Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
TRAMWAJE: Siemens Combino https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=16004 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | KHOT [ Pią, 20.10.2006, 11:28 ] |
Temat postu: | TRAMWAJE: Siemens Combino |
Siemens Combino CaĹ‚kowicie niskopodĹ‚ogowy tramwaj firmy Siemens AG. Prototyp tramwaju powstaĹ‚ w 1996 roku w zakĹ‚adach w Krefeld-Uerdingen, gdzie montuje siÄ™ teĹĽ finalnÄ… wersjÄ™ produktu. Tramwaj ma budowÄ™ moduĹ‚owÄ…, dziÄ™ki czemu moĹĽliwe jest dostosowanie jego dĹ‚ugoĹ›ci do potrzeb klienta. W Poznaniu stosuje siÄ™ wersjÄ™ piÄ™cioczĹ‚onowÄ…, na trzech wĂłzkach, skĹ‚ad ma dĹ‚ugość okoĹ‚o 19 metrĂłw, ale stosuje siÄ™ rĂłwnieĹĽ dĹ‚uĹĽsze skĹ‚ady, do 42 metrĂłw dĹ‚ugoĹ›ci jak na przykĹ‚ad w Bassel. WiÄ™kszość sprzedawanych tramwajĂłw ma zasilanie trakcyjne, ale istnieje takĹĽe moĹĽliwość zamĂłwienia skĹ‚adu z silnikiem diesla. WielkÄ… zaletÄ… tramwaju sÄ… niezaleĹĽne koĹ‚a, nie poĹ‚Ä…czone osiami, dziÄ™ki czemu moĹĽna byĹ‚o maksymalnie obniĹĽyć podĹ‚ogÄ™ – praktycznie do poziomu typowego krawężnika. W Poznaniu Combino pojawiĹ‚y siÄ™ na poczÄ…tku 2004 roku i jak wykazaĹ‚o doĹ›wiadczenie, to sÄ… zdecydowanie najlepsze wagony z PoznaĹ„skiego taboru – mimo poczÄ…tkowych problemĂłw tramwaje sprawujÄ… siÄ™ bez zarzutu, kursujÄ… gĹ‚Ăłwnie na trasie PST (PoznaĹ„ski Szybki Tramwaj) – poznaĹ„ska „Pestka”. Kilka sĹ‚Ăłw pasaĹĽera: trochÄ™ juĹĽ tymi wagonami pojeĹşdziĹ‚em i zdecydowanie sÄ… najbardziej user-friendly z caĹ‚ego poznaĹ„skiego taboru. Bardzo cicha, przyjemna jazda, bardzo dobre tĹ‚umienie nierĂłwnoĹ›ci szlaku – praktycznie nie wyczuwa siÄ™ wężykowania. 100% niskiej podĹ‚ogi sprawia, ĹĽe wchodzi siÄ™ do tramwaju jak do windy. WewnÄ…trz tramwaj jest bardzo dobrze urzÄ…dzony, moĹĽe siedzenia sÄ… trochÄ™ zbyt twarde, ale nie przesadzajmy – jest zdecydowanie lepiej i przestronniej niĹĽ w Tatrach. ZdjÄ™cia pochodzÄ… ze strony: http://www.poz-tram.prv.pl Ĺ»rĂłdĹ‚o: Wiki, PoznaĹ„skie Tramwaje |
Autor: | ZwierZ [ Pią, 20.10.2006, 18:43 ] |
Temat postu: | |
oooo coś znajomego Zapomniałeś dodać, że wnętrze trochę ciasnawe i nieraz ciężko się przemieszczać, do tego tylko jedne drzwi w ostatnim członie też nie ułatwiają wymiany pasażerów. Ja po jeździe nimi mam wrażenie średnio-pozytywne bo dużo więcej oczekiwałem, Według mnie Tatra (oktorej wspomniałeś) wewnątrz jest lepiej rozplanowana - tam gdzie trzeba się przemieszczać jest dużo miejsca, a tam gdzie posiedzieć to dużo siedzeń |
Autor: | KHOT [ Pią, 20.10.2006, 19:25 ] |
Temat postu: | |
ZwierZ napisał(a): ZapomniaĹ‚eĹ› dodać, ĹĽe wnÄ™trze trochÄ™ ciasnawe i nieraz ciężko siÄ™ przemieszczać, do tego tylko jedne drzwi w ostatnim czĹ‚onie teĹĽ nie uĹ‚atwiajÄ… wymiany pasaĹĽerĂłw. Ja po jeĹşdzie nimi mam wraĹĽenie Ĺ›rednio-pozytywne bo duĹĽo wiÄ™cej oczekiwaĹ‚em, WedĹ‚ug mnie Tatra (oktorej wspomniaĹ‚eĹ›) wewnÄ…trz jest lepiej rozplanowana - tam gdzie trzeba siÄ™ przemieszczać jest duĹĽo miejsca, a tam gdzie posiedzieć to duĹĽo siedzeĹ„ ...no wĹ‚aĹ›nie Tatra niezbyt mi pasuje, zdecydowanie wolÄ™ Siemensa. Najbardziej nienawidzÄ™ w Tatrze schodkĂłw na ktĂłrych wiara siÄ™ zabija jak jest tĹ‚ok - pod tym wzglÄ™dem siemens jest zdecydowanie lepszy. Miejsca jest sporo, bez przesady z tÄ… ciasnotÄ…. DrugÄ…, poza schodkami rzeczÄ… ktĂłra mnie wkurza, to to, ĹĽe Tatra trzeszczy podczas jazdy jakby siÄ™ miaĹ‚a zaraz rozpaść. |
Autor: | Mefisto [ Pią, 20.10.2006, 19:41 ] |
Temat postu: | |
Podoba mi sie wyglada pozadnie tylko te okragle swiatla nie pasuja mi do ogolnej linii tramwaju |
Autor: | pardon [ Pią, 20.10.2006, 20:03 ] |
Temat postu: | |
zawsze interesowało mnie jaką moc mają silniki tramwajów oraz ile połykają elektronów.... znaczy sie jaki pobór mocy czy koszt w porównaniu z autobusem jest mniejszy/ większy czy podobny ? |
Autor: | KHOT [ Pią, 20.10.2006, 22:36 ] |
Temat postu: | |
...niestety siemens nie udostępnia takich danych na swoich stronach. Właściwie to nie udostępnia żadnych danych - jest tylko mała reklamówka z marketingowym bełkotem, zero konkretów. |
Autor: | RR ltd Co. [ Nie, 22.10.2006, 21:35 ] |
Temat postu: | |
ĹšlicznoĹ›ci... PoproszÄ™ takie na linii Pabianice - ĹĂłdĹş - Zgierz (C) villamostipusok.freeweb.hu/ |
Autor: | kulikowski [ Nie, 08.10.2017, 21:34 ] |
Temat postu: | Re: TRAMWAJE: Siemens Combino |
przydałby się taki na 31 ... aczkolwiek ma jedną słabą stronę: nieskrętne (sztywne) wózki (sic!) 2004-2007 Siemens Combino Supra NF12B najdłuższy wagon tramwajowy świata Budapeszt: Phototrans.eu Delpestibusz.hu Flickr.com Wikipedia Villamosok.hu Film: https://www.youtube.com/watch?v=JIgOahf3AfE Liczba członów: 6 Długość całkowita: 54 m Szerokość: 2,4 m Liczba miejsc: 352 Miejsc siedzących: 64 (C) Phototrans.eu Delpestibusz.hu Flickr.com Wikipedia Villamosok.hu |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |