Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 8:59




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
[Tramwaje] 2020-2023 Hyundai Rotem 140N/141N/142N 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2020-2023 Hyundai Rotem 140N/141N/142N
2020-2023 Hyundai Rotem 140N

Image Wikipedia.org
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Tramwar.pl
Image UM.Warszawa.pl
Image Warszawa.Tvp.pl
Image Transport131.com.pl
Image Tramwajem Po Świecie at Facebook.com

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=W8wumAA590E TRAM Sylweriusz Kawczyński at Youtube.com
Cytuj:
Hyundai Rotem 140N (nazywany również Hultaj, a także Warsolino) jest to dwukierunkowy, jednoprzestrzenny, całkowicie niskopodłogowy, pięcioczłonowy tramwaj przegubowy, o długości 32,9 m, produkowany od 2020 roku przez fabrykę Hyundai Rotem w Changwon.

W związku z uchwaleniem kolejnego budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020, które zapewniało dofinansowanie do inwestycji w transport zbiorowy, Tramwaje Warszawskie w 2015 r. podjęły prace nad przetargiem na nowe tramwaje.

Pierwszy przetarg, ogłoszony w dniu 3 lutego 2017 r., zostały unieważniony, w związku z przekroczeniem przewidywanej ceny zamówienia. Drugi konkurs ogłoszono 14 września 2018, a nadesłane nań oferty otwarto trzy miesiące później. 8 lutego 2019 przetarg został rozstrzygnięty na korzyść koreańskiej fabryki Hyundai Rotem, jednak ze względu na odwołanie Pesy umowa została podpisana dopiero 12 czerwca 2019 r. w obecności wiceprezydenta Warszawy Roberta Soszyńskiego i ambasador Korei Południowej Miry Sun. W ramach zamówienia przewidziano dostawę 123 nowych tramwajów z opcją na zwiększenie zamówienia o kolejne 90 pojazdów trzech typów tramwajów - 140N ("długie" dwukierunkowe, 85 sztuk wagonów, wraz z opcją na dodatkowe 45), 141N ("długie" jednokierunkowe, 18 wagonów) i 142N ("krótkie" jednokierunkowe, 20 wagonów).

W październiku 2019 Tramwaje Warszawskie zapytały mieszkańców stolicy o preferencje wyglądu ścian czołowych wagonów. Przedstawiono trzy propozycje. Głosem mieszkańców wybrano wariant C, przedstawiający uśmiechnięty wagon o opływowych kształtach.

Pierwotnie zakładano, że pierwsze dwa wagony typu 140N dotrą do Warszawy w kwietniu 2021, zaś pozostałe do końca listopada 2022, jednak ze względu na pandemię SARS-CoV-2 (COVID-19, potocznie - "koronawirusa"), terminy te przesunięto na kolejno czerwiec 2021 i listopad 2023. Na początku lutego 2021 r. TW poinformowało o uznaniu roszczeń producenta dotyczących opóźnień z przyczyn od niego niezależnych - i tym samym o nowych terminach dostaw. Według nowego harmonogramu - pierwsze dwa wagony trafią do Warszawy pod koniec drugiego kwartału - wówczas rozpoczną się procedury homologacyjne. Pierwszy tramwaj zostanie przekazany do odbioru Tramwajom Warszawskim pod koniec trzeciego kwartału. Kolejne tramwaje będą dostarczane od początku 2022r. do końca kwietnia 2023r. Równocześnie poinformowano o złożeniu pudeł pierwszych dwóch wagonów i trwających pracach wyposażeniowych. Wskazano również dostawców niektórych podzespołów - aparatura zostanie dostarczona przez Medcom, rejestratory zdarzeń przez ATM, fotele motorniczego przez Damiro.

Nazwa typu 140N to kontynuacja stosowanej od połowy lat 60. zasady oznaczania modeli tramwajów kolejnymi trzycyfrowymi liczbami i literą N. Serie zapoczątkowały wtedy Pafawag 101N (1968) i Konstal 102N (1967). Oznaczenia bezpośrednio poprzedzające 140N przeznaczono dla wagonu Newag 138N.

Konstrukcja

Pudło (Nadwozie)
Pudło wagonu jest konstrukcją otwartą wykonaną ze stali nierdzewnej i oparte jest na czterech wózkach (człon trzeci jest wiszący, pozostałe - każdy oparty na jednym wózku). Wózki skrajne są średniopodłogowe, w pełni obrotowe, napędowe, wózki środkowe - są niskopodłogowe, sztywne (nieobrotowe), toczne. Dzięki takiemu rozwiązaniu - wózek napędowy ma bardziej prostą konstrukcję, wagon łagodniej przechodzi przez łuki torowiska (co poprawia komfort pasażerów i motorniczego) a zużycie torowiska na łuku jest mniejsze (z uwagi na obrotowość wózków najbardziej obciążających torowisko - pierwszego "atakującego" oraz ostatniego - wychodzącego z łuku z największą prędkością). Z drugiej strony - sztywny wózek toczny pozwala na maksymalizację szerokości przejścia wewnątrz wagonu. Czoło wykonano z kształtek z tworzyw sztucznych, a na szkielecie czoła zabudowano zderzaki pochłaniające energię. Wszystkie szyby są wklejane, zastosowano panoramiczną szybę czołową.

Wagony są wyposażone w dziesięć par dwuskrzydłowych drzwi odskokowo-uchylnych (po 5 par na każdą stronę). Drzwi w członach skrajnych są ustawione naprzeciw siebie, natomiast w członie środkowym nietypowo - przesunięte względem siebie, dzięki czemu naprzeciw drzwi zlokalizowano miejsca dla osób stojących. Dodatkowo w każdej kabinie motorniczego znajdują się drzwi bezpośrednio na zewnątrz.

W przedniej i tylnej szybie wagonu zamontowano świetlne tablice kierunkowe o kolorze białym.

Wnętrze
We wnętrzu zastosowano wyłożenia poliestrowe.

W przestrzeni pasażerskiej znajduje się 240 miejsc w tym 31 miejsc siedzących wyłożonych miękką tkaniną z motywem warszawskim. Prawie wszystkie miejsca siedzące zlokalizowane są nad wózkami jezdnymi, jedynie 3 miejsca znajdują się w członie środkowym (wiszącym). 12 miejsc siedzących jest dostępne po wejściu na niskie podesty, pozostałe 15 - bezpośrednio z poziomu podłogi. W każdym członie skrajnym pomiędzy drzwiami wejściowymi (po stronie lewej - patrząc w kierunku jazdy) znalazła się przestrzeń dla osób niepełnosprawnych lub wózków dziecięcych - oznaczona nie tylko piktogramami ale i odmiennym kolorem podłogi. Po przeciwnej stronie (prawej - patrząc w kierunku jazdy) zlokalizowano automat biletowy i przestrzeń dla osób stojących. W członach skrajnych zastosowano po raz pierwszy w Warszawie układ siedzeń 2+2 - w tym miejscu przejście jest wąskie.

Na system informacji pasażerskiej składają się głośniki emitujące zapowiedzi następnych przystanków, 4 elektroniczne tablice informacji liniowej (po jednej w członach A, B, D i E) oraz 4 monitory informacyjne (dwa dwustronne pod sufitem w członach skrajnych oraz dwa jednostronne na ścianach kabin motorniczego) prezentujące m.in. następne przystanki i możliwe przesiadki.

Wszystkie wagony 140N wyposażono w dwie kabiny motorniczego. Kabina motorniczego jest wyposażona w pulpit oraz klimatyzator, podobnie jak w poprzednich typach wagonów niskopodłogowych (choć jest przestronniejsza), nowością są dodatkowe lusterka do obserwacji obszaru bezpośrednio przed czołem wagonu. Dostęp do kabiny motorniczego jest możliwy tak z przedziału pasażerskiego jak i bezpośrednio z zewnątrz, za pomocą dodatkowych drzwi (zlokalizowanych po prawej stronie kabiny - patrząc w kierunku jazdy).

Eksploatacja
Państwo Miasto Przewoźnik Liczba wagonów Numery boczne Lata dostaw
Polska Warszawa Tramwaje Warszawskie 85 4201 ÷ 4285 2021-obecnie

Oba wagony zostały załadowane na statek AAL Bangkok, z koreańskiego portu w Masan wypłynęły 19 kwietnia by 20 czerwca przybyć do portu w Gdyni. 24 czerwca zostały wyładowane (przy okazji pojawiła się informacja że wagon waży ok. 49 ton), a w godzinach wczesnoporannych 27 czerwca pierwszy wagon 140N dotarł do Warszawy.
Wagony zostały umieszczone w zajezdni R-4 Żoliborz, gdzie odbywały się pierwsze jazdy próbne i procedury homologacyjne. Przez kilkanaście dni jeden z pojazdów (#4201) był przygotowywany do pierwszej jazdy próbnej, która miała miejsce 16 lipca 2021. W pierwszym tygodniu sierpnia wagony 140N otrzymały świadectwo homologacji - co oznacza że rozpoczęły się procedury odbioru przez Tramwaje Warszawskie.

Podczas Dni Transportu Publicznego, 18 września 2021, po raz pierwszy zaprezentowano wagon typu 140N (o nr tab. 4202). Wykonał wówczas premierowy kurs z pasażerami, następnie był dostępny do zwiedzania.

14 grudnia 2021, o godzinie 11:00, wagon typu 140N (o nr tab. 4201) zadebiutował w ruchu liniowym na linii 17. Na pętli Młociny odbyła się oficjalna uroczystość wprowadzenia do ruchu z udziałem prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego. Następnie wagon przejechał na pętlę Służewiec, skąd o godz. 13:57 odjechał na brygadzie 5/17.

Kolejny wagon o nr tab. 4202 zadebiutował liniowo 20 grudnia, również na linii 17. Od lutego oba wagony przestały pojawiać się na kursach liniowych - powodem było intensywne szkolenie motorniczych i pracowników zaplecza (pierwsze dwa wagony posiadają bowiem dodatkowe stanowisko dla instruktora). 14 lutego zadebiutowały kolejne dwa wagony (nr tab. 4204 i 4205), tym razem na linii 2.

W dniu 16 marca 2022 pierwsze dwa wagony oficjalnie wpisano na stan zajezdni R-4 „Żoliborz”. Kolejne wagony trafiały do zajezdni R-3 Mokotów (w tym przeniesiony 4202) oraz R-4 Żoliborz.

Dane techniczne
Producent: Hyundai Rotem, Changwon, Korea Południowa
Premiera: 2021
Produkcja: od 2020
Szerokość toru: 1435 mm
Napięcie zasilania: 600 V DC
Układ osi: Bo'-2-2-Bo'
Liczba członów: 5
Liczba miejsc ogółem: 240
Miejsc siedzących: 31
Miejsc stojących: 209
Liczba drzwi: 2×5 odskokowo-uchylne
Układ drzwi: 0-2-2-2-2-2-0
Wysokość podłogi: 350 mm
Niskopodłogowość: 100 %
Typ silników: prądu przemiennego
Moc silników: 82 KM (60 kW)
Długość: 32 900 mm
Szerokość: 2480 mm
Wysokość: 3752 mm
Liczba i układ wózków: 2 napędowe + 2 toczne
Rozstaw osi w wózkach: 1800 mm
Średnica kół: 640 mm
Masa własna: ok. 49 000 kg
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Przyspieszenie rozruchu: ok. 1,2 m/s²

Nowością jest zastosowanie pudła bez skosów. Skrajne wózki wystają poza obrys pudła i służą jako stopień pod drzwiami kabiny motorniczego.

Jeszcze taka ciekawostka: Po podpisaniu umowy pomiędzy Tramwajami Warszawskimi a Hyundai Rotem z SIWZ usunięto zapis dotyczący skrajni tramwajowej [czyli dopuszczalnej szerokości pudła wagonu, wynoszącej w Polsce - oprócz Olsztyna i WKD - 2400 mm]. Wagony 140N dla Warszawy mają jednak szerokość 2480 mm za sprawą szerszych wózków, podczas jazdy próbnej haczyły o wysepki przystankowe, jazda próbna sparaliżowała ruch tramwajowy na 5 godzin (na bieżąco skuwano perony przystanków). Przed wprowadzeniem koreańskich tramwajów do ruchu podkuto (do światła 2480 mm) pozostałe perony przystankowe na sieci. Ponadto w ofercie przetargowej oferent (Hyundai Rotem) operował cenami netto zamiast brutto.


(C) Wikipedia.org
Tramwar.pl
UM.Warszawa.pl
Warszawa.Tvp.pl
Transport131.com.pl
Tramwajem Po Świecie at Facebook.com
TRAM Sylweriusz Kawczyński at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 25.04.2023, 9:34, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 23.04.2023, 6:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [Tramwaje] 2020-2023 Hyundai Rotem 140N/141N/142N
2021-2023 Hyundai Rotem 141N

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Tramwar.pl
Image Phototrans.pl
Image Transport-Publiczny.pl

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=8uqzUDPgaJs Wojtal8811 at Youtube.com
Cytuj:
Hyundai Rotem 141N (nazywany również Hultaj, a także Warsolino) jest to jednoprzestrzenny, jednokierunkowy, całkowicie niskopodłogowy, pięcioczłonowy tramwaj przegubowy, o długości 32,9 m, produkowany od 2021 roku przez fabrykę Hyundai Rotem w Changwon.

W związku z kolejnym budżetem UE na lata 2014-2020, zapewniającym dofinansowanie do inwestycji w transport zbiorowy w aglomeracjach, w 2015r. podjęto prace nad przetargiem na nowe tramwaje. Jednak pierwszy przetarg, ogłoszony w dniu 3 lutego 2017r. został unieważniony, w związku z przekroczeniem przewidywanej ceny zamówienia. Drugi przetarg został ogłoszony w dniu 14 września 2018r., a nadesłane nań oferty otwarto trzy miesiące później. 8 lutego 2019 przetarg został rozstrzygnięty na korzyść koreańskiej fabryki Hyundai Rotem Company, jednak ze względu na odwołanie Pesy umowa została podpisana, w obecności wiceprezydenta Warszawy Roberta Soszyńskiego i ambasador Korei Południowej Miry Sun, dopiero w dniu 12 czerwca 2019r. Zakłada ona dostawę dostawę trzech typów tramwajów - 140N ("długie" dwukierunkowe, 85 wagonów, wraz z opcją na dodatkowe 45), 141N ("długie" jednokierunkowe, 18 wagonów, wraz z opcją na dodatkowe 45) i 142N ("krótkie" jednokierunkowe, 20 wagonów).
W październiku 2019r. Tramwaje Warszawskie zapytały mieszkańców stolicy o preferencje dotyczące wyglądu ścian czołowych nowych tramwajów - zaprezentowane zostały trzy wersje (wszystkie odmienne od wizualizacji prezentowanych podczas podpisania umowy). Ankieta odbyła się w dniach 25-30 października, w listopadzie zaprezentowano jej wyniki. Wygrała wersja trzecia - według specjalistów od marketingu "posiadająca wiele krągłości, ale też śladem uśmiechu nawiązująca do dalekowschodnich motywów".
Pierwotnie zakładano, że pierwszy wagon typu 141N dotrze do Warszawy w sierpniu 2021, zaś pozostałe do końca listopada 2022, jednak ze względu na pandemię COVID-19, terminy te przesunięto na kolejno początek 2022 roku i kwiecień 2023.
Pierwotnie przewidywano, że pierwszy wagon typu 141N dotrze do Warszawy w sierpniu 2021r., natomiast pozostałe (po wprowadzeniu ewentualnych uwag odbiorcy) w okresie sierpień 2021 - listopad 2022. Pandemia SARS-CoV-2 (potocznie - "koronawirusa") spowodowała jednak opóźnienia w budowie nowych tramwajów.
Na początku lutego 2021r. TW poinformowało o uznaniu roszczeń producenta dotyczących opóźnień z przyczyn od niego niezależnych - i tym samym o nowych terminach dostaw. Według nowego harmonogramu - pierwsze wagony typu 141N miały trafić do Warszawy od początku 2022 roku do kwietnia 2023.
Pierwszy wagon 141N o numerze taborowym 4101 dotarł do Warszawy wcześniej niż zakładano - w dniu 5 listopada 2021r.
Wagon został umieszczony w zajezdni R-2 Praga, gdzie odbywały się procedury homologacyjne. W drugim tygodniu stycznia 2022r. wagon 141N otrzymał świadectwo homologacji typu i rozpoczęto procedury odbiorcze.

Konstrukcja

Nadwozie
Pudło wagonu jest konstrukcją otwartą wykonaną ze stali nierdzewnej i oparte jest na czterech wózkach (człon trzeci jest wiszący, pozostałe - każdy oparty na jednym wózku). Wózki skrajne są średniopodłogowe, w pełni obrotowe, napędowe, wózki środkowe - są niskopodłogowe, sztywne (nieobrotowe), toczne. Dzięki takiemu rozwiązaniu - wózek napędowy ma bardziej prostą konstrukcję, wagon łagodniej przechodzi przez łuki torowiska (co poprawia komfort pasażerów i motorniczego) a zużycie torowiska na łuku jest mniejsze (z uwagi na obrotowość wózków najbardziej obciążających torowisko - pierwszego "atakującego" oraz ostatniego - wychodzącego z łuku z największą prędkością). Z drugiej strony - sztywny wózek toczny pozwala na maksymalizowanie szerokości przejścia wewnątrz wagonu. Czoło wykonano z kształtek z tworzyw sztucznych, a na szkielecie czoła zabudowano zderzaki pochłaniające energię. Wszystkie szyby są wklejane, zastosowano panoramiczną szybę czołową.
Wagony są wyposażone w pięć zespołów drzwi odskokowo-uchylnych, wszystkie zespoły drzwi są dwuskrzydłowe. Dostęp do kabiny motorniczego jest możliwy za pomocą dodatkowych drzwi zewnętrznych.
W przedniej i tylnej szybie wagonu zamontowano świetlne tablice kierunkowe o kolorze białym.

Wnętrze
We wnętrzu zastosowano wyłożenia poliestrowe.
Przestrzeń pasażerska mieści 242 pasażerów, w tym 42 miejsca siedzące wyłożone miękką tkaniną z motywem warszawskim. Większość przestrzeni dostępnej dla pasażerów ma podłogę na wysokości 350 mm, nad tylnym wózkiem podłoga znajduje się wyżej (przy czym zmiana wysokości jest bezstopniowa, uzyskana za pomocą pochylni).
Na system informacji pasażerskiej składają się głośniki emitujące zapowiedzi następnych przystanków oraz duże wyświetlacze wewnętrzne prezentujące m.in. następne przystanki i możliwe przesiadki.
Wszystkie wagony 141N posiadają jedną kabinę motorniczego. W kabinie zainstalowano pulpit oraz klimatyzator.

Eksploatacja
W dniu 9 lipca 2022r. wagon 141N o nr tab. 4101 zadebiutował w ruchu liniowym na linii 24 na brygadzie 10/24. W listopadzie 2022 wagon został przeniesiony na zajezdnię R-4 Żoliborz, w grudniu 2022 rozpoczęły się jazdy szkoleniowe.
W dniu 29 grudnia 2022r. wagon został wpisany na stan.

Dane techniczne
Producent: Hyundai Rotem, Changwon, Korea Południowa
Premiera: 2022
Produkcja: od 2021
Szerokość toru: 1435 mm
Napięcie zasilania: 600 V DC
Układ osi: Bo'-2-2-Bo'
Moc silników: 82 KM (60 kW)
Typ silników: prądu przemiennego
Układ rozruchu: falownikowy (IGBT)
Liczba członów: 5
Liczba drzwi: 5
Układ drzwi: 0-2-2-2-2-2-0
Liczba miejsc ogółem: 242
Miejsc siedzących: 42
Miejsc stojących: 200
Długość: 32 900 mm
Szerokość: 2480 mm
Wysokość: 3752 mm
Liczba i układ wózków: 2 napędowe + 2 toczne
Rozstaw osi w wózkach: 1800 mm
Średnica kół: 640 mm
Wysokość podłogi: 350 mm
Masa: ok. 49 000 kg
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Przyspieszenie rozruchu: ok. 1.2 m/s²

Drugi typ warszawskiego tramwaju przekraczający skrajnię.
Dziwna pobłażliwość Zamawiającego (TW) - gdyby opóźnienie miał polski producent już posypałyby się gigantyczne kary …


(C) Tramwar.pl
Phototrans.pl
Transport-Publiczny.pl
Warszawa.fandom.com
Wojtal8811 at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 25.04.2023, 9:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [Tramwaje] 2020-2023 Hyundai Rotem 140N/141N/142N
2021-2023 Hyundai Rotem 142N

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Tramwar.pl
Cytuj:
Hyundai Rotem 142N (nazywany również Hultaj, a także Warsolino) jest to wagon jednoprzestrzenny, jednokierunkowy, trójczłonowy, całkowicie niskopodłogowy, o długości 23,42 m. Pudło oparte jest na trzech wózkach.
Wózki skrajne są średniopodłogowe, w pełni obrotowe, napędowe, wózek środkowy - niskopodłogowy, sztywny (nieobrotowy), toczny. Dzięki takiemu rozwiązaniu - wózek napędowy ma bardziej prostą konstrukcję, wagon łagodniej przechodzi przez łuki torowiska (co poprawia komfort pasażerów i motorniczego) a zużycie torowiska na łuku jest mniejsze (z uwagi na obrotowość wózków najbardziej obciążających torowisko - pierwszego "atakującego" oraz ostatniego - wychodzącego z łuku z największą prędkością). Z drugiej strony - sztywny wózek toczny pozwala na maksymalizowanie szerokości przejścia wewnątrz wagonu.

Wagon mieści 162 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Większość przestrzeni dostępnej dla pasażerów ma podłogę na wysokości 350 mm, nad tylnym wózkiem podłoga znajduje się wyżej (przy czym zmiana wysokości jest bezstopniowa, uzyskana za pomocą pochylni). W wagonie przewidziano 4 zespoły drzwi odskokowo-uchylnych, wszystkie zespoły drzwi są dwuskrzydłowe. Dostęp do kabiny motorniczego jest możliwy za pomocą dodatkowych drzwi zewnętrznych.

Wśród niektórych wykonawców komponentów można wyróżnić polskie firmy: Medcom (odpowiedzialny za aparaturę), ATM (rejestratory zdarzeń) i Damiro (fotele motorniczego).

W związku z kolejnym budżetem UE na lata 2014-2020, zapewniającym dofinansowanie do inwestycji w transport zbiorowy w aglomeracjach, w 2015 r. podjęto prace nad przetargiem na nowe tramwaje. Jednak pierwszy przetarg, ogłoszony w dniu 3 lutego 2017 r. został unieważniony. W drugim przetargu ogłoszonym w dniu 14 września 2018 r. i rozstrzygniętym 8 lutego 2019 r. wygrała oferta południowokoreańskiej firmy Hyundai Rotem Company.
Po wielu tygodniach perturbacji (oba odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, które złożyła Pesa, ostatecznie zostały oddalone) w dniu 12 czerwca 2019r. w obecności wiceprezydenta Warszawy Roberta Soszyńskiego i ambasador Korei Południowej Miry Sun, Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z Hyundai Rotem Company na dostawy 123 nowych tramwajów z opcją na zwiększenie zamówienia o kolejne 90 pojazdów. W ramach zamówienia przewidziano dostawę trzech typów tramwajów - 140N ("długie" dwukierunkowe, 85 wagonów), 141N ("długie" jednokierunkowe, 18 wagonów) i 142N ("krótkie" jednokierunkowe, 20 wagonów).

W październiku 2019 r. Tramwaje Warszawskie zapytały mieszkańców stolicy o preferencje dotyczące wyglądu ścian czołowych nowych tramwajów - zaprezentowane zostały trzy wersje (wszystkie odmienne od wizualizacji prezentowanych podczas podpisania umowy). Ankieta odbyła się w dniach 25-30 października, w listopadzie zaprezentowano jej wyniki. Wygrała wersja trzecia - według specjalistów od marketingu "posiadająca wiele krągłości, ale też śladem uśmiechu nawiązująca do dalekowschodnich motywów".

Pierwotnie przewidywano że pierwsze dwa wagony Hyundai (typu 140N) dotrą do Warszawy w kwietniu 2021 r., natomiast (po wprowadzeniu ewentualnych uwag odbiorcy) w okresie sierpień 2021 - listopad 2022 zostaną dostarczone pozostałe. Pandemia SARS-CoV-2 (potocznie - "koronawirusa") spowodowała jednak opóźnienia w budowie nowych tramwajów.
Na początku lutego 2021 r. TW poinformowało o uznaniu roszczeń producenta dotyczących opóźnień z przyczyn od niego niezależnych - i tym samym o nowych terminach dostaw. Według nowego harmonogramu - pierwsze wagony typu 142N trafią do Warszawy w 2022 r. Wskazano również dostawców niektórych podzespołów - aparatura zostanie dostarczona przez Medcom, rejestratory zdarzeń przez ATM, fotele motorniczego przez Damiro.

Pierwszy wagon 142N o numerze taborowym 4001 dotarł do Warszawy w dniu 13 maja 2021 r.
Wagon został umieszczony w zajezdni R-4 Żoliborz, gdzie będą odbywały się procedury homologacyjne. Pod koniec lipca 2022r. wagon 142N otrzymał świadectwo homologacji typu, co pozwala na rozpoczęcie procedur odbiorczych.

Dane techniczne
Producent: Hyundai Rotem, Changwon, Korea Południowa
Produkcja: od 2021
Napięcie zasilania: 600 V DC
Układ osi: Bo'-2-Bo'
Moc silników: 82 KM (60 kW)
Typ silników: prądu przemiennego
Układ rozruchu: falownikowy (IGBT)
Liczba członów: 3
Liczba drzwi: 4
Układ drzwi: 0-2-2-2-2-0
Liczba miejsc ogółem: 162
Miejsc siedzących: 34
Miejsc stojących: 128
Długość: 23 420 mm
Szerokość: 2480 mm
Wysokość: 3752 mm
Liczba i układ wózków: 2 napędowe + 1 toczny
Rozstaw osi w wózkach: 1800 mm
Średnica kół: 640 mm
Wysokość podłogi: 350 mm
Niskopodłogowość: 100 %
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Przyspieszenie rozruchu: ok. 1.2 m/s²


(C) Tramwar.pl
Mkm.Szczecin.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 25.04.2023, 17:23
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018