Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:16




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Mercedes Connecto G (17,5m) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Mercedes Connecto G (17,5m)
Mercedes Connecto G jest przegubowÄ… wersjÄ… modelu 628 LF, ktĂłry wywodzi siÄ™ jeszcze
z poprzedniej generacji MB Citaro. produkowany jest w fabryce Evobusa w Turcji.

Image

Image

Lubelskie MPK jest jedynym przedsiębiorstwem w Polsce ,które posiada na stanie 10 pojazdów tego typu. Po zezłomowaniu 40 z 50 Ikarusów i sprzedaży 18m Urbino CNG("biała gąsienica"), jedynymi większymi autobusami w taborze pozostały Neoplany N4020 i 3 Jelcze M181. 12 marca 2009 ogłoszono przetarg na dostawę autobusów. Wygrała go spółka EvoBus, minimalnie deklasując Solarisa. Autobusy pojawiły się w październiku.

Autobusy pomalowane w miejskie barwy wyglądają dosyć świeżo. W środku razi wykonanie elementów błotnika i "gumy". Przyczepa została wyposażona w drzwi otwierane przez pasażerów, które niestety nie zawsze otwierają się. Nadwozie jest estetyczne i nie budzi zastrzeżeń. Na pochwałę zasługują wyraźnie wyświetlacze w kolorze pomarańczowym. Silnik pracuje cicho i dynamicznie, mankament stanowi duża wieża. Siedzenia wykonane są z miękkiej gąbki. Z tyłu, co zaskakuje znajduje się jedynie 2 miejsca siedzące! Zastrzeżenia może też budzić niewielka ilość miejsca do stania zarówno z przodu jak i z tyłu autobusu. Kabina kierowcy jest całkowicie oddzielona od przestrzeni pasażerskiej. Większość pojazdów posiada monitoring i instalację przeciwpożarową. Brak klimatyzacji( szefostwo twierdzi że jest nie potrzebna). Co ciekawe dwie 628 odkupione od Rumunii były klimatyzowane(konserwatyzm ?). Autobus nie jest ideałem i na pewno daleko mu do SU18 który kursował po Lublinie. Wprowadza jednak nowy model komfortu i ożywia miasto.

Cytuj:
Nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej. Szkielet wykonano z profili zamkniętych, zaś poszycia i szyby zamocowano poprzez klejenie. Silnik umieszczono w wieżowej zabudowie w lewym tylnym narożniku. Jest to 299-konna jednostka OM 457 LA, spełniająca normę czystości spalin Euro V z wykorzystaniem AdBlue. Osiąga ona maksymalny moment 1250 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią ZF, z której napęd jest przenoszony poprzez wał napędowy na portalowy most napędowy również firmy ZF. Autobus posiada 300-litrowy zbiornik paliwa, który umieszczono w zabudowie na środkowych nadkolach. Na wysposażeniu znalazł się też oczywiście 46-litrowy zbiornik na płyn AdBlue.

Informację pasażerską zapewniają elektroniczne tablice firmy Pixel. Uzupełnia je tradycyjna tablica boczna z przebiegiem trasy wypisanym przystankami w igiełkę. Wentylację mają zapewniać mało wydajne uchylne partie okien bocznych i wywietrzniki dachowe. Kabinę kierowcy wydzielono nieestetyczną zabudową z rurek, plastikowych paneli i przyciemnianych szyb. W kabinie kierowcy umieszczono standardowy kokpit firmy VDO.

lubus.vot.pl



Image Image Image Image Image ImageImageImage

zdjęcia pochodzą z lubus.vot.pl i infobus .pl


Czw, 24.06.2010, 10:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 101
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Konstal 105Na
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Le Cobusier napisał(a):
Lubelskie MPK jest jedynym przedsiębiorstwem w Polsce ,które posiada na stanie 10 pojazdów tego typu. Po zezłomowaniu 40 z 50 Ikarusów i sprzedaży 18m Urbino CNG("biała gąsienica"), jedynymi większymi autobusami w taborze pozostały Neoplany N4020 i 3 Jelcze M181. 12 marca 2009 ogłoszono przetarg na dostawę autobusów. Wygrała go spółka EvoBus, minimalnie deklasując Solarisa. Autobusy pojawiły się w październiku.

Jak można coś minimalnie zdeklasować? To tak jakby coś było troszkę ogromniejsze...

Le Cobusier napisał(a):
Autobusy pomalowane w miejskie barwy wyglądają dosyć świeżo.

Nie zgadzam się, wyglądają źle. Ale jeszcze gorzej, wręcz fatalnie, wyglądają starsze lubelskie autobusy (np. Jelcz M121M, a jeszcze gorzej trolejbus Jelcz PR-110) pomalowane w te barwy. Są to niby barwy zgodne z flagą Lublina (myślę że jakieś 2, może 3 procent Lublinian zna te barwy, a jeszcze mniej z nich jest do tych barw w jakikolwiek sposób przywiązana), a wyparły one BARDZO ładne poprzednie malowanie, jakie możemy oglądać na Solarisach 12 - czerwone z żółtym dachem. Kolor czerwony od dawna był związany z lubelskim MPK, to dali te obrzydliwe barwy, bo...takie wygrały w plebiscycie "Gazety Wyborczej". No cóż, nie będę się tu rozwodził o tym co myślę na temat tej gazety i jej czytelników, a tym bardziej jej prezesa, bo to osobna kwestia. Ale powód zmiany barw z bardzo dobrych na bardzo złe jest kuriozalny.

Le Cobusier napisał(a):
Przyczepa została wyposażona w drzwi otwierane przez pasażerów, które niestety nie zawsze otwierają się.

Nieprawda. Otwierają się zawsze, jeśli ktoś naciśnie (a konkretniej:dotknie) albo przycisk otwierający je z zewnątrz, albo od wewnątrz. Natomiast ta nieścisłość to pewnie chodziło Ci (a raczej autorowi tekstu na przegubowiec.com bo domyślam się że go skopiowałeś) o to, że w niektórych modelach obie pary drzwi w zaprzegubiu otwierają się same razem z przednimi, niezależnie od tego czy ktoś nadusi przycisk, czy nie. Jest to spowodowane ingerencją speców z mojego MPK w elektronike tych autobusów, co jest wynikiem skarg pasażerów na wymyslony przez Mercedesa system otwierania 2 ostatnich drzwi autobusu. Co ciekawe, zmienili oni ten system tylko w kilku (nie wiem dokładnie w ilu) egzemplarzach, w pozostałych nadal drzwi w zaprzegubiu otwierają pasażerowie. Przyznam, że to rozwiązanie jest kompletnie nieudane, w Solarisie 18 wszystkie 4 pary drzwi otwierał i zamykał kierowca i było git, a w tym Conecto jakos 2 pierwsze pary otwierać może kierowca, 2 kolejnych już nie.

Le Cobusier napisał(a):
Na pochwałę zasługują wyraźnie wyświetlacze w kolorze pomarańczowym. Silnik pracuje cicho i dynamicznie, mankament stanowi duża wieża. Siedzenia wykonane są z miękkiej gąbki. Z tyłu, co zaskakuje znajduje się jedynie 2 miejsca siedzące! Zastrzeżenia może też budzić niewielka ilość miejsca do stania zarówno z przodu jak i z tyłu autobusu. Kabina kierowcy jest całkowicie oddzielona od przestrzeni pasażerskiej. Brak klimatyzacji( szefostwo twierdzi że jest nie potrzebna). Co ciekawe dwie 628 odkupione od Rumunii były klimatyzowane(konserwatyzm ?). Autobus nie jest ideałem i na pewno daleko mu do SU18 który kursował po Lublinie. Wprowadza jednak nowy model komfortu i ożywia miasto.

Co do wyświetlaczy zgadza się - widać je wyraźnie z kilku kilometrów. Silnik pracuje nie tyle cicho (w Solarisie 12 pracuje znacznie ciszej), co bardzo przyjemnie - od początku jak przyszły wersje krótkie Conecto, dźwięk silnika pozytywnie mnie zaskakiwał, trudno powiedzieć o autobusowym dieslu że brzmi rasowo, ale dźwięk potęguje uczucie mocnego silnika wywołane dobrymi przyspieszeniami - przy pustym autobusie te 300 KM i aż 1250 Nm nadają naprawdę niezłej dynamiki przegubowcowi.

Co do tylnych 2 miejsc siedzących - są one bardzo szerokie, nazywam je siedzeniami "dla grubej baby". Pomysł, żeby je wprowadzić był bardzo dobry (jak ktoś kiedyś siedział od okna i przysiadła go baba rozmiaru od 1,5 do nawet 2 szerokości normalnego człowieka, to wie o czym mówię). Problem z tym, że szerokość pomiędzy wieżą a rurką, między którymi trzeba się przecisnąć żeby na te wielkie miejsca się dostać, jest jak pół tego wielkiego siedzenia! Jest to kolejne kuriozum w tym autobusie.

Nie zgodzę się z tym, że nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów stojących - przy kżdych drzwiach miejsca jest mnóstwo, ale problemem jest największe kuriozum, wręcz idiotyzm tego autobusu - ogromne (mieści się na nich luzem 7-8 pasażerów stojących, na chama i z 12) koperty wymalowane na podłodze przed 2 ostatnimi parami drzwi (w zaprzegubiu), na których nie można stawać, bo nie zamkną się drzwi. Jakiś IDIOTA (by nie powiedzieć znacznie ostrzej) z Mercedesa, dla której to marki bezpieczeństwo stało się takim priorytetem, że wprowadzają nieżyciowe rozwiązania, wymyślił jebnąć nad drzwiami fotokomórkę, która uniemożliwia zamknięcie drzwi jak ktoś stoi na tej kopercie. Drzwi fizycznie nie mają prawa sięgnąć tak daleko do wnętrza jak ta koperta jest namalowana! Nawet megagruba baba o wielkości 3 ludzi nie zdołałaby zostać potrącona przez otwierające/zamykające się drzwi stojąc tak daleko od nich!

Co do klimatyzacji - te 2 "rumuńskie" Conecto (krótkie, nieprzegubowe i one nie przyszły jak to napisałeś z Rumunii, tylko miały być sprzedane do Bukaresztu, ale tamci nie zapłacili na czas, więc zostały szybko odkupione za cenę pomniejszoną o zaliczkę przez Czesława Rydeckiego, szefa MPK Lublin, po bardzo dobrej cenie - co z resztą było jedyną jego mądrą decyzją) różnią się od 20 pozostałych robionych pod zamówienie MPK Lublin tylko...kolorem siedzeń (niebieskie zamiast zielonych - ładniejsze). A klimatyzowana jest w nich tylko kabina kierowcy, a nie cały autobus. Pełna klimatyzacja jest oczywiście przez Mercedesa oferowana, ale spece z lubelskiego MPK, jak słusznie napisałeś, twierdzą że jest niepotrzebna. No cóż, nie stać ich na klimę w ich starej siedzibie-ruinie przy ulicy Grygowej, więc pozazdrościli jej także pasażerom. By stracić wątpliwości co do tego, czy klima jest potrzebna, starczy trochę pojeździć w cieplejsze dni (szczęśliwy ze mnie człowiek że przez wakacje w ogóle nie jeździłem tym autobusem, bo bym się w nim roztopił).

Le Cobusier napisał(a):
Wentylację mają zapewniać mało wydajne uchylne partie okien bocznych i wywietrzniki dachowe. Kabinę kierowcy wydzielono nieestetyczną zabudową z rurek, plastikowych paneli i przyciemnianych szyb. W kabinie kierowcy umieszczono standardowy kokpit firmy VDO.

lubus.vot.pl

Dobrze że jest o tym wspomniane - wyżej komentowany przeze mnie brak klimatyzacji szczególnie dobija w tym autobusie, który ma KOSZMARNĄ wentylację. Jeśli trafimy na zestaw gorący dzień + duży tłok w autobusie, nie musimy mieć problemów z klaustrofobią czy niewydolnościami oddechowymi, by najzwyczajniej zemdleć z braku powietrza i przegrzania. Panuje okropna duchota - przez całą jesień, zimę i pół wiosny wnętrze śmierdzi wiecznie mokrymi siedzeniami i podłogą, bo nie ma przewiewu i jest wilgotno. Wiadomo, w zimie zamyka się wywietrzniki dachowe żeby było cieplej (tutaj wspomnę o bardzo dobrym ogrzewaniu - w zimie pod względem temperatury podróżuje się na prawdę bardzo przyjemnie, szkoda że wspomniany smród mokrego psa dochodzący z wiecznie mokrych siedzeń tą przyjemność psuje) i jest duszno.

Co do wydzielenia kabiny kierowcy, wcale nie jest nieestetyczna. Proponuję porównać ją z wydzieleniem kabiny w Jelczu PR-110. Co prawda epoka inna, ale jedno i drugie w Lublinie jeździ, więc porównanie jest na miejscu.



Podsumowując, autobus niezły - moim zdaniem przestronny, szybki, o przyjemnym dźwięku silnika i wydajnym ogrzewaniu, przyzwoicie wygodnych siedzeniach. Ale w porównaniu ze wspomnianym przec Ciebie na samym początku cytowanego artykułu Neoplanem N4020, starszym konstrukcyjnie o ponad 15 lat(!), jest kiepski. Neoplan ma znacznie wygodniejsze siedzenia (dorównać im mogą tylko te z równie udanych, starszych Mercedesów O405N), przewiewną kabinę (wygodne uchylane szybki od połowy autobusu wstecz na całej długości plus wydajne szyberdachy), zapewnia dobrą przestronność dla wielu pasażerów, mimo że nie jest przegubowy, jest znacznie ładnieszy mimo upływu lat (tutaj duża zasługa dobrego starego malowania, które niestety zaczęli zmieniać na fatalne nowe, które pasują do Neoplana jak kolor różowy do Mercedesa S-klasy), wielka szkoda że nie kupuje się już Neoplanów.

Solarisa 18 CNG (notabene ten jedyny lubelski był pierwszym w Polsce Solarisem Urbino III 18) sprzedali do Radomia, bo w lubelskim MPK rozmyślili się z kupowania pojazdów napędzanych CNG, bo ponoć znów bardziej opłacalne stało się napędzanie dieslem. Niestety nowy przetarg wygrały niskobudżetowe Mercedesy Conecto (jak słusznie wspomniałeś, oparte na poprzedniej generacji topowego Citaro), będące co tu dużo mówić, gorsze od Solarisa 18. Jedyną wadą Solarisa są siedzenia twarde niczym deski - niby można po chwili do tego przywyknąć, ale pierwsze sekundy siedzenia są ciężkie dla tyłu.

_________________
RWD über alles


Pią, 20.08.2010, 13:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Dzięki za odpowiedź :D

Cytuj:
Proponuję porównać ją z wydzieleniem kabiny w Jelczu PR-110


PR-110 wycofali w 2003r. Zostały tylko PR110E ale to trolejbusy i rzadko nimi jeżdżę, przyjże się budowie kabiny

Cytuj:
wielka szkoda ĹĽe nie kupuje siÄ™ juĹĽ NeoplanĂłw.


...z tym jest problem bo niemiecką fabrykę zajął MAN i neoplany dostępne są jedynie w Niemczech i Austrii. Wnuki modelu n4019 to
Solaris U12 i MAZ 203

Twoja recenzja autobusu jest wyczerpujaca i dokladna


Pią, 20.08.2010, 13:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 101
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Konstal 105Na
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Szczerze mówiąc to pisał bym jeszcze dłuższe zdania i wiele innych kwestii poruszył ale się przestraszyłem objętością posta który pisałem i już skończyłem myśląc że i tak nikt takiego bloku tekstu nie przeczyta :P

Z lubelskich autobusów to Neoplany N4020 i Mercedesy O405N. To są perełki, komfort foteli i dźwięk silnika to jest to. W nowszych mamy twarde siedzenia i klekoczący warkot diesla. W Cocecto jeszcze ujdzie, ale Solaris brzmi tak bezpłciowo..

_________________
RWD über alles


Sob, 25.09.2010, 22:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Warszawa przymierza się do zakupu 105 nowych autobusów, 60 z nich może byc Mercedesa
Cytuj:
Nowa marka stołecznych autobusów: sprowadzamy Mercedesy
Krzysztof Śmietana
21.04.2012 aktualizacja: 2012-04-20 18:30

Po raz pierwszy po wojnie w barwach Miejskich Zakładów Autobusowych zaczną jeździć mercedesy. Jesienią mają wyprzeć ze stolicy ostatnie ikarusy.

Pod koniec maja MZA zamierza podpisać umowę na dostawę 105 autobusów. Większość z nich (60) to będą przegubowe mercedesy conecto. Sprzedająca je w Polsce firma Evo-Bus już od dawna startowała w warszawskich przetargach, ale dopiero teraz udało jej się wygrać.

Według rzecznika MZA Adama Stawickiego mają to być pierwsze mercedesy kursujące po Warszawie na stałe po II wojnie światowej. Kilka egzemplarzy jeździło wcześniej tylko w latach 30. Ostatnio mercedesy pojawiały się w stolicy tylko na testach. Od kilku lat na peryferyjnych liniach jeżdżą wprawdzie niewielkie autobusy ze znakiem Mercedesa, ale tak naprawdę są to autosany solina z silnikiem tego renomowanego producenta.

Jeśli przetarg, który rozstrzygnięto właśnie w MZA, nie utknie w protestach, pierwsze przegubowe mercedesy powinny wyjechać na stołeczne ulice wczesną jesienią. Rozczarują się jednak ci, którzy liczą na ogromną poprawę w komforcie podróży. W tym przypadku nie ma co porównywać marek tak jak samochodów osobowych, np. mercedesa do fiata. Wyposażenie warszawskich mercedesów conecto będzie dość podobne do kupowanych ostatnio solarisów czy MAN-ów, które są coraz bardziej naszpikowane elektroniką. - Mercedesy będą miały m.in. "śródziemnomorską" klimatyzację oraz monitory wewnętrzne i zewnętrzne - zapowiada Adam Stawicki. Niskopodłogowce będą produkowane w Turcji.

W tym samym przetargu MZA wybrało też dostawców mniejszych autobusów. 20 dziesięciometrowych niskopodłogowców dostarczy Solaris, a 25 średnich (12-metrowych) - konsorcjum Lider Trading i Blue Line, które sprzedaje solbusy. Autobusy tej marki jeżdżą po Warszawie od zeszłego roku. Pasażerowie trochę na nie narzekali, bo drzwi otwierają się w nich z pewnym opóźnieniem. Udało się to jednak poprawić przynajmniej w części pojazdów.

Urzędnicy szacują, że pod koniec roku, po zakończeniu najnowszych dostaw, będzie można wycofać z ulicy wysłużone ikarusy. Jeszcze w zeszłym roku władze miasta zakładały, że stanie się to przed Euro 2012. Po Warszawie wciąż jeździ prawie 130 ikarusów w wieku od 15 do niemal 20 lat. Ostatnio wiele z nich jest wykorzystywanych na liniach zastępujących rozkopane trasy tramwajowe. Powoli nowe autobusy zastępują też kilkunastoletnie jelcze i neoplany, które w wielu przypadkach nie nadają się już do remontu.


(C) Gazeta Wyborcza Warszawa

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 01.05.2012, 15:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
przedwczoraj (tj. w niedzielę) "przetestowałem" (jako pasażer) lubelskie Connecto G na linii Contibusa C2, kursem o godz. 16:33 z Pl. Wilsona, wóz #2333. Mam tzw. mieszane uczucia ...

Zalety:
- niska podłoga,
- przyjemny dla oka ogólny design,
- estetyczne rozplanowanie wnętrza.

Wady:
- brak klimatyzacji (!),
- małe uchylne okna (!),
- skłonności do tzw. galopowania sekcji A (!),
- mocne wstrząsy na nierównościach (wynikające ze sztywnego zawieszenia).

Moja ogólna ocena wypadła in minus, miałem wrażenie komfortu na poziomie Ikarusów serii 400.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 03.07.2012, 12:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
kulikowski napisał(a):
Wady:
- brak klimatyzacji (!),
- małe uchylne okna (!),
- skłonności do tzw. galopowania sekcji A (!),
- mocne wstrząsy na nierównościach (wynikające ze sztywnego zawieszenia).

Brak klimy to faktycznie nie porozumienie w nowoczesnym autobusie miejskim :/
Okna małe to klasyka, zazwyczaj takie dają :wink:
A co jest "galopowanie sekcji A" :?:
Zawieszenie twarde ale czy droga była dobra :?:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Wto, 03.07.2012, 13:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3769
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
[Nie to co o u nas] Znaczy się w większości polskich miast i tak praktycznie w ogóle nie jest włączona klima w autobusach, więc whatever :wink: [/Nie to co u nas]

_________________
Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia.
Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.


Wto, 03.07.2012, 13:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Alfisti4ever napisał(a):
A co jest "galopowanie sekcji A" :?:

pochylanie i unoszenie się na przemian przodu i tyłu przedniej części autobusu przegubowego (drgania skrętne wokół osi poprzecznej przed przegubem). Gwoli ścisłości trzeba dodać, że przyczepa (człon B) galopowała w fazie przeciwnej do przedniej części autobusu (uginając się w przegubie). Pierwszy raz w życiu widziałem takie zjawisko w autobusie przegubowym, przedtem obserwowałem tylko w starych Autosanach H-9.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 03.07.2012, 16:30
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Alfisti4ever napisał(a):
Brak klimy to faktycznie nie porozumienie w nowoczesnym autobusie miejskim :/


Zależy od miasta, w Radomiu sporo autobusów ma klimę, ale jej nie uświadczysz i tak...

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 05.07.2012, 18:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Ice napisał(a):
Alfisti4ever napisał(a):
Brak klimy to faktycznie nie porozumienie w nowoczesnym autobusie miejskim :/


Zależy od miasta, w Radomiu sporo autobusów ma klimę, ale jej nie uświadczysz i tak...


W Bydgoszczy nie ma chyba autobusu w którym ... byłaby klimatyzacja :roll: A jeśli już jest w kilku autobusach to nie jest uruchamiana. Jedynie kierowcy mają osobną klimę. Najgorsze jest jednak to, że gdy Ty otworzysz sobie okno żeby chociaż trochę wiało to zaraz jakaś starsza osoba zamknie bo jej wieje :/ Kurwicy można dostać ...

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Czw, 05.07.2012, 21:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
na szczęście warszawskie Connecta będą miały klimatyzację :wink:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 06.07.2012, 0:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 171
Miejscowość: DW
Samochód: Megane Grandtour dci
Post Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Strasznie smutny taki z przodu.


Pią, 20.07.2012, 14:06
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018