Nie, 26.06.2005, 9:54
Nie, 26.06.2005, 10:24
Nie, 26.06.2005, 10:28
Nie, 26.06.2005, 10:37
Wto, 28.06.2005, 15:44
Śro, 29.06.2005, 14:28
Pią, 02.09.2005, 21:46
Sob, 03.09.2005, 9:57
Wilu napisał(a):Jedno jest pewne, kantĂłw to to ma pod dostatkiem
Sob, 03.09.2005, 13:24
Pon, 05.09.2005, 14:04
Pon, 05.09.2005, 16:01
Pon, 12.09.2005, 22:18
Pon, 15.11.2010, 11:48
(C) Military-today.com, MON.gov.plSamochód dużej ładowności powiększonej mobilności JELCZ-662 jest produkowany od 2002 r. Samochody te mają zastąpić użytkowane w wojskach lądowych pojazdy KRAZ-255B, które nie spełniają obecnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Konstrukcja samochodu JELCZ-662 bazuje na podłużnicowej ramie nośnej o podwójnym profilu ceowym. Pojazd jest wyposażony w silnik wysokoprężny IVECO typ CURSOR 10. Napęd przekazywany jest przez skrzynię biegów o szesnastu przełożeniach (+ wsteczny) i skrzynię rozdzielczą z międzyosiowym mechanizmem różnicowym na wszystkie koła pojazdu. Kabina pojazdu wyposażona jest w punkty mocowania dodatkowych osłon z blach pancernych. Na bazie samochodu JELCZ-662 zostało skonstruowane podwozie bazowe JELCZ-862, na którym zamontowano urządzenia samozaładowcze MULTILIFT Mk IV lub żurawie HIAB. JELCZ-662 wykorzystywany jest w wojskach lądowych jako środek transportu ładunków w pododdziałach logistycznych na poziomie operacyjnym. Skrzynia ładunkowa przystosowana jest do transportu kontenerów dwudziestostopowych wg standardu ISO. Na bazie podwozia tego pojazdu produkowane są cysterny paliwowe.
Dane taktyczno-techniczne samochodu JELCZ-662 w wersji podstawowej:
Nadwozie: skrzyniowy lub podwozie pod zabudowy specjalistyczne (np. cysterna, konterner, do przewozu materiałów sypkich, wyrzutnia rakiet WR40 Langusta), opancerzenie odporne na kaliber 7,62 mm
Liczba miejsc w kabinie: 2
Masa własna: 12500-13 510 kg
Ĺadowność maksymalna: 10 490 kg (13 240 kg - techniczna)
Holowanie przyczepy: do 16000 kg
Długość: 9315 mm
Szerokość: 2552 mm
Wysokość: 3292 mm
Silnik: Iveco Cursor 8 / 10 diesel
Moc maksymalna: 350 / 430 KM (316 kW) przy 2100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 1900 Nm przy 1050 obr./min.
Prędkość maksymalna na drodze: 85 km/h (ogranicznik)
Zdolność pokonywania wzniesień: 60%
Prześwit: 600 mm
Głębokość brodzenia: do 0,7 m
Zasięg: 650 km
Tolerancja klimatyczna: -30-+50° C
Śro, 18.05.2011, 21:50
Wto, 14.06.2011, 19:33
Pon, 15.08.2011, 12:44
Pon, 05.09.2011, 23:55
Wto, 24.01.2012, 17:50
Wto, 24.01.2012, 19:04
Sob, 31.03.2012, 21:58
HSW, potentat artylerii, buduje zbrojeniowy potencjał. Właśnie sięga po Jelcz- -Komponenty, producenta wojskowych ciężarówek
– W piątek nasza oferta zakupu zakładów samochodowych znajdzie się na biurku syndyka w Jelczu-Laskowicach – potwierdza w rozmowie z „Rz" Antoni Rusinek, wiceprezes HSW.
Hutę od Jelcza dzieli dystans 450 kilometrów, ale biznesowe związki firm od lat są bliskie. Większość kołowych podwozi i ciężarówek stosowanych w powstających w Stalowej Woli systemach uzbrojenia pochodzi z dolnośląskiej firmy. Zatrudnia ona 300 pracowników i w zeszłym roku osiągnęła ponad 100 mln zł przychodów....