Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 7:00




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Ciężarówki wojskowe 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Takie samochody gniota jajca :shock:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 23.07.2011, 21:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Lockheed Martin AVA 6x6(Advanced Vehicle Architecture)

Image

Image


FPI (Force Protection Industries) Wolfhound

Image

Image

Image

Image


UAS (Universal Advanced Systems) RANGER

Image

ImageImage
ImageImage

Image

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Ostatnio edytowany przez zygix, Pon, 29.08.2011, 14:18, edytowano w sumie 1 raz

Sob, 27.08.2011, 15:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Reynolds Boughton RB 44 LUT (Light Utility Truck)

Image

Image


Pinzgauer Vector

Image

Image


Tellar (Mowag) Duro III Chassis

Image

Image
Mowag Duro III Chassis Cormorant



TMV 6x6 Chassis

Image

Image

Foden DROPS

Image


Oshkosh M1070 HET

Image

Image


MAN SV

Image

Image
MAN SV EPLS

Image

Image
MAN SV Recovery


Alvis Unipower

Image
GSB

Image

Image
Unipower 6x6 Tank Transporter


EWK M3 RIG

Image


Iveco Trakker


Image


Terex AC35

Image


Terex AC55 Crane

Image

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Ostatnio edytowany przez zygix, Czw, 01.09.2011, 0:39, edytowano w sumie 1 raz

Sob, 27.08.2011, 16:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post CiężarĂłwki kompleksĂłw S-300/S-400/S-500
S-300P :arrow: rakietowy system przeciwlotniczy produkcji radzieckiej i rosyjskiej klasy ziemia-powietrze i woda-powietrze. W wersji S-300PMU1 oraz S-300PMU2 zdolny jest do zwalczania taktycznych rakietowych pociskĂłw balistycznych.

S-300W :arrow: Rakietowy system przeciwlotniczy produkcji radzieckiej i rosyjskiej klasy ziemia-powietrze, od niskiego do wysokiego pułapu, przeznaczony do zwalczania celów powietrznych i taktycznych rakietowych pocisków balistycznych.

S-400 :arrow: Rosyjski system rakietowy czwartej generacji typu ziemia-powietrze, opracowany przez Centralne Biuro Konstrukcyjne Almaz, stanowiący wersję rozwojową systemu S-300PMU (Kod NATO: SA-10C). Początkowo był znany jako S-300PMU3 później przemianowany na S-400 (Kod NATO: SA-21 Growler).

S-500 :arrow: Obecnie opracowywany jest zestaw S-500, jako uniwersalny system przeciwlotniczy i antyrakietowy.



System S-300

Image
S-300PMU2 Favorit 5P85TE TEL

Image

Image
KrAZ-260

Image
MAZ-79100 series

Image

Image
MZKT-79292

Image
MAZ-537

Image
MAZ-537

Image
MAZ-7910

Image
MAZ-543M MOBD

Image
MAZ-543M MOBD

Image
MAZ-543M MOBD

Image
KrAZ-260B 5T58 series S-300PS/PMU transporter

Image
KrAZ-260B

Image
Ural 4320 ewolucja 375 series

Image
KrAZ-255

Image
KrAZ-255

Image
5I57/5I57A Mobile Diesel Power Generator systemu S-300P


System S-400


Image
BZKT BAZ-6402

Image
BAZ-6402-015

Image
BAZ-6402-015

Image
BAZ-6402-015

Image
BAZ-6402-015

Image
Detail of 5T58-2

Image
BAZ-6402-015

Image
BAZ-6402-015

Image
8 x 8 Ural 532301

Image
BZKT BAZ-69092-021

Image
BAZ-69092-021


System S-500

Image

Image
10 x 10 BAZ-69096

Image
10 x 10 BAZ-69096

Image
10 x 10 BAZ-69096

Image
10 x 10 BAZ-69096

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Śro, 31.08.2011, 1:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post CiężarĂłwki wojskowe BZKT-BAZ
Image
BAZ-6910 artillery tractor

Image
BAZ-6910 artillery tractor

Image
BAZ-6910 artillery tractor

Image
BAZ-6910 artillery tractor

Image
BAZ-6909 engineering

Image
BAZ-69092

Image
BAZ-6403

Image
BAZ-6909 artillery

Image
BAZ-6910 cabin

Image
BAZ-6909

Image
BAZ-6909-022 Nebo M

Image
BAZ-64022

Image
72V6 SPAAGM prototype on BAZ-6909

Image
BAZ-6909-015 (BZKT Factory Image)

Image
BAZ-6909-015

Image
BAZ-6909-015

Image
BAZ-6909-019

Image
BAZ-6909-019

Image
BAZ-6909-022

Image
BAZ-6909-022

Image
BAZ-6909-022

Image
BAZ-6403 8x8

Image
BAZ-6403 8x8

Image
BAZ-69096

Image

Image

Image

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Śro, 31.08.2011, 2:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Śietne rzeczy wrzucasz, chłopaku

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 31.08.2011, 7:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
No to fajnie,nastukam tylko,że to dopiero początek :> jeśli chodzi o wojskowe :wink:

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Śro, 31.08.2011, 13:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 31.08.2011, 13:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
TMV SOF 6x6

ImageImageImage
ImageImageImage

Cytuj:
Podstawowe parametry wersji 6x6:

Masa całkowita 7500 kg;
Ładowność 4000 kg;
Długość 5840 mm, szerokość 2360 m, wysokość 2700 mm;
Ĺšrednica zawracania 9100 mm;
Prześwit 265-400mm;
Głębokość brodzenia 800mm;

Pojazd napędzany jest 4,5 litrowym silnikiem Diesla Cummins ISBe5 o mocy od 147 kW (200 KM), wytwarzając do 900 Nm momentu obrotowego. Umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 140 km/h. Skrzynia biegów to Allison 2500SP, 6-biegowa, w pełni automatyczna współpracuje ze skrzynią rozdzielczą. W układzie hamulcowym odnajdziemy wentylowane tarcze hamulcowe Bremo o średnicy 300mm z dwoma zaciskami.


TMV SOF 6x6


ACMAT VLRA

Cytuj:
The VLRA series of tactical military trucks has been developed by the French ACMAT company, specially for reconnaissance, escort and support duties. It is also used as a heavy patrol vehicle, equipped for long reconnaissance missions.


4x4

Image

Image

Image

Image

Image

6x6

Image

Image

Image

Image

Image



Renault TRM 2000

Image

Image

Image

Image

Cytuj:
Entered service 1983
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 2 men
Troops 12 men
Weight (empty) 3.98 t
Maximum load 2.3 t
Length 5 m
Width 2.2 m
Height 2.7 m
Engine Renault 3.6-liter diesel
Engine power 117 hp
Maximum road speed 89 km/h
Fording 0.9 m


Military-Today.com



Toyota Type 73 Chugata

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Cytuj:

Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 1 men
Weight (empty) 3.2 t
Maximum load 2 t
Length 5.36 m
Width 2.09 m
Height 2.49 m
Engine Hino DQ100 diesel
Engine power 95 hp
Maximum road speed 87 km/h


Military-Today.com

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 01.09.2011, 0:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Pojazdy kompleksu rakietowego 9K79 Toczka / SS-21 Scarab
Cytuj:
Toczka – radziecki taktyczny klasy ziemia-ziemia zestaw rakietowy 9K79 z pociskami balistycznymi 9M79F, 9M79K oraz 9M79B na lądowej platformie samochodowej z wyrzutnią typu TEL, przeznaczony do rażenia celów punktowych.



Wyrzutnia:

Image
Wyrzutnia 9P129M-1 Toczka-U na podwoziu pływającym BAZ-5921/5922

Image
Polska wyrzutnia kompleksu Toczka

Image
Wyrzutnia 9P129 w położeniu bojowym




Pojazdy pomocnicze kompleksu :

- pojazdy transportowo-załadowcze 9T218 TZM (9T218-1) na podwoziu pływającego pojazdu BAZ-5922, praktycznie identycznego z podwoziem wyrzutni 9P129. 9T218 (9T218-1) przewozi w zamkniętym i ogrzewanym przedziale bojowym dwie rakiety 9M79 dowolnego typu z zamontowanymi głowicami a także umożliwia przeładunek rakiet za pomocą autonomicznego żurawia hydraulicznego:

Image
Pojazd tansportowo-załadowczy 9T218-1

Image
Pojazd 9T218 polskiego 7. Dywizjonu

- stacja kontrolno-pomiarowa 9W819 AKIM (samochód ciężarowy Ził-131 - w wersji Toczka-U pojazd nosi oznaczenie 9W819-1) służy do okresowego przeglądu i sprawdzania sprawności rakiet, głowic oraz sprzętu pomocniczego i zapasowego kompleksu:

Image

- pojazd transportowy (ciągnik siodłowy Ził-137Tz naczepą 9T238), który przewozi dwa pojemniki z rakietami (9Ja234) oraz głowicami (9Ja236):

Image

- pojazd obsługi technicznej 9W844:

Image
Stacja obsługi technicznej 9W844M-1


http://www.rwd-mb3.de/pages/9w819.htm

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Pią, 02.09.2011, 3:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
GAZ-66

Image

Image

Image

Image

Dane techniczne(wiki)



GAZ-3308 Sadko

Image

Image

Image

Image

Image

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Pią, 02.09.2011, 3:25
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Poszedłes w klasykę 8)

Z tym GAZem 66 przypomina mi sie taka historia z mojego miasta - pewien zakład ze Zgierza ma taką 66-tkę z wielkim świdrem - chyba do instalacji słupów energetycznych i od jakiegoś czasu służy on tylko jako przyczepa, holowana na sztywnym holu - chyba nie opłaca im się go reperować, a urządzenie na nim zmontowane ciągle jest zdatne do użytku :lol:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 02.09.2011, 7:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post CiężarĂłwki na MSPO 2011 w Kielcach
Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego (MSPO) Kielce 2011:


Image

Image

Image

Image

Image

Image
fot.:MAN HX60 4x4

Image
fot.:MAN HX60 4x4

Image
fot.:Wnętrze MAN HX60 4x4

Image
fot.:STAR 266 M2

Image

picasaweb.google.com zdjęcia:mr_ffox

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Pon, 05.09.2011, 23:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Cytuj:
Kielecki salon stał się okazją do ciekawego porównania – na sąsiadujących ze sobą stanowiskach zaprezentowane zostały trzy średnie ciężarówki w układzie 4x4, potencjalni kandydaci na następców produkowanych w Starachowicach modeli Star 660, 266, 266M oraz 944. Od 2006 MAN-Star Trucks (obecnie MAN Trucks&Bus Polska) zaprzestał produkcji modelu Start 944, a także podzespołów używanych w modernizacji modelu 266 do wersji Star 266M (nowe 944 i modernizowane 266M były w dużym stopniu zunifikowane). Wobec tego faktu wojsko stanęło przed trudnym i do dziś nierozwiązanym problemem wyboru nowego modelu podstawowej, średniej ciężarówki.



Image
Jelcz 442D.28

Cytuj:
Najbardziej swojską konstrukcją jest Jelcz Bartek, czyli terenowa ciężarówka średniej ładowności w układzie 4x4 oznaczona Jelcz 442D.28. Model ten napędzany jest silnikiem Iveco NEF o pojemności 5,9 litra i mocy 202 kW (275 KM). Całkowita masa maksymalna wozu to 17 ton. Dużą zaletą tej konstrukcji jest duża unifikacja z obecnie już używanymi przez siły zbrojne większymi modelami Jelcza.



Image
Iveco M170.33 WM

Cytuj:
Auto-Hit, reprezentujący w Polsce włoski koncern Iveco, proponuje ciężarówkę Iveco M170.33 WM 4x4. Jest to najlżejszy model z serii SM-2. Co ciekawe, pod względem rozwiązań konstrukcyjnych pojazd stanowi połączenie rozwiązań Iveco i przejętej przez koncern Astry. Pojazd napędzany jest 7,8-litrowym silnikiem Iveco Cursor 8 o mocy 259 kW (352 KM).



Image
MAN HX 18.330

Cytuj:
Trzecim zaprezentowanym modelem jest produkt MAN, ciężarówka MAN HX 18.330 4x4 – najlżejszy model serii HX. Jego napęd zapewnia silnik MAN D0836o pojemności 6,9 l i mocy 240 kW (326 KM). Producent deklaruje iż w przypadku wyboru jego konstrukcji gotów jest sprzedawać samochody pod marką Star.


http://www.altair.com.pl/nsp-spec-333

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Śro, 07.09.2011, 19:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post KWZT Mamut
Image

Image

Cytuj:
Bazę dla Mamuta stanowi ciężarówka Tatra T 815 7Z0R9T 44 440 8x8.1R. Podwozie zintegrowane jest z kabiną opancerzoną do poziomu II według STANAG 4569, mogącą przewozić kierowcę i do 3 żołnierzy. Napęd stanowi silnik Deutz TCD 2015 V08 o mocy 598 KM (440 kW), zestawiony ze skrzynią biegów Allison 48000 SP. Zastosowane jest niezależne zawieszenie wszystkich kół z ogumieniem 16.00 R20 i wkładkami, pozwalającymi na kontunuowanie jazdy po przestrzeleniu opon (Run Flat). Dwa zbiorniki paliwa, o pojemności 320 l każdy, również są opancerzone.


Więcej TU

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Ostatnio edytowany przez zygix, Nie, 22.01.2012, 20:53, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 07.09.2011, 21:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Sisu Auto
Sisu RA-140

Image


Sisu SA-150

Cytuj:
Sisu SA-150- współczesny fiński samochód ciężarowy z napędem na wszystkie koła (4x4).Używany przez armie fińską od pierwszej połowy lat 80., początkowo jako ciągnik artyleryjski, później także w innych rolach. SISU SA-150VK był napędzany sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 110,3 kW przy 2500 obr/min, dającym maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500 obr/min. Skrzynia biegów z sześcioma biegami do przodu i wstecznym, reduktor dwubiegowy. Rama pojazdu jest skonstruowana w sposób dopuszczający znaczne skręcenia, a silnik i przekładnie znajdują sie za kabinie dzięki czemu zmniejszone zostało prawdopodobieństwo oderwania kół od podłoża w trakcie jazdy terenowej. Kabina czteroosobowa, zamocowana elastycznie do ramy. Pojazd wyposażony jest w wyciągarkę i nagrzewnicę z wentylatorem. Ciężarówki tego typu zostały zakupione także przez ONZ.


http://imageshack.us/photo/my-images/838/sisu1.jpg/

Image

Image

Image

Image


http://www.youtube.com/watch?v=sD1BY9f_9eU

Cytuj:
silnik wysokoprężny, 6-cylindrowy o mocy 110,3 kW przy 2500 obr./min
Poj. zb. paliwa 225 l
Długość 6,76 m
Szerokość 2,48 m
Wysokość 2,90 m
Prześwit 0,40 m
Masa 7 600 kg (własna),14 000 kg (całkowita)
Prędkość 98,5 km/h (do przodu) 11,6 km/h (do tyłu)
Zasięg 800 km
Brody (głęb.) 1,00 m
Kąt podjazdu 45°




Sisu SA-240 6x6

Image

Image

Image

Image


Sisu SK 250

Image

Image



Sisu ET-seria:

6x6

Image

Image

Image

Image

Image

Image


8x8

Image

Image

Image

Image

Image



Sisu ETP-seria:


Sisu E 7 T 4x4

Image


Sisu E 13 T 8x8

Image

Image

Sisu E 15 T 10x10

Image

http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=8&t=22714


Sisu A2045

Image

Image


Sisu E-Tech 480

Image

Image

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Sob, 17.09.2011, 1:12
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Sisu ETP-seria ma swój temat, mógłbyś to przerzucić?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 17.09.2011, 13:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Podałem linka do Twojego tematu dla zainteresowanych,ale jest on o ruchomym moście a ja wrzuciłem różne wersje,ale jak przeszkadza mogę przerzucić,tylko,że jutro,bo na imprezę cisnę :>

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Sob, 17.09.2011, 19:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
SAMIL 20 – pierwsza ciężarówka z serii SAMIL (South African MILitary), jest ulepszoną ciężarówką Magirus Deutz 130M7FAL 4x4 2-ton. Pierwszy SAMIL 20 Mark I model miał silnik chłodzony powietrzem, lecz późniejszy SAMIL 20 Mark II był wyposażony w lekki wytwarzany w RPA chłodzony wodą silnik Atlantis Diesel Engine (ADE) z powodu restrykcji na kraj i konieczności używania produktów rodzimych. Późniejsza wersja miała także lekko zmieniony napęd.

Image
Samil 20 Mk1 Chassis Cab

Image
Samil 20 Mk1 Lappiespomp

Image
Samil 20 Mk1 Light General Repair (LAD)

Image

Image

Cytuj:
Dimensions:

Overall Length: 5 692mm
Overall Width: 2 438mm
Overall Height: 2 820mm
Wheelbase: 2 900mm
Ground Clearance: 470mm

Engine:

Make: Deutz
Model: F6L913
Type: Air Cooled - 6 Cylinder diesel
Displacement: 6 128 cc
Maximum Power (DIN): 94Kw @ 2 800 Rpm
Maximum Torque (DIN): 375 Nm @ 1 500 Rpm

Transmission:

Make: ZF S5-35-3
Type: 5 Speed synchromesh

Transfer Box:

Make: ZF Z65
Type: High & Low range - Differential lock


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kia KM250

The KM250 is a baseline model for Kia's 6x6 tactical truck series. It is an updated US M35A2 truck, produced by the Kia Motors.

Image

KM250 cargo truck;

KM251 cargo truck with extended wheelbase;

KM255 fuel tanker. It carries 4 540 liters of fuel;

KM256 water tanker. It carries 3 800 liters of water;

KM258 shop van;

KM259 decontamination truck.

Cytuj:
Weight 6.17 t
Maximum load 2.3 / 4.5 t
Length 6.78 m
Width 2.43 m
Height 2.84 m
Mobility
Engine KK-7.4 diesel
Engine power 180 hp
Maximum road speed 95 km/h
Range 955 km


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saab-Scania SBA 111 4x4 i 6x6

Image

Image

Image

Image

Image


Cytuj:
Manufacturer Scania division from Saab-Scania
Also called Tgb 30
Production 1975 - 1981
Engine Scania D11 162 kW(220 hp)
Transmission Scania GA763
Wheelbase 4.0 m
Length 6.75 m
Width 2.5 m
Height 2.9 m
Curb weight 8,820 kg


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

M1078 LMTV (Light Medium Tactical Vehicle )

In 1991 one Texas company was awarded a large-scale contract to manufacture the US Army's new Family of Medium Tactical Vehicles (FMTV) with the intention that eventually all the existing (and ageing) medium trucks in the Army's inventory would be replaced by a modern and efficient design.

The FMTV is based on an Austrian truck, the Steyr 12 M 18, but considerably reengineered to be available as the 4 x 4 2.5 tone Light Medium Tactical Vehicle (LMTV) and the 6 x 6 5 tone Medium Tactical Vehicle (MTV). Both models have over 90 percent of components in common such as the cab, engine, drive train, tyres, wheels, front suspension, axles, etc, while this design involves many commercially available components. The basic LMTV is the M1078 cargo truck while the 6 x 6 base is the M1083.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


inna,dozbrojona wersja rodziny FMTV :

Image

Image

Image

Image


primeportal.net
www.army.mil.za
military-today.com
truck-auto.info

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Pon, 03.10.2011, 21:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: CiężarĂłwki wojskowe
Tovarna Avtomobilov Maribor (TAM) TAM-110

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Cytuj:
The TAM-110 light utility truck was developed in the 1980s by Tovarna Avtomobilov Maribor (TAM) to meet the requirements of the former Yugoslavian army. This military truck is based on the German Magirus-Deutz design. The TAM-110 is the standard vehicle with Yugoslavia and successor states. This military truck remains in service with Serbia, Slovenia, Croatia and Bosnia.

Entered service 1980s
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 1 men
Dimensions and weight
Weight (empty) 4.5 t
Maximum load 1.5 / 2.5 t
Length 4.85 m
Width 2.27 m
Height 2.47 m
Mobility
Engine TAM 5.88-liter diesel
Engine power 110 hp
Maximum road speed 90 km/h
Range 500 ~ 600 km

-----------------------------------------------------------------------

Engesa EE-25

Image

Image

Image

Image

http://www.youtube.com/watch?v=AG_jHEYNnxc&feature=player_embedded

Cytuj:
The Engesa EE-25 series first appeared during the early 1970s and over the years has been powered by a variety of engines, the Mercedes-Benz engine is the latest of a line that includes Chrysler and Perkins units. The series is also unusual in being produced with both 4x4 and 6x6 drive configurations with the 4x4 version being the original version.
Specs:

Cab seating 1 + 2 men
Weight (empty) 7.1 tonne
Maximum load 2.5 - 5 tonne
Length 7m
Width 2.25m
Height 2.5m
Engine Mercedes-Benz OM 352A 5.7-liter diesel
Engine power 156 hp
Maximum road speed 80 km/h
Range 600 km
Gradient 70%
Side slope 30%
Vertical step 0.5m
Trench 0.9m
Fording 0.9m

--------------------------------------------------------------------------------


Engesa EE-50

Image

Image

Image

Cytuj:
The Engesa EE-5 is a development by former Brazlian manufacturer Engesa. They developed and manufactured the vehicle in the early 1980’s for the Brazlian Army as an off road truck capable of carrying 5 tons of supplies.

The vehicle did enter service with both the Brazilian and Angolan Armies, but with the debt’s incurred through the development of the EE-T1 Osório MBT, which was originally due to be purchased in the Middle East, but who later went with the US Abrams, the company filled for bankruptcy and production of the EE-5 ended.

Entered service early 1980s
Configuration 6 x 6
Cab seating 1 + 1 men
Weight (empty) 11.9 t
Maximum load 5 - 10 t
Length 7.85 m
Width 2.6 m
Height 2.9 m
Engine Scania D11 diesel
Engine power 215 hp
Maximum road speed 80 km/h
Range 700 km
Gradient 70%
Side slope 30%
Vertical step 0.5 m
Trench 0.9 m
Fording 0.9 m

----------------------------------------------------------------------


Bombardier MLVW

Image

Image

Image

Image

Image

Cytuj:
The MLVW or Medium Logistics Vehicle Wheeled is in service with Canadian armed forces. It is based on the obsolete US M35 cargo truck design, dated back to 1950s, however Canadian version includes many modifications. The MLVW entered service in 1982. Over 2 700 of these trucks had been built by Bombardier.
Entered service 1982
Configuration 6 x 6
Cab seating 1 + 2 men
Weight 6.3 - 7.8 t
Maximum load 2.27 - 5 t
Engine Detroit Diesel 8.2-liter diesel
Maximum road speed 90 km/h

----------------------------------------------------------------------


Tatra T810

Image

Image

Image

http://www.youtube.com/watch?v=RmdddjTr_n4&feature=player_embedded

Cytuj:
The Czech armed forces have ordered since September 2005, a total of 977 vehicles, of which 556 are to be delivered during the period of 2006 - 2011. The remaining 421 are to be delivered by 2014 at the latest.

Entered service 2007
Configuration 6 x 6
Cab seating 1 + 2 men
Weight (curb) 8.5 t
Maximum load 4.5 t
Length 7.49 m
Width 2.55 m
Height 3.32 m
Engine Renault Dxi7 diesel
Engine power 237 hp
Maximum road speed 106 km/h
Range 800 km
Gradient up to 100%
Side slope 40%
Vertical step 0.45 m
Trench 0.9 m
Fording 1.2 m

----------------------------------------------------------------------


Tatra T815-7BOR42

Image

Image

Image

Image

Cytuj:
The Tatra T815-7BOR42 is a heavy duty tactical truck. It was first revealed in 2004 as the Tatra T-817. It is a member of the new Tatra T815-7 truck family, specially designed for military needs. These vehicles were designed for operation over rough terrain and in difficult climatic and environmental conditions. Trucks are compatible with NATO standards. It is in service with the Czech Republic.
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 1
Dimensions and weight:
Weight (curb) 7.2 t
Maximum load 7.8 t
Length 6.75 m
Width 2.5 m
Mobility:
Engine Cummins ISBe 275 diesel
Engine power 270 hp
Maximum road speed 110 km/h
Range ~ 850 km
Maneuverability:
Gradient 76%
Side slope 50%
Vertical step 0.5 m
Trench 0.9 m
Fording 1.5 m

------------------------------------------------------------------------


Panhard TC54

Image

Image

Image

Image

Cytuj:
The Panhard TC54 general utility truck was developed specifically for Saudi-Chinese artillery programme. The first order comprises 50 trucks. These will enter service with the Saudi Arabia until 2011. These trucks will be used to support field artillery units, equipped with Chinese 155-mm howitzers. Another country, which recently ordered 80 of these military trucks is Togo.

Vehicle has a payload capacity of 5 000 kg. It is the best payload/vehicle weight ratio in this class. The TC54 can carry more than it weights itself.

This truck is a derivative of the Ashok Leyland Stallion. It is worth mentioning that the Ashok Leyland is one of India's biggest vehicle manufacturers. Vehicle is powered by a Steyr diesel engine, developing 215 hp and is fitted with Czech manual gearbox. Vehicle can be fitted with armored cab, which provides protection against landmines and IEDs. Cab has a V-shaped floor and deflects mine blasts. It can also be fitted with remotely controlled weapon station.

The Panhard TC54 is available in different versions, including troop carrier, supply vehicle, shelter carrier, command post vehicle.
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 2 men
Dimensions and weight:
Weight 4.3 t
Maximum load 5 t
Length 6.52 m
Width 2.51 m
Height 2.89 m
Mobility:
Engine Steyr diesel
Engine power 215 hp
Maximum road speed 110 km/h
Range 1 000 km
Maneuverability:
Gradient 60%
Side slope 30%
Trench 0.5 m
Fording 0.7 m




air-force.ca
areamilitar.net
lockinghub.com
military-today.com
tanknutdave.com

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Sob, 22.10.2011, 0:28
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018