fabricated end tanks, 40mm aluminum water pipes, expansion tank and thermostat housing, ATL 60-liter fuel cell, Siemens 980cc injectors and fabricated aluminum fuel rail

Drivetrain: '95 Audi A6 five-speed quattro transmission, Alcon 184mm twin-plate clutch modified to hydraulic release bearing, locked center differential (50/50) and '83 Audi 80 locked rear diff, larger driveshaft support bearings, Dione front/rear driveshafts, larger front CV joints

Exterior:'82 Audi Coupe body, '83 Audi 80 quattro floorpan, fabricated metal rocker panels, fenders, rear bumper, hood and louvers, fiberglass and carbon fiber front clip and grille built around modified '94 Coupe bumper, shaved door handles, '90 quattro fiberglass hatch, fabricated fiberglass rear wing built from three separate wings, carbon Coupe fan cover, Xenon headlights, Sikkens LB9K Candy white base with Audi S1 inspired striping in LY3H Laser red, LY7Q Atlas gray and 011 black

Interior: four Sparco Pro 2000 race seats with Sparco six-point safety belts, Sparco steering wheel, fabricated shifter and linkage, instrument panel and door panels fabricated from carbon fiber, VDO gauges, Elfa push buttons and warning lights, aluminum 40mm six-point rollcage

Thanks: Smllarens Bil, Stefan at Top'n Trim Interior Shop, Martens Paintshop, Ultra Motors, Bil & Industribroms, Joma Reklam, Koenigsegg, KG Knutsson, Marco Garver at MG Engineering, Mattias Vcks, Vispen, Philip Jepson, Jimmie Andersson and everybody else


705hp

eurotuner.com

Od razu mówię że to nie jest tjunink, tak [prawie] wyglądało oryginalne, legendarne Audi Quattro S1 startujące w grupie B!!!! :
http://files.conceptcarz.com/img/audi/85_sport_auttro_s1_audi_01.jpg

Re: 1982 Audi Coupe Quattro

Sob, 16.05.2009, 22:04

Rozumiem, że te arcydzieła sztuki stolarskiej są po to aby te 705hp nie wysadziły Audice w powietrze, bo tylko to ratuje je od mojej krytyki :twisted: OK, oryginał oryginałem, ale na pewno w latach 80' istniały bardziej finezyjne rozwiązania aerodynamiczne.
Mechanika piękna, można by wzdychać i wzdychać 8)

Re: 1982 Audi Coupe Quattro

Nie, 17.05.2009, 11:18

Niesamowicie wyglÄ…da, ale tych kucy to za duĹĽo;)

Re: 1982 Audi Coupe Quattro

Nie, 17.05.2009, 18:53

W zimie pewnie sobie dorabia, odśnieżając chodniki :twisted: Ogólnie jestem na nie, ten cały pakiet aerodynamiczny psuje to auto.

Re: 1982 Audi Coupe Quattro

Wto, 19.05.2009, 15:53

Edwardo308 napisał(a):OK, oryginaĹ‚ oryginaĹ‚em, ale na pewno w latach 80' istniaĹ‚y bardziej finezyjne rozwiÄ…zania aerodynamiczne.

W moim Colin Mcrae Rally 2005 jest niemal identyczny, więc nie wiem co do niego chcesz.

Re: 1982 Audi Coupe Quattro

Wto, 19.05.2009, 16:46

Heh pewnie jezdzi duzo lepiej od oryginalnego S1 bo ma niezalezne zawieszenie.
Chos nie jestem pewien czy S1 nie mialo juz niezaleznego.

Re: 1982 Audi Coupe Quattro

Wto, 19.05.2009, 17:28

Jak dla mnie powala :) zarówno mocą jak i wyglądem. Nic tylko takie sobie sprawić :D choć wolał bym raczej słabsza wersje bo nie jestem pewien żebym opanował to cacko :D
Wyślij odpowiedź