Śro, 02.12.2015, 11:29
W połowie 2016 r. pojawią się trzy bliźniacze dostawczaki: Spacetourer, Traveller i ProAce.
Są to lekkie samochody dostawcze produkowane przez Peugeota, Citroena i Toyotę według wspólnego projektu.
Modele, jakie pojawią się w połowie 2016 r. to już druga generacja wspólnego dostawczaka – pierwsza powstaje od 2013 roku w fabryce we Francji.
Pierwsza odsłona nowych modeli nastąpi w marcu 2016 roku na salonie w Genewie.
Trzy bliźniacze dostawczaki mają te same silniki, wyposażenie oraz możliwości przewozowe. Różnią się jedynie stylistyką.
Nie mamy jeszcze dokładnych danych technicznych nowych modeli – można się spodziewać, że będą one zbliżone do obecnie oferowanych modeli.
Np. Toyota ProAce oferowana jest w 4 wersjach modelowych, z przestrzenią ładunkową o pojemności od 5 do 7 metrów sześciennych.
Do wyboru są 3 silniki diesla: 1,6/90 KM, 2,0/128 KM oraz 2,0/163 KM.
Ceny Toyoty ProAce zaczynają się od 81 900 zł netto (100 700 zł brutto) – wersja 1,6/90 KM.
Pią, 11.12.2015, 22:27
Czw, 17.12.2015, 9:24
Czw, 17.12.2015, 18:55
Sob, 06.02.2016, 10:04
Koncern PSA przekazał nieco więcej informacji dotyczących następców Peugeota Experta, Citroena Jumpy oraz Toyoty ProAce. Pojawiły się przede wszystkim pierwsze fotografie wnętrza, prezentujące osobowe wersje nowych samochodów dostawczych, mających mieć swoją premierę już na marcowych targach w Genewie. Jeśli natomiast chodzi o dane techniczne to ujawniono między innymi, że nowe Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller oraz Toyota ProAce będą wykorzystywały podwozia rodem z samochodu osobowego. Mowa tutaj o płycie podłogowej stosowanej w Citroenie C4 Picasso oraz Grand C4 Picasso, mogącej nosić na sobie nadwozia o trzech wariantach długości. Zamawiając na przykład Spacetourera XS otrzymamy pojazd długi na 4,6 metra, w wersji M będzie to 4,95 metra, zaś w wersji XL podaje się 5 metrów i 30 centymetrów. A silniki? Francuzi przygotowali jednostki BlueHDI o mocy od 94 do 177 KM.
Sob, 06.02.2016, 23:08
Nie, 07.02.2016, 10:10
Wto, 08.03.2016, 9:25
Śro, 20.04.2016, 14:53
Pią, 14.10.2016, 9:57
Toyota ProAce VAN jest dostępna z pięcioma silnikami, w tym 1,6- i 2-litrowymi jednostkami Diesla. Silnik 1,6 o mocy 95 KM (70 kW) współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Według producenta zużycie paliwa to w tym przypadku 5,5-5,6 l/100 km.
Mocniejszy silnik 1,6 o mocy 115 KM (85 kW) i momencie obrotowym 300 Nm współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną spala 5,1-5,2 l/100 km.
Do dłuższych wersji nadwozia rekomendowane są dwa turbodiesle 2,0-litrowe o mocy 122 KM (90 kW) i 150 KM (110 kW), charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym odpowiednio 340 Nm i 370 Nm. Obie jednostki współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów i zużywają 5,3-5,5 l/100 km. Wariant 2-litrowej jednostki o mocy 177 KM (130 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną i jest najmocniejszym silnikiem w ofercie ProAce VAN. Zużycie paliwa tej jednostki wynosi 5,7–5,9 l/100 km.
W osobowej wersji PROACE VERSO do wyboru są cztery silniki Diesla (brak jednostki 122-konnej) Mogą współpracować z przekładniami ręcznymi, lub automatycznymi. Wszystkie silniki spełniają wymagania normy Euro 6. Wyposażono je w katalizatory, obniżające emisję tlenków azotu. Zbiornik AdBlue o pojemności 22,4 l zapewnia optymalne funkcjonowanie systemu przez ok. 15 tys. km.
Pią, 14.10.2016, 20:29
Pon, 17.10.2016, 8:06