Switch to full style
Transport drogowy: ciężarówki, nadwozia, przyczepy, naczepy i ich przebudowy
Wyślij odpowiedź

1987 Land Rover Llama

Pią, 11.07.2014, 0:15

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ciągnik artyleryjski na podwoziu Land Rovera 110, miał zastąpić wycofanego z eksploatacji Land Rovera 101, został jednak odrzucony w przetargu brytyjskiego Ministerstwa Obrony w połowie lat 80-tych. Na przełomie 1986 i 1987 r. powstało 11 prototypów i pojedynczy egzemplarz testowy. Nazwa "Llama" była roboczym kryptonimem projektu, który nie został zrealizowany i nie posiadał nazwy modelu ani oznaczenia. Kabina wykonana z włókna szklanego. Samochód napędzał silnik V8 Range Rovera o pojemności 3,5 l, odprężony o mocy 110 KM, sprzęgnięty z manualną 5-biegową skrzynią biegów, wyposażoną w reduktor terenowy. Napęd był przenoszony na obie osie. Jeden z prototypów posiadał silnik wysokoprężny ze sprężarką o mocy 85 KM. Projekt został odrzucony na początku 1988 r., gdyż Ministerstwo Obrony wybrało Dodge 50. Jeden z prototypów (z zabudową furgonową) znajduje się w muzeum w Solihull, zaś prototypy nr 1, 2, 4, 5 i 10 zachowały się do dziś w kolekcji w Dunsfold.

Silnik: Rover V8 3,5 l 110 KM (odprężony)
Skrzynia biegów: LT 85, manualna 5-biegowa, z reduktorem LT 230
Rodzaj napędu: silnik umieszczony z przodu pojazdu, 4×4
Ładowność: 1750 kg


(C) Wikimedia.org
Flickr.com
Web-rover.co.uk
Forum.lro.com
Landroverclub.net
Favcars.com

Re: 1987 Land Rover Llama

Nie, 07.02.2016, 21:38

Jestem pod wrażeniem... że wcześniej mi to umknęło...
Wyślij odpowiedź