Obecny czas: Pon, 29.04.2024, 16:27




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 2004-2009 Satra III 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2004-2009 Satra III
Sarajewo (Bośnia i Hercegowina)
Image
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com
Cytuj:
Satra III (nazwa pochodzi od bośniackich słów „SArajevski TRAmvaj”) – typ trójczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju, który powstał w wyniku modernizacji czechosłowackich tramwajów Tatra K2.

Historia
Po dostawie w 1998 r. pierwszego tramwaju Satra II do Sarajewa, w 2001 r. podpisano umowę między sarajewskim przewoźnikiem oraz firmami Pars nova i Siemens na modernizację 32 tramwajów K2, z których powstało 25 wagonów Satra II i 12 typu Satra III. Pierwszy tramwaj Satra III dostarczono do Sarajewa wraz z drugą Satrą II w 2004 r.

Modernizacja
Tramwaj Satra III konstrukcyjnie wywodzi się od przeprowadzanych wcześniej modernizacji, w wyniku których powstały brneńskie tramwaje Tatra K3R-N. Największą zmianą jest montaż środkowego członu niskopodłogowego pomiędzy dwoma starymi członami wysokopodłogowymi. Skrajne człony poddano gruntownemu remontowi, a środkowy człon wyprodukowano w zakładzie Pars nova. W jego drzwiach zamontowano rampę dla wózków. Zmieniono także wygląd zewnętrzny przodu oraz tyłu tramwaju poprzez montaż nowych czół projektu Patrika Kotasa[4]. Plastikowe siedzenia zastąpiono tapicerowanymi, wstawiono okna z uchylnymi lufcikami, wymieniono drzwi harmonijkowe na dwupłatowe odskokowe. Nowością jest także system informacji głosowej i wizualnej. Zmodernizowano także kabinę motorniczego (nowy fotel, modernizacja pulpitu, montaż klimatyzacji), nożny nastawnik jazdy zastąpił dżojstik.

Odnowiono wózki, na dachu umieszczono połówkowy pantograf. Siniki prądu stałego zamieniono na asynchroniczne, przy czym osie skrajnych wózków są napędowe, a środkowych toczne. Wyposażenie elektryczne ČKD UA12 zastąpiono nowym firmy Siemens.

Dostawy
Państwo Miasto Typ Lata modernizacji Liczba
Bośnia i Hercegowina Sarajewo Satra III 2004–2009 12 [5]
Łączna liczba: 12

Prototyp tramwaju Satra III powstał w wyniku modernizacji brneńskiego tramwaju K2 nr 1104 w warsztatach firmy Pars nova w 2004 r. Tramwaj zaprezentowano na Międzynarodowych Targach Inżynieryjnych w Brnie we wrześniu 2004 r., w Sarajewie otrzymał on nr 601. Podobnie jak w przypadku tramwaju Satra II modernizacja innych pojazdów odbywała się już w warsztatach przewoźnika w Sarajewie z wykorzystaniem gotowych części (w tym nowego środkowego członu) od firm Pars nova i Siemens. Modernizowane były sarajewskie tramwaje K2.

Dane techniczne
Producent: ČKD Tatra, Praga Smichov, Czechy
Pars nova, Šumperk, Czechy
Modernizacje: 2004–2009
Zmodernizowanych: 12 egz.
Liczba członów: 3
Szerokość toru: 1435 mm
Napięcie zasilania: 600 V DC
Układ osi: Bo’2’Bo’
Liczba miejsc siedzących: 54
Liczba miejsc stojących: 136 (5 os./m²)
Liczba miejsc ogółem: 190
Moc silników trakcyjnych: 4×68 kW (4×92 KM)
Moc ciągła: 272 kW (370 KM)
Osprzęt elektryczny: Siemens
Długość: 28 250 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3075 mm
Masa własna: 32 800 kg

(C) Wikipedia.org
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 18.11.2023, 23:14
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018