1924 Škoda-Sentinel 357 omnibus parowy
Sadzv.sk
Parowy autobus wyprodukowany przez Škodę na licencji angielskiego Sentinela w roku 1924 w pojedynczym egzemplarzu (drugi egzemplarz sprowadzono z Wielkiej Brytanii). Stojący kocioł umieszczono przed kabiną kierowcy, zasobnik na węgiel o pojemności 300 kg w tylnej części kabiny kierowcy, zbiornik wody o pojemności 800 L w tylnej części ramy. Na tylnej osi zastosowano koła bliźniacze.
Dane techniczneProducent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1924
Wyprodukowanych: 1 egz.
Silnik: parowy, rzędowy, 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem, leżący
Powierzchnia grzewcza kotła: 5,06 m²
Ciśnienie pary w kotle: 19 atm
Średnica cylindra: 170 mm
Skok tłoka: 230 mm
Moc maksymalna: 70 KM (52 kW) przy 250 obr./min
Układ napędowy: silnik umieszczony poprzecznie poziomo pomiędzy osiami pojazdu, napędza łańcuchami koła tylne
Masa własna: 7860 kg
Czas rozgrzania kotła: 30 min
Pojemność zasobnika na węgiel: 300 kg
Pojemność zbiornika wody: 800 L
Koła: o średnicy 900 mm z przodu, 1050 mm z tyłu
Prędkość maksymalna: 25 km/h
Prędkość podróżna: 15 km/h
Zużycie wody: 30 L/1 km
Zużycie węgla: 4-7,5 kg/1 km
Zasięg: 40 km
(C) Sadzv.sk