skrzyniowy Wikipedia.org
Eurooldtimers.com
Pinterest.com
cysterna Wikipedia.org
Tatra-Club.com
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Samochód ciężarowy produkowany przez Tatrę w latach 1927-1933, o ładowności 4 t, był dostępny z silnikiem 7,5 L, a od 1930 8,1 L, oferowany w wersji skrzyniowej, wywrotki, autobusu, podwozia do zabudowy. Wyprodukowano 109 egz., z czego 72 z silnikiem 7,5 L i 37 egz. z silnikiem 8,1 L.
Dane techniczneProducent: Tatra, Koprzywnica, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1927-1933
Wyprodukowanych: 109 egz.
Projektant: Hans Ledwinka
Modele pokrewne: Tatra 24
Nadwozia: skrzyniowy
wywrotka
autobus
podwozie do zabudowy
Silnik: typu 64, rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Zenith 48 KB
Pojemność skokowa: 7479 ccm (1927-1933)
8143 ccm (1930-1933)
Średnica cylindra: 115 mm (1927-1933)
120 mm (1930-1933)
Skok tłoka: 180 mm
Moc maksymalna: 65 KM (48 kW) przy 1500 obr./min
80 KM (59 kW)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa plus wsteczny
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne (4×2)
Długość: 6580 mm (skrzyniowy)
Szerokość: 2200 mm
Wysokość: 2600 mm
Rozstaw osi: 3957 mm (skrzyniowy)
Rozstaw kół przednich: 1800 mm
Rozstaw kół tylnych: 1800 mm
Prześwit: 280 mm
Masa podwozia: 3000 kg
Masa własna: 4350 kg (skrzyniowy)
Ładowność: 4000 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 150 L
Prędkość maksymalna: 55 km/h
Zużycie paliwa: 30 L/100 km
Zużycie oleju: 0,8 kg/100 km
Instalacja elektryczna: 12 V
Koła: 20"
Ogumienie: 40×10,5"
Cena (nowego): 98 000 Kč (podwozie)
110 000 Kč (skrzyniowy)
Poprzednik: NW TL4
(C) Wikipedia.org
Eurooldtimers.com
Pinterest.com
Tatra-Club.com
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com