|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 3:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Autor |
Wiadomość |
Quiller18
Postów: 3
|
Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Witam forumowiczów.
Od miesiąca borykam się z problemem wyboru kombi. Wybór jest dla mnie o tyle ciężki, że wiem iż szybko go nie zmienię. Na wstępie przepraszam, za długość postu. Nie chce byście pomyśleli, że jestem leniem który szuka odpowiedzi "jak żyć". Jaki z tych samochodów wy byście kupili będąc na moim miejscu i dlaczego?
*Mój budżet to max 14tyś na sam samochód. *Szukam kombi bo w dłuższej perspektywie czasu ma to być samochód dla rodziny. *Bardzo chciałbym by samochód był bezawaryjny. Coś na wyimaginowanej zasadzie "lejesz i jeździsz" (plus filtru, olej, końcówki drążków etc) *Zdecydowanymi plusami są dla mnie: Rozrząd na łańcuszku, belka zamiast wielowachacza, brak dwumasy, pompa zamiast pompo-wtrysków. *Z "bajerów" wymaganych: ABS, centralny zamek i oczywiście wspomaganie kierownicy
Z racji iż prawie nie ma takich samochodów zdaję sobie sprawę z tego, że prawie zawsze trzeba będzie iść na jakieś ustępstwa. Zaznaczam też, iż jestem informatykiem i nie znam się na samochodach. Cała moja wiedza pochodzi z sieci. Oto lista samochodów jakie do tej pory rozważałem:
LIDER Toyota Corolla E12 benzyna 1.6 16V DOHC VVT-i 110 KM 16V diesel 1.4 D-4D 90 KM
Plusy: *W zasadzie jest to jedyny samochód który posiada wszystkie atuty niezawodnosci. belka, pompa, łańcuch, brak dwumasy, ocynk *Roczniki 2001 - 2004 Minusy Głównym minusem jest Super niesamowicie mała dostępność. Drogie części Wnętrze z plastiku. ( tak tylko kręcę nosem )
Audi A4 B5 Diesel 1,9 TDI Plusy: *Obrosły legendą 1.9 diesel *Wnętrze super + ogólna aparycja *Ocynk Minusy *amelinowe przednie zawieszenie siadające co 2-3 sezony ~1200 zł rocznik 97-2000
Audi A6 C5 Diesel 1,9 TDI Plusy: *Obrosły legendą 1.9 diesel *Wnętrze super + ogólna aparycja *Ocynk *Są sztuki z 2002 Minusy *amelinowe przednie zawieszenie siadające co 2-3 sezony ~1200 zł rocznik 98-2002
Mazda 6 I benzyna 1.8 i 16V (120KM) / 2.0 16V (141 lub 147 KM) Plusy: *Wnętrze super + ogólna aparycja *roczniki 2002-2005 *wymiernie wytrzymałe zawieszenie Minusy *gniją na potęge *widziałem A4 z 500k przebiegu ... mazdy jeszcze ani 1
Opel Astra III / vectra C Nie mam pojęcia jaki silnik Przyznaję, że doklejona trochę by powiększyć zakres poszukiwań Plusy: *2005 - 2009 *tanie części Minusy *części tanie ale często trzeba je kupować - ogólna awaryjność *awaryjność silników - ruletka przy kupnie... *zawieszenie *DPF
Skoda Octavia I Diesel 1,9 TDI (90/110KM) Plusy: *Tania części i stosunkowo nieczęsto się psuje *Proste zawieszenie Minusy *pasek rozrządu *bardzo biednie wygląda w środku
Peugeot 407 Tylko w ramach ciekawostki
No i ostatnie auto którego nie mogło zabraknąć: Volkswagen Passat B5 FL do znudzenia 1,9 TDI z pompą rotacyjną Plusy: *dość bogate wyposażenie *mega dostępność części i ich niski koszt *bogate wyposażenia w tych cenach Minusy *Zawieszenie amelinowe ! *Najchętniej kradzione auto w mojej rodzimej Bydgoszczy
|
Pon, 09.06.2014, 18:12 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Brakuje jednego bardzo mocnego, jeśli nie najmocniejszego zawodnika w klasie - Toyota Avensis.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Pon, 09.06.2014, 18:21 |
|
|
Quiller18
Postów: 3
|
Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Ice napisał(a): Brakuje jednego bardzo mocnego, jeśli nie najmocniejszego zawodnika w klasie - Toyota
Niestety nie ma avensisek III w tej cenie... a starcie TA I z a4 jest chyba przegrane na starcie.
|
Pon, 09.06.2014, 19:33 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Na papierze tak, jednak w praktyce A4 B5 to bardzo wiekowe auto i może jeszcze parę lat temu mogło być w jakimś stopniu atrakcyjne, natomiast obecnie IMO trąci myszką - zarówno jeśli chodzi o wykonanie mocno średnie jak i ilość zjeżdżonych egzemplarzy.
Pytanie jeszcze jak duże roczne przebiegi planujesz. Jeśli zamierzasz autem jeździć parę lat i robisz nieco kilometrów, to co byś nie kupił w tej cenie to za pewne będzie wymagało dbania finansowego i nieco zje kosztów.
Fakt jest taki, że szukając auta w tym budżecie można się sugerować jedynie cenami części - i tu taka A6 zawsze będzie droższa w eksploatacji, czy Vectra C niż niższe i mniejsze modele.
Szukając auta w tym wieku i z realnym przebiegiem oscylującym w okolicach 300k - bo tyle te auta będą miały albo i lepiej, to liczy się głównie stan egzemplarzy niż konkretny model i jego obiegowa opinia. Na pewno w przypadku Octavii ciężko będzie o nieflotowy egzemplarz, lub stosunkowo dobrze wyposażony bo te auta są na rynku wtórnym zdecydowanie zbyt przecenione. Z kolei Vectra i Astra to dosyć przeciętna awaryjność, średnio z zabezpieczeniem korozyjnym. Audi - w przypadku takiej A6 dostajemy niezłą jakość, ale realnie te auta mają nabite ogromne przebiegi - co nie przeszkadza w dobrej eksploatacji, tylko trzeba się z tym po prostu liczyć.
Białym krukiem jest tu wbrew pozorom francuz - 407 - to dosyć udane auto, może nie tak jak poprzednik ale dalej w porównaniu do konkurencji nie ma się czego wstydzić. Wystarczy się raz przejechać 407, a potem Octavią, żeby stwierdzić, że Octavia to pudełko z tic taców na kołach i koszta kosztami, ale jakieś minimum przyjemnego użytkowania musi być.
Co do B5 FL - klasyka gatunku, również mocno przeceniana przez co rynek zalany jest tragicznymi egzemplarzami, ciężko kupić dobrze ten model - w ostatnich numerach motoru było o zakupie B5 i skończyło się na wyjeździe po niego do Niemiec i kupnem - moim zdaniem - dalej średniego egzemplarza jak za ten budżet (był porównywalny do Twojego).
Mazda 6 I to mechanicznie genialnie auto, gorzej z korozją i jakością wnętrza.
Corolla E12 to fajny typ.
Generalnie zacznij od przejechania się tymi autami (byle jakimi, byle w miarę sensownym stanie) bo różnice pomiędzy taką Corollą a Vectrą czy A6 a Octavią I są kolosalne i mimo, że to podobne kombi to jest spora różnica.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Pon, 09.06.2014, 21:09 |
|
|
Quiller18
Postów: 3
|
Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Dziękuję Ci Ice za odpowiedzi. Moja przygoda z zakupem samochodu rozpoczęła się od obejrzenia a6 c5 (1.9tdi). Złe spasowanie części nadwozia i miernik lakieru który nie wyczuł blachy na całym prawym nadkolu odstręczyły mnie od niego ... Miałem jednak okazję zobaczyć jak wygląda w środku i przejechać się nim. Kolejnymi samochodami tego samego dnia były Corolla E12 (1.4 d4d), passat, kolejna E12 (1.8 benzyna) i Astra H na koniec. I pomimo tego, że a6 była z 99 roku, to nawet najmłodsza Astra H (2005) wyglądała przy niej biednie pod kontem wykończenia wnętrza i wygody. Fakt faktem obawiam się, że moja opinia może nie być obiektywna ... Zwyczajnie podkochuje się w A6 Ale niestety to rozum musi kierować moim zakupem a nie serce.
|
Wto, 10.06.2014, 0:30 |
|
|
el_Presidente
Postów: 1079 Miejscowość: ...
|
Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Jesli liczysz na to, ze kupisz dosc stary samochod bez napraw lakierniczych to moze byc prawie nierealne. Zas co do Twojego wyboru- Corolla bedzie raczej najpewniejszym wyborem, w sumie przyzwoity samochod. Jesli chodzi o A6- sam jezdze A6 C5 od ponad dwoch lat, tylko ze z 2.8 Quattro LPG i powiem szczerze, ze nie ma dramatu z kosztami utrzymania. Zawias jesli jest na Lemforderze powinien wytrzymac 100-150 tys. km. Nie trzeba calego kompletu wymieniac, mozna pojedyncze wahacze. Prowadzenie- z Quattro i mocnym silnikiem- bajka, wygodna, ale bardzo sprawna w zakretach i w zime maszyna. Moze wlasnie taki wybor zamiast diesla? 2.4 i 2.8 V6 naprawde dobrze wspolpracuja z LPG. Kosztami na pewno bedzie drozej niz Corolla, ale jesli chodzi o przyjemnosc swietna sprawa. Przy tym samochodzie wystrzegaj sie 2.5 TDI oraz automatow bez Quattro- to awaryjne i drogie w naprawach multitronici.
|
Wto, 10.06.2014, 9:15 |
|
|
MoonWalk
Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
|
Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Ja z miejsca odrzuciłbym A4 i A6. Nie jestem jakiś hejterem Niemców, ale kupić to auto w dobrym stanie graniczy z cudem. One mają tak na potęgę przekręcane liczniki, że przypuszczam iż na rynku wtórnym jest więcej właśnie takich aniżeli "uczciwych" egzemplarzy. To samo tyczy się w sumie Passata, aczkolwiek tu jest nieco większa szansa na trafienie auta z polskiego salonu. A nawet jeśli nie, to części będą tańsze Chociaż z drugiej strony znam i ludzi, którzy mają gdzieś, czy auto było bite i przekręcone i ważne, że zostało dobrze zrobione i jeździ i zdarza się nawet, że dobrze jeździ Zależy jak było zadbane. Mazda 6 średnio. Jak lubisz purchle to lepiej wybrać się do kiepskiej naleśnikarni, wyjdzie taniej. Skoda Octavia w przypadku, jeśli potrzebujesz najbardziej bagażnika, najmniej wygody i prestiżu. No ale przynajmniej masz sporą szansę na coś polskiego, w miarę świeżego. Przynajmniej świeższego niż w przypadku reszty niemieckich propozycji. Astra bardziej niż Vectra C - ten sam powód, więcej polskich egzemplarzy, mniejsze koszty napraw. I tak z Twoich propozycji również skłaniałbym się ku Corolli. Chociaż ze swojej strony miałbym jeszcze jedną, nietypową. Może wydawać się na niezbyt ciekawą, ale jest dość świeża i pakowna. Nie jest też specjalnie urodziwa... Ale Corolla też nie jest. Mam tu na myśli Forda Focusa C-Max (pierwszą generację). Silniki benzynowe są całkiem okej jeśli chodzi o bezawaryjność (w sumie najfajniejszą opcją jest 1.8 - z łańcuchem, w sumie na papierze nawet nie pali bardzo dużo - taką wersje trudno jednak kupić do Twojej kwoty w dobrym stanie). Zawieszenie jednak jest nie takie, jakbyś chciał ;P I np. łączniki stabilizatorów (nie tylko w tym modelu...) nie są zbyt trwałe, ale nie jest to też drogi element. Ogólnie auto to jak na Forda jest bardzo trwałe i np. w porównaniu z takim Touranem wbrew pozorom dużo mniej awaryjne. W dodatku jak na vana wydaje mi się, wygląda całkiem ok. dzięki padającej linii dachu, szczególnie w porównaniu z innymi vanami. No, ale jest to van, nie kombi (mimo, że ze wszystkich vanó najmniej na takiego wygląda ;>) I jeśli masz je mieć zamiar na dłużej to nie obchodzi Cię spora utrata wartości, a wręcz pomaga przy zakupie stosunkowo młodego egzemplarza. Dodam, że warto byłoby ciut poczekać lub dołożyć, żeby kupić egzemplarz nie typowo z początku produkcji. Później po prostu poprawiano sporo elementów, zmieniano dostawców części itp. Minusem dla Ciebie może być jakość plastików, ale to również zależy od wersji wyposażenia. Przemyśl A jak nie to Corollę i już. P.s.Cytuj: *Obrosły legendą 1.9 diesel Obrosły legendą 1.9 TDI obrośnie Ci kosztami a nie legendą, jak przyjdzie zregenerować turbo Wiem, bo mam Chociaż nie będę przesadzał, bo to chyba jedyna jego wada... Przynajmniej w moim aucie. Ale kosztowna :<
|
Sob, 14.06.2014, 16:27 |
|
|
Petrostar
Postów: 75
|
Re: Bezawaryjne kombi do 15 tyś.
Odradzam auta grupy VAG ze względu na drogie części i słabe zawieszenie,moim zdaniem do tej kwoty zdecydowanie lepszym wyborem jeżeli zależy Ci na dobrym komforcie i ekonomice jest Vectra C z nadwoziem kombi lub ewentualnie nieco starsza Toyota Avensis.
|
Pią, 14.11.2014, 12:06 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |