Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:15




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1933-1950 GAZ 03-30 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1933-1950 GAZ 03-30
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Cytuj:
GAZ 03-30 - sowiecki autobus klasy mini, zbudowany na podwoziu cieżarówek GAZ AA i GAZ MM. Produkowany w latach 1933-1941 i 1945-1950 w autobusowym oddziale GAZa. Od 1936 roku produkowano również 6-kołowy model GAZ 05-193 na podwoziu modelu AAA.

Nadwozie autobusu GAZ 03-30 mieściło 17 pasażerów (oprócz szofera), posiadało drewniany szkielet z drewniano-metalowym poszyciem. Nadwozie wykonano z twardego drewna, boczne ściany były pokryte stalowymi arkuszami o grubości 1 mm, a tylna ściana blachą o grubości 0,6 mm. Pojazd posiadał troje drzwi: przednie prawe służyły pasażerom do wsiadania i wysiadania, z lewej strony z przodu drzwi kierowcy i z tyłu awaryjne.

Kabina kierowcy była oddzielona od przedziału pasażerskiego, posiadała odrębne drzwi i tapicerowany fotel kierowcy z oparciem. Drzwi kierowcy posiadały opuszczaną szybę. Drzwi wejściowe były zamykane mechanicznie przez kierowcę. 6 spośród 9 okien było otwieranych. Szkielet posiadał 12 otworów wentylacyjnych wykonanych w celu zabezpieczenia przed gniciem drewna. Przednia szyba była podnoszona, opierała się na dwóch zawiasach i wyposażona była w wycieraczkę. Przedział pasażerski oświetlało 5 lamp sufitowych o moby 15W każda. Pojazd wyposażony był w dwa zderzaki. W górze nadwozia, nad przednią szybą znajdowało się okienko dla tablicy kierunkowej, podświetlone dwoma żarowkami o mocy 25W każda. Po obu stronach okienka znajdowały się dwa otwory wentylacyjne, dwa sygnały dźwiękowe i dwie lampki o mocy 10W każda. Szyby były potrójne, w przednim oknie o grubości 4,5 mm.

Górna część nadwozia (do linii okien) malowana była w kolorze jasnożółtym, dolna - w ciemnoniebieskim, ciemnozielonym lub ciemnoczerwonym, zderzaki natomiast w kolorze czarnym. We wnętrzu na suficie, ścianach i siedzeniach z oparciami kierowcy i pasażerów stosowano obicia skóropodobne. Egzemplarze powojenne miały zokrąglone krawędzie nadwozia.

Pomimo iż autobus był produkowany masowo, w chwili obecnej znane są jedynie trzy zachowane egzemplarze: jeden w Rydze i dwa w Sankt-Petersburgu.

Dane techniczne:
Producent: GAZ/GZA, Niżny Nowogród (Gorki), ZSRS
Okres produkcji: 1933—1950
(z przerwą 1941—1945)
Wyprodukowanych: 18 613
Typ nadwozia: autobus klasy mini
Miejsc siedzących: 17
Liczba drzwi: 3
Silnik: GAZ MM, benzynowy, rzędowy, 4cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik
Pojemność skokowa: 3285 ccm
Średnica cylindra: 98,4 mm
Skok tłoka: 108 mm
Moc maksymalna: 50 KM
Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa
Ogumienie: 6.50×20"
Długość: 5300 mm
Szerokość: 2100 mm
Wysokość: 2530 mm
Rozstaw osi: 3340 mm
Rozstaw kół przednich: 1405 mm
Rozstaw kół tylnych: 1600 mm
Prześwit: 200 mm
Masa własna: 2270 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 40 l
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Zużycie paliwa: 20,5 l/100 km przy 60 km/h


(C) Armchairgeneral.com
Autogallery.org.ru
Motorstown.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 05.02.2013, 19:12
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018