Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:54




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Pojazdy patrolowe i opancerzone 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Nowe zabawki dla 'specjalsów':

Cytuj:
Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej(IU MON) ogłosił zamiar pozyskania lekkiego pojazdu uderzeniowego (LSV) dla Wojsk Lądowych.

Według wstępnych wymogów IU MON, pojazd musi posiadać niezależny napęd 4x4, masę własną do 1700 kg i możliwość przewozu minimum 3 osób. Zasięg po drogach utwardzonych to minimum 800 km (wartość pożądana to 1200 km), prędkość maksymalna 100 km/h i pożądana 120 km/h. Na drogach gruntowych wartości te maleją odpowiednio do 60 km/h i 70 km/h. Minimalną głębokość brodzenia określono na 0,5 m. Pojazd musi być wyposażony w 4-punktowe pasy bezpieczeństwa i siedzenia absorbujące energię wybuchu.

Image
Jednym z najnowszych przykładów LSV jest Spider z ST Engineering z Singapuru. Pojazd ten został zaprojektowany jako lekki, szybki i łatwy w transporcie lotniczym (C-130 mieści 6 Spiderów). Napęd 4x4, masa 1 600 kg i ładowność 1200 kg odpowiada wymogom polskiego przetargu / Zdjęcie: ST Engineering


Inspektorat uzbrojenia wymaga również od pojazdu możliwości zamontowania karabinów maszynowych 7,62 mm lub 12,7 mm względnie granatnika automatycznego 40 mm. Dodatkowo, na stanowisku dowódcy wozu, musi znaleźć się uchwyt dla karabinu maszynowego kalibru 7,62 mm. Gabaryty pojazdu powinny umożliwiać transport morski, kolejowy i lotniczy, w tym na pokładzie średniego samolotu transportowego C-130 lub na podwieszeniu zewnętrznym pod śmigłowcami, jak również zapewnić możliwość desantowania metodą spadochronową.

Image
STROM-3R, podobnie jak singapurski Spider, reprezentuje nową generację lekkich pojazdów, przeznaczonych do szybkich działań ofensywnych. Jest oferowany przez Automotive Industries z Izraela / Zdjęcie: AI


Ograniczenie masy własnej wskazuje, że IU MON poszukuje obecnie dedykowanego pojazdu, przeznaczonego dla grup dalekiego rozpoznania lub dywersyjnych. Warunek ten eliminuje jednak kilka sprawdzonych konstrukcji specjalnych, opartych o cięższe podwozia, w tym Land Rovera, Mercedesa, Peugeota czy Jeepa. Całkowicie wyklucza wykorzystanie wozów o wzmocnionym poziomie ochrony balistycznej i przeciwminowej, których masa oscyluje w przedziale 4-7 t. Zamieszczone w ogłoszeniu wymogi – ze względu na wstępną fazę postępowania przetargowego – mogą jednak ulec zmianie.


http://www.altair.com.pl/start-7970

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Śro, 23.05.2012, 23:41
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
A w Polsce nie ma produkowanych podobnych pojazdów?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 24.05.2012, 9:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Z tego co czytałem tu i tam nie ma.Masa własna i inne wymagania wskazują na zabawki albo z Singapuru albo Izraela.Spotkałem się z liczbą 118.

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 24.05.2012, 11:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Skorpion z silnikiem Andorii

Image
Image
Image
Image
Image
Image

I więcej fotek

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Nie, 27.05.2012, 14:46
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Chiński wóz piechoty Norinco 8M. Pierwszy MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) opracowany w Chinach.
Silnik Cummins QSB 5.9l diesel - 281 KM, 1000 Nm, rozmiary 5292/2440/2417 mm

Image

Image

Image

Image
carnewschina

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 06.06.2012, 8:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Fajny ten wóz chiński,co prawda widać w nim zapożyczenia z amerykańskich MRAPów,ale wizualnie jest ok.

Australijski resort obrony przeznaczył 38 mln AUD na następną fazę rozwoju lekkiego samochodu patrolowego Thales Hawkei LPMV. Za tę kwotę producent dostarczy 6 prototypów.

Image

Hawkei to nowy, lekki samochód patrolowy dla 4 żołnierzy o masie własnej ok. 7 t i maksymalnej masie bojowej ponad 10 t. Szczegóły dotyczące opancerzenia nie zostały ujawnione. Wiadomo jednak, że ochrona balistyczna jest lepsza niż na poziomie 1. wg. STANAG 4569 (a więc zapewniająca bezpieczeństwo w przypadku ostrzału najsłabszymi pociskami kalibru 7,62 mm). Zdecydowanie wyższego poziomu powinna być ochrona w przypadku eksplozji miny.

Ze względu na konieczność dopracowania konstrukcji i przeprowadzenia kolejnych prób, australijski resort obrony zdecydował się przeznaczyć 38 mln AUD na wyprodukowanie kolejnych 6 prototypów. Pierwsze z nich powinny trafić do odbiorcy jeszcze w bieżącym roku. W przyszłym powinny one przejść serię testów, w tym także podatności serwisowej. Wyniki posłużą do wprowadzenia ostatecznych poprawek. Ostateczne decyzje w sprawie ewentualnego zamówienia pojazdów seryjnych oczekiwane są w 2015.


altair.com.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Śro, 06.06.2012, 16:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Pojazdy patrolowe i opancerzone na Eurosatory Paris 2012
Streit Group, jedno z największych przedsiębiorstw z branży doopancerzania samochodów (głownie SUV i limuzyn), wchodzi na rynek pojazdów wojskowych, prezentując na Eurosatory Jaguara.

Image
Jaguar

Cytuj:
Jaguar jest średnim samochodem opancerzonym, przeznaczonym do transportu dwuosobowej załogi i 4 żołnierzy desantu.
5,75 m długości, 2,49 m szerokości i 2,4 m wysokości. Napęd zapewnia 6,7-litrowy, sześciocylindrowy, turbodoładowany diesel Cummins. Maksymalna moc jednostki to 300 KM, a moment obrotowy – 1100 Nm. Pojazd może rozpędzić się do prędkości 110 km/h. Wóz może zostać skonfigurowany z opancerzeniem zapewniającym ochronę balistyczną nawet na poziomie 3 według STANAG 4569, natomiast ochrona minowa określana jest, jako poziom 2+.


Image
Cougar
Cytuj:
Producent Jaguara, Streit Grup ma zakłady w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Rosji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Indiach. Na Eurosatory spółka prezentuje również swoje wcześniejsze konstrukcje, takie jak m.in.Cougar


-----------------------------------------------------------------------------------------

Na Eurosatory amerykańska Oshkosh zademonstrowala jedną z nowych wersji samochodu patrolowego M-ATV, przeznaczoną dla sił specjalnych.

Image
M-ATV w wersji SFV

Image
M-ATV w podstawowej wersji prezentowany był na wystawie amerykańskich Wojsk Lądowych / Zdjęcia: Paweł K. Malicki

Cytuj:
Napęd M-ATV zapewnia 7,2-litrowy diesel Caterpilar osiągający moc 370 KM. Przekazanie napędu na koła odbywa się poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów Allison 3500 SP i dwuprzełożeniową skrzynię rozdzielczą. Pojazd wyposażony został w niezależne zawieszenie wszystkich kół, systemu TAK-4. Pojazd o masie własnej około 12,5 t ma ładowność 907 kg.Amerykańskie dowództwo sił specjalnych zamówiło 460 pojazdów w wersji SFV, natomiast łącznie amerykańskie siły zbrojne zamówiły ponad 8400 pojazdów rodziny M-ATV.


----------------------------------------------------------------------------------------

Panhard, tradycyjny dostawca pojazdów kołowych francuskich wojsk lądowych, zaprezentował nowy, lekki, ale dobrze uzbrojony pojazd rozpoznawczy.

Image
Image

Cytuj:
Wymiary CRAB to 1,75 m wysokości, 4,5 m długości oraz 2,3 m szerokości. Dokładna masa pojazdu nie została podana jednak wiadomo iż należ on do kategorii wozów o masie 8 do 10 ton.
Kompaktowe wnętrze zostało skonfigurowane dla trzech członków załogi, w jego przedniej części usytuowany jest kierowca, natomiast za nim znajduje się miejsce dla dowódcy i działonowego obsługującego bezzałogową wieżę pojazdu. Uzbrojenie stanowić może 12,7-mm wielkokalibrowy karabin maszynowy, 40-mm granatnik maszynowy, armata automatyczna o kalibrze do 30 mm i przeciwpancerne pociski kierowane.
Pojazd ma układ konstrukcyjny z napędem 4x4. Obie osie pojazdu są skrętne, co zapewnia rekordowo mały promień skrętu. Dobrą mobilność gwarantuje duży współczynnik mocy do masy (35 KM/t). Opancerzenie może zostać skonfigurowane na poziomie od 2 do 4 według STANAG 4569.


-----------------------------------------------------------------------------------------

Polaris Defence prezentuje nowe pojazdy dla formacji specjalnych, skonstruowane przy współudziale dowództwa USSOCOM.

Image

Cytuj:
Pojazdy oferowane są w dwóch wersjach, mniejszy MRZR 2 ma fotele dla 2-osobowej załogi oraz uniwersalną przestrzeń transportową, które może być wykorzystana do instalacji kolejnych dwóch foteli lub przewozu dwóch rannych na standardowych noszach.Napęd lekkiej platformie zapewnia 88-konny silnik benzynowy produkcji Polarisa o pojemności 875 cm³. Jest to niezwodna jednostka, sprawdzona na innych pojazdach tego producenta. Zbiornik paliwa ma pojemność 27,4 l.

-----------------------------------------------------------------------------------------

W Paryżu zademonstrowano nowy opancerzony samochód terenowy przeznaczony dla wojsk specjalnych Navistar SOTV. Wóz oferowany jest też Polsce.

Image
Cytuj:
Samochód terenowy Navistar SOTV napędzany jest 6-litrowym, 325-konnym, 8-cylindrowym silnikiem MaxxForce – takim samym, jaki używany jest w MaxxPro MRAP i JLTV tego producenta. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej, automatycznej skrzyni Allison 2550SP. Ładowność pojazdu wynosi do 2,9 t


Image

Cytuj:
Do tej pory jedyny istniejący prototyp SOTV pokonał podczas testów ponad 11 tys. km. W tylnej części kabiny znajduje się właz, a nad nim ulokowano obrotnicę pod 12,7-mm wielokalibrowy karabin maszynowy lub 40-mm granatnik maszynowy. Przestrzeń ładunkowa może być dowolnie konfigurowana do potrzeb misji .
Pojazd ma długość 5334 mm, szerokość 1931 mm i wysokość 1829 mm oraz układ półciężarówki z 5 siedzeniami (4+1) wewnątrz opancerzonej kabiny i skrzynią ładunkową. Dopuszczalna masa całkowita 6124 kg. SOTV może bez przygotowania brodzić do głębokości 0,9 m.

Co ciekawe, SOTV został też zaoferowany Polsce. Jest to odpowiedź Navistar na zapytanie ofertowe dotyczące lekkiego pojazdu uderzeniowego dla Wojsk Lądowych, ogłoszonego 18 maja .

----------------------------------------------------------------------------------------

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Wto, 19.06.2012, 15:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
RR ltd Co. napisał(a):
A w Polsce nie ma produkowanych podobnych pojazdów?


Byc moze beda juz wkrotce,premiera na MSPO 2012 u Liroy'a:

Za militaryrok.pl:

Cytuj:
Concept Team LPU-1 (Lekki Pojazd Uderzeniowy)

Pojazd LPU został opracowany jako odpowiedź na zapotrzebowanie armii na uniwersalny pojazd dla wojsk desantowych i wojsk specjalnych. Pojazd zbudowany został na bazie ogólnodostępnego samochodu terenowego (Toyota Hilux) co pozwoli na ograniczenie kosztów produkcji, zapewni łatwą dostępność części zamiennych, oraz zagwarantuje krótkie terminy dostaw komponentów. Rozwiązania zastosowane w pojeździe w tym rozmieszczenie siedzeń, uchwytów na broń, skrzynek na sprzęt, amunicję itd. zostały zbudowane na podstawie zaleceń byłych żołnierzy Wojska Polskiego którzy brali udział w działaniach w Iraku i Afganistanie. Pojazd wykonano w Polsce w oparciu o podzespoły Toyota Hilux.


Image
ImageImageImage

Napęd: 4x4 z dołączanym napędem osi przedniej, reduktor, tylny most z LSD, opcjonalnie blokada mechanizmów różnicowych osi przedniej i osi tylnej.

Zawieszenie przednie: niezależne z podwójnymi wahaczami, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator.

Zawieszenie tylne: sztywny most napędowy, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe.

Załoga: 3 osoby (kierowca, dowódca, „gunner”), dodatkowo możliwość przewozu 1 osoby lub opcjonalnie 1 noszy.

Masy:

- Masa własna: 1650 kg
- Dopuszczalna masa całkowita: 2690 kg
- Maksymalna ładowność: 1040 kg

Zbiornik paliwa: 120 litrów (2x60 litrów)

Silnik:

- Typ, emisja spalin: TOYOTA 2,5 D-4D, Diesel,
emisja spalin EURO4 lub EURO5
- Pojemność: 2494 ccm
- Moc maksymalna: 106 kW (144 KM)
- Maksymalny moment obrotowy: 343 Nm
- Paliwo: diesel F-54, możliwe przystosowanie do jednolitego paliwa pola walki F-34
- Skrzynia biegów: Manualna 5 biegów do przodu + wsteczny

Opcjonalnie:

- Silnik TOYOTA 3,0 D-4D o pojemności 2982 ccm o mocy 126 kW (171 KM)

- Automatyczna skrzynia biegów

Wymiary:

Szerokość pojazdu: 2000 mm
Wysokość pojazdu: 2000 mm
Długość pojazdu: 4000 mm

Parametry taktyczne:

Zasięg po drodze utwardzonej: 1200 km
Zasięg po bezdrożach: 800 km
Prędkość max po drodze utwardzonej: 140 km/h
Prędkość max po bezdrożach: 80 km/h
Prześwit pod osiami: 250 mm
Kąt natarcia: 35o
Kąt zejścia: 53o
Kąt podjazdu: 35o
Kąt rampowy: 25o
Głębokość brodzenia bez przygotowania: 0,7 m
Głębokość brodzenia z przygotowaniem: 0,9 m
Pokonywanie przeszkód pionowych: 0,35 m
Pokonywanie rowu: 2 m (przy wykorzystaniu dodatkowych trapów)

Bezpieczeństwo jazdy: 4 punktowe pasy bezpieczeństwa, opcjonalnie siedzenia antywybuchowe (absorbujące energię wybuchu)

Opancerzenie podwozia: maty aramidowe oraz materiały ceramiczno-kompozytowe.

Fotele: dla 3 osób ,

Klatka bezpieczeństwa zintegrowana z nadwoziem, wykonana z rur ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości.

Możliwości transportu:

- kolejowego
- morskiego
- lotniczego w – C-130,
- na zawiesiu zewnętrznym pod śmigłowcami, a także desantowania metodą spadochronową

Wyposażenie dodatkowe:

- Wyciągarka elektryczna linowa
- Wkładki antypprzestrzelinowe runflat
- Inne wyposażenie specjalne zgodnie z wymaganiami.


militaryrok.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Sob, 01.09.2012, 17:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5OXiYYiqzwM

LPU-1 z Bielska-Bialej

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 27.09.2012, 19:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Kilkanaście nowych samochodów terenowych typu HMMWV dostali żołnierze z Wojsk Specjalnych.

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 18.10.2012, 14:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
W 2013 mają zakończyć się badania państwowe rosyjskich pojazdów opancerzonych GAZ WBK-3927 Wołk i minoodpornych SPM-3 (WBK-3924) Miedwied. W przyszłości ten ostatni ma zostać podstawowym pojazdem jednostek podległych MSW FR.

Image

SPM-3 Miedwied (WBK-3924) po raz pierwszy zaprezentowano w 2008. Konstrukcja opracowana była w ramach programu OKR BTR-WW (Bronietransportior dla Wnutriennych Wojsk) przez Wojenno-Inżieniernyj Centr z Niżniewo Nowgorodu, część WPK. Pojazd może przewozić kierowcę, dowódcę i 7 w pełni wyposażonych żołnierzy. Mogą oni szybko zajmować miejsca i opuszczać pojazd przez szerokie drzwi z tyłu / Zdjęcie: WPK


Rzecznik prasowy koncernu WPK (Wojenno-Promyszliennaja Kompania) Siergiej Suworow potwierdził, że do lutego przyszłego roku mają zakończyć się wszystkie badania kwalifikacyjne (państwowe) pojazdu minoodpornego WBK-3924, oznaczanego także jako SPM-3 (Specialnaja Policeiskaja Maszina) Miedwied (Niedźwiedź). Pokazano go po raz pierwszy w 2008 i jest to pierwszy rosyjski pojazd o podwyższonej odporności na wybuchy min, odpowiednik amerykańskich wozów zaliczanych do rodziny MRAP.

Image

Porównanie wielkości pojazdów SPM-2 Tigr (z lewej) i SPM-3 Miedwied (z prawej)


Ostatni etap prób, to zaplanowane są na styczeń lub luty 2013 testy w warunkach zimowych przeprowadzane na północy kraju. Mają one potrwać miesiąc i ocenić funkcjonowanie pojazdu w bardzo niskich temperaturach, jak też sprawdzić jego możliwości trakcyjne w poruszaniu się w trudnym, zaśnieżonym terenie. SPM-3 przeszedł już badania dotyczące odporności balistycznej pojazdu, jak też próby jazdy terenowej. W 2011 sprawdzono funkcjonowanie wozu na dużych wysokościach na Kaukazie i w wysokich, dochodzących do 45°C temperaturach na stepach Astrachania. Dotychczas testowane pojazdy przejechały ponad 25 tys. km.

Image

SPM-3 jest napędzany silnikiem wysokoprężnym JaMZ-7601 o mocy 300 KM. Napęd przenoszony jest z wykorzystaniem podzespołów seryjnych samochodów Ural. Elementy niezależnego zawieszenia kół pochodzą z BTR-90. Pojazd jest certyfikowany do uczestnictwa w normalnym ruchu drogowym. Resurs SPM-3 konstruktorzy oceniają na 250 tys. km


Po pomyślnym zakończeniu prób, w pierwszym kwartale 2013 zostanie podjęta decyzja o wprowadzenie SPM-3 do wyposażenia jednostek Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Federacji Rosyjskiej. Nieco wcześniej zapowiedziano, że do końca 2012 WPK wyprodukuje pierwsze 10 wozów Miedwied serii próbnej i to one pierwsze trafią w ręce funkcjonariuszy MSW. Zgodnie z obecnymi planami pojazdy SPM-3 mają zastąpić kołowe transportery opancerzone BTR-80 i stać się w ciągu najbliższych 2-3 lat podstawowym pojazdem żołnierzy wojsk wewnętrznych.

Image

W drugiej połowie 2013 mają zakończyć się badania państwowe wozu opancerzonego WBK-3927 Wołk (Wilk) rozwinięcia wozu Tigr. Wstępne zainteresowanie pojazdem, pokazanym po raz pierwszy w 2010, przejawia armia i marynarka wojenna.


Suworow zaznaczył, że część kosztów badań Miedwiedia była finansowana przez rosyjskie ministerstwo obrony. Obecnie wojsko nie planuje zakupów SPM-3, przekazał rzecznik WPK, jednak decyzja ta może ulec zmianie po zakończeniu prób i wprowadzeniu pierwszych wozów do wyposażenia MSW.

Image

Opancerzona kapsuła transportowa podstawowej odmiany Wołka. W środku mieści się do 8 osób.


W drugiej połowie 2013 mają zakończyć się też badania państwowe wozu opancerzonego WBK-3927 Wołk (Wilk). Wstępne zainteresowanie pojazdem, pokazanym po raz pierwszy w 2010, przejawia armia i marynarka wojenna. Niemniej, przyszłość pojazdu jest niejasna, ze względu na zakupy dla wojska składanych w Rosji włoskich pojazdów IVECO 40E15WM wprowadzone do uzbrojenia pod nazwą Ryś.
Deklarowana przez producenta odporność balistyczna Wołka jest na 3 poziomie STANAG 4569 (chroni przez pociskami przeciwpancernymi nabojów 7,62 mm x 51 i 7,62 mm x 54R wystrzelonymi z odległości 30 m), choć może być podwyższona. Odporność przeciwminowa na poziomie 1 tego STANAG-u (ochrona przed odłamkami pocisków burzących kal. 155 mm eksplodujących w odległości 100 m), z możliwością zwiększenia do poziomu 2.

Image

Pierwsza prezentacja pojazdu WPK-39272 z opancerzoną 2-osobową kabiną i przestrzenią ładunkową, na której mogą być zamontowane różne moduły: łączności, zagłuszania, logistyczny, medyczny lub po prostu skrzynia ładunkowa, osłonięta plandeką. Dobrze widoczne hydropneumatyczne zawieszenie na zdjęciu w pozycji opuszczonej maksymalnie .


WBK-3927 może być napędzany wysokoprężnymi silnikami rodziny JaMZ-5347 spełniającymi normę EURO-4 o mocy 190, 240 i 300 KM. Hydropneumatyczne zawieszenie pozwala zwiększać prześwit od 250 do 550 mm i poruszać się w terenie z prędkością 45-55 km/h. Prędkość maksymalna na drodze 140 km/h.

Image

WPK-39273 to odmiana Wołka w układzie 6x6 z opancerzoną 2-osobową kabiną i odpornym na ostrzał modułem transportowym .


Rodzina pojazdów Wołk składa się obecnie z czterech pojazdów wozów – trzech w układzie 4x4 i jednego w 6x6 – o masie, w zależności od wersji i opancerzenia od 7 do 10,2 t. Podstawowy model WBK-3927 wyposażony jest w opancerzoną 2-osobową kabinę (o objętości 2,4 m3) i odrębny, także zabezpieczony przed ostrzałem moduł transportowy, mieszczący do 8 osób (o objętości 4,7 m3). Odmiana WBK-39271 ma zintegrowaną, długą kabinę (o objętości 7,2 m3). WPK-39272 to wersja wielozadaniowa, z opancerzoną 2-osobową kabiną i przestrzenią ładunkową, na której mogą być zamontowane różne moduły: łączności, zagłuszania, logistyczny, medyczny lub po prostu skrzynia ładunkowa, osłonięta plandeką. WPK-39273 to odmiana w układzie 6x6 z opancerzoną 2-osobową kabiną i opancerzonym modułem transportowym (objętość 10,3 m3).


altair.com.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Pią, 23.11.2012, 23:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone: Pojazdy powstańc syryjskich
2012 Samochód pancerny Sham II powstańców syryjskich

Image
Image
Image
Image
Image
Cytuj:
Przechodząc nieświadomie obok tego wehikułu można przypuszczać, że jest to zardzewiały kontener na śmieci. Gdy podejdziemy bliżej, szybko zmienimy zdanie.

Jest to bowiem Sham II - pojazd militarny "domowej" produkcji, zaprojektowany przez Syryjczyka, Mahmuda Abuda. Powstał na podwoziu samochodu i został wzmocniony za pomocą metalowych ścian o grubości 2,5 cm. Taki pancerz może wytrzymać ogień z 23-mm działa. Nie jest jednak odporny na ogień z czołgu.

W środku znajdziemy dwa monitory obsługujące pięć kamer. Trzy są umieszczone z przodu, a jedna z tyłu - służą do sterowania pojazdem. Ostatnia kamera umożliwia obsługę karabinu kalibru 7,62-mm znajdującego się na dachu. Obraz jest wyświetlany na dwóch monitorach.

Całość prac od designu do wykonania zajęły miesiąc. Konstruktor twierdzi, że egzemplarz bez broni jest wart 10 tys. dolarów

Dane techniczne:
Konstruktor: Mahmud Abud
Opancerzenie: 25 mm
Uzbrojenie: karabin maszynowy kal. 7,62 mm


(C) Moto.onet.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 26.12.2012, 23:33
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Z zewnątrz wygląda jak samoróbka z Powstania Warszawskiego - ale w środku - inna bajka :P 8)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 27.12.2012, 8:19
Profil

Postów: 1
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Image

Zestawienie było by nie pełne bez pojazdu szturmowego naszych zachodnich sąsiadów. Pojazd wprawdzie był produkowany w poprzednim stuleciu ale na tamte czasy wprowadzono w nim wiele rozwiązań, o których inne armie mogły tylko pomarzyć.
Na uwagę zasługuje bardzo skuteczna zasłona dymna. Aby postawić taką zasłonę wystarczyło przy tankowaniu w CPN-ie wlać podwójną dawkę oleju do 2-suwów. Po takiej operacji żaden nieprzyjacielski pojazd nie mógł jechać dłużej niż cztery minuty za naszym pojazdem szturmowym.
Wspomnieć również należy o pancerzu opracowanym i produkowanym w Niemieckiej Wytwórni Mydelniczek. Konstrukcja pancerza objęta była tajemnicą i do dzisiaj nie jest znany skład chemiczny materiału pancerza, ponieważ w 1967 roku sprzątaczka pracująca w fabryce przez pomyłkę wyrzuciła brudnopis z zapiskami głównego technologa.
Jest także poręcznie umocowany kilof, który po zamocowaniu do jego trzonka grubej liny był wyrzucany przez okno kiedy zawiodły hamulce.
Jest bojowy szyber-dach oraz mocowana z tyłu bańka na mleko, które służyło do gotowania codziennej porcji kaszy manny na śniadanie dla załogi pojazdu.


Pią, 16.08.2013, 18:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Pod koniec lipca powstać miał w Polsce pierwszy zbudowany na ukraińskiej licencji pojazd opancerzony Obserwator-B (Дозор-Б). Producentem mają być zakłady Mista ze Stalowej Woli, którym zleciła budowę nieznana z nazwy firma z kraju UE na podstawie nabytej od Ukraińców licencji. W tym roku zbudowanych ma być jeszcze pięć pojazdów tego typu, a bliski podpisania jest kontrakt dla pierwszego nabywcy na kilkadziesiąt wozów.

Image

Cytuj:
Przygotowania do produkcji trwały od 2011 roku. Obserwator-B, który ma być produkowany w naszym kraju, został zmodyfikowany pod kątem ochrony balistycznej i przeciwminowej, ale nie tylko. Jest oferowany pod nową nazwą – Ocilla. W planach są kolejne modyfikacje ukraińskiego projektu, między innymi pojazd otrzymać ma bezzałogowe stanowisko strzeleckie.

Ingerencja polskiego producenta w projekt była bardzo poważna, gdyż masa w stosunku do pierwowzoru wzrosła do 9000 kilogramów (z 6300 kilogramów), tym samym Ocilla otrzymała nowy napęd, czy siedzenia dla załogi osłabiające skutki wybuchu ładunku. Wersja ukraińska zabierała 11 osób, w tym 8 desantu. Wóz przejść ma badania w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku. Pierwotny Obserwator-B powstał w charkowskim biurze konstrukcyjnym maszyn im. Morozowa.




Lekki Opancerzony Transporter Rozpoznania to propozycja następcy zupełnie przestarzałego samochodu BRDM-2. AMZ Bóbr to relatywnie niewielki, pływający samochód opancerzony dedykowany do zadań rozpoznawczych, ale również jako nośnik różnego rodzaju wyposażenia i uzbrojenia.

Image

Image

Cytuj:
LOTR Bóbr zbudowany jest w koncepcji samonośnego kadłuba typu monocoque spawanego z blach stalowych. Opancerzenie – w wersji podstawowej – zapewnia ochronę balistyczną i przeciwminową na poziomie 2 według STANAG 4569, możliwe jest zwiększenie poziomu opancerzenia. Prototyp nie posiada jeszcze uzbrojenia i wyposażenia, może być jednak wyekwipowany w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia i wybrane systemy rozpoznawcze – w zależności od specyfikacji klienta.
Bóbr jest napędzany przez silnik diesla Cummins 6ISBe285 o mocy maksymalnej 210 kW (285 KM), spełniający normę EURO 3. Napęd na lądzie przekazywany jest na wszystkie koła (układ 4x4), w wodzie pracują pędniki hydrauliczne. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 10000 kg, ładowność 2000 kg, długość kadłuba 6890 mm, szerokość 2500 mm, wysokość całkowita 2250 mm, a prześwit 400 mm. Bóbr może rozpędzać się do 120 km/h, a zasięg po drodze wynosi do 1000 km (w terenie – do 500 km).



Przeprowadzono testy wyposażonego w napęd hybrydowy transportera BTR-90 – prace prowadzi rosyjska Kompania Wojskowo-Przemysłowa (ros. WPK). Plany są dużo ambitniejsze, na elektrycznym transporterze zamontowane mają być nowe rodzaje uzbrojenia jak lasery czy działa elektromagnetyczne czy wprowadzone bezzałogowe poruszanie się w terenie.

Image

Cytuj:
Pojazd o nazwie własnej Krymsk ma mieć napęd 1,5 raza (300 kW) mocniejszy od typowego silnika BTR-90. Podczas testów na lotnisku Kubinka 22 tonowy pojazd rozpędzał się do prędkości 80 km/h w czasie 33 sekund. Konstruktorom udało się wprowadzić nowe sposoby magazynowania energii, dzięki czemu przy prędkości 40 km/h Krym ma zasięg 940 kilometrów. Do cichego transportera podpinano jako balast klasyczny transporter BTR-80, Krymsk ciągnął go na holu z prędkością 48 km/h.



Zwycięzcą przetargu na nowe samochody terenowe dla Dowództwa Operacji Specjalnych (USSOCOM) został Flyer GMV 1.1 oferowany przez General Dynamics Ordnance and Tactical Systems (GDOTS).

Image

Cytuj:
Przetarg realizowany był w ramach ogłoszonego przez USSOCOM programu GMV 1.1 (Ground Mobility Vehicle). Jego założeniem był wybór dostawcy nowych samochodów terenowych dla amerykańskich jednostek sił specjalnych. Pojazdy mają być użytkowane m.in. w oddziałach US Army Special Forces, 75. Pułku Rangers oraz Navy SEAL i zastąpić obecnie eksploatowane HMMWV.
Zwycięzca przetargu, Flyer GMV 1.1 to odmiana terenowego Flyer Advanced Light Strike Vehicle (ALSV). Pojazd bazowy ma poziom ochrony balistycznej B6. Może przewozić ładunek o masie do 1587 kg. Rozwija prędkość do 137 km/h, a jego zasięg wynosi 724 km.
USSOCOM zamierza zakupić około 1300 samochodów terenowych Flyer GMV 1.1. Wartość programu ma wynieść 562 mln USD. Pojazdy mają być używane m.in. do misji rozpoznawczych i wsparcia kinetycznego.


www.altair.com.pl
http://www.dziennikzbrojny.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Wto, 03.09.2013, 14:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post MSPO 2013 Kielce
Przedsiębiorstwo Vaylon (zrzeszone w konsorcjum GICAT) zamierza promować na MSPO lekki pojazd terenowy Pegase 4x4, który można błyskawicznie przekonwertować w motolotnię.

Image

Image

Cytuj:
Założone w 2008 alzackie przedsiębiorstwo Vaylon rozwija swój pojazd od kilku lat w ramach konsorcjum z firmą samochodową Tork Engineering. Jeden z najważniejszych etapów został wykonany jesienią 2012, a od tego roku Pegase ma być intensywnie promowany na międzynarodowych rynkach. Z zewnątrz pojazd ma kształt niewielkiego buggy z nadwoziem z tworzywa sztucznego i charakterystycznymi, szprychowymi motocyklowymi kołami. Jego podwójną rolę zdradza śmigło pchające umieszczone z tyłu pojazdu.
Dwuosobowy, bardzo lekki wóz z napędem na wszystkie koła ma poruszać się po drogach z prędkością do 100 km/h, a latać z prędkościami 60-80 km/h na pułapie 3000 m. Przedsiębiorstwo zapewnia, ze Pegase będzie miał zarówno dopuszczenia do ruchu drogowego, jak też lotnicze. Pojazd ma mieć zdolność do krótkiego startu i lądowania z przygodnych terenów i nawet kiepsko przygotowanych lądowisk. Przygotowanie do lotu mają zostać skrócone do minimum tak, to samo dotyczy dostosowania Pegase ponownie do jazdy drogowej. Ma to pozwolić na niemal natychmiastowe kontynuowanie zadania na ziemi.

W powietrzu Pegase napędzany jest cichym śmigłem pchającym, może też wykonywać lot ślizgowy z wyłączonym silnikiem. Wóz, w zależności od wersji i konfiguracji ma ładowność od 160 kg (odmiana cywilna) do 250 kg (model wojskowy).

Na polskim rynku pojazd będzie promowany przez dystrybutora FRZ Consulting dla użytkowników z Wojsk Specjalnych. Francuzi jednak chcą oferować Pegase nie tylko na rynku cywilnym, ale i cywilnych służb ratowniczych, zwracając uwagę na elastyczność takiego środka transportu, duży zasięg i możliwość przekraczania niesprzyjającego terenu w powietrzu.



Niemiecki koncern Krauss-Maffei Wegmann (KMW) zaprezentował opracowany w kooperacji z Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) pojazd patrolowy AMPV (Armoured Multi-Purpose Vehicle). Niepozorny wóz reprezentuje najwyższy w swojej klasie poziom ochrony załogi.

Image

Cytuj:
Przewożący czterech żołnierzy AMPV zbudowany został zgodnie z koncepcją chronionej cytadeli. Masa własna pojazdu wynosi 7,5 t, dopuszczalna całkowita 10 t. Wóz zapewnia załodze ochronę balistyczną na poziomie 3 STANAG 4569 (odporność na karabinowe pociski przeciwpancerne) i przeciwminową na poziomie 3B i 4A (8 kg TNT pod kadłubem i 10 kg pod dowolnym kołem pojazdu). Są to parametry porównywalne z cięższymi pojazdami minoodpornym klasy MRAP. Masa AMPV klasyfikuje go w II klasie klasyfikacji GFF (Geschuetzte Fuehrungs- und Funktionsfahrzeuge). Opancerzenie pojazdu wykonane jest z kompozytów, wykorzystano w nim m.in. stal pancerną i ceramikę.

AMPV napędza 3,2-litrowy, sześciocylindrowy turbodiesel Steyer o mocy 272 KM, przeniesienie napędu zapewnia automatyczna skrzynia biegów ZF oraz skrzynia rozdzielczo-redukcyjna Steyr. Pojazd ma niezależne zawieszenie, będące własnym opracowaniem KMW. Ciśnienie w oponach jest płynnie regulowane przez komputer, który automatycznie dobiera jego odpowiednią wartość. Kierowca wybiera jedynie jeden z 4 programów.

AMPV mierzy 5365 mm, ma szerokość 2275 mm i wysokość 2190 mm. Prześwit to aż 350 mm, a promień zawracania 15 m. Prędkość maksymalna wozu została ograniczona elektronicznie do 110 km/h, jednak kierowca ma możliwość przejścia w tryb awaryjny do zastosowania w sytuacjach wyjątkowych (np. podczas ucieczki ze strefy śmierci), który znosi to ograniczenie i zwiększa moc.

Prezentowany w Kielcach pojazd wyposażony jest w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia FLW 200 z 12,7-mm wielkokalibrowym karabinem maszynowym M2HB. W jego przedniej części zamocowano elektryczną wyciągarkę, może być ona jednak także umieszczona z tyłu.

Niemiecki pojazd może zainteresować Wojska Specjalne poszukujące tego typu konstrukcji. Producent planuje zbudowanie na bazie AMPV całej rodziny pojazdów, w tym odmiany dla komandosów. Ma być wyposażona w półotwarte nadwozie pozwalające na swobodne prowadzenie ognia z broni indywidualnej.




altair.com.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 05.09.2013, 18:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone: czołg PL-01 concept
czołg PL-01 Concept

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Vxvvgdm2_jo
Cytuj:
Prototyp polskiego czołgu zaprezentowany w terenie
czwartek, 19, wrzesień 2013 10:35

Informowaliśmy na początku września o prototypie polskiego czołgu prezentowanego na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego. Dzisiaj prezentujemy nagranie pokazu w terenie w Gliwickim Bumarze.

"Mamy ambicję aby nasz czołg stał się elementem wyposażenia sił zbrojnych innych krajów NATO. Byłby to ogromny sukces i duże wyróżnienie dla Polski" - mówi Andrzej Szortyka, Prezes Zarządu OBRUM Sp. z.o.o i ZM BUMAR-Łabędy SA.


W najbliższym czasie OBRUM wystąpi z wnioskiem o dofinansowanie projektu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Jeśli Ministerstwo Obrony Narodowej da zgodę, produkcja ruszy w przeciągu 5 lat.

PL
za:24gliwice.pl


(C) Narodowcy.net

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 23.02.2023, 7:55, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 19.09.2013, 14:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Oby nic z tego pseudo czołgu nie wyszło.Albo inaczej:na export naiwnym niech wciskają w setkach,tysiącach sztuk,ale nie własnej armii..

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 19.09.2013, 23:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Zygix, ale nie wszyscy na forum się znają (albo znajom) na uzbrojeniu, więc może rozwiniesz swoją wypowiedź, czemu ta puszka jest nie OK.?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 20.09.2013, 8:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Pojazdy patrolowe i opancerzone
Dla tych,którzy się znają napiszę w skrócie tak:

Wojsko Polskie potrzebuje czołgów,aby powoli zastępować T-72,które obok zmodernizowanych Leopardów 2A4 będą,przynajmniej równorzędną siłą dla czołgów potencjalnego przeciwnika.
Tymczasem PL-01 oparty został o CV90,który czołgiem nie był,nie jest i nie będzie.
Nie ta masa, co musi przełożyć się na osłonę sprzętu i załogi.
Za słaba osłona z przedniej sfery.
Zawieszenie archaiczne.
Szybkostrzelność 6 strzałów/min. 2x za wolno
Biega o to ,że z czołgiem średnim czy też podstawowym w szczerym polu ten lekki czołg (czy też Wóz Wsparcia Bezpośredniego) szans by raczej nie miał.

Dla tych,którzy się znajom napiszę w skrócie tak:

Kowalski potrzebuje sportowego,ekskluzywnego auta o dobrych osiągach,które stało by godnie obok Maserati GT.
Tymczasem oferują mu Swifta Sport,bo ma spojler,alusy i sport w nazwie.

Więcej:
potrzebujesz Rama a oferują Logana w wersji pick-up,bo ma 4 koła i pakę
potrzebujesz Alhambrę a oferują Merivę,bo też minivan
potrzebujesz Ducato a oferują Kangura..

Nie o to biega.Fakt PL-1 to koncept dopiero,ale to,że ma gąsienice,lufę i strzela (jeszcze nie nawet) to nie znaczy,że jest czy będzie czołgiem.

Wystarczy spojrzeć na dane techniczne normalnych czołgów np.Leclerc,Abrams,Leopard,Altay czy rosyjskich T-90 czy Armaty.

Image

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Pią, 20.09.2013, 19:17
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018