Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 21:03




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1999-2014 Tatra 163 Jamal 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1999-2014 Tatra 163 Jamal
wywrotki
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Tatra-Club.com
Image Pinterest.com
Image Autoklice.cz
Image
Image Flickr.com
Image Brno Defence Group Brnodg.com

ciągnik siodłowy
Image Tatra-Club.com

Samochód ciężarowy produkowany w latach 1999-2014, powstały 1702 egz. Pojazd miał być dostosowany do eksploatacji w skrajnych warunkach klimatycznych na Syberii, stąd nazwa modelu. Oferowany był jako wywrotka jedno- i trójstronna, ciągnik siodłowy oraz podwozie z kabiną do zabudowy. Konstrukcja stanowiła rozwinięcie prototypu T162. Był to ostatni seryjny model Tatry z widlastą ósemką chłodzoną powietrzem. Początkowo dostępne były trzy silniki typu T3B-928 z normą Euro 1/Euro 2, następnie cztery silniki T3C-928 z normą Euro 3, a pod koniec produkcji dwa silniki T3D z normą Euro 4/Euro 5. Najwięcej egzemplarzy powstało z silnikiem T3C-928-81.
Pojazdy były montowane w latach 2001-2006 w systemie CKD przez firmę BEML w Indiach pod nazwami Hemang (6×6) i Jieka (6×4).
W 2003 r. zbudowano specjalną wersję Tatra Jamal Evo IV na Rajd Dakar.

Dane techniczne
Producent: Tatra a. s., Koprzywnice, Czechy
Okres produkcji: 1999-2014
Wyprodukowanych: 1702 egz.
Typy nadwozi: wywrotka jednostronna
wywrotka trójstronna
ciągnik siodłowy
podwozie do zabudowy
Silniki: typu T3B-928-10, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 1/Euro 2
typu T3B-928-40, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 1/Euro 2
typu T3B-928-50, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 1/Euro 2
typu T3C-928-60, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 3
typu T3C-928-70, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 3
typu T3C-928-81, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 3
typu T3C-928-90, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 3
typu T3D-928-20, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 4/Euro 5
typu T3D-928-30, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem, norma emisji spalin Euro 4/Euro 5
Moc maksymalna: 367 KM (270 kW)-442 KM (325 kW)
Skrzynia biegów: manualna 10-biegowa
manualna 14-biegowa
Układ napędowy: 6×6
6×4
Długość: 7990 mm
8480 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3400 mm
Rozstaw osi: 3700 mm + 1450 mm
4090 mm + 1450 mm
Masa własna: 10 420 kg
Masa całkowita: 38 000 kg
Poprzednik: Tatra 148
Następca: Tatra 158 Phoenix


(C) Wikipedia.org
Tatra-Club.com
Pinterest.com
Autoklice.cz
Flickr.com
Brno Defence Group Brnodg.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 12.08.2023, 19:28
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018