Dar francuskiej Polonii dla Warszawy przekazany w 1948 r. w liczbie 20 szt. W trakcie eksploatacji występowały problemy ze słabym podwoziem i awaryjnym silnikiem. W 1949 r. sprzedano je Śląskim Liniom Komunikacyjnym.
Długość: 9250 mm Szerokość: 2450 mm Wysokość: 3000 mm Masa własna: 5,2 t Liczba miejsc: 60 Liczba miejsc siedzących: 35 Liczba miejsc stojących: 25 Silnik: Panhard 4HL Moc maksymalna: 90 KM
(C) Przegubowiec.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Sob, 14.05.2011, 13:55, edytowano w sumie 5 razy
Czw, 28.04.2011, 13:11
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Re: 1948 Tubauto
Autobus nazywa się dokładnie Panhard Tubauto xis.katowice.pl
Cytuj:
08.1948 - Dociera do Warszawy dar Polonii francuskiej (Fundacja im. Grota-Roweckiego) w ilości 10 sztuk autobusów marki MGT, czyli "Million-Guiet-Tubauto", z silnikiem "Panharda" typu 4HL diesla'a. Autobusy posiadały ten sam silnik co Chausson ale z inną skrzynię biegów i silnik umieszczony był z tyłu, tego rodzaju autobus użytkowano w Warszawie po raz pierwszy.
a ja czytałem, że producentem była firma MGT, wszak skoro miał silnik Panharda, to nie znaczy że był produkcji Panharda Wszak współczesne Solarisy mają silniki DAFa lub MANa i nikt nie mówi że produkcji DAFa lub MANa.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum